Jon schreef: Gisteren, 11:51
Vraag je in gesprek met een gelovige altijd af, wijst hij op de kerk of wijst hij op Christus. Wijst hij op een wereldlijke regering of wijst hij op het Koninkrijk binnenin u, dat niet van deze wereld is.
Wanneer het gesprek over politiek gaat en de ander haalt er gelijk godsdienst bij dan is die persoon mij te vroom en haak ik af.
Vanaf 1848 zijn kerk en staat gescheiden.
Vraag je in gesprek met een gelovige altijd af, wijst hij op de kerk of wijst hij op Christus. Wijst hij op een wereldlijke regering of wijst hij op het Koninkrijk binnenin u, dat niet van deze wereld is.
Wanneer het gesprek over politiek gaat en de ander haalt er gelijk godsdienst bij dan is die persoon mij te vroom en haak ik af.
Tufkah schreef: Gisteren, 13:00
Met deze wereld wordt het toch nooit wat. Tegen beter weten in ga ik tot nu nog wel stemmen. Maar dat is meer een anti-stem, ik stem dan niet op extreemrechtse partijen zoals de PVV, FVD, SGP en meer van zoiets. En nu zie ik mijn gelijk ook bewezen. Dankzij mijn anti-stem heb ik niet op een van deze 4 waardeloze regeringspartijen gestemd. Ik heb gewoon op de minst-slechte partij gestemd. Zo blijft mijn geweten ook stil, ik draag geen schuld voor deze hopeloze zooi met ministers van vreemdelingenhaat zoals mevr. Faber.
Ik stem al vele jaren niet meer.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
Hier zegt er een die even mee kijkt wat een RUIS weer de laatste tijd en een haat; tja de wind waait wel weer over.Gewoon maar hollen met het Nijlpaard
Van oudsher heeft het Vaticaan de ambitie tot wereldheerschappij. Snelheid gaf aan voor een ongekozen regering te zijn. Tegelijkertijd steekt hij zijn liefde voor Trump en Faber en hun beleid niet onder stoelen of banken. Dat werpt de legitieme vraag op welke ongekozen regering hem dan voor ogen staat. Dat het antwoord uit blijft, hoeft niet te verbazen, want een Inhoudelijk antwoord heeft hij nog nooit gegeven. Rookgordijnen.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Johannes 3:3-4)
J-W schreef: Gisteren, 13:09
Van oudsher heeft het Vaticaan de ambitie tot wereldheerschappij. Snelheid gaf aan voor een ongekozen regering te zijn. Tegelijkertijd steekt hij zijn liefde voor Trump en Faber en hun beleid niet onder stoelen of banken. Dat werpt de legitieme vraag op welke ongekozen regering hem dan voor ogen staat. Dat het antwoord uit blijft, hoeft niet te verbazen, want een Inhoudelijk antwoord heeft hij nog nooit gegeven. Rookgordijnen.
J-W schreef: Gisteren, 13:09
Maar hoe kom je aan zo’n partijloze regering dan ?
Hoe kies je die? En Wie kiest die dan?
Er wordt dan niet gekozen,wat ik al zei zie boven ;het denken daar in zal 180 graden moeten draaien maar dat is zeer moeilijk voor mensen;ze hebben het nog steeds te goed.
Ik probeer mijn denken te draaien.. maar zal wel te democratisch gevormd zijn. Ik krijg niet bedacht hoe je aan een niet-gekozen regering komt.
Hoe komen die wijze mensen dan in de regering ? Wie bepaalt dan Hoe, wie de wijze mensen zijn die in de regering komen ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Er wordt dan niet gekozen,wat ik al zei zie boven ;het denken daar in zal 180 graden moeten draaien maar dat is zeer moeilijk voor mensen;ze hebben het nog steeds te goed.
Ik probeer mijn denken te draaien.. maar zal wel te democratisch gevormd zijn. Ik krijg niet bedacht hoe je aan een niet-gekozen regering komt.
Hoe komen die wijze mensen dan in de regering ? Wie bepaalt dan Hoe, wie de wijze mensen zijn die in de regering komen ?
Het is niet onmogelijk................denk daar maar is over na.denk dat je het wel weet.
Je zou kunnen denken aan een theocratie, een autocratie, een anarchie (zijn we direct van alle politiek af )
De oude Grieken pleitten echter al voor een democratie. Voorwaarde was wel dat er alleen filosofen in de regering mochten zitten. Aldus mijn docent Philosophy of Religion.
De minst goede optie is om een religieus bestuurder de macht te geven. Ongeacht zijn levensovertuiging: het leidt in de regel niet tot een vreedzame samenleving als we de geschiedenis volgen.