Effectief anti-abortus

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: Effectief anti-abortus

Bericht door peda »

Er is wel verschil tussen abortus en euthanasie.
Bij euthanasie is er nooit een tweede bij betrokken, bij abortus mogelijkerwijze wel.
Is de ongeboren vrucht een "' tweede "" of helemaal niet, dat is de vraag waar het in essentie om draait.
Wanneer een kind geboren is, dan is er zeker sprake van een tweede en kan de moeder het kind niet meer laten "" vernietigen "".
Maar gaat de inhoud van de baarmoeder uitsluitend de moeder wat aan, daarover lopen de visies, ethisch, medisch en juridisch gewoon uiteen.
Binnen de huidige Nederlandse wetgeving bepaalt inderdaad de moeder over wat er met haar baarmoeder-inhoud al of niet gaat gebeuren.
Evenwel beperkt de weken-eis toch weer juridisch de vrije-wil van de moeder over haar baarmoeder- inhoud.
Geheel vrij in zijn/ haar doen en laten is in de praktijk niemand, maar waar begint de collectiviteit ( lokale samenleving ) met het opleggen van verplichtingen ( geboden en verboden ) en dus met het baas zijn boven de individuele vrijheden, dat is nu precies de voortschrijding van het Panta Rhei.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

abortus en euthanasie allebei een glijdende schaal daar kan je er nooit voor zijn het eerste is moord het tweede is zelfmoord.
Bij abortus is er uitzondering is het leven van de Moeder in gevaar gaat de Moeder altijd voor en moet zij gered worden;de vrouw heeft ook het laatste woord bij groepsverkrachting,kan zij de moed op brengen op het kind te dragen en ze kan het dan af staan,bij trauma wordt het weer aan andere kwestie,in deze is het niet zwart wit,helaas.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 29 mar 2025, 23:14 abortus en euthanasie allebei een glijdende schaal daar kan je er nooit voor zijn het eerste is moord het tweede is zelfmoord.
Bij abortus is er uitzondering is het leven van de Moeder in gevaar gaat de Moeder altijd voor en moet zij gered worden;de vrouw heeft ook het laatste woord bij groepsverkrachting,kan zij de moed op brengen op het kind te dragen en ze kan het dan af staan,bij trauma wordt het weer aan andere kwestie,in deze is het niet zwart wit,helaas.
Ik ben voor het recht op abortus zoals nu al in Nederland kan.

Ook ben ik voor euthanasie, ook bij voltooid leven.

Als jij daar tegen bent is dat prima en laat je het niet toepassen op jezelf. Als een ander daar wel voor kiest is dat ook prima.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 30 mar 2025, 11:46
Snelheid schreef: 29 mar 2025, 23:14 abortus en euthanasie allebei een glijdende schaal daar kan je er nooit voor zijn het eerste is moord het tweede is zelfmoord.

Als jij daar tegen bent is dat prima en laat je het niet toepassen op jezelf. Als een ander daar wel voor kiest is dat ook prima.
Wat ik heb gezegd heb ik gezegd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 30 mar 2025, 12:46
Messenger schreef: 30 mar 2025, 11:46

Wat ik heb gezegd heb ik gezegd.
En wat ik heb gezegd heb ik gezegd. Ugh!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.