Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Vreugdevol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

Alpha schreef: 24 jul 2023, 11:47
Vreugdevol schreef: 24 jul 2023, 11:24

Je gaat niet in op mijn argument maar draait eromheen, welke gelijk weer een volgende probleem opwerpt.

Als Jehova de enige redder is volgens de tekst, wie heeft aan het kruis het reddende werk volbracht?
Ik draai er niet omheen.
Ik ga in op de kern van het probleem.
Vandaar dat ik inga op je specifieke opmerking.

Ik ben in Egypte geweest en daar is het kruis in verschillende vormen al lang bekend, vele farao's gebruikten dat symbool.
Zoals gezegd heeft de christenheid heidense elementen klakkeloos overgenomen, w.o. het kruis symbool.
Men noemt dat fenomeen "kerstening".

Helaas eist JHWH exclusieve aanbidding.
Hij accepteert geen mededinging met heidense afgoden.

Nogmaals in iedere goede encyclopedie kan je de oorsprong vinden dan die gebruiken.

In het verleden heb ik een interessante site gevonden, die uitvoerig ingaat over het gebruiken van heidense geloofselementen.
Dat werd niet door "gelovigen" geapprecieerd.

Ik citeer:


Inleiding.
Uit de diverse reacties die ik al heb ontvangen naar aanleiding van het onderwerp drie-eenheid (en de andere onderwerpen op deze site) is mij gebleken dat de bijbelkennis van de gemiddelde christen ver beneden peil is. Met als gevolg dat men meer dan eens geneigd is om gewillig na te pruimen wat anderen al hebben voorgekauwd, ook als de bijbel iets heel anders leert. Zodat ik naast de positieve reacties die ik al op dit onderwerp mocht ontvangen ook knallende kritiek over me heen kreeg, waarbij de toon van het verhaal zich ergens bevond tussen een ordinaire scheldpartij en vroom gezwets.

De oorspronkelijke site was: "Drie-eenheid, wat is er mis mee?"

Deze site is illegaal gekopieerd en heet nu: wat-is-waarheid.info

De maker is een "vrije" gelovige, die heel veel onderzoek heeft gedaan over vele geloofsvragen.
Juist een dialoog heeft geen zin, je dramt je voorgeprogrammeerde riedeltje weer eens af.

Je gaat totaal niet in op de inhoud en vragen, en begint te vertellen hoe verkeerd de drie eenheid wel niet is

Die is zo onbijbels dat jullie een eigen bijbel moesten maken, om ervan af gekomen. (Sarcasme)

Zelfs in die nep bijbel (nwv)kom je niet om de drie eenheid heen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 24 jul 2023, 10:10
Snelheid schreef: 18 jul 2023, 12:10

De Zaligsprekingen is een kern van het Christelijk Geloof.Dus de woorden
van Jezus de Christus hebben totaal gezag.
Maar de JG vallen daar buiten ze zijn unitarisch ze maken gebruik van Christelijke elementen maar zijn niet Christelijk.
De pot verwijt de ketel.
Jg hebben alle niet christelijke elementen uit hun geloof verwijderd.
JG , zijn unitarisch dus al zo geen Christenen,ze maken met als Mormonen gebruik van Christelijke elementen en dan nog er wat bij verzonnen maar ze vallen overal buiten wat de echte waarheid is .
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8934
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Vreugdevol schreef: 24 jul 2023, 12:08
Alpha schreef: 24 jul 2023, 11:47 Ik draai er niet omheen.
Ik ga in op de kern van het probleem.
Vandaar dat ik inga op je specifieke opmerking.

Ik ben in Egypte geweest en daar is het kruis in verschillende vormen al lang bekend, vele farao's gebruikten dat symbool.
Zoals gezegd heeft de christenheid heidense elementen klakkeloos overgenomen, w.o. het kruis symbool.
Men noemt dat fenomeen "kerstening".

Helaas eist JHWH exclusieve aanbidding.
Hij accepteert geen mededinging met heidense afgoden.

Nogmaals in iedere goede encyclopedie kan je de oorsprong vinden dan die gebruiken.

In het verleden heb ik een interessante site gevonden, die uitvoerig ingaat over het gebruiken van heidense geloofselementen.
Dat werd niet door "gelovigen" geapprecieerd.

Ik citeer:


Inleiding.
Uit de diverse reacties die ik al heb ontvangen naar aanleiding van het onderwerp drie-eenheid (en de andere onderwerpen op deze site) is mij gebleken dat de bijbelkennis van de gemiddelde christen ver beneden peil is. Met als gevolg dat men meer dan eens geneigd is om gewillig na te pruimen wat anderen al hebben voorgekauwd, ook als de bijbel iets heel anders leert. Zodat ik naast de positieve reacties die ik al op dit onderwerp mocht ontvangen ook knallende kritiek over me heen kreeg, waarbij de toon van het verhaal zich ergens bevond tussen een ordinaire scheldpartij en vroom gezwets.

De oorspronkelijke site was: "Drie-eenheid, wat is er mis mee?"

Deze site is illegaal gekopieerd en heet nu: wat-is-waarheid.info

De maker is een "vrije" gelovige, die heel veel onderzoek heeft gedaan over vele geloofsvragen.
Juist een dialoog heeft geen zin, je dramt je voorgeprogrammeerde riedeltje weer eens af.

Je gaat totaal niet in op de inhoud en vragen, en begint te vertellen hoe verkeerd de drie eenheid wel niet is

Die is zo onbijbels dat jullie een eigen bijbel moesten maken, om ervan af gekomen. (Sarcasme)

Zelfs in die nep bijbel (nwv)kom je niet om de drie eenheid heen
Ik ben niet degene die hier voorgeprogrammeerd is.
De term 'Drie-eenheid' komt niet in de Bijbel voor.
De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

callista schreef: 24 jul 2023, 06:21
chon schreef: 22 jul 2023, 22:44

Ik hoop dat je mij niet bedoeld, want ik verwees gewoon maar naar Job:38:4 Daar staat :Waar was jij toen ik de fundamenten van de aarde legde?
Vertel het mij, als je denkt dat je het begrijpt.
Lees eens goed aan wie dat gericht is.
Ik hoop dat je het dan begrijpt....

Het is n.l. duidelijk...
@Calista ik wou hier gewoon maar een zaadje planten...als je begrijpt wat ik bedoel.
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

Alpha schreef: 24 jul 2023, 16:26
Vreugdevol schreef: 24 jul 2023, 12:08

Juist een dialoog heeft geen zin, je dramt je voorgeprogrammeerde riedeltje weer eens af.

Je gaat totaal niet in op de inhoud en vragen, en begint te vertellen hoe verkeerd de drie eenheid wel niet is

Die is zo onbijbels dat jullie een eigen bijbel moesten maken, om ervan af gekomen. (Sarcasme)

Zelfs in die nep bijbel (nwv)kom je niet om de drie eenheid heen
Ik ben niet degene die hier voorgeprogrammeerd is.
De term 'Drie-eenheid' komt niet in de Bijbel voor.
De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote.
Ik wou het effe hebben over de drieeenheid.
Op een meerdere momenten in de bijbel is Jezus aan het bidden tot Zijn vader.
Als Jezus en God dezelfde zijn...hoe kan dit dan??
HJW
Berichten: 6196
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 24 jul 2023, 16:26
De term 'Drie-eenheid' komt niet in de Bijbel voor.
De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote.
De term “erfzonde” komt ook niet in de bijbel voor. Die leer is in de 5e eeuw toegevoegd door Augustinus.
Consequent denken is niet jullie sterkste kant.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

chon schreef: 28 jul 2023, 21:09
callista schreef: 24 jul 2023, 06:21

Lees eens goed aan wie dat gericht is.
Ik hoop dat je het dan begrijpt....

Het is n.l. duidelijk...
@Calista ik wou hier gewoon maar een zaadje planten...als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee..dat begrijp ik niet echt......vertel.. ;)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8934
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

chon schreef: 28 jul 2023, 21:25
Alpha schreef: 24 jul 2023, 16:26 Ik ben niet degene die hier voorgeprogrammeerd is.
De term 'Drie-eenheid' komt niet in de Bijbel voor.
De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote.
Ik wou het effe hebben over de drieeenheid.
Op een meerdere momenten in de bijbel is Jezus aan het bidden tot Zijn vader.
Als Jezus en God dezelfde zijn...hoe kan dit dan??
Goede opmerking.
Even wat theorie:

Joh 1:
1 In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god. NWV
1 In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. HSV

Dit vers bevat twee vormen van het Griekse zelfstandig naamwoord theos (god). Het eerste wordt voorafgegaan door ton (de), een vorm van het Griekse bepalend lidwoord, en in dit geval duidt het woord theon op de almachtige God. Maar in het tweede geval heeft theos geen bepalend lidwoord.
De geleerde James Allen Hewett citeert dit vers als voorbeeld en benadrukt: „In zo’n constructie zijn het onderwerp en het gezegde niet hetzelfde, gelijk, identiek of iets dergelijks.”
William Barclay, een Bijbelvertaler, zegt: „Omdat [de apostel Johannes] vóór theos geen bepalend lidwoord gebruikt, wordt het woord een omschrijving.

Volgende teksten geven wat meer inzicht!

Johannes 17:
3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. NWV
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die U gezonden hebt. HSV
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den alleen waren God, en dien Gij gezonden hebt, Jezus Christus. Luther

Johannes 14:
28 Jullie hebben gehoord dat ik tegen jullie zei: “Ik ga weg en ik kom bij jullie terug.” Als jullie van mij hielden, zouden jullie blij zijn dat ik naar de Vader ga, want de Vader is groter dan ik. NWV
28 U hebt gehoord dat Ik tegen u gezegd heb: Ik ga heen maar kom weer naar u toe. Als u Mij liefhad, zou u zich verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen naar de Vader; want Mijn Vader is meer dan Ik. HSV
28 Gij hebt gehoord, dat ik tot u gezegd heb: Ik ga heen en kom weder tot u. Hadt gij mij lief, zo zoudt gij u verblijden, omdat ik gezegd heb: Ik ga tot den Vader; want de Vader is groter dan ik. Luther.
Mullog
Berichten: 3884
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 28 jul 2023, 22:27 ....
Tsjonge, aan het overwerken?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8934
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 28 jul 2023, 21:35
Alpha schreef: 24 jul 2023, 16:26
De term 'Drie-eenheid' komt niet in de Bijbel voor.
De triade leer is in de 4e eeuw toegevoegd door Constantijn de grote.
De term “erfzonde” komt ook niet in de bijbel voor. Die leer is in de 5e eeuw toegevoegd door Augustinus.
Consequent denken is niet jullie sterkste kant.
Logisch redeneren kan je kennelijk ook niet.

De term erfzonde staat inderdaad niet letterlijk in de Bijbel.
Ik geef enkele teksten die tonen waar het over gaat.

Genesis 2:17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’
Romeinen 5:12 Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd. NWV.

Adam overtrad duidelijk een goddelijk gebod en stierf, alhoewel Satan beweerde dat hij niet zou sterven. (Gen 3:4).
Adam en Eva verloren daardoor hun volmaaktheid.
Hun kinderen hebben deze onvolmaaktheid geërfd, waardoor ook zij zouden sterven.

In Gen 3:15 word de oplossing van het probleem gegeven.
Jezus is daar de "hiel".
Hij geeft zijn volmaakte leven op als een losprijs. (Markus 10:45).
Hij werd vals beschuldigd en gedood.

Vandaar dat Jezus zijn volgelingen opdraagt zijn dood op 14 Nissan te herdenken.

Lukas 22:
19 Hij nam ook een brood en sprak een dankgebed uit. Daarna brak hij het, gaf het aan hen en zei: ‘Dit betekent mijn lichaam, dat voor jullie gegeven zal worden. Blijf dit doen om mij te gedenken.’
20 Na de maaltijd deed hij hetzelfde met de beker en zei: ‘Deze beker betekent het nieuwe verbond dat wordt bekrachtigd door mijn bloed, dat voor jullie vergoten zal worden.


1 Korinthiërs 11:
23 Want wat ik van de Heer heb ontvangen, heb ik ook aan jullie doorgegeven, dat de Heer Jezus in de nacht waarin hij verraden zou worden een brood nam,
24 een dankgebed uitsprak, het brak en zei: ‘Dit betekent mijn lichaam, dat voor jullie is. Blijf dit doen om mij te gedenken.’
25 Na de maaltijd deed hij hetzelfde met de beker en zei: ‘Deze beker betekent het nieuwe verbond dat wordt bekrachtigd door mijn bloed. Blijf dit, elke keer dat jullie eruit drinken, doen om mij te gedenken.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8934
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 28 jul 2023, 22:41
Alpha schreef: 28 jul 2023, 22:27 ....
Tsjonge, aan het overwerken?
Welnee.

Ik zag dat er zojuist een mailtje gekomen was.
Dat was ongebruikelijk, dus werd ik nieuwsgierig.

Btw.:

Openbaring 7:15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden. NWV.
HJW
Berichten: 6196
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 28 jul 2023, 22:47 Logisch redeneren kan je kennelijk ook niet.

De term erfzonde staat inderdaad niet letterlijk in de Bijbel.

Adam en Eva verloren daardoor hun volmaaktheid.
Hun kinderen hebben deze onvolmaaktheid geërfd, waardoor ook zij zouden sterven.
Erfzonde is niet wat de christenen in de 1e eeuw geloofden.
Dat jij het gelooft moet je zelf weten.
Je redenering is gewoonweg niet consequent.
Bij het ene zeg je: het staat niet in de bijbel, dus….
En als het je uitkomt zeg je: het staat weliswaar niet in de bijbel, maar…..

Je punten zijn zo kinderlijk eenvoudig te weerleggen.
Maar goed, ik heb het hier eerder aangegeven: je bent niet geïnteresseerd in een discussie en ook niet in je medemens.
Ik heb voor deze keer nog aangegeven hoe eenvoudig jouw verhaal te ontmaskeren is.
Ik laat het daarbij. Trachten met jou in een echt gesprek te komen is een mission impossible.
Mullog
Berichten: 3884
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 28 jul 2023, 22:52
Mullog schreef: 28 jul 2023, 22:41
Tsjonge, aan het overwerken?
Welnee.

Ik zag dat er zojuist een mailtje gekomen was.
Dat was ongebruikelijk, dus werd ik nieuwsgierig.

Btw.:

Openbaring 7:15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden. NWV.
Aha, in de hemel moet je dus kamperen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 29 jul 2023, 08:06
Alpha schreef: 28 jul 2023, 22:52 Welnee.

Ik zag dat er zojuist een mailtje gekomen was.
Dat was ongebruikelijk, dus werd ik nieuwsgierig.

Btw.:

Openbaring 7:15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden. NWV.
Aha, in de hemel moet je dus kamperen.
Waarom komt Khadaffi in mijn hoofd op bij het lezen van dit bericht?
Die woonde ook graag in tenten...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 29 jul 2023, 08:46
Mullog schreef: 29 jul 2023, 08:06
Aha, in de hemel moet je dus kamperen.
Waarom komt Khadaffi in mijn hoofd op bij het lezen van dit bericht?
Die woonde ook graag in tenten...
Maar wat is er mis met een mooie tent van Bever,altijd goed en ook in de winter een prima verblijf.
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W
Berichten: 2321
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Ik dacht dat in de hemel alles volmaakt was. Geen last last van hitte, kou, regen of wind. Dus waarom zouden de gelovigen in een tentenkamp ondergebracht moeten worden?
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 29 jul 2023, 08:57 Ik dacht dat in de hemel alles volmaakt was. Geen last last van hitte, kou, regen of wind. Dus waarom zouden de gelovigen in een tentenkamp ondergebracht moeten worden?
Als mensen nou in een tent willen wonen ook in de Hemel laat ze toch als ze daar plezier in hebben. En dan een tent van Bever wat wil je dan nog meer.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3884
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

J-W schreef: 29 jul 2023, 08:57 Ik dacht dat in de hemel alles volmaakt was. Geen last last van hitte, kou, regen of wind. Dus waarom zouden de gelovigen in een tentenkamp ondergebracht moeten worden?
Maar omdat je geen last hebt van weer en wind is het juist goed toeven op de camping. Na het zingen en de dienst voor de Heer gezellig camping dingen doen, jeu de boules, badminton, een keer per week een dropping en in de avond animatie. Die 144.000 hebben het wel voor elkaar, hoor.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 29 jul 2023, 09:32
J-W schreef: 29 jul 2023, 08:57 Ik dacht dat in de hemel alles volmaakt was. Geen last last van hitte, kou, regen of wind. Dus waarom zouden de gelovigen in een tentenkamp ondergebracht moeten worden?
Maar omdat je geen last hebt van weer en wind is het juist goed toeven op de camping. Na het zingen en de dienst voor de Heer gezellig camping dingen doen, jeu de boules, badminton, een keer per week een dropping en in de avond animatie. Die 144.000 hebben het wel voor elkaar, hoor.
En vergeet de tombola niet...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2321
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Mullog schreef: 29 jul 2023, 09:32
J-W schreef: 29 jul 2023, 08:57 Ik dacht dat in de hemel alles volmaakt was. Geen last last van hitte, kou, regen of wind. Dus waarom zouden de gelovigen in een tentenkamp ondergebracht moeten worden?
Maar omdat je geen last hebt van weer en wind is het juist goed toeven op de camping. Na het zingen en de dienst voor de Heer gezellig camping dingen doen, jeu de boules, badminton, een keer per week een dropping en in de avond animatie. Die 144.000 hebben het wel voor elkaar, hoor.
In de hemel is het nooit nacht, dus ook geen avond!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

J-W schreef: 29 jul 2023, 09:58
Mullog schreef: 29 jul 2023, 09:32
Maar omdat je geen last hebt van weer en wind is het juist goed toeven op de camping. Na het zingen en de dienst voor de Heer gezellig camping dingen doen, jeu de boules, badminton, een keer per week een dropping en in de avond animatie. Die 144.000 hebben het wel voor elkaar, hoor.
In de hemel is het nooit nacht, dus ook geen avond!
Om je dood te vervelen.... :cry:
HJW
Berichten: 6196
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

callista schreef: 29 jul 2023, 10:00
J-W schreef: 29 jul 2023, 09:58

In de hemel is het nooit nacht, dus ook geen avond!
Om je dood te vervelen.... :cry:
Dat krijg je als je een bepaalde voorstelling van de hemel hebt die hier gehanteerd wordt: zelfde menselijkheid als op deze aarde, maar dan veel leuker en mooier. Ik zou daar ook voor passen.
Stel dat je op deze aarde terechtkomt, maar dan de nieuwe aarde…….en dan 300 miljoen jaar elke zaterdag naar de Appie voor boodschappen. Vreselijk.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 29 jul 2023, 10:26 Stel dat je op deze aarde terechtkomt, maar dan de nieuwe aarde…….en dan 300 miljoen jaar elke zaterdag naar de Appie voor boodschappen. Vreselijk.
Nee hoor, je hoeft niet meer naar Appie want je beschikt dan over een kastje waaruit je alles kunt krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=vEikLGWKI00 (The Fifth Element)

en een apparaat om een lichaam te reconstrueren (ook The Fifth Element):
https://www.youtube.com/watch?v=8-uvOpMyPgI

Fantasie kent bijna geen grenzen. 8-)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6196
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 29 jul 2023, 11:01 Nee hoor, je hoeft niet meer naar Appie want je beschikt dan over een kastje waaruit je alles kunt krijgen:

en een apparaat om een lichaam te reconstrueren (ook The Fifth Element):

Fantasie kent bijna geen grenzen. 8-)
O jee….. nog erger dan ik dacht.
Niks voor mij.
J-W
Berichten: 2321
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

In orthodoxe kringen heerst de gedachte dat men zo blij zal zijn van de hel gered te zijn dat men in de hemel niets anders zal doen dan de Heer tot in alle eeuwigheid loven en danken voor hun verlossing. Ook dit zal bij de ongelovige oersaai overkomen maar in de hemel is geen tijd. Na 300 miljoen jaar de Heer lof te hebben toegezongen zal het nog steeds aanvoelen of men zojuist is begonnen ;)