Leon schreef: 07 aug 2025, 12:26Geen leerweg, maar zinloos “vermaak” en “herrie”, of wel een leerweg, en “stilte”. Dat zijn zo’n beetje de extremen.Tufkah schreef: 07 aug 2025, 12:04
Ik heb bemerkt dat in de stilte de mens niet meer bewogen wordt door de wereld. Dat heeft idd te maken met emoties zoals boosheid, wrok, haat, jaloezie e.d. Het ego meent dat het zijn eigen baas is, de werkelijkheid is dat het ego bewogen wordt door de wereld en emoties. De smalle weg is dan ook niet zomaar een kreet uit het Evangelie, het is een leerweg. Degene die Leraar is, dat is Mij. Maar koppel geen denkbeeld aan Mij, want dan zit je al weer in je eigen wereld van denkbeelden en overtuigingen.
De aarde is een gevangenis. Het kwaad is en wordt op de aarde geworpen. Maar ook in een gevangenis is een mate van vrijheid. De ene gebruikt die mate van vrijheid om kwaad te doen, de ander gebruikt die mate van vrijheid om te leren en studeren en een derde gebruikt die vrijheid om zich zoveel mogelijk tegeoed te doen aan aardse geneugten.
De gevangenisserie OZ vond ik een hele mooie serie. https://www.bol.com/nl/nl/p/oz-complete ... 006283334/
De serie is nu ook bij prime te zien.