Jij luistert naar anderen en praat hen na.Alpha schreef: 27 mei 2025, 14:18Dan zou ik jouw kopie zijn.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:14
Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.
Helaas citeer ik slechts de Bijbel, dat is voor velen niet te verdragen.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Fantastisch, dit verhaal verandert echter niets aan de zaak:Alpha schreef: 27 mei 2025, 12:54Ik geef slechts aan, dat apocriefe aantoonbaar niet geïnspireerd zijn.Dat_beloof_ik schreef: 20 mei 2025, 17:27
Ik ga niet in op alle afleidingen die je inbrengt om maar niet op mijn punt in te gaan.
Je verhaal verandert niets aan de zaak:
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
a·poʹkru·fos betekend zorgvuldig verborgen.
Deze geschriften kunnen enige historische waarde hebben, maar wijken af van de Bijbelse leer en zijn soms zelfs tegenstrijdig.
Ze missen de profetische elementen volledig en bevatten historische en geografische onnauwkeurigheden.
Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden.
De arts Lukas heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de geïnspireerde geschriften en sprak met vele ooggetuigen.
Hij schrift vervolgens:
Lukas 1:
1 Velen hebben de moeite genomen om een verslag op te stellen van de gebeurtenissen die voor ons vaststaan.
2 Die zijn aan ons doorgegeven door degenen die vanaf het begin ooggetuigen en dienaren van de boodschap zijn geweest.
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theofilus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.
Vandaar dat Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (Joh 17:17).
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
En ook nu weet bega je dezelfde fout.
Je schrijft dat "Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden".
Welnu, dat is exact wat de schrijvers van de evangeliën ook doen.
-
Vooringenomen veronderstelling.
Ik luister naar de bijbel en probeer die richtlijnen te volgen.
-
Je "vergeet" gemakshalve dat de bijbelschrijvers door God zijn geïnspireerd.Dat_beloof_ik schreef: 27 mei 2025, 17:47Fantastisch, dit verhaal verandert echter niets aan de zaak:Alpha schreef: 27 mei 2025, 12:54 Ik geef slechts aan, dat apocriefe aantoonbaar niet geïnspireerd zijn.
a·poʹkru·fos betekend zorgvuldig verborgen.
Deze geschriften kunnen enige historische waarde hebben, maar wijken af van de Bijbelse leer en zijn soms zelfs tegenstrijdig.
Ze missen de profetische elementen volledig en bevatten historische en geografische onnauwkeurigheden.
Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden.
De arts Lukas heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de geïnspireerde geschriften en sprak met vele ooggetuigen.
Hij schrift vervolgens:
Lukas 1:
1 Velen hebben de moeite genomen om een verslag op te stellen van de gebeurtenissen die voor ons vaststaan.
2 Die zijn aan ons doorgegeven door degenen die vanaf het begin ooggetuigen en dienaren van de boodschap zijn geweest.
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theofilus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.
Vandaar dat Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (Joh 17:17).
En ook nu weet bega je dezelfde fout.
Je schrijft dat "Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden".
Welnu, dat is exact wat de schrijvers van de evangeliën ook doen.
Dat is bij de apocriefe evangeliën beslist niet het geval.
Die presenteren mystiek-gnostische ideeën, alsof ze van Jezus afkomstig zijn.
Die zijn aantoonbaar bedoeld om het geloof te ondermijnen. (Handelingen 20:30).
De komst van Jezus werd lang vooraf door profetieën aangekondigd.
De Joden waren daarvan goed op de hoogte.
Hij stierf om, als loskoopoffer, de zonden van Adam en Eva te compenseren.
Mattheüs 20:28 Zo is ook de Mensenzoon niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als een losprijs in ruil voor velen. (Romeinen 5:12).
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest. (Johannes 3:13).
Wat de invloeden van de geïnspireerde Bijbelschrijvers betreft, maakt Paulus dit heel duidelijk:
Kolossenzen 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus.
Jezus hoefde niet zelf de evangeliën of andere Bijbelboeken te schrijven.
Daar had hij zijn personeel voor, die hij daarvoor opleidde.
Bovendien dicteerde hij vanuit de hemel apostel Johannes, die hij van nadere, nieuwe informatie voorzag.
Vandaar dat Paulus waarschuwde voor de komende afval.
1 Tim. 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV
Helaas is dat aantoonbaar gebeurd.
Mensen gingen zichzelf verheffen en werden verleid om betaalde functies aan te nemen.
Een opvallend keerpunt toen Constantijn de grote zijn algemene kerk van Rome stichtte.
Hij was een zon aanbidder.
Maarten Luther zag zoveel afval, dat hij de kerk wilde zuiveren.
Helaas werd daardoor de Reformatie in gang gezet, waardoor de onderlinge verdeeldheid sterk toenam.
Nu zijn er duizenden kerken die claimen "christelijk" te zijn.
Helaas is hun gedrag niet op de Bijbelse normen en waarden gebaseerd en zijn vele on-Bijbelse tradities, feesten en gebruiken omarmt.
-
Blasfemie is niet grappig, maar dodelijk.
-
De Bijbel geeft juist erg veel informatie over wat Gods normen en waarden zijn.Messenger schreef: 27 mei 2025, 15:32De bijbel is niet onderbouwd.
Jij begrijpt concepten als pure onvoorwaardelijke liefde, vrije wil/keuze niet. Maar dat doet de bijbel ook niet.Mensen hebben meerdere kanten en kunnen ''aardig'' of ''onaardig'' zijn. Ze zitten niet vast aan 1 rol.Alpha schreef: Nodig criminelen, inbrekers en moordenaars eens bij je thuis uit en ervaar hoe "aardig" die zijn.
Net als in de eerste eeuw wordt dat door de meerderheid niet toegepast.
De apostel Paulus liet zijn rol van vervolger vallen en luisterde naar Jezus instructies.
Toen hij zijn loopbaan bijna beëindigd had, zei hij dit:
2 Timotheüs 4:
7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb de wedstrijd tot de finish gelopen, ik heb het geloof behouden.
8 Van nu af is de kroon van de rechtvaardigheid voor mij weggelegd. De Heer, de rechtvaardige rechter, zal die op die dag als beloning aan mij geven, en niet alleen aan mij, maar aan iedereen die vol verlangen naar zijn manifestatie heeft uitgekeken. NWV.
Hij werd één van de 144.000, die samen met Jezus over de aarde, als koningen en priesters gaan regeren.
-
Je lacht om je eigen domheid.Tiberius Claudius schreef: 27 mei 2025, 15:05Dat de wereld zou vergaan hebben ze wel degelijk gedaan. (meerdere malen zelfs)
Allemaal niet uitgekomen, dus waren het valse (onheils) profetieën.
En er is heel veel om gelachen, ik was er bij dus denk maar niet dat je er voor weg kunt duiken.
De Bijbel leert duidelijk dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Dus nog maar een keer deze citaten:
Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.
Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders. NWV.
-
De Bijbel geeft duidelijke richtlijnen, het Bl moedigt aan om die te volgen.Tiberius Claudius schreef: 27 mei 2025, 15:01Dat stel ik nergens.Alpha schreef: 27 mei 2025, 14:27 Jij vind misschien dat JIJ onfeilbaar bent.
Ik niet, ik ben onvolmaakt, maar ik doe gewoon mijn best.
Jij wel, je gelooft onvoorwaardelijk wat het BL je voorschrijft te geloven.
Dan kan je niet falen, want je hebt geen eigen oordeel.
Inderdaad geloof ik de bijbel onvoorwaardelijk.
-
Het B L moedigt niet aan, maar schrijft bindend voor.
Wie het B L niet volgt, vliegt onmiddellijk uit de JG organisatie.
Het B L weet feilloos hoe de bijbel op J G wijze gelezen en geïnterpreteerd dient te worden.
Totaal geen vrijheid van geloofsopvatting in de JG organisatie.
Wie die B L schoen prima vindt passen, voelt zich binnen de J G organisatie op zijn/ haar plaats.
Wie de B L schoen niet passend aan de voeten krijgt, moet uiteraard wegwezen.
Wie het B L niet volgt, vliegt onmiddellijk uit de JG organisatie.
Het B L weet feilloos hoe de bijbel op J G wijze gelezen en geïnterpreteerd dient te worden.
Totaal geen vrijheid van geloofsopvatting in de JG organisatie.
Wie die B L schoen prima vindt passen, voelt zich binnen de J G organisatie op zijn/ haar plaats.
Wie de B L schoen niet passend aan de voeten krijgt, moet uiteraard wegwezen.
-
Des te merkwaardiger is dat jullie zeker driemaal het einde van de wereld hebben aangekondigd.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:04 De Bijbel leert duidelijk dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Gebeurde echter niet.
Logisch dat er wed gelachen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Zie de reactie van peda.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:06De Bijbel geeft duidelijke richtlijnen, het Bl moedigt aan om die te volgen.Tiberius Claudius schreef: 27 mei 2025, 15:01
Dat stel ik nergens.
Jij wel, je gelooft onvoorwaardelijk wat het BL je voorschrijft te geloven.
Dan kan je niet falen, want je hebt geen eigen oordeel.
-
Het doden van mensen in naam van God laat ik graag aan de christenheid over.
Als een Jg opzettelijk de Bijbelse normen en waarden negeert en daar geen berouw van heeft, dan kan hij geen Jg blijven.
De Bijbel heeft daar een duidelijke procedure voor, die gevolgd wordt.
Vandaar dat Adam en Eva uit het paradijs werden gezet.
Werd Kain verbannen.
De eerste stap van de Christelijke gemeente is:
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen.
De tweede stap is:
2 Thessalonicenzen 3:
13 En jullie, broeders, doe het goede en geef het niet op.
14 Maar als iemand niet gehoorzaam is aan ons woord via deze brief, houd hem dan getekend en ga niet meer met hem om, zodat hij zich gaat schamen.
15 Bezie hem echter niet als een vijand maar blijf hem raad geven als een broeder.
Als hij deze stap negeert, wordt hij uitgesloten.
Hij kan daarvoor kiezen.
Als hij later toch berouw toont, kan hij hersteld worden.
Ook daar is een Bijbelse procedure voor.
-
Het is een mooi verhaal, maar het blijft gewoon verstoten.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:20Het doden van mensen in naam van God laat ik graag aan de christenheid over.
Als een Jg opzettelijk de Bijbelse normen en waarden negeert en daar geen berouw van heeft, dan kan hij geen Jg blijven.
Werd Kain verbannen.
1 Timotheüs 5:20 Degenen die zonde beoefenen, moet je in het bijzijn van iedereen terechtwijzen, als waarschuwing voor de anderen.
De tweede stap is:
2 Thessalonicenzen 3:
14 Maar als iemand niet gehoorzaam is aan ons woord via deze brief, houd hem dan getekend en ga niet meer met hem om, zodat hij zich gaat schamen.
15 Bezie hem echter niet als een vijand maar blijf hem raad geven als een broeder.
Hij kan daarvoor kiezen.
-
Ach, Peda draait weer het bekende plaatje van afvalligen af.Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:20Zie de reactie van peda.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:06 De Bijbel geeft duidelijke richtlijnen, het Bl moedigt aan om die te volgen.
Zij reageert net als de dwaze maagden en klagen dan dat de deur op slot is.
Ook zij heeft een vrije wil en keuze.
Zij heeft alleen zichzelf en anderen die naar haar luisteren mee.
Niet mij.
Dat bewuste plaatje heb ik al oneindig veel keren van afvalligen gehoord.
Met de almachtige God Jehovah kan je beter niet in gevecht gaan.
Hij bepaalt wie er in het aardse paradijs mag wonen.
Daar zijn alleen mensen die graag met Jehovah en zijn zoon willen samenwerken.
Ezechiël 39;
6 ’En ik wil vuur zenden over Magog en over degenen die in zekerheid de eilanden bewonen; en men zal moeten weten dat ik Jehovah ben.
7 En mijn heilige naam zal ik bekendmaken te midden van mijn volk Israël, en ik zal mijn heilige naam niet meer laten ontheiligen; en de natiën zullen moeten weten dat ik Jehovah ben, de Heilige in Israël.’ NWV.
-
Het is geen verhaal, maar een gerechtelijke procedure van Jehovah om zo het geloof zuiver te houden.Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:23Het is een mooi verhaal, maar het blijft gewoon verstoten.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:20 Het doden van mensen in naam van God laat ik graag aan de christenheid over.
Werd Kain verbannen.
De tweede stap is:
2 Thessalonicenzen 3:
Hij kan daarvoor kiezen.
1 Korinthiërs 5:
6 Het is niet goed dat jullie zo trots zijn. Weten jullie niet dat door een beetje zuurdesem het hele deeg gaat gisten?
7 Doe de oude zuurdesem weg zodat jullie nieuw deeg worden, ongezuurd, zoals jullie in feite zijn. Want Christus, ons paschalam, is geslacht. 8 Laten we het feest daarom niet met oude zuurdesem vieren, of met zuurdesem van slechtheid en boosaardigheid, maar met ongezuurd brood van oprechtheid en waarheid.
Mattheüs 22:
15 De farizeeën gingen weg om met elkaar te overleggen hoe ze hem op zijn woorden konden vangen.
16 Daarom stuurden ze hun discipelen samen met aanhangers van Herodes naar hem toe met de vraag: ‘Meester, we weten dat u oprecht bent en de waarheid over Gods weg onderwijst. U praat niemand naar de mond, want u gaat niet af op het uiterlijk.
17 Zeg eens wat u vindt: is het toegestaan caesar belasting te betalen of niet?’
18 Maar omdat Jezus hun slechte bedoelingen doorzag, zei hij: ‘Waarom stellen jullie me op de proef, huichelaars?
19 Laat me de munt zien waarmee je belasting betaalt.’ Ze gaven hem een denarius.
20 Hij vroeg hun: ‘Van wie zijn de afbeelding en het opschrift?’
21 Ze antwoordden: ‘Van caesar.’ Toen zei hij: ‘Geef dan aan caesar wat van caesar is, maar aan God wat van God is.’
-
Het is geen verhaal, maar een gerechtelijke procedure van Jehovah om zo het geloof zuiver te houden.[/quote]
Het is jullie procedure niet die van god, denk maar niet dat god zulke mandaten aan jullie geeft.
-
Begrijpend lezen is kennelijk toch wat moeilijk, niet waarTiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:19Des te merkwaardiger is dat jullie zeker driemaal het einde van de wereld hebben aangekondigd.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:04 De Bijbel leert duidelijk dat de aarde eeuwig zal bestaan, ter bewoning.
Gebeurde echter niet.
Logisch dat er wed gelachen.
Meerdere keren heb ik met citaten aangetoond dat de aarde eeuwig zal bestaan ter bewoning.
Vandaar dat Jezus tegen een berouwvolle moordenaar zei:
Lukas 23:
43 Hij antwoordde: ‘Ik verzeker je vandaag: jij zult met mij in het paradijs zijn.’ NWV.
43 Kat eipen auto amen soi lego saemeron met emou ese en to
43 en hij zei tot hem waarlijk tot jou ik zeg vandaag met mij je zult zijn in paradijs.
Jezus had veel waardering voor zijn houding en berouw en beloofde hem dat hij in het paradijs zou komen.
-
-
Het is jullie procedure niet die van god, denk maar niet dat god zulke mandaten aan jullie geeft.[/quote]Jg volgen gewoon de Bijbelse normen en waarden.Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:55Het is geen verhaal, maar een gerechtelijke procedure van Jehovah om zo het geloof zuiver te houden.
Moet je ook eens doen.
Dan gaat er een wereld voor je open.
Je hebt daar wèl "epignosis" voor nodig.
-
Het is niet aan jullie om te bepalen wat een God zou hebben bedoeld.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:58 Jg volgen gewoon de Bijbelse normen en waarden.
Moet je ook eens doen.
-
Je bedoelt dat je dat leest, wat je wil lezen.
Wat niet in jouw visie past, sla je over of pas je dat aan.

-
Iedereen hier weet dat dat bij jou het geval is.Alpha schreef: 03 jun 2025, 17:00Je bedoelt dat je dat leest, wat je wil lezen.
Wat niet in jouw visie past, sla je over of pas je dat aan.![]()
De enige die het niet weet ben jij.

-
Het is Gods wil dat iedere gelovige over "epignosis" beschikt.Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:59Het is niet aan jullie om te bepalen wat een God zou hebben bedoeld.Alpha schreef: 03 jun 2025, 16:58 Jg volgen gewoon de Bijbelse normen en waarden.
Moet je ook eens doen.
Dat kan je letterlijk in de Bijbel vinden.
Zoals al vaker aangehaald: "uitleg is een zaak van God en HIJ bepaald aan wie hij dat geeft".
Vaak staat in de Bijbel de uitleg er gewoon bij.
Een kwestie van lezen met begrip.

-
De kwestie is gewoon dit:Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 17:02Iedereen hier weet dat dat bij jou het geval is.Alpha schreef: 03 jun 2025, 17:00 Je bedoelt dat je dat leest, wat je wil lezen.
Wat niet in jouw visie past, sla je over of pas je dat aan.![]()
De enige die het niet weet ben jij.
Want Snip snapt niet wat Snap snapt
En Snap snapt niet wat Snip snapt
Waar Snap snapt niet wat Snip snapt
En Snip snapt niet wat Snap snapt
Voilà
-
Jullie beweren dat dat gods wil is.Alpha schreef: 03 jun 2025, 17:04Het is Gods wil dat iedere gelovige over "epignosis" beschikt.Tiberius Claudius schreef: 03 jun 2025, 16:59
Het is niet aan jullie om te bepalen wat een God zou hebben bedoeld.
Dat kan je letterlijk in de Bijbel vinden.
Zoals al vaker aangehaald: "uitleg is een zaak van God en HIJ bepaald aan wie hij dat geeft".
Vaak staat in de Bijbel de uitleg er gewoon bij.
Een kwestie van lezen met begrip.![]()
Maar jullie hebben niet recht om te bepalen wat de wil van een god is.
De meesten lezen goed, jullie lezen dingen die er niet zijn.