Bs"d
Ja.
Ja. Maar ik ben wel één van de weinigen, want mensen zoals jij geloven er niet in.Geloof jij in entropie?
Ja.Geloof jij in E=MC2?
Ja.Geloof jij in mobiele telefoons?
Maar wat hebben al die dingen waar ik in geloof gemeenschappelijk? Het is EMPIRISCH BEWIJSBARE wetenschap.
En evolutie, en al die verhalen over "20 miljard jaar geleden...", dat heeft niks met wetenschap te maken. Dat is op zijn best filosofie.
Wetenschappers die mij niet kunnen vertellen wat het weer morgen wordt, moeten niet denken dat ik ze geloof als ze gaan beweren dat ze precies weten wat er vele miljarden jaren geleden precies gebeurd is.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Een evolutionistische bioloog die drukt het zo uit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_Coyne
Jerry Allen Coyne (born 1949) is an American professor of biology, known for his commentary on the intelligent design debate.
"Of Vice and Men, A Case Study of Evolutionary Psychology" By Jerry Allan Coyne
"In de pikorde van de wetenschap schuilt evolutionaire biologie ergens dichtbij de bodem, veel dichter bij de frenologie (schedelmeting) dan bij de fysica. Evolutionaire biologie is immers een historische wetenschap, beladen met de onvermijdelijke onvoorspelbaarheid van de geschiedenis. Wij evolutionaire biologen kunnen geen Jurassic park maken om precies te observeren wat de dinosauriërs doodde; en, in tegenstelling tot "hardere" wetenschappers, kunnen we meestal geen problemen oplossen met een eenvoudig experiment, zoals het toevoegen van buis A aan buis B en het vaststellen van de kleur van het mengsel.
Het laatste dode gewicht dat ons dichter bij de frenologie brengt is "evolutionaire psychologie", of de wetenschap die vroeger bekend stond als de sociobiologie, die de evolutionaire wortels van het menselijk gedrag bestudeert. Er is niets inherent mis met deze onderneming, en het heeft een aantal intrigerende theorieën voorgesteld, in het bijzonder over de evolutie van de taal. Het probleem is dat de evolutionaire psychologie lijdt onder het wetenschappelijke equivalent van megalomanie. De meeste aanhangers zijn ervan overtuigd dat vrijwel elk menselijk handelen of gevoel, inclusief depressie, homoseksualiteit, religie en bewustzijn, door natuurlijke selectie direct in onze hersenen werd gebracht. In deze visie wordt evolutie de sleutel - de enige sleutel - die onze menselijkheid kan ontsluiten.
Helaas verwarren evolutionaire psychologen routinematig theorie en speculatie door elkaar. In tegenstelling tot botten fossiliseert gedrag niet, en het begrijpen van de evolutie ervan impliceert vaak het verzinnen van verhalen die plausibel klinken maar moeilijk te testen zijn. Depressie, bijvoorbeeld, wordt gezien als een eigenschap die wordt bevorderd door natuurlijke selectie om ons in staat te stellen onze problemen op te lossen door ons terug te trekken, te reflecteren en zo onze toekomstige voortplanting te verbeteren. Aannemelijk? Misschien. Wetenschappelijk testbaar? Absoluut niet. Als evolutionaire biologie een zachte wetenschap is, dan is de evolutionaire psychologie haar slappe onderbuik.".
Fijn. Maar dan moet je wel ophouden om te praten over "wetenschappelijke consensus", want dat bestaat niet.Ik ben zo blij DAT er dwarsliggers zijn in de wetenschap en dat wetenschappers niet wekelijks bij elkaar moeten komen om het "onze Celeritas" te moeten reciteren.
Mooi. Dan snap je nu ook dat je niet kan beweren dat "uiteindelijk alles ophoudt te bestaan". Want misschien denkt de wetenschap dat nu, maar morgen kunnen ze weer iets heel anders denken.De kracht van iedere goede theorie/overtuiging etc is je fouten erkennen en leren + verbeteren/aanpassen/bijstellen en corrigeren.
NIET blijven hangen in dogma's, OMDAT Einstein het gezegd heeft. Niet blindelings geloven wat er in de Pricipia staat of wat Dawkins zegt.
En het is ook helemaal correct dat ik zei dat de FEITEN helemaal in overeenstemming zijn met het scheppingsverslag, en de evotheorie volledig tegenspreken.P.s. het is wel correct dat je spreekt over:
ScheppingsVERHAAL
EvolutieTHEORIE.
https://tinyurl.com/Laaterlichtzijn