Controleer alstublieft of de containers echt vol zijn als er afval naast staat. Afval naast de container betekent niet altijd dat de container vol is.
Is de container vol, verstopt of kapot? Gebruik dan een andere container in uw buurt. Of neem uw afval weer mee naar huis. Doe een melding van de volle, verstopte of kapotte container of bel ons op 14 030. Geef ook het containernummer door. Dan kunnen wij de melding sneller oplossen.
Dus ze willen hem best wel vaker legen (in Utrecht)
Maar ook als de gemeente hem komt legen, kost dat je geld. Het geld van de gemeente is van ons allemaal. Mensen doen graag alsof de overheid een losstaand potje geld heeft, maar het is gel dat we met z'n allen betalen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Mullog schreef: 17 mei 2025, 14:59
Het is mij enkele keren overkomen dat ik tussen andermans rommel staand geen enkel probleem had mijn eigen vuilniszak in de container te krijgen Hij ging gewoon open met het pasje en ik hoorde het ding naar beneden vallen.
Waarschijnlijk is het werken met een pasje niet zo'n goed idee.
Bij ons is er geen pasje nodig.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 10:38
In sommige landen is dat nog zo.
Hier is dat al in de Middeleeuwen verboden.
(men gooide vooral in de ochtend iets onfris naar buiten)
Helaas, het is dagelijks praktijk in Nederland.
Dat hangt van de plaats/buurt af.
Hier zie je het alleen in wijken waar veel mensen wonen die hier pas zijn.
Soms staat daar gewoon een halve keuken, bankstellen etc.
In mijn wijk zijn die er niet (alles is koop) dus ook dat soort illegale dumps ook niet.
Zou het herkomst afhankelijk zijn, of inkomensafhankelijk?
Als je een koopwoning hebt, heb je ook een auto om iets naar de stortplaats van de gemeente te brengen. En geld om daar het bedrag voor storten te betalen.
Peda.
Mullog schreef: 17 mei 2025, 14:59
Het is mij enkele keren overkomen dat ik tussen andermans rommel staand geen enkel probleem had mijn eigen vuilniszak in de container te krijgen Hij ging gewoon open met het pasje en ik hoorde het ding naar beneden vallen.
Waarschijnlijk is het werken met een pasje niet zo'n goed idee.
Bij ons is er geen pasje nodig.
Pasje wat is dat voor onzin,zelf dat willen ze weten wanneer jij je vuil weg doet NIET dus.
De stortplaats van mijn gemeente is gratis voor inwoners. Wel is het zo dat de meeste mensen -maar niet allemaal- het met de auto brengen. Als ik het goed weet kun je hier ook bankstellen e.d. (grof vuil) op laten halen. Maar daar maak ik zelf geen gebruik van. Meubels worden doorgaans ingenomen/meegenomen als je een nieuwe koopt. En meubels gaan natuurlijk zo lang mee dat het zelden aan de orde is.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Snelheid schreef: Gisteren, 11:59
Pasje wat is dat voor onzin,zelf dat willen ze weten wanneer jij je vuil weg doet NIET dus.
Nee, dat is beleid om mensen die veel vuil bij de weg zetten meer te laten betalen. Lijkt me eerlijk toch? Niet zo negatief!
Tufkah schreef: Gisteren, 12:01
Meubels worden doorgaans ingenomen/meegenomen als je een nieuwe koopt.
Niet als je van een familielid een tweedehandsje krijgt.
Ik heb een tijdje geleden eens een bankstel afgevoerd naar de stort. Dat was een werk! Uitgebreid slopen, een afspraak a 20 euro en 2 weken wachten, die ik niet had of een busje huren.
Best aardig om eens zo'n sloopklus te doen, maar doe wel voorzichtig met de veren.
Peda.
Nee, dat is beleid om mensen die veel vuil bij de weg zetten meer te laten betalen. Lijkt me eerlijk toch? Niet zo negatief!
Ik heb een tijdje geleden eens een bankstel afgevoerd naar de stort. Dat was een werk! Uitgebreid slopen, een afspraak a 20 euro en 2 weken wachten, die ik niet had of een busje huren.
Best aardig om eens zo'n sloopklus te doen, maar doe wel voorzichtig met de veren.
Met zo'n regeling vraagt de gemeente er om dat men illegaal gaat dumpen.
Bij ons kun je er over bellen en een afspraak maken dan wordt het gratis opgehaald.
Bonjour schreef: Gisteren, 12:08
Dan gaat het bij jullie geheel anders dan hier. Hoe dan ook, ik acht het aan de eigenaar van een bank om deze op deugdelijke wijze zien kwijt te raken.
Maar omdat grof afval hier gratis weg te brengen is, zie ik op de gemeentelijke afvalplaats ook busjes van ondernemers die bouwafval kwijt willen. Wat je ook doet, er zullen altijd mensen zijn die menen dat ze er een zootje van mogen maken.
Alzo dan een ieder van u, die niet verlaat alles wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Ben niet negatief,mensen betalen al in hun gemeentelijke belasting;dus dat extra waanzin.En mensen met een heel smalle beurs kunnen niet betalen maar moeten wel hun vuil of oude meubels kwijt en wat gebeurd er dan die komen zo maar op straat te staan,je daar wordt dan om gevraag door de gemeente.
Hier wordt als je belt het grof vuil gratis opgehaald in een tweewekelijkse cyclus. Bij onze wijk is dat vrijdags dus als je maandags belt weet je of het die vrijdag of de vrijdag daarop opgehaald wordt. Overigens wordt het tussentijds ook opgehaald als je een melding maakt dat een onverlaat het buiten gezet heeft zonder te melden. Alleen dan proberen ze dan wel te achterhalen van wie het afkomstig is en kun je een boete krijgen.
Het is overigens bewust beleid dat iedereen het ook gratis kan brengen, zelfs puin. Liever dat dan de kosten en de verloedering als iedereen het vuil in het bos e.d. dumpt.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right
Hier wordt als je belt het grof vuil gratis opgehaald in een tweewekelijkse cyclus. Bij onze wijk is dat vrijdags dus als je maandags belt weet je of het die vrijdag of de vrijdag daarop opgehaald wordt. Overigens wordt het tussentijds ook opgehaald als je een melding maakt dat een onverlaat het buiten gezet heeft zonder te melden. Alleen dan proberen ze dan wel te achterhalen van wie het afkomstig is en kun je een boete krijgen.
Het is overigens bewust beleid dat iedereen het ook gratis kan brengen, zelfs puin. Liever dat dan de kosten en de verloedering als iedereen het vuil in het bos e.d. dumpt.
Inderdaad dat is een prima gang van zaken zo kan je het echt schoon houden op straat HULDE voor de gemeenten die het zo doen
Dan gaat het bij jullie geheel anders dan hier. Hoe dan ook, ik acht het aan de eigenaar van een bank om deze op deugdelijke wijze zien kwijt te raken.
Maar omdat grof afval hier gratis weg te brengen is, zie ik op de gemeentelijke afvalplaats ook busjes van ondernemers die bouwafval kwijt willen. Wat je ook doet, er zullen altijd mensen zijn die menen dat ze er een zootje van mogen maken.
Dat is bij ons verboden en aangeven met een heel groot bord.
Ook accepteert men geen vuil van mensen buiten de gemeente.
Wat ook aardig is men kan er ook gratis meenemen.
Je hebt bijvoorbeeld tegels nodig, dan kun je ze gewoon opladen en meenemen.
(Wel uitkijken dat je niet overlaad)
We hebben hier ook een recycling-bedrijfje je gehad eerst met vrijwilligers maar er kwamen managers te zitten en toen ging het naar de knoppen.
We hebben hier ook een recycling-bedrijfje je gehad eerst met vrijwilligers maar er kwamen managers te zitten en toen ging het naar de knoppen.
Bij ons is het dan weer verboden om dingen gratis mee te nemen. Maar helemaal waterdicht is het niet, toen ik ooit met hout van een boom aankwam moest ik het van een medewerker in een verscholen hoekje leggen. Dat was voor zijn houtkacheltje. Een recycling-bedrijf is hier ook, daar breng ik liever spullen naar toe die nog een tweede leven aan kunnen. Of ik koop er zelf iets, boeken of kinderspeelgoed is er niet duur.
Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 12:28
Bij ons is het dan weer verboden om dingen gratis mee te nemen. Maar helemaal waterdicht is het niet, toen ik ooit met hout van een boom aankwam moest ik het van een medewerker in een verscholen hoekje leggen. Dat was voor zijn houtkacheltje. Een recycling-bedrijf is hier ook, daar breng ik liever spullen naar toe die nog een tweede leven aan kunnen. Of ik koop er zelf iets, boeken of kinderspeelgoed is er niet duur.
Vreemd dat je het niet gratis maag mee nemen.
Heeft iemand tien stoep tegels nodig dan is de administratie waarschijnlijk hoger dan wat men er voor kan vragen.
Bij ons is er nog een andere methode om van rommel af te komen.
Je kunt bellen naar een verzorgingstehuis voor verstandelijk gehandicapten.
Die komen het dan uit je tuin of schuur ophalen (onder begeleiding natuurlijk) en ze vinden dat ook prachtig om te doen.
Dat recycling-bedrijf nam later alleen zaken aan waar ze goed aan dachten te kunnen verdienen en goed koop was het al helemaal niet meer.
Helaas zijn er veel mensen die vanaf hun zolderkamertje hun afval naar beneden gooien en er verder maling aan hebben.
In sommige landen is dat nog zo.
Hier is dat al in de Middeleeuwen verboden.
(men gooide vooral in de ochtend iets onfris naar buiten)
In het oude Parijs waarschuwde men met "Garde l'eau!!!"
Wandelaars waren op hun hoede (of niet) want een emmer afval werd dan leeggeschud op de straat. Dat kon van alles zijn: ontlasting, urine, vuil water, restanten van eten etc.
Dat was dus nog voordat men riolering had.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid schreef: Vandaag, 19:16
Het zou helemaal gratis moeten zijn vuilophaal,nu is het meer een verdienmodel van de gemeentes fout helemaal fout.
Verloedering van de overheid.
Ik heb een hekel aan afvalscheiding. Bij ons is het de bedoeling te scheiden tussen restafval, gft en papier. Plastic moet een eind verderop in de plasticcontainer. Sommige gemeenten zamelen alles ineen en laten de sorteermachine zelf scheiden.
Het meest efficiënt, achteraf scheiden en mogelijk nog goedkoper ook.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.