Zelf zoek ik ook de verschillen op, precies zoals ik bedoel met mijn metafoor van de metafysische-verschillen-tuintjes.Tufkah schreef: 16 jun 2025, 14:35Ik neem ook kennis van het Jezus-beeld van (in dit geval) Reiziger. Maar de belangstelling blijft achterwege omdat dit beeld uit de denkwereld van Reiziger afkomstig is. I.m.o. maakt iedere denkwereld zichzelf een Jezus of een God. (Overtuiging). Vervolgens verblijdt Reiziger zich als die basis-overtuiging overeenkomt. Zijn broeders en zusters zijn gebaseerd op gemeenschappelijke denkbeelden.peda schreef: 16 jun 2025, 14:09 Hallo Tufkah,
In mijn optiek zijn er inderdaad talloze visies op God en op het"" boegbeeld "" Jezus/ Christus Jezus.
Zelf heb ik met deze veelvoud van verschillende visies/ gedachten/ overtuigingen geen enkel probleem.
Waarom anderen een probleem hebben met een andere-God-visie, een andere Jezus/ Christus Jezus visie, dat laat ik bij
de individuele beschouwers. Mijn waarneming is gewoon : in elke spiritueel tuintje kom ik een ander Gods-beeld tegen cq een ander Jezus-beeld tegen cq een ander BRON-beeld tegen. Dat elke tuinbezitter zijn/ haar tuin-inhoud als de enige echte/ware tuin-inhoud quasi de hemel in prijst, neem ik ter kennis. Maar ter kennis nemen = voor mij niet gelijk aan omarmen.
Jij bent zeer ruimdenkend, jij loopt een eindje mee in de gepresenteerde overtuiging. Ik ben juist het tegenovergestelde, ik ben zeer nauwdenkend. Ik zoek altijd de verschillen op.
Alleen geef ik een totaal andere waardering aan de tuintjes-verschillen als menig ander.
Ik neem de verschillen ter kennis, anderen maken van de verschillen quasi een "" hals-zaak "'.
Verschil in weging van de verschil-betekenis !!!