STELLING;Nederland verloederd
-
- Man/Vrouw: M
STELLING;Nederland verloederd
Nederland verloederd.
In ieder geval mijn samenleving is het NIET.
Wat vinden de forumleden.....................ROEPT U MAAR......................
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Re: STELLING;Nederland verloederd
Is men zo decadent dat men deze NL samenleving wel goed vindt;of men durft zich zelf niet in de spiegel te zien of uit te spreken.................... tja.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
- Beheerder
Misschien denkt men 'mijn niet verloederde samenleving ziet er anders uit dan de niet verloederde samenleving van de heer Snelheid'. En heeft men geen zin er een onenigheids discussie over aan te gaan.
Mensen die alles fijn vinden gaan zullen er op zich denk ik niet zijn.
Ik tenminste niet.
Soms ben ik het, in de beoordeling van wat ik verloedering bevorderend vindt wel eens een beetje met de heer Snelheid eens. Maar zeer regelmatig ook helemaal niet.
Ik tenminste niet.
Soms ben ik het, in de beoordeling van wat ik verloedering bevorderend vindt wel eens een beetje met de heer Snelheid eens. Maar zeer regelmatig ook helemaal niet.

Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.
Niets is wat het lijkt.
-
Roepen dat Nederland verloederd is een ding. Maar wat doe jij eraan @Snelheid?
-
Wat doe jij er aan @Mullog????Mullog schreef: 08 mei 2025, 07:35 Roepen dat Nederland verloederd is een ding. Maar wat doe jij eraan @Snelheid?
In ieder geval ga ik niet mee met elke gekte in dit land wat het ook moge zijn enz enz enz.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Tja waarde in ieder geval geen onenigheids discussie er staat niet voor niets ====roept u maar ====Tin schreef: 08 mei 2025, 03:48 Misschien denkt men 'mijn niet verloederde samenleving ziet er anders uit dan de niet verloederde samenleving van de heer Snelheid'. En heeft men geen zin er een onenigheids discussie over aan te gaan.
Ik tenminste niet.
Soms ben ik het, in de beoordeling van wat ik verloedering bevorderend vindt wel eens een beetje met de heer Snelheid eens. Maar zeer regelmatig ook helemaal niet.![]()
Voorts heb ik het vermoeden hoe jij en ik de samenleving willen en zien behoorlijk gelijk lopen;met wat verschillen wellicht maar dat geeft kleur

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Ik ruim een keer per week zwerfvuil in mijn omgeving op. En ik hou mij aan fatsoensnormen, indachtig Balkenende, "Fatsoen dat moet je doen".
-
Tsja, wat bedoel je met "verloedert"?Snelheid schreef: 06 mei 2025, 12:59 Nederland verloederd.
Welke norm is de norm? Verloedering is toch een persoonlijk ervaren?
Ik kan een woonwijk waar men afval in de voortuin gooit een verloederende woonwijk noemen terwijl de bewoners het totaal niet zo ervaren.
Wat is dus "verloedering?" (En is dat alleen zichtbaar of kan dat bv. ook politiek, sociaal, demografisch getint zijn? ?
-
Wat is verloederen?
(is verloederd), tot een loeder worden; (jag.) verrotten, vergaan, van een dood stuk wild dat niet gevonden wordt. (Bron: Ensie)
Feitelijk een inhoudloze kreet dus, alles verrot en vergaat uiteindelijk. Aan alles waar een begin aan zit (geboorte) zit ook een einde (dood). Behalve wat geboren is uit Geest natuurlijk.
(is verloederd), tot een loeder worden; (jag.) verrotten, vergaan, van een dood stuk wild dat niet gevonden wordt. (Bron: Ensie)
Feitelijk een inhoudloze kreet dus, alles verrot en vergaat uiteindelijk. Aan alles waar een begin aan zit (geboorte) zit ook een einde (dood). Behalve wat geboren is uit Geest natuurlijk.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
-
Verloederen deed me altijd denken aan verval en verwaarlozing.
Een loeder was voor mij altijd de gedachte aan een akelige moeder zonder liefde.
Een loeder was voor mij altijd de gedachte aan een akelige moeder zonder liefde.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
De verloedering is te zien aan de titel. Kennis van het Nederlands is gebrekkig. 

Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Ach, een d of een t meer of minder maakt niet uitJon schreef: 08 mei 2025, 18:44 De verloedering is te zien aan de titel. Kennis van het Nederlands is gebrekkig.![]()

-
Het kan beiden dus ja......................

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
-
De stelling is onduidelijk.Snelheid schreef: 06 mei 2025, 12:59 Nederland verloederd.
Bedoel je "Nederland is verloederd", in welk geval de verloedering reeds plaats vond.
Of bedoel je "Nederland verloedert" , in welk geval het proces gaande is; de vraag is dan wanneer het is begonnen.
Is ontzuiling hetzelfde als verloedering?
Zijn gelijke rechten verloedering?
Jouw enz, enz, enz geeft geen duidelijkheid in je standpunt.
Dat ligt er maar aan: wat wil jij, als starter.
Als je daarin niet duidelijk bent krijg je ook geen duidelijke antwoorden.
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 10 mei 2025, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
In sprookjes zijn dat bijna altijd stiefmoeders en stiefmoeders zijn bijna altijd loeders.Messenger schreef: 08 mei 2025, 17:12 Verloederen deed me altijd denken aan verval en verwaarlozing.
Nadat de stiefmoeders verdwenen werd dat vermoedelijk overgezet op schoonmoeders.
PS.
Ook vaders komen er in sprookjes meestal niet ze geweldig af.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Schoonmoeders schijnen verschrikkelijk te zijn;een loederheks is er lief bijTiberius Claudius schreef: 10 mei 2025, 10:52In sprookjes zijn dat bijna altijd stiefmoeders en stiefmoeders zijn bijna altijd loeders.Messenger schreef: 08 mei 2025, 17:12 Verloederen deed me altijd denken aan verval en verwaarlozing.
Nadat de stiefmoeders verdwenen werd dat vermoedelijk overgezet op schoonmoeders.
PS.

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Snelheid schreef: 10 mei 2025, 13:05Schoonmoeders schijnen verschrikkelijk te zijn;Tiberius Claudius schreef: 10 mei 2025, 10:52
In sprookjes zijn dat bijna altijd stiefmoeders en stiefmoeders zijn bijna altijd loeders.
PS.
Zo ook de “Moeder”kerk.

Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
-
Ja hoor daar gaat hij weer en maar haat spuien op dit forum,zielig heel zielig.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
We zien de verloedering ook al in dit kleine stukje samenleving. De één is tegen "de kerk van de ander" en de ander geeft de diagnose "zielig, heel zielig".
Opvallend is wel dat er dan inhoudelijk nergens op gereageerd wordt, dat is óók een kenmerk van de verloedering?
-
Een raar woord eigenlijk dat 'zielig'. Mensen hebben doorgaans maar weinig kennis van de eigen ziel. Snelheid suggereert feitelijk dat Jon die kennis wel heeft met dat "zielig, heel zielig". (Niet zo maar een klein beetje kennis, maar 'heel' veel kennis zelfs).
Maar de betekenis in het Nederlands is dan weer zoiets als meelijwekkend. En uit de tekst van Snelheid maak ik dan weer niet op dat hij medeleven heeft met Jon. Hij ziet zelfs zoals gewoonlijk weer 'haat' omdat er een grapje over zijn kerk gemaakt wordt. (Het beledigde ego)
Het is me toch allemaal wat.
Maar de betekenis in het Nederlands is dan weer zoiets als meelijwekkend. En uit de tekst van Snelheid maak ik dan weer niet op dat hij medeleven heeft met Jon. Hij ziet zelfs zoals gewoonlijk weer 'haat' omdat er een grapje over zijn kerk gemaakt wordt. (Het beledigde ego)
Het is me toch allemaal wat.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
-
Tja hier lopen ze ook rond hele groepen zak prikstok en zijn ze aan het opruimen;het is natuurlijk wel zo dat ze een ander brood uit de mond stoten;reinigen is een gemeentelijke taak die moeten dat doen en de mensen hebben dan hun wedde.Mullog schreef: 08 mei 2025, 11:06Ik ruim een keer per week zwerfvuil in mijn omgeving op. En ik hou mij aan fatsoensnormen, indachtig Balkenende, "Fatsoen dat moet je doen".Snelheid schreef: 08 mei 2025, 10:08
Wat doe jij er aan @Mullog????
In ieder geval ga ik niet mee met elke gekte in dit land wat het ook moge zijn enz enz enz.
Meer een omgekeerde verloedering men maakt mensen die tegen betaling dat werk kunnen doen brodeloos niet zo netjes;als men fatsoen zou hebben zou men dat overlaten aan de gemeente.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
De mensen van de gemeente worden betaald en het is geen broodroof als ze door burgers worden geholpen. Alle handjes helpen.Snelheid schreef: 14 mei 2025, 10:02Tja hier lopen ze ook rond hele groepen zak prikstok en zijn ze aan het opruimen;het is natuurlijk wel zo dat ze een ander brood uit de mond stoten;reinigen is een gemeentelijke taak die moeten dat doen en de mensen hebben dan hun wedde.Mullog schreef: 08 mei 2025, 11:06
Ik ruim een keer per week zwerfvuil in mijn omgeving op. En ik hou mij aan fatsoensnormen, indachtig Balkenende, "Fatsoen dat moet je doen".
Meer een omgekeerde verloedering men maakt mensen die tegen betaling dat werk kunnen doen brodeloos niet zo netjes;als men fatsoen zou hebben zou men dat overlaten aan de gemeente.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Dat is ook een manier om ernaar te kijken. Dan stel ik voor dat we massaal "de straat" als vuilnisbak gaan gebruiken. Dat de troep alleen maar door gemeentelijke professionals opgeruimd mag worden. Op die manier bevorderen we de gemeentelijke werkgelegenheid.Snelheid schreef: 14 mei 2025, 10:02Tja hier lopen ze ook rond hele groepen zak prikstok en zijn ze aan het opruimen;het is natuurlijk wel zo dat ze een ander brood uit de mond stoten;reinigen is een gemeentelijke taak die moeten dat doen en de mensen hebben dan hun wedde.Mullog schreef: 08 mei 2025, 11:06
Maar dan niet gaan lopen miepen als de gemeentelijke heffingen aanzienlijk omhoog gaan om de kosten te dekken

-
Je doet je best maar;het is en blijf broodroof hoe men het wenden of keren.Mullog schreef: 14 mei 2025, 11:51Dat is ook een manier om ernaar te kijken. Dan stel ik voor dat we massaal "de straat" als vuilnisbak gaan gebruiken. Dat de troep alleen maar door gemeentelijke professionals opgeruimd mag worden. Op die manier bevorderen we de gemeentelijke werkgelegenheid.Snelheid schreef: 14 mei 2025, 10:02
Tja hier lopen ze ook rond hele groepen zak prikstok en zijn ze aan het opruimen;het is natuurlijk wel zo dat ze een ander brood uit de mond stoten;reinigen is een gemeentelijke taak die moeten dat doen en de mensen hebben dan hun wedde.
Maar dan niet gaan lopen miepen als de gemeentelijke heffingen aanzienlijk omhoog gaan om de kosten te dekken. Alles voor het goede doel
![]()
VERITAS VOS LIBERABIT.