Luister eens naar de BDE van mensen die dat ervaren hebben. De meesten zeggen dat geloof er niets toe doet en dat ze enorme vrede en liefde ervoeren en ook dierbaren weer zagen. Je kunt dat allemaal van tafel vegen, maar jouw geloof is leeg, zinloos en leidt nergens toe. Wat Jezus daar in moet betekenen is me nog altijd niet duidelijk.Tufkah schreef: Gisteren, 09:45Er zijn nog nooit hemeltoeristen teruggekeerd om bekend te maken dat God de God van Walsch is. Bedachte Goden doen nooit mee, want het menselijk denken (het brein) sterft tegelijk met de natuurlijke mens zelf.peda schreef: Gisteren, 08:55 De God van Walsch heeft m.i. wel degelijk een functie voor een specifieke "' groep "' van mensen.
Bij deze "'God"' heb je de garantie dat wat je ook in het leven uitspookt, de persoonlijke opname in de luisterrijke Hemel zeker is.
Voor diegenen onder ons die nog zuchten onder "'angst voor het Oordeel "" is zulks wel een verademing.
Diegenen die Rechtvaardigheid aan God koppelen, vinden hun Godsbeeld prima beschreven in de bijbel.
Omdat bij Walsch deze Rechtvaardigheid niet voorkomt, heeft Walsch ook andere ( rustgevende ) gesprekken met God.
Verbinding uitbreiden?
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Verbinding uitbreiden?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Anekdotisch bewijs van anderen, dat is waar je altijd mee komt aanzetten. Onderwijl is zo iemand met een BDE niet daadwerkelijk dood geweest. Hij heeft een mooie droom gehad waarin hij zijn geliefden terug zag. Niks bijzonders, mooie dromen heb ik zelf ook wel eens.Messenger schreef: Gisteren, 09:52Luister eens naar de BDE van mensen die dat ervaren hebben. De meesten zeggen dat geloof er niets toe doet en dat ze enorme vrede en liefde ervoeren en ook dierbaren weer zagen. Je kunt dat allemaal van tafel vegen, maar jouw geloof is leeg, zinloos en leidt nergens toe. Wat Jezus daar in moet betekenen is me nog altijd niet duidelijk.Tufkah schreef: Gisteren, 09:45
Er zijn nog nooit hemeltoeristen teruggekeerd om bekend te maken dat God de God van Walsch is. Bedachte Goden doen nooit mee, want het menselijk denken (het brein) sterft tegelijk met de natuurlijke mens zelf.
Mijn geloof is inderdaad leeg en leidt nergens naar toe. Zoals Jezus zegt: wie uit water en Geest is geboren weet niet waar hij vandaan komt noch waar hij naar toe gaat. Alleen natuurlijke mensen weten waar ze naar toe gaan......
De ware aard van het zelf kan pas onthuld worden als het volledig weg is.
-
- Man/Vrouw: V
Ik stel niet dat Walsch zich heeft vergoddelijkt. Maar dat vanuit zijn visie de mens met de vrije wil, die hij/zij ten goede dan wel ten kwade gebruikt, zichzelf meer en meer vergoddelijkt. Zonder ook maar enig schuld- en/of schaamtegevoel te hebben over het kwaad dat men doet. De president is als gevolg daarvan ‘gewetenloos’ bezig omdat alles mag/kan/toegestaan is.Messenger schreef: Gisteren, 09:43Ik acht de kans levensgroot dat de mens, op de een of andere manier, Donald Trump op korte termijn zal uitschakelen. Ook hierin zal God niet ingrijpen. De mens heeft Trump grootgemaakt, zoals de mens Hitler heeft grootgemaakt. Totdat de mens ze een halt toeroept.Yours schreef: Gisteren, 09:37
De houdbaarheid van de visie van Walsch en jou zal eindig blijken te zijn als je bedenkt dat de huidige president van de VS daar feitelijk de apotheose van is. Wat letterlijk betekent: "de verheffing tot de rang van een god". Hij heeft met alles wat hij deed/doet zichzelf ‘vergoddelijkt’. Dat zal niet houdbaar blijken te zijn. Had hij over alles wat hij met zijn vrije wil heeft gedaan maar een schuld- en schaamtegevoel…..
Walsch heeft zich niet vergoddelijkt. Walsch stelt dat er geen superioriteit bestaat aangezien we allemaal deel van God zijn.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
Snap je dat ik jouw berichten niet geheel lees? Het stelt volgens jezelf niks voor.Tufkah schreef: Gisteren, 10:01Anekdotisch bewijs van anderen, dat is waar je altijd mee komt aanzetten. Onderwijl is zo iemand met een BDE niet daadwerkelijk dood geweest. Hij heeft een mooie droom gehad waarin hij zijn geliefden terug zag. Niks bijzonders, mooie dromen heb ik zelf ook wel eens.Messenger schreef: Gisteren, 09:52
Luister eens naar de BDE van mensen die dat ervaren hebben. De meesten zeggen dat geloof er niets toe doet en dat ze enorme vrede en liefde ervoeren en ook dierbaren weer zagen. Je kunt dat allemaal van tafel vegen, maar jouw geloof is leeg, zinloos en leidt nergens toe. Wat Jezus daar in moet betekenen is me nog altijd niet duidelijk.
Mijn geloof is inderdaad leeg en leidt nergens naar toe. Zoals Jezus zegt: wie uit water en Geest is geboren weet niet waar hij vandaan komt noch waar hij naar toe gaat. Alleen natuurlijke mensen weten waar ze naar toe gaan......
BDE is anders dan de doorsnee droom. Maar jij droomt nooit denk ik.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Volgens Trumps kinderlijke en narcistische beeld van de wereld en zichzelf daarin doet hij intrinsiek niets verkeerd.Yours schreef: Gisteren, 10:02Ik stel niet dat Walsch zich heeft vergoddelijkt. Maar dat vanuit zijn visie de mens met de vrije wil, die hij/zij ten goede dan wel ten kwade gebruikt, zichzelf meer en meer vergoddelijkt. Zonder ook maar enig schuld- en/of schaamtegevoel te hebben over het kwaad dat men doet. De president is als gevolg daarvan ‘gewetenloos’ bezig omdat alles mag/kan/toegestaan is.Messenger schreef: Gisteren, 09:43
Ik acht de kans levensgroot dat de mens, op de een of andere manier, Donald Trump op korte termijn zal uitschakelen. Ook hierin zal God niet ingrijpen. De mens heeft Trump grootgemaakt, zoals de mens Hitler heeft grootgemaakt. Totdat de mens ze een halt toeroept.
Walsch heeft zich niet vergoddelijkt. Walsch stelt dat er geen superioriteit bestaat aangezien we allemaal deel van God zijn.
-
Ik ben zelfs bekend met lucide dromen, maar dat weet jij niet, want je leest mijn berichten niet. Wie bekend is met de lucide droom begrijpt ook het BDE-verschijnsel van mensen die hun geliefden ontmoeten. Dat is gewoon een schepping van hun eigen geest.......Messenger schreef: Gisteren, 10:20Snap je dat ik jouw berichten niet geheel lees? Het stelt volgens jezelf niks voor.Tufkah schreef: Gisteren, 10:01
Anekdotisch bewijs van anderen, dat is waar je altijd mee komt aanzetten. Onderwijl is zo iemand met een BDE niet daadwerkelijk dood geweest. Hij heeft een mooie droom gehad waarin hij zijn geliefden terug zag. Niks bijzonders, mooie dromen heb ik zelf ook wel eens.
Zelfkennis is Godskennis. En binnen die kennis begrijp ik (uit eigen ervaring) hoe zo'n "ontmoeting met geliefden" tot stand komt.
-
https://www.zamnesia.nl/blog-risico-lucide-dromen-n2380
Lucide dromen is geen enkel probleem als je over een bepaalde mate van zelfkennis beschikt. Maar een willekeurige BDE'er beschikt daar wellicht niet over, die denkt dat het allemaal 'echt' was.
Een waarschuwing tegen lucide dromen is wel op zijn plaats. Het kan dermate verwarrend zijn dat men geen onderscheid meer kan maken tussen slapen en wakker zijn. Dat is dan ook precies wat er bij een BDE gebeurd waar men zijn geliefden (of God) ontmoet. Het kenmerkende van een lucide droom is dat je wakker bent maar toch slaapt.Het komt niet vaak voor, maar als je het meemaakt, is het meestal erg verwarrend. Als je droomt, maar ook als je wakker bent, kan het gebeuren dat je geen onderscheid kunt maken tussen lucide dromen en de werkelijkheid. De helderheid van de herinneringen uit je dromen kan je overvallen als je wakker bent en dromen kunnen zo levendig zijn dat ze levensecht lijken. Het spreekt voor zich dat het negatieve effecten kan hebben als je geen onderscheid meer kunt maken tussen slapen en wakker zijn.
Lucide dromen is geen enkel probleem als je over een bepaalde mate van zelfkennis beschikt. Maar een willekeurige BDE'er beschikt daar wellicht niet over, die denkt dat het allemaal 'echt' was.
Waar de problemen in schuilen zijn de krachtige emoties waar je mee te maken kunt krijgen. Wie niet bekend is in zijn eigen gevoelsleven kan er maar beter voorzichtig mee zijn.In een lucide droom kun je extreem krachtige emoties ervaren die je gewoonlijk niet hebt en dat kan best naar zijn.
-
En dat is, overeenkomend met de Walsch visie, juist het grote probleem.Messenger schreef: Gisteren, 10:21Volgens Trumps kinderlijke en narcistische beeld van de wereld en zichzelf daarin doet hij intrinsiek niets verkeerd.Yours schreef: Gisteren, 10:02
Ik stel niet dat Walsch zich heeft vergoddelijkt. Maar dat vanuit zijn visie de mens met de vrije wil, die hij/zij ten goede dan wel ten kwade gebruikt, zichzelf meer en meer vergoddelijkt. Zonder ook maar enig schuld- en/of schaamtegevoel te hebben over het kwaad dat men doet. De president is als gevolg daarvan ‘gewetenloos’ bezig omdat alles mag/kan/toegestaan is.
-
Het ontmoeten van je overleden familieleden kan helemaal geen schepping van je eigen geest zijn. Die komen naar eigen keuze met hun astrale fijnstoffelijke lichaam wèl of niet in beeld. Als die daar wèl voor kiezen denkt de mens dat het een droom (geweest) is, maar het is wel degelijk realiteit (geweest). Net als bij een BDE.Tufkah schreef: Gisteren, 10:24Ik ben zelfs bekend met lucide dromen, maar dat weet jij niet, want je leest mijn berichten niet. Wie bekend is met de lucide droom begrijpt ook het BDE-verschijnsel van mensen die hun geliefden ontmoeten. Dat is gewoon een schepping van hun eigen geest.......Messenger schreef: Gisteren, 10:20
Snap je dat ik jouw berichten niet geheel lees? Het stelt volgens jezelf niks voor.
Zelfkennis is Godskennis. En binnen die kennis begrijp ik (uit eigen ervaring) hoe zo'n "ontmoeting met geliefden" tot stand komt.
-
In de visie van Walsch is het geen probleem maar een uitdaging. Hoe ga je ermee om?
-
https://www.youtube.com/watch?v=akrcYSLRluA
https://www.youtube.com/watch?v=6et2ZSodS0g
Over vrije wil 2 fragmenten uit Bruce Almighty.
https://www.youtube.com/watch?v=6et2ZSodS0g
Over vrije wil 2 fragmenten uit Bruce Almighty.
-
Wat nou uitdaging? In de visie van Walsch is het een uitdaging om er mee om te gaan dat de wereld (ook) door die president naar een catastrofe geleid wordt?
-
Zelfs als die ramp werkelijkheid wordt, zal God alles helen en genezen (herstellen).Yours schreef: Gisteren, 11:40Wat nou uitdaging? In de visie van Walsch is het een uitdaging om er mee om te gaan dat de wereld (ook) door die president naar een catastrofe geleid wordt?Messenger schreef: Gisteren, 11:25
In de visie van Walsch is het geen probleem maar een uitdaging. Hoe ga je ermee om?
-
Jij komt met bijbelbewijs van anderen die weinig ontwikkeld waren in antieke vervlogen tijden...Tufkah schreef: Gisteren, 10:01Anekdotisch bewijs van anderen, dat is waar je altijd mee komt aanzetten.Messenger schreef: Gisteren, 09:52
Luister eens naar de BDE van mensen die dat ervaren hebben. De meesten zeggen dat geloof er niets toe doet en dat ze enorme vrede en liefde ervoeren en ook dierbaren weer zagen. Je kunt dat allemaal van tafel vegen, maar jouw geloof is leeg, zinloos en leidt nergens toe. Wat Jezus daar in moet betekenen is me nog altijd niet duidelijk.
-
Nu kom je wat mij betreft echt op het punt dat Walsch een absurde ideeënleer heeft ontwikkeld.Messenger schreef: Gisteren, 11:42Zelfs als die ramp werkelijkheid wordt, zal God alles helen en genezen (herstellen).Yours schreef: Gisteren, 11:40
Wat nou uitdaging? In de visie van Walsch is het een uitdaging om er mee om te gaan dat de wereld (ook) door die president naar een catastrofe geleid wordt?
-
De JG geloven in een nieuwe aarde, waar al dit soort “mensen” verdwijnen en alleen rechtvaardigen/zachtmoedigen overblijven.
Het geschiede naar het geloof, is een geloof dat hoop geeft, en niet gelooft in een eindeloze herhaling van wilsuitingen van dat soort “mensen”.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
De Bijbel zelf is geen bewijs. Een mens kan de Bijbel uit zijn hoofd leren en nog steeds niks weten. Het is de navolging wat het bewijs levert. En daar hoort ook de zelfverloochening bij. Iemand die Jezus volgt kan dus nooit beweren dat hij God is.
-
Half-god, kan dat nog? Het gemis vervuld voor een deel (soms) en soms ook niet. Zo voel ik me wel vaak. Genoeg gemoedsrust uit het geloof, maar te weinig om niet af en toe behoorlijk gestresst te zijn.Tufkah schreef: Gisteren, 12:36De Bijbel zelf is geen bewijs. Een mens kan de Bijbel uit zijn hoofd leren en nog steeds niks weten. Het is de navolging wat het bewijs levert. En daar hoort ook de zelfverloochening bij. Iemand die Jezus volgt kan dus nooit beweren dat hij God is.Messenger schreef: Gisteren, 11:45
Jij komt met bijbelbewijs van anderen die weinig ontwikkeld waren in antieke vervlogen tijden...
-
Degene die gestresst is, is een aanwijzing dat de zelfverloochening nog niet voltooid is. Die "degene" ben je namelijk zelf. Zoals ik het ervaren heb is dat naarmate de zelfverloochening zijn voltooing naderde, de onrust binnen mijzelf ook toenam. Iemand die nog opgaat in de wereld die verdooft zijn gevoel immers met wereldse geneugtes. Wereldse geneugtes zijn eigenlijk een soort van verslaving. De natuurlijke mens is een verslaafde die het moet opbrengen om zelfstandig af te kicken. En waarvan en waarom weet hij niet eens.Leon schreef: Gisteren, 12:42Half-god, kan dat nog? Het gemis vervuld voor een deel (soms) en soms ook niet. Zo voel ik me wel vaak. Genoeg gemoedsrust uit het geloof, maar te weinig om niet af en toe behoorlijk gestresst te zijn.Tufkah schreef: Gisteren, 12:36
De Bijbel zelf is geen bewijs. Een mens kan de Bijbel uit zijn hoofd leren en nog steeds niks weten. Het is de navolging wat het bewijs levert. En daar hoort ook de zelfverloochening bij. Iemand die Jezus volgt kan dus nooit beweren dat hij God is.
Als je losgemaakt wordt uit je omgeving dan voelt dat niet fijn. Dat kan gevoelens van stress en pijn met zich meebrengen.
-
Het “gemis” is dus eigenlijk een “zelf” teveel.Tufkah schreef: Gisteren, 13:03Degene die gestresst is, is een aanwijzing dat de zelfverloochening nog niet voltooid is. Die "degene" ben je namelijk zelf. Zoals ik het ervaren heb is dat naarmate de zelfverloochening zijn voltooing naderde, de onrust binnen mijzelf ook toenam. Iemand die nog opgaat in de wereld die verdooft zijn gevoel immers met wereldse geneugtes. Wereldse geneugtes zijn eigenlijk een soort van verslaving. De natuurlijke mens is een verslaafde die het moet opbrengen om zelfstandig af te kicken. En waarvan en waarom weet hij niet eens.Leon schreef: Gisteren, 12:42
Half-god, kan dat nog? Het gemis vervuld voor een deel (soms) en soms ook niet. Zo voel ik me wel vaak. Genoeg gemoedsrust uit het geloof, maar te weinig om niet af en toe behoorlijk gestresst te zijn.
Als je losgemaakt wordt uit je omgeving dan voelt dat niet fijn. Dat kan gevoelens van stress en pijn met zich meebrengen.
Maar ik was verder half schertsend, al herken ik dat wel van die verslaving.
-
Wat heb jij een negatief beeld van de wereld en natuurlijke mensen zeg, niet normaal zeg, vanwaar die afkeer?Tufkah schreef: Gisteren, 13:03
......... Iemand die nog opgaat in de wereld die verdooft zijn gevoel immers met wereldse geneugtes. Wereldse geneugtes zijn eigenlijk een soort van verslaving. De natuurlijke mens is een verslaafde die het moet opbrengen om zelfstandig af te kicken............
En je bent er maar druk mee hen te oordelen, is dat het leven van een wedergeborene? Je komt niet echt gelukkig over.
Laat mij dan maar verslaafd blijven jou zo lezende.......
-
Walsch heeft dringend een psychiater nodig. Als hij überhaupt te helpen is.
https://youtu.be/wiUgW7IINws?si=_ZDVZg2yQ3nCnbyw
https://youtu.be/AmhaifwrPCs?si=H2fKI43zvM_9CLW9 —> 2 minuut 30 “Why can’t I summon this”.
Walsch is niet gestorven. Integendeel. Hij is aan zijn vierde vrouw bezig en vraagt zich nog steeds af “why can’t I summon this”. Hij kletst maar wat en verdient er groot geld mee. Hij is verliefd op zichzelf.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Mensen bevrijden van hun angst voor het God-Oordeel na hun persoonlijke dood, mag kennelijk en-privé wat kosten.
Pluk de dag, alles komt goed.
Pluk de dag, alles komt goed.
-
Ik kan natuurlijk fel op de man gaan spelen zoals jij nu doet. En indirect wil je mij mogelijk ook raken.Jon schreef: Gisteren, 14:26Yours schreef: Gisteren, 11:45
Nu kom je wat mij betreft echt op het punt dat Walsch een absurde ideeënleer heeft ontwikkeld.
https://youtu.be/AmhaifwrPCs?si=H2fKI43zvM_9CLW9 —> 2 minuut 30 “Why can’t I summon this”.
Walsch is niet gestorven. Integendeel. Hij is aan zijn vierde vrouw bezig en vraagt zich nog steeds af “why can’t I summon this”. Hij kletst maar wat en verdient er groot geld mee. Hij is verliefd op zichzelf.
Hij is van arm naar rijk gegaan toen zijn boeken een wereldwijd bestsellersucces bleken.
Toen hij zijn handen wanhopig in de lucht stak vanwege de vele bezoekingen die hij in het leven ondervond kwam hij in contact met God.
Ook ik verkeerde ooit in een crisis, die door religieuze cultuur werd aangericht. Ook ik kreeg contact met God.
Van de boeken van Walsch had ik nooit gehoord maar ik zag de wereld en God wel heel anders. Zijn boeken moesten destijds nog uitkomen.
Toen ik via een kennis in contact kwam met de boeken bleken ze de inzichten die ik gekregen had te bevestigen en kreeg ik nog meer inzichten bij het lezen ervan.
Jij bent niet in de positie om mensen naar de psychiater te sturen, en bij Walsch is dat helemaal onnodig.
Dat had beter kunnen gebeuren met David Koresh en andere figuren van de een of andere christelijke denominatie.
Walsch heeft een groot aantal projecten opgezet waaraan hij doneert. Ook zijn boeken van hem gratis te downloaden.
-
Messenger schreef: Gisteren, 14:56Ik kan natuurlijk fel op de man gaan spelen zoals jij nu doet. En indirect wil je mij mogelijk ook raken.Jon schreef: Gisteren, 14:26
Bijzonder dat je jezelf aangesproken voelt. En dat je meent dat ik jou zou “willen raken”. Walsch is zo labiel als wat en dat komt overduidelijk naar voren in de video. Een en al emotie. Helemaal van het padje af. Wat hij allemaal zegt tegen Tolle.

Hij is ook niet congruent oftewel hij liegt zichzelf voor. Zo zegt hij in de eerste video dat als het leven hem niet bevalt het hem vrij staat het te veranderen. In de tweede video zegt hij als het gaat om liefde voor zijn vierde vrouw “why can’t I summon it?” De man is een wrak. En op zich is dat niet erg, dat kan een hele goede positie zijn voor werkelijke bekering en écht God gaan zoeken en vinden. Maar hij (h)erkent niet dat hij een geestelijk wrak is. Zijn populariteit helpt hem daarbij ook niet. Door zijn roem en rijkdom moet hij het masker van de goeroe ophouden.
* de wijzigingen in dit bericht zijn enkel aanvullingen, omdat ik tegemoet wil komen aan de wens van Leon om het in dit topic verder niet meer over Walsch te hebben.
Laatst gewijzigd door Jon op 19 jul 2025, 15:30, 5 keer totaal gewijzigd.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)