Stelling: de voedseldroppingen in Gaza zijn gemeen en mensonterend.
-
- Man/Vrouw: M
Stelling: de voedseldroppingen in Gaza zijn gemeen en mensonterend.
Het klinkt natuurlijk nobel, landen die voedsel droppen boven Gaza om de hongerende bevolking te helpen. Maar het tegendeel is het geval. Het maakt het voor de Zionistische agressor mogelijk om de Palestijnen uit te blijven hongeren. De Zionistische agressor kan zo met de handen over elkaar toezien hoe landen zich inspannen om veel te weinig voedsel te droppen en zodoende kan de Zionistische agressor de verantwoordelijkheid op andere landen afschuiven.
Het resultaat is uitgehongerde mensen die vechten om wat eten. (Als diezelfde uitgehongerde mensen niet reeds zo'n dropping boven op zich kregen en zo verwond raken.) De verdeling is natuurlijk bizar, de één krijgt eten en de ander niet. En het maakt van de Palestijnen een vertoning waar ze zelf niet voor gekozen hebben. Tot leedvermaak van de Zionistische agressor. (Zie je wel wat voor een beesten die Palestijnen zijn!)
Nederland mag niet meewerken aan dit bizarre spel met mensenlevens. Maar u raadt het al, we zitten opgescheept met een pro-zionistische regering die geen morele overwegingen kent......
Het resultaat is uitgehongerde mensen die vechten om wat eten. (Als diezelfde uitgehongerde mensen niet reeds zo'n dropping boven op zich kregen en zo verwond raken.) De verdeling is natuurlijk bizar, de één krijgt eten en de ander niet. En het maakt van de Palestijnen een vertoning waar ze zelf niet voor gekozen hebben. Tot leedvermaak van de Zionistische agressor. (Zie je wel wat voor een beesten die Palestijnen zijn!)
Nederland mag niet meewerken aan dit bizarre spel met mensenlevens. Maar u raadt het al, we zitten opgescheept met een pro-zionistische regering die geen morele overwegingen kent......
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Re: Stelling: de voedseldroppingen in Gaza zijn gemeen en mensonterend.
Zo had ik het zelf nog niet bekeken, maar ik ben het helemaal met de stelling eens. Het is ook gemeen, omdat de uithongering in Gaza het stadium heeft bereikt dat bij sommigen of velen (voor mij is niet te weten hoeveel mensen al zo ver heen zijn) het refeeding syndroom is ingetreden. Deze mensen kunnen niet eens meer eten, want dan sterven ze ook omdat hun organen het voedsel niet meer aankunnen. Deze groep is aangewezen op intraveneuze voeding. Israel moet gewoon grondig aangepakt worden op een manier dat zij gedwongen wordt onmiddellijk alle mensen in Gaza van de juiste hulp te voorzien. Internationale sancties en stoppen met levering van wapens. En Netanyahu en zijn regering voor her ICJ slepen, maar dat is in 2024 al gebeurd naar ik heb begrepen. https://www.icc-cpi.int/defendant/netanyahu
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Wat is het alternatief? Geen voedseldroppingen, niets doen?
Er dient maar één vraag te worden gesteld: Zijn de mensen die honger hebben er mee geholpen?
Zo ja, dan doen.
Er dient maar één vraag te worden gesteld: Zijn de mensen die honger hebben er mee geholpen?
Zo ja, dan doen.
-
Zoals ik het zie, maakt Israel de landen die voedsel droppen zich medeschuldig aan de honger-genocide welke zich momenteel voltrekt. Dat zijn buiten Nederland onder meer Duitsland, Frankrijk, Spanje, België, Luxemburg, Italië, Canada, Jordanië en de Verenigde Arabische Emiraten. Zo trachtten deze landen hun schuldgevoelens te pareren, maar het maakt deze landen medewerkers aan de genocide.Jon schreef: 02 aug 2025, 19:19 Zo had ik het zelf nog niet bekeken, maar ik ben het helemaal met de stelling eens. Het is ook gemeen, omdat de uithongering in Gaza het stadium heeft bereikt dat bij sommigen of velen (voor mij is niet te weten hoeveel mensen al zo ver heen zijn) het refeeding syndroom is ingetreden. Deze mensen kunnen niet eens meer eten, want dan sterven ze ook omdat hun organen het voedsel niet meer aankunnen. Deze groep is aangewezen op intraveneuze voeding. Israel moet gewoon grondig aangepakt worden op een manier dat zij gedwongen wordt onmiddellijk alle mensen in Gaza van de juiste hulp te voorzien. Internationale sancties en stoppen met levering van wapens. En Netanyahu en zijn regering voor her ICJ slepen, maar dat is in 2024 al gebeurd naar ik heb begrepen. https://www.icc-cpi.int/defendant/netanyahu
Als je iemand medeschuldig maakt aan je misdaad, dan heb je zo iemand altijd aan je zijde. Israel ontwapent zo de desbetreffende landen in moreel opzicht. Daarnaast is het een druppel op een gloeiende plaat én uitgehongerde mensen die proportioneel veel voedsel weten te bemachtigen die eten zichzelf ziek, zoals je terecht opmerkt.
Duitsland is helemaal een verhaal apart, zij waren schuldig aan de genocide op de Joden, maar nu staan ze wederom aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Ik begrijp het wel, Duitsland gaat nog steeds gebukt onder een schuldgevoel voor wat ze de Joden hebben aangedaan. Maar dat schuldgevoel zorgt er ook voor dat ze blind zijn voor het feit dat het Joodse volk nu in de rol zit van het Duitse volk onder Hitler.
In mindere mate geldt dat natuurlijk ook voor Nederland en de andere Europese landen. We hebben ons probleem (de Joden) gedumpt in het Midden Oosten en worden daar niet graag mee geconfronteerd. Dat West Europa enthousiast heeft meegewerkt aan de oprichting van de Joodse staat was geen altruïsme, maar schuldgevoel.
De oplossing is natuurlijk simpel, de Europese landen kunnen gecoördineerd voedsel brengen in Gaza, het land ligt immers gewoon aan zee. De militaire macht hebben de Europese landen en Israel is geen eigenaar van Gaza. Maar daar zijn 'we' te laf voor.....bang als 'we' zijn voor ons eigen verleden.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
De droppings zijn ook gecoordineerd.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 20:34
De oplossing is natuurlijk simpel, de Europese landen kunnen gecoördineerd voedsel brengen in Gaza, het land ligt immers gewoon aan zee.
Bovendien kun je het overal brengen zonder afhankelijk te zijn van vervolg-vervoer via land.
Leg eens it hoe jij dat ziet dan? Er is honger, landen droppen voedsel. Hoe maken die landen zich dan in hemelsnaam schuldig aan genocide?Zoals ik het zie, maakt Israel de landen die voedsel droppen zich medeschuldig aan de honger-genocide welke zich momenteel voltrekt.
-
Mensen sterven door conflicten, zoals in Gaza. Hulp is er te weinig. De slachtoffers hebben de wereld te weinig te bieden, en hun sterven wordt niet als ernstig genoeg behandeld.
Vanuit het geloof is hun lot een loutering. Vanzelf kom je op de gedachte aan volgende levens met meer kansen als rechtvaardig. Maar dat kunnen we moeilijk geloven.
Ik word stil en leeg, bij dat soort leed. Het is niet te bevatten.
Ik hoop dat de stervende mensen hun stilte vinden, en niet boos sterven. Boos sterven lijkt me zo triest.
Vanuit het geloof is hun lot een loutering. Vanzelf kom je op de gedachte aan volgende levens met meer kansen als rechtvaardig. Maar dat kunnen we moeilijk geloven.
Ik hoop dat de stervende mensen hun stilte vinden, en niet boos sterven. Boos sterven lijkt me zo triest.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Als je maar lang genoeg doorredeneert, kun je elk initiatief uiteindelijk wel als kwaadaardig beschouwen. Hier zou je het 'scheermes van Hanlon' kunnen toepassen: Never attribute to evil what can be adequately explained by incompetence. Of in het Nederlands: schrijf niet iets aan kwade opzet toe als incompetentie al een afdoende verklaring biedt. Veel complottheorieën kun je hier al mee afscheren.
In dit geval hebben we te maken met een erg complexe situatie waar de keuze lijkt te zijn tussen op lompe wijze een beetje voedsel geven of helemaal geen voedsel geven. Ben je dan meteen kwaadaardig, gemeen en mensonterend als je voor het eerste kiest? Of heb je gewoon geen idee hoe je op de beste manier toch nog iéts kunt doen binnen de huidige mogelijkheden en doe je daarom maar wat?
In dit geval hebben we te maken met een erg complexe situatie waar de keuze lijkt te zijn tussen op lompe wijze een beetje voedsel geven of helemaal geen voedsel geven. Ben je dan meteen kwaadaardig, gemeen en mensonterend als je voor het eerste kiest? Of heb je gewoon geen idee hoe je op de beste manier toch nog iéts kunt doen binnen de huidige mogelijkheden en doe je daarom maar wat?
Vrede en alle goeds
-
Je zou het eens niet met Tufkah eens zijn...........Jon schreef: 02 aug 2025, 19:19 Zo had ik het zelf nog niet bekeken, maar ik ben het helemaal met de stelling eens.........
Leer zelf eens nadenken ipv zijn ideeën voor anderen uit te werken.
Bij Tufkah is het altijd zwart-wit,wie niet het bruidsvertrek is binnen gegaan is gelijkvormig aan deze wereld en dus een homohater etc.
Een tussenweg kent hij niet, een heel vreemde topic-titel dus.
Beter iets dan niets zeg ik dan, hoe tragisch het ook is dat het op dit moment nog niet anders kan en we allemaal onze hand in eigen boezem moeten steken.
-
Goede oplossing inderdaad. Maar zoals je ook zegt, daar is Europa te laf voor.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 20:34
De oplossing is natuurlijk simpel, de Europese landen kunnen gecoördineerd voedsel brengen in Gaza, het land ligt immers gewoon aan zee. De militaire macht hebben de Europese landen en Israel is geen eigenaar van Gaza. Maar daar zijn 'we' te laf voor.....bang als 'we' zijn voor ons eigen verleden.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Tufkah schreef: 02 aug 2025, 20:34
Duitsland is helemaal een verhaal apart, zij waren schuldig aan de genocide op de Joden, maar nu staan ze wederom aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Ik begrijp het wel, Duitsland gaat nog steeds gebukt onder een schuldgevoel voor wat ze de Joden hebben aangedaan. Maar dat schuldgevoel zorgt er ook voor dat ze blind zijn voor het feit dat het Joodse volk nu in de rol zit van het Duitse volk onder Hitler.
In mindere mate geldt dat natuurlijk ook voor Nederland en de andere Europese landen. We hebben ons probleem (de Joden) gedumpt in het Midden Oosten en worden daar niet graag mee geconfronteerd. Dat West Europa enthousiast heeft meegewerkt aan de oprichting van de Joodse staat was geen altruïsme, maar schuldgevoel.
Schuldgevoel inderdaad, en/ óf………jodenhaat. Balfour blijkt een racist en een antisemiet te zijn geweest.
WIE WAS ARTHUR BALFOUR?
De Conservatieve Britse politicus Arthur Balfour was Chief Secretary voor Ierland (1887-1891), premier (1902-1905) en Minister van Buitenlandse Zaken (1916-1919). Zijn politiek, interventies en geschriften weerspiegelden duidelijk racistische en antisemitische standpunten.
In Ierland stond hij bekend als ‘Bloody Balfour’ vanwege de manier waarop hij met de Ierse opstand omging. Als premier steunde hij de Vreemdelingenwet van 1905, die de Joodse immigratie vanuit Oost-Europa naar het Verenigd Koninkrijk beperkte. In 1916 zei Balfour in een discussie over de zwarte bevolking van Zuid-Afrika in het Lagerhuis:
‘We moeten de feiten onder ogen zien. Mensen worden niet gelijk geboren, het blanke en het zwarte ras worden niet geboren met gelijke capaciteiten: ze worden geboren met verschillende capaciteiten die onderwijs niet kan en zal veranderen’ (Munayyer, 2017).
In 1919 beschreef Balfour in zijn inleiding op het boek History of Zionism van Nahum Sokolow het zionisme als volgt:
‘een serieuze poging om de eeuwenlange ellende te verzachten die voor de Westerse beschaving is ontstaan door de aanwezigheid in haar midden van een Lichaam dat het te lang als vreemd en zelfs vijandig heeft beschouwd, maar dat het evenmin kon verdrijven of absorberen. Zeker, daarom, als om geen andere reden, zou het onze steun moeten krijgen’ (Balfour, 1919).
https://www.dutchscholarsforpalestine.n ... tandpunten.
Sommige Joden waren in 1917 al wakker,getuige de reactie van de Jood Montagu op de Balfourverklaring:
MENINGSVERSCHIL MET BALFOUR
De Britse steun voor een Joodse staat in Palestina was in de tijd van Balfour zeer controversieel. Aanzienlijke tegenstand kwam van veel Britse Joden, die het zionisme als antisemitisch beschouwden. Een van de meest prominente critici van Balfour's onderhandelingen was Edwin Montagu, in die tijd het enige Joodse lid van het Britse kabinet. Dit is hoe Montagu zijn standpunt uitlegde in een memorandum gericht aan de Britse regering op 23 augustus 1917:
‘Ik wil laten vastleggen dat ik van mening ben dat het beleid van Zijne Majesteits regering antisemitisch is en een voedingsbodem zal zijn voor antisemieten in elk land ter wereld’.
‘Het lijkt ondenkbaar dat het zionisme officieel zou worden erkend door de Britse regering en dat de heer Balfour toestemming zou krijgen om te zeggen dat Palestina opnieuw moest worden ingericht als het “nationale thuis van het Joodse volk”. Ik weet niet wat dit inhoudt, maar ik neem aan dat het betekent ... dat Turken en andere Mohammedanen in Palestina als vreemdelingen zullen worden beschouwd, net zoals Joden hierna als vreemdelingen zullen worden behandeld in elk land behalve Palestina. Misschien moet het staatsburgerschap ook alleen worden toegekend op basis van een religieuze test’. (Montagu, 1917)
Laatst gewijzigd door Jon op 02 aug 2025, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dit gaat specifiek over Gaza, waar moedwillige uithongering gaande is. Niet over landen waar honger heerst omdat de oogst mislukt is.Dat_beloof_ik schreef: 02 aug 2025, 20:39De droppings zijn ook gecoordineerd.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 20:34
De oplossing is natuurlijk simpel, de Europese landen kunnen gecoördineerd voedsel brengen in Gaza, het land ligt immers gewoon aan zee.
Bovendien kun je het overal brengen zonder afhankelijk te zijn van vervolg-vervoer via land.
Leg eens it hoe jij dat ziet dan? Er is honger, landen droppen voedsel. Hoe maken die landen zich dan in hemelsnaam schuldig aan genocide?Zoals ik het zie, maakt Israel de landen die voedsel droppen zich medeschuldig aan de honger-genocide welke zich momenteel voltrekt.
-
Het gaat om de moraliteit in het gebeuren , Robert Frans. Israel is een zogenaamd "bevriend" land van de landen die voedsel droppen. Waarom kunnen die landen dan niet gewoon met een vrachtauto de grens passeren? De vraag stellen is de vraag beantwoorden: die auto's staan er reeds.Robert Frans schreef: 02 aug 2025, 22:23 Als je maar lang genoeg doorredeneert, kun je elk initiatief uiteindelijk wel als kwaadaardig beschouwen. Hier zou je het 'scheermes van Hanlon' kunnen toepassen: Never attribute to evil what can be adequately explained by incompetence. Of in het Nederlands: schrijf niet iets aan kwade opzet toe als incompetentie al een afdoende verklaring biedt. Veel complottheorieën kun je hier al mee afscheren.
Het is geen complexe situatie. Mensen worden moedwillig uitgehongerd. Verder even goede vrienden, we hoeven er niet hetzelfde over te denken.
-
Ik denk dat het voor de slachtoffers moeilijk is om het boze niet in het hart toe te laten. Mensen moeten machteloos toezien hoe hun geliefden worden geslachtofferd op het altaar van 'lebensraum'. En dat terwijl de Zionisten een paar km verderop met volgegeten buiken rond lopen.Leon schreef: 02 aug 2025, 21:04 Mensen sterven door conflicten, zoals in Gaza. Hulp is er te weinig. De slachtoffers hebben de wereld te weinig te bieden, en hun sterven wordt niet als ernstig genoeg behandeld.
-
Ja? En wat maakt dat uit? Honger is honger.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 23:01Dit gaat specifiek over Gaza, waar moedwillige uithongering gaande is. Niet over landen waar honger heerst omdat de oogst mislukt is.Dat_beloof_ik schreef: 02 aug 2025, 20:39
De droppings zijn ook gecoordineerd.
Leg eens it hoe jij dat ziet dan? Er is honger, landen droppen voedsel. Hoe maken die landen zich dan in hemelsnaam schuldig aan genocide?
-
Omdat de grens gesloten is en Israël die vrachtwagens dus slechts zeer mondjesmaat en veel te weinig toelaat.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 23:05 Het gaat om de moraliteit in het gebeuren , Robert Frans. Israel is een zogenaamd "bevriend" land van de landen die voedsel droppen. Waarom kunnen die landen dan niet gewoon met een vrachtauto de grens passeren? De vraag stellen is de vraag beantwoorden: die auto's staan er reeds.
Dat de mensen in Gaza door Israël worden uitgehongerd is mij ook wel duidelijk. Hoe toch voedsel bij ze te krijgen is dus vrij complex, omdat daarvoor de volle medewerking van Israël nodig is. Als Israël dan toch een beetje toelaat, dan kun je uit protest weigeren die optie te gebruiken, maar ja, dan verhongeren er dus nog wel mensen. Dus wat moet je dan doen? Ze allemaal door Israël laten verhongeren, of toch maar hier en daar een beetje voedsel zien te droppen? Wat je ook doet, er zullen altijd mensen die je erom veroordelen, terwijl het door mij genoemde scheermes van Hamlon het wat gemakkelijker kan maken om níét zo snel te oordelen.Het is geen complexe situatie. Mensen worden moedwillig uitgehongerd. Verder even goede vrienden, we hoeven er niet hetzelfde over te denken.
Vrede en alle goeds
-
- Man/Vrouw: V
Ik vind dat je erg hard oordeelt Tufkah.
Soms is iets doen beter dan niks doen.
Al weet je dat het tekortschiet probeer je te roeien met de riemen die je hebt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Voor de eenvoudigen van geest, is het begrijpelijkst om in zwart-wit te redeneren.Petra schreef: 03 aug 2025, 10:14 Ik vind dat je erg hard oordeelt Tufkah.
-
Daar ga ik in mee.Tufkah schreef: 02 aug 2025, 23:11Ik denk dat het voor de slachtoffers moeilijk is om het boze niet in het hart toe te laten. Mensen moeten machteloos toezien hoe hun geliefden worden geslachtofferd op het altaar van 'lebensraum'. En dat terwijl de Zionisten een paar km verderop met volgegeten buiken rond lopen.Leon schreef: 02 aug 2025, 21:04 Mensen sterven door conflicten, zoals in Gaza. Hulp is er te weinig. De slachtoffers hebben de wereld te weinig te bieden, en hun sterven wordt niet als ernstig genoeg behandeld.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Het gaat me om het morele aspect. Het punt is niet dat ik Gaza voedsel wil onthouden, maar de landen die dat doen, die dienen dat per as of schip te doen. Maar dat mag niet van de bezetter, een bezetter die steeds maar door het westen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Deze kwestie corrumpeert de landen die er aan mee doen.Petra schreef: 03 aug 2025, 10:14 Ik vind dat je erg hard oordeelt Tufkah.
Lukrake voedseldroppings zijn ook waanzin in dichtbevolkt gebied, je kunt mensen raken of doden.
Het hongerende Gaza doet denken aan de hongerwinter in ons land, toen de bezetter ook opzettelijk voedsel roofde en onthield. Maar toen waren de geallieerde landen alles behalve bevriend met nazi-Duitsland. In de morele beschouwing dien je ook de context mee te nemen. En die context is dat de Europese landen tegen hun eigen geschiedenis aanlopen. Het pleasen van een schurkenstaat als Israel heeft (moreel gezien) een hoge prijs.
Maar zo te zien neem ik in mijn morele beschouwing een minderheidsstandpunt in op dit forum. Het zij zo.
-
Het behoort nog steeds tot en minderheid, maar wel een minderheid die snel aan het groeien is, gezien de wandaden van de Zionisten.Tufkah schreef: 03 aug 2025, 11:09Het gaat me om het morele aspect. Het punt is niet dat ik Gaza voedsel wil onthouden, maar de landen die dat doen, die dienen dat per as of schip te doen. Maar dat mag niet van de bezetter, een bezetter die steeds maar door het westen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Deze kwestie corrumpeert de landen die er aan mee doen.Petra schreef: 03 aug 2025, 10:14 Ik vind dat je erg hard oordeelt Tufkah.
Lukrake voedseldroppings zijn ook waanzin in dichtbevolkt gebied, je kunt mensen raken of doden.
Het hongerende Gaza doet denken aan de hongerwinter in ons land, toen de bezetter ook opzettelijk voedsel roofde en onthield. Maar toen waren de geallieerde landen alles behalve bevriend met nazi-Duitsland. In de morele beschouwing dien je ook de context mee te nemen. En die context is dat de Europese landen tegen hun eigen geschiedenis aanlopen. Het pleasen van een schurkenstaat als Israel heeft (moreel gezien) een hoge prijs.
Maar zo te zien neem ik in mijn morele beschouwing een minderheidsstandpunt in op dit forum. Het zij zo.
Droppingen zijn een aardige discussie, maar niet mogelijk doordat de Zionisten de vliegtuigen doodleuk uit de lucht zouden schieten
-
Ik denk niet dat de Zionisten de vliegtuigen uit de lucht durven te schieten als het westen zonder instemming voedsel droppen. Maar de dropping van gisteren (zaterdag) is gedaan met instemming van Israel. Er zijn meldingen geweest van gewonden door de droppings.Tiberius Claudius schreef: 03 aug 2025, 11:43Het behoort nog steeds tot en minderheid, maar wel een minderheid die snel aan het groeien is, gezien de wandaden van de Zionisten.Tufkah schreef: 03 aug 2025, 11:09
Het gaat me om het morele aspect. Het punt is niet dat ik Gaza voedsel wil onthouden, maar de landen die dat doen, die dienen dat per as of schip te doen. Maar dat mag niet van de bezetter, een bezetter die steeds maar door het westen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Deze kwestie corrumpeert de landen die er aan mee doen.
Droppingen zijn een aardige discussie, maar niet mogelijk doordat de Zionisten de vliegtuigen doodleuk uit de lucht zouden schieten
De kwestie is veel meer dat door mee te werken met de schurkenstaat, de meewerkende landen de opzettelijke hongerdood legitimeren. Per schip voedsel brengen in Gaza zonder instemming van Israel zou ook een optie zijn. Maar dat durven de deelnemende landen niet. Zoals we weten kaapt Israel schepen op internationale wateren. Doch landen als Frankrijk en Duitsland zijn toch geen kwajongens dacht ik zo.
-
De enige die echt hongerlijden zijn de gijzelaars, de rest hoeft geen honger te lijden want er gaat genoeg eten naar de gazastrook de oorzaak van de overige honger onder de gazanen is hamas.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)
-
Ik ben het niet met je eens.Tufkah schreef: 03 aug 2025, 12:07Ik denk niet dat de Zionisten de vliegtuigen uit de lucht durven te schieten als het westen zonder instemming voedsel droppen. Maar de dropping van gisteren (zaterdag) is gedaan met instemming van Israel. Er zijn meldingen geweest van gewonden door de droppings.Tiberius Claudius schreef: 03 aug 2025, 11:43
Het behoort nog steeds tot en minderheid, maar wel een minderheid die snel aan het groeien is, gezien de wandaden van de Zionisten.
De kwestie is veel meer dat door mee te werken met de schurkenstaat, de meewerkende landen de opzettelijke hongerdood legitimeren. Per schip voedsel brengen in Gaza zonder instemming van Israel zou ook een optie zijn. Maar dat durven de deelnemende landen niet. Zoals we weten kaapt Israel schepen op internationale wateren. Doch landen als Frankrijk en Duitsland zijn toch geen kwajongens dacht ik zo.
Ik denk dat de Zionisten het wel zullen doen, ze zullen misschien waarschuwen, maar ze dan eenvoudig neerschieten.
Ik denk dat geen land dit risico durft te nemen, want dan is de beer los.
-
Jij zou de honger nog ontkennen als je je voor je ogen zou zien verhongeren.Vreugdevol schreef: 03 aug 2025, 12:25 De enige die echt hongerlijden zijn de gijzelaars, de rest hoeft geen honger te lijden want er gaat genoeg eten naar de gazastrook de oorzaak van de overige honger onder de gazanen is hamas.
Dat de mensen niet verhongeren is smerig Zionistische propaganda, de tijd dat daar werd ingetrapt is gelukkig voorbij.
-
https://youtu.be/FnE4LnuDaxg?si=DpnjSm6thRGPdn_mTiberius Claudius schreef: 03 aug 2025, 12:46Jij zou de honger nog ontkennen als je je voor je ogen zou zien verhongeren.Vreugdevol schreef: 03 aug 2025, 12:25 De enige die echt hongerlijden zijn de gijzelaars, de rest hoeft geen honger te lijden want er gaat genoeg eten naar de gazastrook de oorzaak van de overige honger onder de gazanen is hamas.
Dat de mensen niet verhongeren is smerig Zionistische propaganda, de tijd dat daar werd ingetrapt is gelukkig voorbij.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
— C. S. Lewis (ingekort)