Jon schreef: 20 sep 2025, 12:56
Messenger schreef: 17 apr 2025, 15:44
Je beslist zelf of je wil reïncarneren en dat hoeft niet per se op Aarde, misschien een liefdevollere planeet. Overigens ben jij het zelf die jouw hiernamaals ontwerpt. Ook hier de vrije wil. Als ik me een hemel moet voorstellen is dat misschien een waarbij homoseksualiteit geen enkel probleem is. Waar je gewoon kunt zijn wie je bent. En waar contactleggen eenvoudiger is. Dat hoeft niet in een hemel, dat kan ook op een planeet waar men veel vrijer en wijzer is.
Hallo Messenger,
Wat ik me zomaar afvraag…. Ben je echt zo gehecht aan je homoseksualiteit dat je per se wederomgeboren wil worden als homoseksueel op een andere planeet? Heb je per definitie een hekel aan vrouwen?
Ik heb geen hekel aan vrouwen, totaal niet, maar ik voel me niet aangetrokken tot vrouwen.
In mijn huidige leven ben ik gehecht aan mijn geaardheid, al doe ik er vanwege medische redenen al tientallen jaren niks mee.
Zo voel ik dat ik wat 'schade' heb in te halen.
Jon schreef:
Zoals je weet heb ik een homoseksuele broer. Hij is nu 79 en wordt vanwege onverklaarbare (want een fysieke oorzaak is niet te zien op scans enz.) dementie naar verwachting binnen drie maanden opgenomen in een tehuis. Hij is in korte tijd zo hard achteruit gegaan dat hij niet meer alleen thuis kan wonen. Mijn zus heeft inmiddels een tehuis voor hem gevonden en hij is bovenaan de wachtlijst gezet, het is nu wachten tot er een plekje vrijkomt.
Het is triest dat het met je broer zo slecht gaat. Persoonlijk ga ik niet naar een verpleeghuis, dan liever euthanasie.
Jon schreef:
Maar toen hij nog gezond was, leefde hij al tientallen jaren bewust alleen. Zijn allereerste vriend (toen was hij in zijn twenties, was ‘maagd’ toen hij hem ontmoette), met wie hij een aantal jaren heeft samen gewoond, was - in zijn ogen - de “liefde van zijn leven” en hij is eigenlijk nooit meer over de breuk met hem heen gekomen. Zijn partner kon en wilde echter op termijn geen trouwe monogame relatie met hem voortzetten. Hij wilde wel bij hem blijven, maar tegelijkertijd seks hebben met andere mannen. Mijn broer hield echt van die man maar vanwege de ontrouw en het vasthouden aan diens wens tot polygamie heeft hij toen de relatie verbroken. Zijn partner hield dus meer van seks dan van hem. Daarna heeft hij nog wel enkele (weinige) keren kort een “scharrel” (zijn woorden) gehad, maar hij kwam al snel tot de conclusie dat hij dergelijke dingen (ontrouw, polygamie) absoluut niet wilde. En hij heeft toen bewust gekozen voor een leven zonder seks. Celibatair kan ik natuurlijk niet zeggen, dat zou wat al te intiem zijn om te bespreken, maar wel bewust single en zonder seks met een partner.
Mijn eerste vriend was bijna 2 keer zo oud als ik en hij stond op een monogame relatie. Ik ging gelijk samenwonen en had niet de kans gehad om rond te kijken naar jongere mannen waartoe ik me aangetrokken voelde. Gedurende dat jaar was ik monogaam en waren er spanningen. Hij maakte het uit en ik zette daarna de bloemetjes buiten voor zover dat mogelijk was met de opkomende epidemie van AIDS.
Ik heb nooit meer een monogame relatie willen hebben. De voorkeuren matchen vaak niet en je hebt misschien bepaalde fetisj die je de ruimte wilt geven. Vriendenstellen die ik ken geven elkaar de ruimte wat lust betreft. Ze willen geen kooitje voor elkaar. Op liefdesgebied houden ze innig van elkaar maar halen ze de seks zoals ze die willen ook bij een ander. Voor mij is liefde loslaten, en gaat het erom dat je eerlijk erover bent.
Met de meeste van mijn homoseksuele vrienden heb ik nooit seks gehad en is de vriendschap platonisch.
Jaloezie omdat de ander seks buiten de deur zoekt heb ik nooit gehad, maar jaloezie heeft dan ook niks met liefde te maken maar alles met angst.
Jon schreef:
Is jouw gehechtheid aan de homoseksuele geaardheid dusdanig hoog dat je in je volgend leven in geen geval als hetero wedergeboren zou willen worden en je absoluut geen vrouwelijke wederhelft zou willen ontvangen?
Ik weet nu nog niet wat de agenda van mijn ziel is. Ik hoop op een homoleven in een wereld waarin dat geen probleem is, maar ik kan ook het leven van een lesbienne, hetero of transgender gaan ervaren.
Jon schreef:
Persoonlijk denk ik dat ieder mens ten diepste een zielemaatje wenst. Een partner voor het leven. Ik denk dat ieder mens zich ten diepste realiseert dat er érgens zijn of haar ‘wederhelft’ bestaat. Stel nou dat jouw ultieme Wederhelft een vrouw blijkt te zijn in een volgend leven, zou je dat dan nu vanwege je gehechtheid aan je geaardheid absoluut afwijzen?
Nee dat wijs ik niet af maar een zielsmaatje heb ik wel al heeft die een homoseksuele relatie met een andere man. We zijn de beste vrienden van elkaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.