Dat waren liefdesomhelzingen, die verkeerd geïnterpreteerd werden.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:24Werkelijk???
Paulus en Jacobus konden elkaars bloed wel drinken, ze zouden zelfs al vechtend van de trappen zijn gerold.![]()

Dat waren liefdesomhelzingen, die verkeerd geïnterpreteerd werden.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:24Werkelijk???
Paulus en Jacobus konden elkaars bloed wel drinken, ze zouden zelfs al vechtend van de trappen zijn gerold.![]()
Wat jij nog steeds niet wil snappen en kan snappen, dat JHWH zich niet laat dicteren.Messenger schreef: 23 jul 2024, 14:05Ik bepaal dat niet, het is gewoon zoals het is.Alpha schreef: 23 jul 2024, 11:09 Lees eens de Bijbel.
Jij bepaalt niet wat JHWH wel of niet moet doen.
Begrippen als vrije wil, pure liefde, onvoorwaardelijk, almachtig en volmaakt snap jij niet.Nee dat doe je niet, je dreunt wat verzen op die mijn punt telkens bevestigen.Alpha schreef: Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel werkelijk leert. (2 Tim. 4:3, 4.)
Aha, dat kwam toen al voor.peda schreef: 30 jul 2024, 14:30Dat waren liefdesomhelzingen, die verkeerd geïnterpreteerd werden.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:24
Werkelijk???
![]()
De bijbel doet niet anders dan God dicteren. Mensen hebben de bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar.Alpha schreef: 30 jul 2024, 14:31Wat jij nog steeds niet wil snappen en kan snappen, dat JHWH zich niet laat dicteren.Messenger schreef: 23 jul 2024, 14:05
Ik bepaal dat niet, het is gewoon zoals het is.
Begrippen als vrije wil, pure liefde, onvoorwaardelijk, almachtig en volmaakt snap jij niet.
Nee dat doe je niet, je dreunt wat verzen op die mijn punt telkens bevestigen.
Ik citeer gewoon de Bijbelse leer en dat wens je niet te aanvaarden.
Het is bekend dat sommige de gezonde leer niet verdragen.
Daarom nog een keer het citaat:
2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.
De bijbel geeft een heel duidelijke waarschuwing daarvoor, men valt dan van het oorspronkelijke geloof af.
Ik heb hierboven het verslag getoond, hoe men in de eerste eeuw daarmee omging.
Laat hij die oren heeft, luisteren.
Jammer dat hier uitspraken worden gedaan, die niet zijn onderbouwd.peda schreef: 30 jul 2024, 14:30Dat waren liefdesomhelzingen, die verkeerd geïnterpreteerd werden.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:24
Werkelijk???
![]()
Ik begrijp er nog steeds niet van:Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:51 Ik begrijp nu dat het niet de JG zijn wat 'de gezonde leer' is, maar dat de oorspronkelijke leer 'de gezonde leer' is. Luister niet naar de leraren die uw oren kittelen. Aldus Paulus aan Timotheüs.
Nee, dat is niet het geval. Zoals je zelf al schrijft: Mensen hebben de Bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar. Maar zij hadden wel de innerlijke kennis en daarmee het gezag om te schrijven wat ze schreven. Letterlijk Gods woord kan het niet zijn uiteraard (zoals sommigen beweren) , God voert geen gesprekken met de mens. De Bijbel is eigenlijk een routekaart naar God Zelf.
Jammer dat je niet begrijpt wat de gezonde leer is.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:51 Ik begrijp nu dat het niet de JG zijn wat 'de gezonde leer' is, maar dat de oorspronkelijke leer 'de gezonde leer' is. Luister niet naar de leraren die uw oren kittelen. Aldus Paulus aan Timotheüs.
In de brief van Paulus aan Timotheüs wordt daarmee bedoeld dat het Jezus is die zal oordelen in in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk. De betekenis van die woorden zijn mystiek. De gezonde leer gaat dus over Jezus zelf én over het Koninkrijk. Jou als atheïst zegt mystiek sowieso niets, maar het Koninkrijk is in u. Je hoeft dus niet ver te zoeken naar het Koninkrijk.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:55Ik begrijp er nog steeds niet van:Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:51 Ik begrijp nu dat het niet de JG zijn wat 'de gezonde leer' is, maar dat de oorspronkelijke leer 'de gezonde leer' is. Luister niet naar de leraren die uw oren kittelen. Aldus Paulus aan Timotheüs.
Met de term: 'gezonde' leer kan ik niets.
Toch is de bijbel heel duidelijk!Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56Nee, dat is niet het geval. Zoals je zelf al schrijft: Mensen hebben de Bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar. Maar zij hadden wel de innerlijke kennis en daarmee het gezag om te schrijven wat ze schreven. Letterlijk Gods woord kan het niet zijn uiteraard (zoals sommigen beweren) , God voert geen gesprekken met de mens. De Bijbel is eigenlijk een routekaart naar God Zelf.
Wanneer "'de gezonde leer'' als direct afkomstig van God Zelve wordt gezien, dan wordt het duidelijk.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:55Ik begrijp er nog steeds niet van:Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:51 Ik begrijp nu dat het niet de JG zijn wat 'de gezonde leer' is, maar dat de oorspronkelijke leer 'de gezonde leer' is. Luister niet naar de leraren die uw oren kittelen. Aldus Paulus aan Timotheüs.
De kortste route naar God is contact zoeken met jouw ziel.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56Nee, dat is niet het geval. Zoals je zelf al schrijft: Mensen hebben de Bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar. Maar zij hadden wel de innerlijke kennis en daarmee het gezag om te schrijven wat ze schreven. Letterlijk Gods woord kan het niet zijn uiteraard (zoals sommigen beweren) , God voert geen gesprekken met de mens. De Bijbel is eigenlijk een routekaart naar God Zelf.
Alpha schreef: 30 jul 2024, 14:59Jammer dat je niet begrijpt wat de gezonde leer is.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:51 Ik begrijp nu dat het niet de JG zijn wat 'de gezonde leer' is, maar dat de oorspronkelijke leer 'de gezonde leer' is. Luister niet naar de leraren die uw oren kittelen. Aldus Paulus aan Timotheüs.
Dat is leer, die geheel ontdaan is van buiten Bijbelse invloeden.
Dus geen drie-eenheid, geen aanbidding van beelden, geen heidense feesten, zoals Kerstmis. Ect.
Dat soort leringen waren er in de eerste eeuw niet.
1 Timotheüs 4:1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen. NWV.
Maar hoe weet je dat ze dat gezag werkelijk hadden?Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56Nee, dat is niet het geval. Zoals je zelf al schrijft: Mensen hebben de Bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar. Maar zij hadden wel de innerlijke kennis en daarmee het gezag om te schrijven wat ze schreven. Letterlijk Gods woord kan het niet zijn uiteraard (zoals sommigen beweren) , God voert geen gesprekken met de mens. De Bijbel is eigenlijk een routekaart naar God Zelf.
Dat kan niet, want de mens in ego weet niet wat de ziel is.Messenger schreef: 30 jul 2024, 15:04De kortste route naar God is contact zoeken met jouw ziel.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56
Nee, dat is niet het geval. Zoals je zelf al schrijft: Mensen hebben de Bijbel geschreven en zij waren allemaal feilbaar. Maar zij hadden wel de innerlijke kennis en daarmee het gezag om te schrijven wat ze schreven. Letterlijk Gods woord kan het niet zijn uiteraard (zoals sommigen beweren) , God voert geen gesprekken met de mens. De Bijbel is eigenlijk een routekaart naar God Zelf.
Toch lijkt me dan 'De zuivere leer' en heel wat betere omschrijving.peda schreef: 30 jul 2024, 15:03Wanneer "'de gezonde leer'' als direct afkomstig van God Zelve wordt gezien, dan wordt het duidelijk.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:55
Ik begrijp er nog steeds niet van:
God de Schepper is de Hoogste Instantie Die op alle fronten kan bepalen wat gezond is en wat niet.
Voor diegenen die niets aan de hoed hebben met god is het natuurlijk een lachertje.
De persoonlijke "' bias "" levert zoals alom bekend, de uitkomst.
Persoonlijk kan ik prima leven met beide totaal verschillende "" biassen "' hoewel ik als agnost de "' God-bias "" vanwege het niet persoonlijk niet-kunnen weten, niet omarm en daarom ook in mijn leven niet als leidend zie.
De bijbel kan wel stellig zijn over van alles, maar dat maakt het allemaal nog niet waar.Alpha schreef: 30 jul 2024, 15:02Toch is de bijbel heel duidelijk!Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56
2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid. NWV
Paulus waarschuwde al dat we de Bijbel niet letterlijk mogen lezen (2 Korinthiërs 3), het zijn de Farizeeën welke letterlijk lezen. Adam en Eva hebben uiteraard nooit bestaan. Dat beweren alleen de letterlijk lezende (moderne) Farizeeën.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 15:06Maar hoe weet je dat ze dat gezag werkelijk hadden?Tufkah schreef: 30 jul 2024, 14:56
Ook kloppen zaken niet, Genesis is pas laat in de 9de eeuw geschreven dus na de tijd dat Saul leefde. (als hij tenminste heeft bestaan.)
Andere boeken zijn misschien ouder dan Genesis.
En met het verstand.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 15:09Paulus waarschuwde al dat we de Bijbel niet letterlijk mogen lezen (2 Korinthiërs 3), het zijn de Farizeeën welke letterlijk lezen. Adam en Eva hebben uiteraard nooit bestaan. Dat beweren alleen de letterlijk lezende (moderne) Farizeeën.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 15:06
Maar hoe weet je dat ze dat gezag werkelijk hadden?
Ook kloppen zaken niet, Genesis is pas laat in de 9de eeuw geschreven dus na de tijd dat Saul leefde. (als hij tenminste heeft bestaan.)
Andere boeken zijn misschien ouder dan Genesis.
De Bijbel dient met het hart te worden gelezen.
Vooral dat.Messenger schreef: 30 jul 2024, 15:12En met het verstand.Tufkah schreef: 30 jul 2024, 15:09
Paulus waarschuwde al dat we de Bijbel niet letterlijk mogen lezen (2 Korinthiërs 3), het zijn de Farizeeën welke letterlijk lezen. Adam en Eva hebben uiteraard nooit bestaan. Dat beweren alleen de letterlijk lezende (moderne) Farizeeën.
De Bijbel dient met het hart te worden gelezen.
Titus legt uit wat de gezonde leer inhoudt!Tufkah schreef: 30 jul 2024, 15:00In de brief van Paulus aan Timotheüs wordt daarmee bedoeld dat het Jezus is die zal oordelen in in Zijn verschijning en in Zijn Koninkrijk. De betekenis van die woorden zijn mystiek. De gezonde leer gaat dus over Jezus zelf én over het Koninkrijk. Jou als atheïst zegt mystiek sowieso niets, maar het Koninkrijk is in u. Je hoeft dus niet ver te zoeken naar het Koninkrijk.Tiberius Claudius schreef: 30 jul 2024, 14:55
Ik begrijp er nog steeds niet van:
En al die predikers die fabelen verkondigen, dienen we de rug toe te keren.
Let maar op: Nu gaat men zeggen dat het verstand vooral niet moet worden gebruikt, dat men als kinderen tot God moeten komen.