Swami Vivekananda 1893

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Yours
Man/Vrouw: V

Re: Swami Vivekananda 1893

Bericht door Yours »

Tjabber schreef: Vandaag, 10:54
Yours schreef: Vandaag, 10:53

Je bent een hoop herrie aan het maken vanuit de stilte in jezelf, Tjabber.
Ervaar je mijn woorden als herrie?
Veelal wel, ja.
Herrie is incoherentie dus dat moet je dan kunnen laten zien

Is het incoherentie in mijn woorden of is het alles verdovende harmonie?
Je hebt heel veel (spirituele) kennis opgedaan. Je hebt veel plannen en ideeën hoe het ‘beter’ kan, dan wel zou moeten. Maar daar blijft het bij. In de praktijk is er tot nu toe, voorzover ik het heb kunnen zien, gewoon helemaal niks concreet (gemaakt).

Neem nu je idee dat de kerken de hele dag open zouden moeten zijn. Dan moet je, om dat te realiseren, nu gewoon beginnen met je te verbinden met andere mensen die daar ook iets in zien. Dan ga je samen plannen maken, met in het achterhoofd de talenten die jullie hebben. Dan leg je dat uitgewerkte plan, inclusief de financiële onderbouwing daarvan, samen voor aan de kerkenraad.

Ik wil hiermee maar zeggen dat het niet werkt om vanaf de zijlijn te schreeuwen (dat is dus de herrie die ik bedoel): “Zo en zo moet het!”
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tjabber
Man/Vrouw: M

Bericht door Tjabber »

Yours schreef: Vandaag, 11:26
Tjabber schreef: Vandaag, 10:54

Ervaar je mijn woorden als herrie?
Veelal wel, ja.
Herrie is incoherentie dus dat moet je dan kunnen laten zien

Is het incoherentie in mijn woorden of is het alles verdovende harmonie?
Je hebt heel veel (spirituele) kennis opgedaan. Je hebt veel plannen en ideeën hoe het ‘beter’ kan, dan wel zou moeten. Maar daar blijft het bij. In de praktijk is er tot nu toe, voorzover ik het heb kunnen zien, gewoon helemaal niks concreet (gemaakt).

Neem nu je idee dat de kerken de hele dag open zouden moeten zijn. Dan moet je, om dat te realiseren, nu gewoon beginnen met je te verbinden met andere mensen die daar ook iets in zien. Dan ga je samen plannen maken, met in het achterhoofd de talenten die jullie hebben. Dan leg je dat uitgewerkte plan, inclusief de financiële onderbouwing daarvan, samen voor aan de kerkenraad.

Ik wil hiermee maar zeggen dat het niet werkt om vanaf de zijlijn te schreeuwen (dat is dus de herrie die ik bedoel): “Zo en zo moet het!”
Hoe kom jij erbij dat ik dat niet zou doen, dat er niks van terecht zou komen. Je hebt slechts een paar berichtjes van me gezien.

Oordelen doet het ego erg makkelijk
Yours

Bericht door Yours »

Tjabber schreef: Vandaag, 11:33
Yours schreef: Vandaag, 11:26
Veelal wel, ja.

Hoe kom jij erbij dat ik dat niet zou doen, dat er niks van terecht zou komen. Je hebt slechts een paar berichtjes van me gezien.

Je vroeg naar de herrie die ik van jou ervaarde.

Ik hoor graag van alle concrete zaken waar jij invulling aan hebt gegeven.
Tjabber

Bericht door Tjabber »

Yours schreef: Vandaag, 11:41
Tjabber schreef: Vandaag, 11:33

Je vroeg naar de herrie die ik van jou ervaarde.

Ik hoor graag van alle concrete zaken waar jij invulling aan hebt gegeven.
Nou ik hielp je even met de definitie van herrie, incoherentie.

Shakti dacht het ook beter te weten dan Shiva toen hij zei dat er 108 wegen zijn, maar nadat ze op onderzoek uit was geweest om er zelf achter te komen, kwam ze terug en ging ze een trede lager dan hem zitten.

Vanmiddag heb ik een afspraak met de predikant in het dorp waar ik op het moment ben :flower1:
Yours

Bericht door Yours »

Tjabber schreef: Vandaag, 11:46 Vanmiddag heb ik een afspraak met de predikant in het dorp waar ik op het moment ben :flower1:
Ik ben benieuwd naar de concrete invulling van jouw ideeën en plannen die je vanmiddag met de predikant bespreekt. Laat maar weten.
Tjabber

Bericht door Tjabber »

Yours schreef: Vandaag, 11:55
Tjabber schreef: Vandaag, 11:46 Vanmiddag heb ik een afspraak met de predikant in het dorp waar ik op het moment ben :flower1:
Ik ben benieuwd naar de concrete invulling van jouw ideeën en plannen die je vanmiddag met de predikant bespreekt. Laat maar weten.
Wat je bij mij denkt te zien, zit ook in jezelf.
Yours

Bericht door Yours »

Tjabber schreef: Vandaag, 11:56
Yours schreef: Vandaag, 11:55

Wat je bij mij denkt te zien, zit ook in jezelf.
Met dit verschil dat ik er door mijn leven èn werken al concrete invulling aan heb gegeven.

Succes vanmiddag.