Tja nog maar een keer lees het boven staande,je kan blijven reageren maar winnen ga je het niet!!
Nou maar weer over op de orde van de dag.
De christenheid is aantoonbaar onderling verdeeld.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:34Daar zijn dan weer niet alle christenen het over eens. Ik heb het al vaker geschreven, het begrip 'christenen' is een containerbegrip. Voor de een valt er wat anders onder dan voor een ander. Je kunt er niks mee.
Voor mij is het eenvoudig, waar er twee of meer in Mijn naam vergaderen daar ben Ik in hun midden. Of dat nou bij de bakker of de slager is, dat doet er niet toe. En we vragen ook nooit naar antecedenten.
Van jou kan ik niet verliezen.
Ik vraag me af of jij wel goed Nederlands begrijpt.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:33Begrijpend lezen is kennelijk teveel gevraagd.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:28
Ik heb het niet over de Bijbel.
Maar over het ten onrechte verkondigen van jullie dat de wereld zou vergaan.
Het was trouwens al de derde of vierde keer dat die voorspelling niet uitkwam.
De Bijbel leert dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Jg volgen de Bijbelse leer en citeren daar uit.
Vandaar dat het vergaan van de aarde geen Bijbelse bron is.
Menselijke bronnen gebruiken dat te pas en te onpas.
Je toont aan dat je niet begrijpt wat ik schrijf.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:48Ik vraag me af of jij wel goed Nederlands begrijpt.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:33 Begrijpend lezen is kennelijk teveel gevraagd.
De Bijbel leert dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Jg volgen de Bijbelse leer en citeren daar uit.
Vandaar dat het vergaan van de aarde geen Bijbelse bron is.
Menselijke bronnen gebruiken dat te pas en te onpas.
De hele wereld lag in een deuk toen doe voorspelling niet uitkwam.![]()
Ik heb het makkelijk:Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:34Daar zijn dan weer niet alle christenen het over eens. Ik heb het al vaker geschreven, het begrip 'christenen' is een containerbegrip. Voor de een valt er wat anders onder dan voor een ander. Je kunt er niks mee.
Voor mij is het eenvoudig, waar er twee of meer in Mijn naam vergaderen daar ben Ik in hun midden. Of dat nou bij de bakker of de slager is, dat doet er niet toe. En we vragen ook nooit naar antecedenten.
Ik zie direct al onenigheid met jou, of je nu christen bent of niet. Jezus' opdracht is niet om het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis bekend te maken. (Evangeliseren) Maar om jezelf te verloochenen, je kruis op te nemen en Mij te volgen.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:43De christenheid is aantoonbaar onderling verdeeld.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:34
Daar zijn dan weer niet alle christenen het over eens. Ik heb het al vaker geschreven, het begrip 'christenen' is een containerbegrip. Voor de een valt er wat anders onder dan voor een ander. Je kunt er niks mee.
Zij kunnen niet in naam van Jehovah vergaderen, die naam is uit hun Bijbel verwijderd.
Een christen is iemand die Jezus voorbeeld volgt en de Bijbelse normen en waarden volledig accepteert.
Een ware christen voert Jezus opdracht uit om het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis bekend te maken, zoals Jezus het voorbeeld gaf.
Alle Jg doen dat en hebben daarvoor Bijbels en lectuur ter beschikking in meer dan 1000 talen.
Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:34Daar zijn dan weer niet alle christenen het over eens. Ik heb het al vaker geschreven, het begrip 'christenen' is een containerbegrip. Voor de een valt er wat anders onder dan voor een ander. Je kunt er niks mee.
Hoe kom je erbij dat de Tempelpriesters de Joodse leiders waren?Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:46Van jou kan ik niet verliezen.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 11:41
Tja nog maar een keer lees het boven staande,je kan blijven reageren maar winnen ga je het niet!!
De Joodse leiders dachten dat ze door Jezus om te brengen, dat zij gewonnen hadden.
Ze verloren Gods goedkeuring en Jezus stichtte een nieuw verbond.
De Joodse leiders hadden het oude verbond afgewezen.
Dat riedeltje van je kennen we nu wel.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:52Je toont aan dat je niet begrijpt wat ik schrijf.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:48
Ik vraag me af of jij wel goed Nederlands begrijpt.
De hele wereld lag in een deuk toen doe voorspelling niet uitkwam.![]()
Misschien kan je beter de wereld proberen uit te deuken, dan ben je nog wel even bezig.
Ik heb met teksten herhaaldelijke aangetoond dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Jg volgen gewoon de Bijbelse leer.
Toon aan met bronnen waar Jg gezegd zouden hebben, dat de aarde vergaat.
Daar ben ik het wel mee eens. Als iemand (JG of katholiek) zichzelf christen noemt dan ga ik daar gewoon in mee. Hetzelfde geldt uiteraard voor moslims, hindoes of whatever. Volgens Paulus onderscheidt de geestelijke mens zich van niemand. Iemand die zich christen noemt die onderscheidt zich wel van iemand. Daarom vond ik de discussie hier wel vermakelijk, als zelfs Paulus al genegeerd wordt.......Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:54Ik heb het makkelijk:Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:34
Daar zijn dan weer niet alle christenen het over eens. Ik heb het al vaker geschreven, het begrip 'christenen' is een containerbegrip. Voor de een valt er wat anders onder dan voor een ander. Je kunt er niks mee.
Een ieder die zich christen noemt is er voor mij ook eentje.
Het verketteren laat ik aan de christenen zelf over.
Wel maak ik onderscheidt in organisatie (of solisten) dat is om het overzicht beetje te behouden.
Dat je weer reageert heb je al verloren!!!!Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:46Van jou kan ik niet verliezen.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 11:41
De Joodse leiders dachten dat ze door Jezus om te brengen, dat zij gewonnen hadden.
Stauros is geen kruis. maar een rechtop staande paal. Crux simplex in het Latijn.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:54Ik zie direct al onenigheid met jou, of je nu christen bent of niet. Jezus' opdracht is niet om het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis bekend te maken. (Evangeliseren) Maar om jezelf te verloochenen, je kruis op te nemen en Mij te volgen.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:43 De christenheid is aantoonbaar onderling verdeeld.
Zij kunnen niet in naam van Jehovah vergaderen, die naam is uit hun Bijbel verwijderd.
Een christen is iemand die Jezus voorbeeld volgt en de Bijbelse normen en waarden volledig accepteert.
Een ware christen voert Jezus opdracht uit om het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis bekend te maken, zoals Jezus het voorbeeld gaf.
Alle Jg doen dat en hebben daarvoor Bijbels en lectuur ter beschikking in meer dan 1000 talen.
Als je de zuivere Bijbelse leer volgt, kan je nooit verliezen.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 11:57Dat je weer reageert heb je al verloren!!!!Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:46 Van jou kan ik niet verliezen.
Dat maakt me allemaal niet uit, de uitspraak waarin Jezus oproept om je kruis op te nemen bedoelt hij uiteraard niet zo'n houten geval.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:59Stauros is geen kruis. maar een rechtop staande paal. Crux simplex in het Latijn.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:54
Ik zie direct al onenigheid met jou, of je nu christen bent of niet. Jezus' opdracht is niet om het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis bekend te maken. (Evangeliseren) Maar om jezelf te verloochenen, je kruis op te nemen en Mij te volgen.
Het kruissymbool is overgenomen van afgoden aanbidders.
Een christen is iemand die Jezus voorbeeld nauwkeurig volgt en daarom het goede nieuws wereldwijd van huis tot huis verkondigt.Tufkah schreef: 20 mei 2025, 11:57Daar ben ik het wel mee eens. Als iemand (JG of katholiek) zichzelf christen noemt dan ga ik daar gewoon in mee. Hetzelfde geldt uiteraard voor moslims, hindoes of whatever. Volgens Paulus onderscheidt de geestelijke mens zich van niemand. Iemand die zich christen noemt die onderscheidt zich wel van iemand. Daarom vond ik de discussie hier wel vermakelijk, als zelfs Paulus al genegeerd wordt.......Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:54
Ik heb het makkelijk:
Een ieder die zich christen noemt is er voor mij ook eentje.
Het verketteren laat ik aan de christenen zelf over.
Wel maak ik onderscheidt in organisatie (of solisten) dat is om het overzicht beetje te behouden.
Alpha citeert de B (ijbe) L. Geef aan waar het BL bijbel teksten anders interpreteert als de vele andere bijbel-exegeten, dat zou een betere vraag zijn. Maar vervolgens schiet het dan nog niet op want volgens Alpha levert het BL de enige, ware tekst uitleg en zijn alle andere uitleggers "' dwalenden "". De einduitkomst is dus in dit geval reeds bekend alvorens de eerste stap is gedaan. Het schiet in ieder geval wel op.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:57Dat riedeltje van je kennen we nu wel.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:52 Je toont aan dat je niet begrijpt wat ik schrijf.
Misschien kan je beter de wereld proberen uit te deuken, dan ben je nog wel even bezig.
Ik heb met teksten herhaaldelijke aangetoond dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Je citeert wel, maar wel meestal het verkeerde.
Riedel is een limonade merk.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:57Dat riedeltje van je kennen we nu wel.Alpha schreef: 20 mei 2025, 11:52 Je toont aan dat je niet begrijpt wat ik schrijf.
En weer reageer je behoorlijk onvolwassen;tja door dat reageren kan niet anders anders krijg je met je baas te maken die jou dit internet veldwerk opdraagt.Zelf zal ik de wijste zijn en over gaan op de orde van de dag,
Ook weer aan de Riedel?peda schreef: 20 mei 2025, 12:05Alpha citeert de B (ijbe) L. Geef aan waar het BL bijbel teksten anders interpreteert als de vele andere bijbel-exegeten, dat zou een betere vraag zijn. Maar vervolgens schiet het dan nog niet op want volgens Alpha levert het BL de enige, ware tekst uitleg en zijn alle andere uitleggers "' dwalenden "". De einduitkomst is dus in dit geval reeds bekend alvorens de eerste stap is gedaan. Het schiet in ieder geval wel op.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 11:57
Dat riedeltje van je kennen we nu wel.
Het antwoord is er al voor de vraag is gesteld.
B L = B (ijbe ) L.Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:11Ook weer aan de Riedel?peda schreef: 20 mei 2025, 12:05
Alpha citeert de B (ijbe) L. Geef aan waar het BL bijbel teksten anders interpreteert als de vele andere bijbel-exegeten, dat zou een betere vraag zijn. Maar vervolgens schiet het dan nog niet op want volgens Alpha levert het BL de enige, ware tekst uitleg en zijn alle andere uitleggers "' dwalenden "". De einduitkomst is dus in dit geval reeds bekend alvorens de eerste stap is gedaan. Het schiet in ieder geval wel op.
Het antwoord is er al voor de vraag is gesteld.
Zoals al vaker aangetoond levert de Bijbel zelf de uitleg.
Zie b.v. Daniël 2.
Ik veronderstel dat jou baas opgedragen jullie leer te verkondigen.Snelheid schreef: 20 mei 2025, 12:09En weer reageer je behoorlijk onvolwassen;tja door dat reageren kan niet anders anders krijg je met je baas te maken die jou dit internet veldwerk opdraagt.Zelf zal ik de wijste zijn en over gaan op de orde van de dag,Alpha schreef: 20 mei 2025, 12:04 Ik reageer wat je schrijft en je verliest constant door je on-Bijbelse leringen.![]()
Maar nog een ding door al je reageren heb je in alle opzichten ...verloren!!!!