Zwarte hekserij

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

Er werd me gisteren gevraagd naar de jeugddienst in onze kerk over zwarte hekserij.
Daarin kwam een ex-zwarte heks haar verhaal doen.

Ik kan er wat over vertellen.

Ze kwam er in als zoekende. Worstelde met eenzaamheid toen der tijd en zo kwam ze via een vrouw in de zwarte hekserij, via wie ze er ook weer uit kon komen. In de zwarte hekserij aanbidden ze één god en dat is Lucifer. Ze zeggen nooit dat hij satan of de duivel is. Nee, het is hun god Lucifer.
Lucifer is de god die gaat over de wereld waar God niet over gaat. Ze geloven wel dat God bestaat, maar ze lachen er altijd om. Ze hebben dan ook een zware afkeer van die God en het christendom. Jezus is hun vijand.
De mensen die het bij de god Lucifer zoeken dus, daar rekenen ze zichzelf bij.
Ze vertelde dat Lucifer een gevallen engel is die éénderde van de engelen mee in zijn val gebracht heeft. Wat Lucifer doet is inspelen op onze behoefte om te heersen. Heersen over ons leven, heersen over anderen en heersen over alles waar we mee van doen hebben. Die behoefte wakkert hij aan en daar speelt hij op in.

Hekserij kwam vanuit de tijd voor de kerken heksen op de brandstapel gooiden. Het is volgens haar puur heidendom. Heks betekend dan ook gewoon: kruidenvrouw, meende ik haar horen te zeggen.
In de hekserij zitten ook doorgaans vrouwen, maar vooral in de zwarte hekserij kom je ook mannen tegen. Van oorsprong waren het gewoon kruidenvrouwtjes die verstand hadden van kruiden en vaak ook bij een bos woonden. Sommigen bezaten ook wel wat magische krachten.
De kerk die benadrukte dat laatste en zo kwamen heksen op de brandstapel. De meesten helaas onschuldig, want het waren helemaal geen heksen. In deze tijd wordt de naam heks niet zo veel meer gebruikt, vanwege de negatieve klank. Tegenwoordig worden ze daarom vooral wicca's genoemd.

Als je in een zwarte heksenkring binnen komt, dan moet je direct een eed van geheimhouding afleggen. Alles wat er in de kring gedaan wordt en gezegd wordt mag nooit buiten de kring gebracht worden. Bovenal was dit een nieuwe kring, dus ze brachten dat als iets heel belangrijks weer. Het was echt geheim wat in dit beginnende clubje gebeurde. Om als heks ingewijd te worden heb je een hele tijd nodig. Normaal gesproken duurt dat zo'n twee jaar.
Dan krijg je een bloedverbond. Je snijd je en met dat bloed sluit je een verbond. Bloed is ook heel belangrijk in de zwarte hekserij. Als je alles wat er gebeurd door verteld, dan volgt daar zware straffen op. Wie uittreed, moet dat bekopen met de dood. Zo was er iemand die helemaal door het lint ging en dreigde alles naar buiten te brengen en te vertrekken. Ze verliet kwaad de club. Aan het hoofd van zo'n club staat een priester of een priesteres. Een club noemen ze een Coven. De priester van de club werkte met haar af. Vaak gebeurd het in die kringen dat ze gedwongen worden tot zelfmoord. Die ochtend erna hoorden de Coven ook dat ze zelfmoord had gepleegd door voor de trein te springen.

In zo'n Coven word je warm onthaald. Wat het geloof ook met je doet is zoals het ook in de bijbel staat over de leugen: je laten geloven dat het de waarheid is. Ze was er absoluut als lid van de Coven zeker van dat dit de waarheid was en goed was. Ze zei dat leden van de covens (en even goed mediums in het algemeen) absoluut geloven dat ze de waarheid in pacht hebben.

Elke wekelijkse bijeenkomst komt iedereen opdagen. Het vindt altijd plaats op de late avond en nacht, als het donker is. Als je niet komt, volgen er straffen. Je denkt als heks gelukkig te zijn, maar in werkelijkheid beland je langzaam in een depressie. Er wordt veel geestverruimende middelen gebruikt om in contact te komen met de spirituele wereld. Drugsgebruik hoorde er helemaal bij.
Ze kwam zelf heel makkelijk de kring in en werd zo geweid tot heks, binnen enkele weken. Dat was wel heel erg snel, maar dat kwam omdat ze als nieuwe Coven snel behoefte hadden aan nieuwe leden en zij was een gemakkelijke prooi daarvoor, omdat ze zo eenzaam en gevoelig voor die dingen was.

In het begin word je dus vriendelijk binnen gehaald. Echter werkt het zo als met een kikker en heet water. Als je een kikker in een pan met heet water gooit, dan springt die er direct uit. Maar doe je een kikker in een pan koud water en laat je het geleidelijk aan op vuur koken, dan wordt de kikker levend gekookt. Zo gaat volgens haar satan te werk.

Ze moest op een gegeven moment verhuizen en zo kon ze er niet meer komen. Via de vrouw dat ze er in kwam, kon ze er onder voorwaarden wel uit komen. Namelijk onder de voorwaarden dat ze dagelijks haar rituelen bleef doen en de belofte van geheimhouding hield. Ook moest ze dus heks blijven. Als soloheks ging ze zo verder.
De zwarte hekserij houdt zich strikt aan de maanfeesten. Van de maan komt magische krachten, geloven zij. Het hoofdfeest van de zwarte hekserij is Halloween. Ze zei daarom: “al de basisscholen enzo die leuk met maskers en mutsjes Halloween vieren, moeten wel bewust zijn waar het feest van vandaan komt.

Volgens de Bijbel leidt de leugen volgens haar tot de dood. Ze zei dat dit ook kenmerkend is aan zwarte hekserij. Het verlangen naar de dood is sterk. Ze hangen daarom graag rond op begraafplaatsen en geloven in reïncarnatie. Als ze dood gaan, dan gaan ze naar een volgende leven, dus is het heel aangenaam.

Op een zondag vroeg was ze als toch nog steeds zoekende sterk geneigd naar de kerk te gaan. Ze haalde een krant uit de krantenbak en las de advertentie waarin de kerkdiensten die gehouden zouden worden vermeld staan. Ze las van een VEG gemeente. Ze wist niet wat het was, maar het lag niet in haar dorp. In haar dorp was één kerk en daar had ze niets mee. Het hele dorp was er lid van en er heerste een strenge sociale controle. Als je er een keer niet zou zijn geweest, dan kreeg je het direct te horen. Dus ze ging naar die VEG-gemeente op de fiets langs een weg door de polder. Een uur later was ze precies op tijd voor die dienst.
Het bleek een beginnende vol evangelische gemeente te zijn. Uiteindelijk is ze tot bekering gekomen, maar het duurde dan nog vijf jaar voor ze echt los was van de hekserij.
Volgens haar gaat satan via de demonen ook te werk via geestelijke gebondenheden. Daar had ze ook die vijf jaar last van. Door de gebondenheden had ze 1. een afkeer van het christelijke geloof (ondanks haar bekering), 2 een afkeer van het lezen van de bijbel en 3 het verlangen naar de dood. Zelfmoordneigingen gepaard met depressies.
Volgens haar komt er in deze tijd meer zelfmoorden voor dan ooit te voren. Het hoogste in Nederland is het percentage in Noord Holland, waar zij vandaan komt. Ze geloofd dat dit te maken heeft met veelal gebondenheden, al moet je niet achter elke boom een demoon zoeken en wel nuchter blijven.

De geheimhoudingsplicht. Door de opkomst van internet zie je dat dit wat minder geheim is als vroeger. Er valt veel op internet te lezen, maar het echte werk, lees je er nog steeds niet.
Ze vertelde niet wat de ceremonies helemaal waren, behalve de hoofdaspecten voor het onderwerp. Ze deed dat omdat ze het niet opbouwend vond om alles te noemen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

ik weet niet in welke sekte deze vrouw gezeten heeft, maar zeker niet bij de Wicca, wat een natuurreligie is, verwant aan het paganisme.
Lucifer wordt daar niet aanbeden - zwarte heksen komen daar ook niet voor - maar wel de God en de Godin [als krachten, niet als persoon] en veel eerbied voor de natuur.
verder inderdaad veel rituelen, feesten, maanfeesten, Samhain en Beltane etc... maar die zijn gewoon openbaar.

ik vermoed dat die vrouw of behoorlijk in de war was of bij een of andere obscure sekte heeft gezeten of bij een sekte of organisatie, waarvan zij misschien weinig begrepen heeft en/of er van alles bijgehaald heeft.
komt mij nogal verwarrend over.

niet alles wat jij schrijft over de heksen Gaitema is onjuist - sommige dingen kloppen ook, maar zwarte heksenkringen en gedwongen zelfmoorden...; uittreden bekopen met de dood..... :shock: .tja....geen idee waar dat vandaan komt.

althans niet iets wat bij Wicca hoort - dat is een vredige religie.

tja...heks heeft in het christendom een nogal negatieve connotatie helaas.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zolderworm »

Wellicht zijn bepaalde opvattingen van mensen die aan hekserij doen bijgeloof, maar opvattingen die christenen over het algemeen over hekserij hebben, zijn zeker bijgeloof. Het is zogezegd: een hoop zwartmakerij, om maar in stijl van het topic-onderwerp te blijven.
Ik denk dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn geloof te belijden, en daarbij niet te lijden moeten hebben onder de verdachtmakingen van mensen met een ander geloof. Dat geldt evenzogoed voor de hekserij.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Zwarte hekserij

Bericht door vrolijke »

Lichtgelovige Mensen kan je alles wijsmaken.

Qua geloof, zijn we niet ver van de middeleeuwen verwijderd.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

callista schreef:ik weet niet in welke sekte deze vrouw gezeten heeft, maar zeker niet bij de Wicca, wat een natuurreligie is, verwant aan het paganisme.
Lucifer wordt daar niet aanbeden - zwarte heksen komen daar ook niet voor - maar wel de God en de Godin [als krachten, niet als persoon] en veel eerbied voor de natuur.
verder inderdaad veel rituelen, feesten, maanfeesten, Samhain en Beltane etc... maar die zijn gewoon openbaar.

ik vermoed dat die vrouw of behoorlijk in de war was of bij een of andere obscure sekte heeft gezeten of bij een sekte of organisatie, waarvan zij misschien weinig begrepen heeft en/of er van alles bijgehaald heeft.
komt mij nogal verwarrend over.

niet alles wat jij schrijft over de heksen Gaitema is onjuist - sommige dingen kloppen ook, maar zwarte heksenkringen en gedwongen zelfmoorden...; uittreden bekopen met de dood..... :shock: .tja....geen idee waar dat vandaan komt.

althans niet iets wat bij Wicca hoort - dat is een vredige religie.

tja...heks heeft in het christendom een nogal negatieve connotatie helaas.
Je hebt het over witte hekserij. Ze maakte ook het onderscheid tussen zwarte hekserij en witte hekserij. Van witte hekserij zei ze dat de mensen vaak hele lieve mensen zijn, die het beste met anderen voor hebben, maar hun informatie uit de verkeerde rijk halen. Niet bij Jezus dus.
Maar ze ging het hebben over zwarte hekserij, omdat ze daar inzat. Halloween is een feest van de zwarte hekserij. Zoals al genoemd, de geheimhoudingsplicht heerst in die kringen, daardoor is er niet veel van bekend en wat er over zwarte hekserij bekend is op internet, dat is niet het hele verhaal.
Het is puur satanisme. Ook de EO heeft over satanisme wel eens het één en ander in hun bladen gepubliceerd. Uitreden kan hoe dan ook niet makkelijk. Vooral in de VS (volgens een dominee bij ons) gaat dat vaak gepaard met de dood. Zeker zij die christen worden. Vergelijkbaar met een moslim die christen wil worden in extreme kringen ook nog wel eens voor zijn leven moet vrezen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Zo Hee - oud account
Berichten: 551
Lid geworden op: 03 mar 2013, 20:34
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zo Hee - oud account »

Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef:Wellicht zijn bepaalde opvattingen van mensen die aan hekserij doen bijgeloof, maar opvattingen die christenen over het algemeen over hekserij hebben, zijn zeker bijgeloof. Het is zogezegd: een hoop zwartmakerij, om maar in stijl van het topic-onderwerp te blijven.
Ik denk dat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn geloof te belijden, en daarbij niet te lijden moeten hebben onder de verdachtmakingen van mensen met een ander geloof. Dat geldt evenzogoed voor de hekserij.
Dat was nu net de reden waarom ik een nacht er over wilde slapen, aangezien ik niet veel serieuze reacties verwachte. Ik ben dan weer tijd kwijt aan het typen voor mensen die dit allemaal voor onzin verslijten. Dat is wat deze vrouw uit eigen ervaring vertelde, als je graag voldoening wil vinden in de gedachte dat deze vrouw niet helemaal honderd is en een hoop onzin verkoopt, dan doe je dat maar...

Bovendien was ze laatst nog in een interview met Andries Knevel op de radio te horen onder niet haar eigen naam.
Dat geeft wel aan dat ze haar leven niet zeker is, als ze haar eigen naam zou gebruiken. Dat doet de EO trouwens altijd met getuigenissen uit het satanisme, de echte namen niet vermelden.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 10 apr 2013, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

Een heidens feest dus. Deze vrouw vertelde dat zwarte heksen het als de belangrijkste feest vieren onder de zwarte hekserij.
Vandaar dat ze dit als de plek ziet waar het vandaan komt. Maar ze zei ook: hekserij is puur heidendom. Als ik deze link lees: ook uit het heidendom gekomen en de katholieke kerk heeft er iets christelijks van proberen te maken. Overigens met het idee van een vagevuur waar mensen uitkomen, dat onder calvinisten geen geloof kent.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

Gaitema schreef:
Een heidens feest dus. Deze vrouw vertelde dat zwarte heksen het als de belangrijkste feest vieren onder de zwarte hekserij.
Vandaar dat ze dit als de plek ziet waar het vandaan komt. Maar ze zei ook: hekserij is puur heidendom. Als ik deze link lees: ook uit het heidendom gekomen en de katholieke kerk heeft er iets christelijks van proberen te maken. Overigens met het idee van een vagevuur waar mensen uitkomen, dat onder calvinisten geen geloof kent.
:lol:
niet meer naar die vrouw luisteren.....in ieder geval niet alles geloven wat ze beweert.
tjonge tjonge...

Kerst en Pasen zijn trouwens ook 'heidense feesten'
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Adinomis »

callista schreef: Kerst en Pasen zijn trouwens ook 'heidense feesten'
Het Kerstfeest is in de plaats van een heidens feest gekomen. Het heeft geen bijbelse oorsprong. De geboorte van Jezus is wel in de bijbel beschreven en zo belangrijk dat een feest niet misplaatst is.
Pasen is geen heidens feest. In het oude testament vierde men het door God ingestelde Pascha. Het bloed dat aan de deurposten moest worden aangebracht verwees naar het offer van Christus dat bevrijding bracht.
Niettemin krijgen ook christelijke feesten steeds meer heidense trekjes.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
Gaitema schreef:
Een heidens feest dus. Deze vrouw vertelde dat zwarte heksen het als de belangrijkste feest vieren onder de zwarte hekserij.
Vandaar dat ze dit als de plek ziet waar het vandaan komt. Maar ze zei ook: hekserij is puur heidendom. Als ik deze link lees: ook uit het heidendom gekomen en de katholieke kerk heeft er iets christelijks van proberen te maken. Overigens met het idee van een vagevuur waar mensen uitkomen, dat onder calvinisten geen geloof kent.
:lol:
niet meer naar die vrouw luisteren.....in ieder geval niet alles geloven wat ze beweert.
tjonge tjonge...

Kerst en Pasen zijn trouwens ook 'heidense feesten'
Ik vind het jammer dat je deze vrouw voor gek verklaart, haar voor leugenaar weg zet op deze manier.
Ik wist immers al af van het bestaan van satanisme en dus past dit prima in het geheel.
Het op voorhand van de hand doen als onzin, omdat je over kleine dingen valt, vind ik persoonlijk ondoordacht. Dus omdat zij zegt: "ze moeten wel weten waar het uit komt" is zij een leugenaar?
In mijn ogen dus niet, want ze zei dat het de belangrijkste feest van de zwarte hekserij is. Is dat een leugen omdat het een heidense Keltische oorsprong heeft?
Zou het niet zo kunnen zijn dat het daar niet zo besproken is in de Coven? Is het niet te verklaren dat de zwarte hekserij dit feest bewust uit het Keltische heidendom heeft overgenomen, net als de katholieken dat deden?
Dat geloof ik veel eerder. Waarom zou deze vrouw leugens vertellen? Zou zij zo slecht zijn of zegt dat iets over jou zelf?
Hoe jij tegen haar aan kijkt en hoe je dit soort onderwerpen benaderd? Voor mij eerder.

Daarbij: wie zegt dat zij dat niet wist? Ze zei immers: hekserij is puur heidendom. Met de opmerking: "ze moeten wel weten waar het vandaan komt" zei ze niets leugenachtigs. Immers is heidendom niet christelijk, dus niet van Jezus. Voor ons een prima verklaring waarom satanisten als tegenstanders van het christendom, God en Jezus, dit heidense feest vieren. Ook een prima verklaring is het geloven in reïncarnatie. Dat past prima bij Halloween. Helemaal logisch wat mij betreft. Past prima samen.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 10 apr 2013, 12:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

Wat mij betreft mag hier weer een slotje op.
Ik heb hier nu al geen zin meer in.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

Adinomis schreef:
callista schreef: Kerst en Pasen zijn trouwens ook 'heidense feesten'
Het Kerstfeest is in de plaats van een heidens feest gekomen. Het heeft geen bijbelse oorsprong. De geboorte van Jezus is wel in de bijbel beschreven en zo belangrijk dat een feest niet misplaatst is.
Pasen is geen heidens feest. In het oude testament vierde men het door God ingestelde Pascha. Het bloed dat aan de deurposten moest worden aangebracht verwees naar het offer van Christus dat bevrijding bracht.
Niettemin krijgen ook christelijke feesten steeds meer heidense trekjes.
Helaas wel. Men had het wat mij betreft ook nooit zo met het heidendom mogen mixen, door data vast te houden of zoals bewezen hier hoe dat gedaan werd met het heidense Halloween. Het wordt nu allemaal tegen gebruikt, blijkt..
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

Gaitema schreef:
Ik vind het jammer dat je deze vrouw voor gek verklaart, haar voor leugenaar weg zet op deze manier.
Ik wist immers al af van het bestaan van satanisme en dus past dit prima in het geheel.
gaat het nu opeens over satanisme? :shock:
ik dacht dat het over Wicca ging.
die twee hebben niets met elkaar te maken.

Het op voorhand van de hand doen als onzin, omdat je kleine dingen valt, vind ik persoonlijk ondoordacht. Dus omdat zij zegt: "ze moeten wel weten waar het uit komt" is zij een leugenaar?
In mijn ogen dus niet, want ze zei dat het de belangrijkste feest van de zwarte hekserij is. Is dat een leugen omdat het een heidense Keltische oorsprong heeft?
Zou het niet zo kunnen zijn dat het daar niet zo besproken is in de Coven? Is het niet te verklaren dat de zwarte hekserij dit feest bewust uit het Keltische heidendom heeft overgenomen, net als de katholieken dat deden?
Dat geloof ik veel eerder. Waarom zou deze vrouw leugens vertellen? Zou zij zo slecht zijn of zegt dat iets over jouw zelf?
Hoe jij tegen haar aan kijkt en hoe je dit soort onderwerpen benaderd? Voor mij eerder.
zij zal zeker niet bewust leugens vertellen, maar dat zij in de war is, is mij duidelijk.
zwarte hekserij is sowieso een non-woord....bovendien vreemd aan Wicca.
zo kun je ook zeggen dat er zwarte christenen zijn.

Gait - ga eens wat lezen over Wicca, dan zul je zien dat er niets duisters aan is.
dus ik vraag mij werkelijk af in welke sekte zij heeft gezeten.

zelfs de moderne satanisten [La Vey] geloven niet in een letterlijke duivel. ...

waarmee ik niet wil zeggen dat er nog steeds sommige sektes bestaan met vreemde rituelen.
maar dat heeft niets met Wicca te maken.

ik heb dergelijke verhalen eerder gehoord van mensen die in de war waren en alle schuld schoven op de Wicca.
het christelijke net wemelt van dergelijke 'getuigenissen'
zo maken ze de Wicca wel zwart.

maar ja, dergelijke mensen vinden ook reiki, magnetiseren en alternatieve geneeswijzen, zoals o.a. acupunctuur vaak van de duivel.
dus zegt mij al genoeg.

maar fijn, dat die vrouw haar geluk heeft gevonden in het christendom ----laat ze dan verder ook zwijgen.

edit: het christendom is ook van oorsprong 'heidens' en heeft weinig met het jodendom te maken.
....en so what?
wat is daar mis mee?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

callista schreef:[

gaat het nu opeens over satanisme? :shock:
ik dacht dat het over Wicca ging.
die twee hebben niets met elkaar te maken.
Nee, het gaat niet over wicca. Kijk naar de topic: zwarte hekserij. Ze zei niet dat zwarte hekserij wicca is, maar dat het woord "hekserij" niet populair is en dat daarom vandaag de dag het woord "wicca" in plaats van hekserij gebruikt wordt. Ze zei dat wat betreft het woord "hekserij".
Zwarte hekserij bestaan wel degelijk Covens van. Noem het sektes, dan zijn het sektes.
Ze noemen zich zo. Kijk maar eens serieus wat er over te vinden is op internet. Enkele linken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_magie
http://www.theghosthunter.nl/zw%20heks.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heks_(persoon) Daarin staat:
In de 19e eeuw ontstond er een romantisch heksbeeld, dat leidde tot de oprichting van neopagaganistische groepen zoals wicca (zie ook Hedendaagse hekserij).

Deze vrouw gebruikte ook het woord "wicca" als hedendaagse noemer voor "heks" en betrok niet op haar eigen beweging, maar gaf het aan als hedendaags taalgebruik. Zoals we hier dus lezen, een nieuwe term voor een romantisch heksenbeeld.

Ze noemde zelf zwarte magie "satanisme" en dat is het ook, want ze aanbidden Lucifer. Maar nu val ik in de herhaling.


Gait - ga eens wat lezen over Wicca, dan zul je zien dat er niets duisters aan is.
Ik heb het over zwarte magie en haar verhaal, niet over wicca, daar ging haar verhaal niet over.
Dat zwarte hekserij bestaat, heb ik met bronnen wel aangegeven nu.
dus ik vraag mij werkelijk af in welke sekte zij heeft gezeten.
Ze heeft in de zwarte hekserij gezeten. Een vorm van satanisme. De bijbel kent ook hekserij als satanisme uit het oude Egypte.
De beruchte heks van Babilon die zijn man vermoorde en beweerde dat hun zoon de goddelijke geest van haar man in zich had wonen.
Volgens het christendom heeft alles wat occult is en met tovernarij/hekserij etc.. te maken heeft, daar hun oorsprong.
Zij werd in Egypte vereerd als de hemelkoningin. Zo zij zichzelf ook liet vereren.
De bijbel gebruikt daarom haar ook als het beeld van de hoer van het oude Egypte en de hoer van Babilon.
Een zwarte hekst is in feite een beeld wat door heel de bijbel heen gebruikt wordt als de hoer die ons op de verkeerde been zet.
zelfs de moderne satanisten [La Vey] geloven niet in een letterlijke duivel. ...
Dat wist ik, maar ik heb het niet over moderne satanisten.
waarmee ik niet wil zeggen dat er nog steeds sommige sektes bestaan met vreemde rituelen.
maar dat heeft niets met Wicca te maken.
Ik zei niets meer over wicca, dan dat zij zei dat in deze tijd het woord heks een negatieve lading heeft en dus het woord Wicca nu meer gebruikt wordt. Dat betrok ze niet op zwarte hekserij, maar op het woord "heks" en diens negatieve klank.
ik heb dergelijke verhalen eerder gehoord van mensen die in de war waren en alle schuld schoven op de Wicca.
het christelijke net wemelt van dergelijke 'getuigenissen'
zo maken ze de Wicca wel zwart.
Ze had het niet over Wicca, maar zwarte hekserij. Je bent zelf in de war.
maar ja, dergelijke mensen vinden ook reiki, magnetiseren en alternatieve geneeswijzen, zoals o.a. acupunctuur vaak van de duivel.
dus zegt mij al genoeg.
Bijbels gezien is het inderdaad verboden je er aan te geven, omdat het bezig houden met een geestelijke wereld waar Jezus niet over gaat.
Jezus en de engelen houden zich niet bezig met reiki, magnetiseren en alternatieve geneeswijzen, behalve dan met gebedsgenezing in de naam van Jezus.
maar fijn, dat die vrouw haar geluk heeft gevonden in het christendom ----laat ze dan verder ook zwijgen.
De zwijgplicht kreeg ze al opgelegd. Daar houd ze zich niet aan en terecht.
Je wilt haar dus ook een zwijgplicht op leggen, maar dan niet op straffe van de dood?
Zelfs op straffe van de dood zweeg ze niet.
edit: het christendom is ook van oorsprong 'heidens' en heeft weinig met het jodendom te maken.
....en so what?
wat is daar mis mee?
Het christendom? Je hebt daar echt geen kaas van gegeten. Je bent zelf in de war :mrgreen:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Callista en Gaitema,

Uit jullie gezamenlijke informatie ontstaat voor mij een duidelijk beeld van e.e.a. dat goed aansluit bij wat ik al meende te weten.
Interessant getuigenis van die ex-heks; goede nuanceringen van Callista op sommige punten.
Jammer dat jullie elkaars verhalen zo lastig te accepteren vinden, door de waardeoordelen die jullie er in leggen.

Met v&Vriendengroet,

Wim
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door HarryK »

Gaitema schreef:Wat mij betreft mag hier weer een slotje op.
Ik heb hier nu al geen zin meer in.
Over het algemeen heeft de topic-starter hier wel medezeggenschap in,
maar het argument "ik heb er geen zin in" vind ik op dit moment te makkelijk.

Er is blijkbaar nog veel onwetendheid over zwarte hekserij,
een enkeling betwijfelt zelfs het bestaan ervan (maar er wordt hier wel meer betwijfeld),
maar wat ik van deze vormen van hekserij (neigend naar sektarisme) weet,
is het goed om hier de ruimte te laten (voorlopig) om over door te praten.

[HarryK - moderator]
Psalm 1:1
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

duidelijk is dat alles onduidelijk is.

de desbetreffende vrouw noemt de naam van de sekte niet..
zwarte hekserij wordt genoemd, Wicca wordt genoemd, Halloween wordt zelfs ook betrokken bij zwarte hekserij :mrgreen: . etc....zelfmoorden of aanzetten tot.

maar dat zegt allemaal niets ...nada.
als dat werkelijk allemaal zo is, moeten er stappen worden ondernomen tegen deze sekte, voordat er nog meer slachtoffers vallen.
dus waar gaat het hierom?

welke sekte?
is het een of andere obscure sekte?
wat is het?
en waar bevindt zich deze sekte?
waarom noemt ze niet duidelijk de naam?

dus als we niet weten waarover we het precies hebben valt er ook weinig zinnigs te discussiëren.
zwarte hekserij op zich zegt niets.....meestal is het een eigen invulling - vooral van sommige christenen of van mensen die de kluts kwijt zijn en/of er weinig van begrijpen en/of zaken verkeerd uitleggen bij gebrek aan kennis.
Zo Hee - oud account
Berichten: 551
Lid geworden op: 03 mar 2013, 20:34
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zo Hee - oud account »

Dit soort getuigenissen komen eens in de zoveel jaar op. Altijd hetzelfde verhaal, en altijd van iemand die christen is geworden. De EO wil er nog wel eens melding van maken. En het gekke is dat niemand die sekte schijnt te kennen, er geen enkele informatie over bekend is. Behalve natuurlijk van de pas bekeerde.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

Zo Hee schreef:Dit soort getuigenissen komen eens in de zoveel jaar op. Altijd hetzelfde verhaal, en altijd van iemand die christen is geworden. De EO wil er nog wel eens melding van maken. En het gekke is dat niemand die sekte schijnt te kennen, er geen enkele informatie over bekend is. Behalve natuurlijk van de pas bekeerde.
juist - meerdere malen meegemaakt. :|
Zo Hee - oud account
Berichten: 551
Lid geworden op: 03 mar 2013, 20:34
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zo Hee - oud account »

Evenzeer komen er zo nu en dan geheime kinderverkrachtingsclubs in beeld waar verder geen enkel bewijs voor is, etc. etc.

Vergeet Salem niet.

Mensen hebben nogal eens de neiging anderen een herinnering aan te praten, en mensen hebben nogal eens de neiging vanuit bekende beelden iets te vertellen en daar nog oprecht zelf in te geloven ook, zonder dat het ook nog waar is.

En sommige mensen vinden dat je daar niets van mag zeggen, maar alleen halleluja mag roepen.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Adinomis »

Gait - ga eens wat lezen over Wicca, dan zul je zien dat er niets duisters aan is.
dus ik vraag mij werkelijk af in welke sekte zij heeft gezeten.
Ik dacht, laat ik ook even googelen. De eerste de beste site druipt al van alles wat zich tegen God verzet.
Ik lees daar ook elementen uit het getuigenis van de vrouw die door Gaitema aan het woord werd gelaten.
zelfs de moderne satanisten [La Vey] geloven niet in een letterlijke duivel. ...
Nee, natuurlijk niet. De grootste list van satan is mensen te laten geloven dat hij niet bestaat.
Dan vrezen ze geen gevaar.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Zwarte hekserij

Bericht door callista »

hier nog een 'geweldig' verhaal....met dank aan het christendom.....die het woord heks een negatieve betekenis heeft gegeven... :cry: en waarbij velen het leven moesten laten.

De Malleus Maleficarum - handboek voor heksenjagers.
http://www.skepsis.nl/heksenhamer.html

verder kennen we allemaal wel de toestanden in Nigeria, waar de 'heksenkinderen' werden vermoord en/of uitgestoten, buitengesloten, op straat werden gezet.......mede dankzij de charismatische evangelische predikers aldaar.
een grote schande---maar gelukkig zijn diegenen die daar verantwoordelijk voor waren veroordeeld.

allemaal zum kotzen....
Zo Hee - oud account
Berichten: 551
Lid geworden op: 03 mar 2013, 20:34
Man/Vrouw: M

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Zo Hee - oud account »

Gelukkig, serieus, gelukkig is de hexenhamer door de RKK veroordeeld. Maar dat is een kleine meevaller in een tamelijk zwarte geschiedenis. Jodenhaat, vrouwenhaat, bovenal haat en angst voor alles wat anders is en het eigen strikt gereguleerde wereldje lijkt te bedreigen, heeft een lange bloederige geschiedenis in de mensheid. Niet bepaald een puur christelijk gegeven, maar in ons deel van de wereld natuurlijk maar al te vaak wel christelijk gedreven.

De mechanismen aan het werk zien is fascineren, maar als je de consequenties doorziet is het de fascinatie van een horrorfilm.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Zwarte hekserij

Bericht door Gaitema »

HarryK schreef:
Gaitema schreef:Wat mij betreft mag hier weer een slotje op.
Ik heb hier nu al geen zin meer in.
Over het algemeen heeft de topic-starter hier wel medezeggenschap in,
maar het argument "ik heb er geen zin in" vind ik op dit moment te makkelijk.

Er is blijkbaar nog veel onwetendheid over zwarte hekserij,
een enkeling betwijfelt zelfs het bestaan ervan (maar er wordt hier wel meer betwijfeld),
maar wat ik van deze vormen van hekserij (neigend naar sektarisme) weet,
is het goed om hier de ruimte te laten (voorlopig) om over door te praten.

[HarryK - moderator]
Wel, dan ga ik er maar in mee :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.