Ik vind het heel goed.

Je weet niet wat ‘goed’ is. Spiegel je maar aan je eigen smiley.
Zoek je nou weer ruzie
Tenslotte nog maar een keer spiegelen met je eigen twee smileys.
Nog een keer zoek geen ruzie ,en luister naar de Moderator GENOEG.
Het is inderdaad GENOEG.
Ja...wat dat betreft kunnen we wel weer naar bed gaan.....peda schreef: 02 mar 2023, 11:23 Het op zich wel interessante topic is inmiddels weer uitgeblazen als een nachtkaars.
Gelukkig is Alpha er nog om wat leven in de brouwerij te blazen.
Valt Alpha ook weg dan is het "" Tote Hose "" geblazen. Best wel jammer , maar er kan niet meer geoogst worden als er vooraf wordt gezaaid.
Zeker weten.
Ik heb Bron niet gevolgd. Maar ik heb wel begrepen dat het een verlies voor het forum is dat hij weer vertrokken is. Ik heb zo mijn informatiebronnen. Bron, als je dit leest, kom alsjeblieft terug.Yours schreef: 01 mar 2023, 19:08 Excuses aan Bron als hij nog meeleest; dit topic is geheel anders gelopen dan gedacht.
Ik wens je het beste toe en sluit af met een bloemetje voor jou.![]()
Ook credible is bijna "Tote Hose", net als Refoweb. Tegenwoordig zijn forums blijkbaar niet meer zo in als een tijd geleden. Kan me nog herinneren dat Refoweb, credible en de voorloper van Geloofsgesprek - het GKV-forum - razend-populair waren. Het GKV-forum is er niet meer en nu zijn er een handjevol mensen die de overige fora nog levend houden -- met name mensen die niet eens theist zijn. Toch vind ik dit forum en FT zeker de moeite waard.peda schreef: 02 mar 2023, 11:23 Het op zich wel interessante topic is inmiddels weer uitgeblazen als een nachtkaars.
Gelukkig is Alpha er nog om wat leven in de brouwerij te blazen.
Valt Alpha ook weg dan is het "" Tote Hose "" geblazen. Best wel jammer , maar er kan niet meer geoogst worden als er vooraf wordt gezaaid.
Zeker weten.
Dan wil ik wel argumenten horen waarom religie geen stand zou houden.Yours schreef: 03 mar 2023, 14:15 Er is uiteindelijk geen religie die stand houdt onder scherpe analyses naast nogal eens gehanteerde pennen als ‘zwaarden’, want wetenschappelijk te bewijzen valt er niets.
Dan moet men ook niet raar opkijken als de ene na de andere gelovige het voor gezien houdt op (geloofs-)forums, waarna er een sluimerend bestaan volgt van zowel de forums als de gelovigen.
Dat komt dan vanaf christelijke wetenschappers....Inktvlam schreef: 03 mar 2023, 15:36Dan wil ik wel argumenten horen waarom religie geen stand zou houden.Yours schreef: 03 mar 2023, 14:15 Er is uiteindelijk geen religie die stand houdt onder scherpe analyses naast nogal eens gehanteerde pennen als ‘zwaarden’, want wetenschappelijk te bewijzen valt er niets.
Dan moet men ook niet raar opkijken als de ene na de andere gelovige het voor gezien houdt op (geloofs-)forums, waarna er een sluimerend bestaan volgt van zowel de forums als de gelovigen.
Precies het tegenovergestelde is waar.
De laatste decennia is door wetenschappelijke waarnemingen steeds duidelijker geworden dat alles in de natuur ontworpen moet zijn. En waar ontwerp is daar moet ook een ontwerper zijn.
Er zijn geen wetenschappelijke waarnemingen die duidelijk maken dat er ook maar iets ontworpen is in de natuur. Jij bouwt je hypothese door aan de achterzijde te beginnen, bij het gereed product en van daaruit terug te redeneren. Als je begint aan de voorkant dan valt die doelgerichtheid weg. Dan zie je dat er bepaalde paden ingeslagen kunnen worden en dat het beste pad de overhand krijgt. En eenmaal in een pad neem je de erfenis van dat alternatief mee, eenmaal 4 poten worden er niet makkelijk meer of minder. Aan de achterkant lijkt dat doelgericht. Aan de voorkant is het door omstandigheden gestuurd toeval.Inktvlam schreef: 03 mar 2023, 15:36Dan wil ik wel argumenten horen waarom religie geen stand zou houden.Yours schreef: 03 mar 2023, 14:15 Er is uiteindelijk geen religie die stand houdt onder scherpe analyses naast nogal eens gehanteerde pennen als ‘zwaarden’, want wetenschappelijk te bewijzen valt er niets.
Precies het tegenovergestelde is waar.
De laatste decennia is door wetenschappelijke waarnemingen steeds duidelijker geworden dat alles in de natuur ontworpen moet zijn. En waar ontwerp is daar moet ook een ontwerper zijn.
Bewijs daarvoor is onder meer de overweldigende doelgerichtheid in de natuur. ...
Daar kijk ik dan ook niet raar van op.Yours schreef: 03 mar 2023, 14:15 Er is uiteindelijk geen religie die stand houdt onder scherpe analyses naast nogal eens gehanteerde pennen als ‘zwaarden’, want wetenschappelijk te bewijzen valt er niets.
Inderdaad … wat?peda schreef: 03 mar 2023, 17:00 Inderdaad.
De wetenschap weerlegt bepaalde godsbeelden, maar de wetenschap doet geen uitspraken over het al of niet "' bestaan "' van de Identiteit God Zelve. Wat niet empirisch onderzocht kan worden, valt buiten wetenschappelijke uitspraken.
Dan heb jij je ogen in je (atheïstische) zak zitten. Het is volkomen onzinnig om te beweren dat toeval tot dezelfde prestaties in staat is als doelgerichte technologie. Kijk nog eens goed naar biomimicry, de natuur overtreft de ontwerpen van ingenieurs.Mullog schreef: 03 mar 2023, 17:47 Er zijn geen wetenschappelijke waarnemingen die duidelijk maken dat er ook maar iets ontworpen is in de natuur.
Jij negeert weer een heleboel zaken. Zoals, stasis en plotselinge verschijning van fundamenteel nieuwe soorten in het fossielenbestand. Er is geen geleidelijke evolutie van nieuwe soorten. Ook de val van evolutiestamboom, negeer je. Weet je nog wel, the NewScientist: “Het gold lange tijd als de Heilige Graal om de boom des levens te bouwen … Maar vandaag ligt het project in gruis, aan stukken gereten door herhaalde aanvallen van negatief bewijs”.Mullog schreef:Jij bouwt je hypothese door aan de achterzijde te beginnen, bij het gereed product en van daaruit terug te redeneren. Als je begint aan de voorkant dan valt die doelgerichtheid weg. Dan zie je dat er bepaalde paden ingeslagen kunnen worden en dat het beste pad de overhand krijgt. En eenmaal in een pad neem je de erfenis van dat alternatief mee, eenmaal 4 poten worden er niet makkelijk meer of minder. Aan de achterkant lijkt dat doelgericht. Aan de voorkant is het door omstandigheden gestuurd toeval.
Probeer het eens met zinnige argumenten.Mullog schreef:Maar iets zegt me dat bij jou geen enkel argument landt
Aldus Inktvlam;Inderdaad … wat?
Hoezo weerlegt de wetenschap bepaalde godsbeelden? Dat is strijdig met wat je daarna zegt