Yours schreef: 12 aug 2025, 07:29
Vanuit jouw/Paulus’ deel kan een mens het nooit goed doen en moet de mens ‘de wereld haten’. Het andere deel is dan weer omzien naar elkaar, er voor elkaar zijn en elkaar bijstaan in Geloof, Hoop en Liefde. Het ene deel kan gewoon niet zonder het andere deel als je hier op aarde rondloopt.
1 Johannes 2
[15] Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
[16] Want al wat in de wereld is, namelijk
de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld.
[17] En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.
De antichrist
[18] Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
[19] Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
© 1977 Nederlands Bijbelgenootschap
https://www.debijbel.nl/bijbel/SV1977/1JN.2.15-1JN.2.19
Jezus spreekt door Paulus heen altijd in het kader van
het Koninkrijk. Niet in het kader van het veld van goed en kwaad = de wereld.
De goedmens kan inderdaad het ware goede (= juiste = de wil van de Vader) niet doen, ook al denkt hij van wel. De geestelijke mens doet dan ook niet het “goede” = het goede waarmee de natuurlijke mens zichzelf afzet tegen een andere natuurlijke mens, omdat hij
zijn eigen kwaad onbewust
buiten zichzelf projecteert, namelijk in de wereld en op de ander. De geestelijke mens doet niet het goede maar het juiste. En vangt als natuurlijke mens in navolging van Jezus de klappen binnen het veld van goed en kwaad want dat veld (de wereld) haat wat uit God is.
Wie de wereld = het veld van goed en kwaad, liefheeft,
kan de naaste
niet liefhebben met de liefde
van de Vader, want de liefde van de Vader is niet in hem,
leert Jezus bij monde van Paulus in 1 Johannes 2.
Vatte wie het vatten kan. Wie de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem. In wie de liefde des Vaders wel leeft, hij zal tegen de stroom in moeten zwemmen in het veld van goed en kwaad. Dat kan hij alleen in de kracht van de Zoon, die immers hiertoe voor ons gestorven is.
Als
iets het gewraakte citaat uit 1 Johannes 2 keihard aan het licht heeft gebracht dan is het wel de Coronaperiode. Onder het mom van de naastenliefde zijn onder de noemer van “goed” de meest liefdeloze dingen gedaan en gepropageerd en de meest liefdevolle nagelaten, en zijn de individuele harten en geesten beproefd.
Onder de noemer “goed” werden stervenden beroofd van de aanwezigheid van hun dierbaren en stierven alleen. Onder de noemer“goed” werden ouderen aan hun lot overgelaten. Onder de noemer “goed” werden de meest vergaande “maatregelen” “goed”gesproken. Onder de noemer “kwaad” werden mensen uitgesloten. Onder de noemer “kwaad” werden privégegevens van mensen nagetrokken en in de meest absurde situaties geëist. Onder de noemer “goed” werd dit alles recht gepraat door de natuurlijke mens.
Onder de noemer “goed” gaven burgers andere burgers aan bij “autoriteiten” (autoriteiten binnen het veld van goed en kwaad dan) en werd dit ook gestimuleerd door die autoriteiten.
Het ging in zeer korte tijd zelfs zó ver dat de discussie door bredeweggers (gelovig en ongelovig) werd versmald (tunnelvisie van de natuurlijke mens) tot “gevaccineerd” met een experimenteel middel (= “goed”) versus “niet-gevaccineerd” (= kwaad). De grote massa bredeweggers was Roomser dan Rutte.
Wie de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem, zegt Jezus Christus bij monde van Paulus. Dat kan ook niet anders, want de wereld is het veld van goed en kwaad. In het Koninkrijk van Christus bestaat geen goed en kwaad. Omdat het ego daar niet binnen kan en op de smalle weg van zelfkennis is gestorven cq afgelegd. Dat afleggen kan een mens niet zelf. Jezus sloeg ook Zichzelf niet aan het kruis, daar waren Romeinen voor nodig. Wat een mens wel kan en geacht wordt te doen is zijn kruis opnemen en Jezus navolgen. Dan wordt de natuurlijke mens gekruisigd en van zichzelf bevrijd. Dat geschiedt uitsluitend uit vrije wil.
Het hele corona gebeuren (projectie van het eigen kwaad dat schuilgaat achter goed, op en in de buitenwereld) was een voorafspiegeling van wat er in de wereld, het veld van goed en kwaad, gaat gebeuren wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd. Maar dan harder en duidelijker.
Karma. De projectie van het
eigen kwaad,
ook het kwaad (ego, dwaling) dat
schuilgaat achter goed, in de wereld. De natuurlijke mens die heersen wil.
P.S. Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven want het voedt de natuurlijke mens die hiermee aan de haal wil gaan. Maar omwille van de helderheid dat dit niet is waar mijn bericht om gaat, toch maar geschreven: de natuurlijke mens Jon is zelf gevaccineerd.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)