Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20701
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:53
Wanneer een cakeblik gedeukt is, hebben alle andere cakes de deuk geërfd, toch?

Zeker niet, er kunnen dan duizenden niet gedeukte blikken bestaan.
Overigens hoeven de cakes in het gedeukte cake blik zelf helemaal niet gedeukt te zijn.
Laatst gewijzigd door peda op 08 aug 2023, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 06 aug 2023, 08:38
chon schreef: 05 aug 2023, 23:40

Ja... de erfzondeleer zoals jij het noemt...wat kan ik erover zeggen?
Het topic is nepbijbel en is jouw bijbel echt.
Ik denk dat er hier veel zijn die toch al in de "bijbel" gelezen hebben dat satan zich voordeed als een slang en alzo Eva ertoe aanzet om te zondigen.
Later gaat ook Adam in de fout en hebben uiteindelijk beide gezondigd.
God laat ze om die reden dan ook uit de "tuin" zetten.
Onder deze omstandigheden kregen ze kinderen die dan uiteraard hun zonde erfde.
Dit is volgens mij in een notedop de "erfzonde" leer.
Het was niet de vraag of jij weet wat erfzonde is. Vraag is waarom je de drie-eenheid afwijst met als reden dat die in de 4e eeuw is toegevoegd, terwijl je wel gelooft in de erfzonde terwijl die in de 5e eeuw is toegevoegd.
Graag gewoon die vraag beantwoorden.
De Bijbel heeft de afval van het geloof voorzegt, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen.
Vandaar ook dat Erasmus sterk onderdruk werd gezet om de triadeleer toe te voegen.
Vanaf de derde editie stond die leer er weer in.
En zo werden er steeds vaker kerkleer toegevoegd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 08 aug 2023, 11:57
Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:53
Wanneer een cakeblik gedeukt is, hebben alle andere cakes de deuk geërfd, toch?
Zeker niet, er kunnen dan duizenden niet gedeukte blikken bestaan.
Er waren er toen maar twee gedeukte blikken, geen duizenden.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:38 Ik probeer mij zo goed mogelijk aan mijn publiek aan te passen.
En de volgende jij-bak.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:43
Snelheid schreef: 31 jul 2023, 17:24 Gekonfijte gember gekocht heerlijk voor bij de thee en dan neem je ook even langs elkaar heen praten draad door; de oude @Peda zou zeggen ja ja maar het is wel beleving :D hou dus de maandag in de gaten en zorg dat je in het forumhuis ben.
Het is nu Dinsdag, hoor!

De Bijbel zegt o.a. dit:

1 Timotheüs 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid.

Titus 1:15 Voor wie rein zijn, is alles rein. Maar voor wie verontreinigd en ongelovig zijn, is niets rein, want zowel hun verstand als hun geweten is verontreinigd. NWV.
Vergeet je werkbriefje niet in te leveren bij je jehova baasjes.

[modbreak Totaal onnodige en kwetsende opmerking, graag dit soort opmerkingen achterwege laten]
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 06 aug 2023, 22:16
chon schreef: 06 aug 2023, 22:10
Man alstublieft, alles wat ik net zeg was allang voor de vierde eeuw.
Wat begrijp je niet???
Voor mensen die in een geloofsgemeenschap komen waar nauwkeurige kennis belangrijk is, hebben jullie soms wel erg weinig kennis.
Nee, de erfzondeleer was er in de 1e eeuw niet, die is in de 4e/5e eeuw ontstaan.
Het is bedacht door Augustinus.
Gewoon beschikbare kennis.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
Augustinus stelde dat de mens zo was geschapen dat hij kon zondigen (posse peccare). Door de zondeval kan de mens niet níet zondigen (non posse non peccare).

Heb jij bronnen waaruit blijkt dat men in de 1e eeuw de erfzonde al kende ?
En dat de tekst uit de Romeinenbrief toen al zo uitgelegd werd ?
Maar Augustinus leerde wèl bij!
Later kwam hij tot inzicht dat kwam dat Christus en niet Petrus de Rots was.
The Catholic Encyclopedia: „Geleidelijk aan werd Augustinus bekend met de christelijke leer en in zijn geest versmolt zich de Platonische filosofie met geopenbaarde dogma's.
En aldus openbaarde zich de afval.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:01
Messenger schreef: 31 jul 2023, 12:11


Gods wil is jouw vrije wil. Je kunt met de vrije wil zeggen wat je wilt, denken wat je wilt en doen wat je wilt.
Je kunt niets 'verkeerd'' doen met een vrije wil, je kunt geloven wat je wil of helemaal niet geloven.

Een almachtige God deert het niets of je daar wel of geen vertrouwen in hebt.

Nog maar eens: Over de vrije wil wordt door God niet geoordeeld, niet geïntervenieerd en niet veroordeeld.
De vrije wil is onvoorwaardelijk, zonder voorwaarden, zonder wetten en zonder grenzen.
Net als verkeersregels zijn de Bijbelse regels ter bescherming van de mens en het leven op aarde.

Toch worden verkeersregels veelvuldig overtreden, soms met dodelijke afloop.
Dan is het bijzonder triest dat de dader daar soms ongeschonden van af komt.
Slechts het stoffelijk lichaam kan vergaan, de mind en ziel zijn onkwetsbaar en leven eindeloos voort met andere stoffelijke lichamen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:17
Messenger schreef: 31 jul 2023, 11:44
En hoe werden de zoetwatervissen aan boord gehouden?
Die zijn toch verdronken?
Kijk, het is erg eenvoudig. Het verhaal van de Ark van Noah en de zondvloed zijn voor mij van het kaliber Roodkapje en de boze wolf.

Je kunt me net zo goed vertellen dat de paashaas uit een ei komt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 08 aug 2023, 12:09
Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:43 Het is nu Dinsdag, hoor!

De Bijbel zegt o.a. dit:

1 Timotheüs 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid.

Titus 1:15 Voor wie rein zijn, is alles rein. Maar voor wie verontreinigd en ongelovig zijn, is niets rein, want zowel hun verstand als hun geweten is verontreinigd. NWV.
Vergeet je werkbriefje niet in te leveren bij je jehova baasjes
Ik lever geen werkbriefje in en heb geen baasjes.
Je bent kennelijk wat dement geworden, je herhaalt steeds.

[modbreak Totaal onnodige en kwetsende opmerking, graag dit soort opmerkingen achterwege laten]

Je moet die demonen leer uit je geloof verwijderen, dat begrijp je Gods woord beter.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:12
Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:17 Die zijn toch verdronken?
Kijk, het is erg eenvoudig. Het verhaal van de Ark van Noah en de zondvloed zijn voor mij van het kaliber Roodkapje en de boze wolf.

Je kunt me net zo goed vertellen dat de paashaas uit een ei komt.
Nauwkeurige kennis (Epignosis) is je kennelijk vreemd.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:10
Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:01 Net als verkeersregels zijn de Bijbelse regels ter bescherming van de mens en het leven op aarde.

Toch worden verkeersregels veelvuldig overtreden, soms met dodelijke afloop.
Dan is het bijzonder triest dat de dader daar soms ongeschonden van af komt.
Slechts het stoffelijk lichaam kan vergaan, de mind en ziel zijn onkwetsbaar en leven eindeloos voort met andere stoffelijke lichamen.
Daarom moet het stoffelijk lichaam elke dag afgestoft worden met een plumo van Blokker.

En als het stoplicht rood is gewoon wachten tot het groen is,zo moeilijk is het allemaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 11:53 Ik ben benieuwd naar de onderbouwing.

Volgens de Bijbel hebben mensen de zonde van hun ouders geërfd.

Wanneer een cakeblik gedeukt is, hebben alle andere cakes de deuk geërfd, toch?
De onderbouwing heb ik al gegeven.
Nee, het is niet volgens de bijbel maar volgens de persoonlijke interpretatie van Augustinus eind 4e/begin 5e eeuw.

Het cakeblik is een zeer beroerd voorbeeld. De cake kan het blik niet laten deuken. Het is de bakker die niet op zit te letten of niet weet wat hij aan het doen is. De cake is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de deuk die in hem/haar zit.
Dat is volledig de verantwoordelijkheid van de bakker die blijkbaar weigert zijn materiaal te repareren.
Conform dit voorbeeld is God de bakker en dus als enige verantwoordelijk.
Je voorbeeld is dus één grote aanklacht tegen God en pleit de mens geheel vrij.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:13
Snelheid schreef: 08 aug 2023, 12:09 Vergeet je werkbriefje niet in te leveren bij je jehova baasjes
Ik lever geen werkbriefje in en heb geen baasjes.
Je bent kennelijk wat dement geworden, je herhaalt steeds.

Je moet die demonen leer uit je geloof verwijderen, dat begrijp je Gods woord beter.
In beledigen en schelden ben je ook goed leer je zeker in je jehova klasje.

Lever je werkbriefje nou maar in bij je jehova baasjes die jou hersenspoelen.

[modbreak Totaal onnodige en kwetsende opmerking, graag dit soort opmerkingen achterwege laten]
VERITAS VOS LIBERABIT.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:00 Vanaf de derde editie stond die leer er weer in.
En zo werden er steeds vaker kerkleer toegevoegd.
Zo is ook de erfzonde toegevoegd. En daar geloof je dan weer wel in.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:14
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:12
Kijk, het is erg eenvoudig. Het verhaal van de Ark van Noah en de zondvloed zijn voor mij van het kaliber Roodkapje en de boze wolf.

Je kunt me net zo goed vertellen dat de paashaas uit een ei komt.
Nauwkeurige kennis (Epignosis) is je kennelijk vreemd.
Voor iemand die zijn gezond verstand gebruikt is een fantasieverhaal als zodanig te herkennen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 08 aug 2023, 12:14
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:10
Slechts het stoffelijk lichaam kan vergaan, de mind en ziel zijn onkwetsbaar en leven eindeloos voort met andere stoffelijke lichamen.
Daarom moet het stoffelijk lichaam elke dag afgestoft worden met een plumo van Blokker.

En als het stoplicht rood is gewoon wachten tot het groen is,zo moeilijk is het allemaal niet.
Het zijn mensen die wetgeving maken over verkeerslichten en of je links of rechts van de weg rijdt in je auto. God heeft er niets mee te maken. Het stoffelijk lichaam is het voertuig van de mind en ziel, vroeg of laat is dat op of in de prak.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:21
Snelheid schreef: 08 aug 2023, 12:14

Daarom moet het stoffelijk lichaam elke dag afgestoft worden met een plumo van Blokker.

En als het stoplicht rood is gewoon wachten tot het groen is,zo moeilijk is het allemaal niet.
Het zijn mensen die wetgeving maken over verkeerslichten en of je links of rechts van de weg rijdt in je auto. God heeft er niets mee te maken. Het stoffelijk lichaam is het voertuig van de mind en ziel, vroeg of laat is dat op of in de prak.
Het is heel eenvoudig stoplicht rood wachten tot het groen is,nog maar een keer ; zo moeilijk is het allemaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 06 aug 2023, 23:00
Vreugdevol schreef: 06 aug 2023, 22:43

Dat hoeft niet als het antwoord voor je neus ligt in de praktijk
het is een simpel iets, waarvan zelfs daar de arrogantie van atheïsten overtreft.

Ik heb je een eerlijke vraag gesteld, geef antwoord op basis van de bijbel waarom kinderen zonder ooit één zonde te hebben gedaan dan sterven?
Iedereen sterft op een bepaald moment...mensen zowel als dieren; dat zit namelijk in de natuur.
Heeft niets met erfzonde te maken.

Stel je voor dat iedereen zou blijven leven... :shock:
Dat sterven niet Gods bedoeling was, heb je nog steeds niet door.
Hij waarschuwde nadrukkelijk, dat het gevolg van de overtreding de doodstraf zou betekenen.
Maar ja, mensen negeren nog steeds graag waarschuwingen.

Stel dat iedereen zou blijven leven?
Dat gebeurd niet, alleen degenen die graag met God willen samenwerken, zullen zijn ingreep overleven.

Denk je dat in het heelal geen ruimte is voor ontelbare mensen, die graag met de schepper samenwerken?

Stel dat nu iedereen Gods wetten zou respecteren?
Dan zou er geen oorlog, honger of wetteloosheid meer zijn.
We leven helaas in een slechte tijd. (Ef 5:15,16).
Zelfs kinderen staan elkaar naar het leven!
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:18
Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:14 Nauwkeurige kennis (Epignosis) is je kennelijk vreemd.
Voor iemand die zijn gezond verstand gebruikt is een fantasieverhaal als zodanig te herkennen.
Je verstand is m.i. niet erg gezond.
[modbreak Totaal onnodige en kwetsende opmerking, graag dit soort opmerkingen achterwege laten]
Niet voor niets gaat Satan als een brullende leer te keer, hij weet dat hij nog een korte tijd heeft.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 06 aug 2023, 23:08
Vreugdevol schreef: 06 aug 2023, 23:04

Nu redeneer je vanuit atheïsme, heeft niets met de bijbel en het concept erfzonde te maken.
Nee. ik reageer vanuit de realiteit...
Kom eens terug op deze wereld, die steeds slechter wordt?
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3630
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door dingo »

[modbreak Ik heb nu /twee edit: vier/ modbreaks geplaatst wegens totaal onnodige en kwetsende opmerkingen. Dit soort opmerkingen vertroebelen de discussie, als dat zo door blijft gaan worden er waarschuwingen uitgedeeld.]
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:24
callista schreef: 06 aug 2023, 23:00
Iedereen sterft op een bepaald moment...mensen zowel als dieren; dat zit namelijk in de natuur.
Heeft niets met erfzonde te maken.

Stel je voor dat iedereen zou blijven leven... :shock:
Dat sterven niet Gods bedoeling was, heb je nog steeds niet door.
Het enige dat vergaat is het fysieke lichaam en dat is wat sterven is: het veranderen van vorm.
Alpha schreef: Hij waarschuwde nadrukkelijk, dat het gevolg van de overtreding de doodstraf zou betekenen.
Maar ja, mensen negeren nog steeds graag waarschuwingen.
God legt de doodstraf niet op en ook niet voor volgende generaties. Wat jij kennelijk niet wil snappen is dat onvoorwaardelijke liefde niet oordeelt en niet straft. God is pure en dus onvoorwaardelijke liefde, onbegrensd. Maar jij snapt ook niet wat een vrije wil is. Jij denkt dat God minder is dan pure liefde, je maakt een boosaardige duivel van God.
Alpha schreef: Stel dat iedereen zou blijven leven?
Iedereen blijft ook leven, zij het in een andere vorm, in een andere rol.
Alpha schreef: Dat gebeurd niet, alleen degenen die graag met God willen samenwerken, zullen zijn ingreep overleven.
God werkt met iedereen samen want wij en God zijn één. We zijn onlosmakelijk verbonden met God, onze zielen zijn God en God is in onze zielen.
Alpha schreef: Denk je dat in het heelal geen ruimte is voor ontelbare mensen, die graag met de schepper samenwerken?
Jazeker is die ruimte er. Dat wordt bedoeld met de Nieuwe Planeet, wat werd besproken als de Nieuwe Aarde.
We zijn niet afhankelijk van 1 planeetje.
Alpha schreef: Stel dat nu iedereen Gods wetten zou respecteren?
Dan zou er geen oorlog, honger of wetteloosheid meer zijn.
We leven helaas in een slechte tijd. (Ef 5:15,16).
Zelfs kinderen staan elkaar naar het leven!
God maakt geen wetten, dat is mensenwerk. Mensen maken wetten en handhaven die eventueel met sancties.
God is wetteloos.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8892
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 07 aug 2023, 02:35
chon schreef: 07 aug 2023, 00:14
Kan ik er iets aandoen dat wanneer iets wat al lang bestaat toch door iemand als de "erfzondeleer" erkent? (zoals wiki)
Dan kunnen de aanhangers van de drie-eenheid hetzelfde zeggen.
Kunnen zij er wat aan doen dat wanneer iets wat al lang bestaat door iemand als die leer erkent ?

Ten tweede klopt je redenering niet. Kun jij met bronnen aangeven dat in de 1e eeuw de christenen al
In de erfzonde geloofden ?
Gen 2:17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest. [Jezus] NWV.

Jezus stierf niet als gevolg van zonde, hij werd vermoord en was zonder zonde.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:26
Messenger schreef: 08 aug 2023, 12:18
Voor iemand die zijn gezond verstand gebruikt is een fantasieverhaal als zodanig te herkennen.
Je verstand is m.i. niet erg gezond.
Niet voor niets gaat Satan als een brullende leer te keer, hij weet dat hij nog een korte tijd heeft.
Jij hebt je verstand uit staan om energie te besparen?

In Jesaja 45 vers 5 t/m 7 zegt God in je eigen bijbel dat alle vrede en alle kwaad, evenals het licht en de duisternis van God komt. Omdat je verstand niet gebruikt wordt (zet het eens aan) zit je nog altijd met het Satansprookje.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 6164
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 08 aug 2023, 12:38 Gen 2:17 Maar van de boom van de kennis van goed en kwaad mag je niet eten, want op de dag dat je daarvan eet, zul je zeker sterven.’
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest. [Jezus] NWV.

Jezus stierf niet als gevolg van zonde, hij werd vermoord en was zonder zonde.
Je omzeilt zoals gewoonlijk de vraag.
Kun jij bewijzen dat de erfzondeleer in de 1e eeuw onderdeel was van de leer ?
Je kunt wel een paar teksten weergeven, maar dat zegt niets.
Noem eens een bron waaruit blijkt dat men in de 1e eeuw geloofde in de erfzonde.