Het woord 'hiernamaals' verwijst naar een veronderstelde plaats of bestaanssfeer na de dood, vaak als een eeuwig leven. Het woord 'hiernamaals' heeft alleen perspectief vanuit de natuurlijke mens. Want de natuurlijke mens is degene die sterft. Echter, het eeuwig leven is geest en kan ook alleen maar geestelijk zijn. Maar de geest heeft in het geheel geen vorm. Dat wat vorm heeft is tevens de informatie.Leon schreef: 09 aug 2025, 11:18Vanuit de wet van behoud van informatie, denk ik dat we allemaal “bewaard” worden, in meest gecomprimeerde optimale vorm uiteindelijk. Een “hiernamaals” is dan eigenlijk dat er niets echt weg is van informatie, dat je “leven” veilig op een “harde schijf” staat, alleen dat is niet echt meer een “leven” natuurlijk, een soort van gebackupt.Tufkah schreef: 09 aug 2025, 09:57
Ik stopte daar de discussie met Yours, vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven. Maar dan kan de natuurlijke mens wel de 'woningen' bewonen die Jezus heeft ingeruimd?
De woningen uit Johannes 14:2 zijn geestelijke woningen. En ze hebben niets van doen met hiernamaals of de dood an sich.
Dat het innerlijk is dat staat notabene gewoon in vers 20 van Joh 14. In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.
In "dien dag" zal de mens ook weten waar die woning is, die is innerlijk, die woning is in Mij! En Mij is in Mijn Vader. Et voilà , het huis van de Vader. Niks van doen met het hiernamaals , BDE of astrale lichamen of whatever. Jezus zegt het zelf.
Dat is het probleem van de natuurlijke mens: de natuurlijke mens kent zichzelf alleen als informatie/vorm. Daar waarschuwt de Bijbel nu juist tegen.
Over die "harde schijf" lees ik wel eens vaker op dit forum, God zou dan een schijf hebben waarop bv Leon zou staan en zodoende kan God dan Leon weer opnieuw in elkaar knutselen. (De knutselgod). Maar de knutselgod kan alleen maar door het ego bedacht zijn. Iedere informatie over Leon is na zijn dood niet meer ter zake doende. Leon heeft zelf wat informatie over Leon, welke in zijn geheugen zit. Maar het grootste deel zal reeds verdwenen zijn. Weet jij nog hoe je als kind van 8 was en dacht?
Binnen het veranderlijke zijn er geen vaste waarden. Binnen de mens als "informatie" is er ook geen vaste waarde. Alles wat veranderlijk is, is vergankelijk. Dat klopt ook. De informatie over jou en mij als baby, peuter, puber enz. is niet meer ter zake doende.
Iedereen die in het hiernamaals gelooft zou zich kunnen afvragen wie of wat er dan naar dat hiernamaals moet? Uiteindelijk blijkt het ego niet te bestaan. Het geloof in hiernamaals is gekoppeld aan het ego. Sterft het ego, dan sterft met het ego ook het geloof in het hiernamaals. Het ego blijkt dan slechts een overtuiging in je hoofd te zijn geweest welke je zelf geschapen hebt.