Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Tufkah schreef: 16 aug 2025, 10:12
Maar alle gekheid op een stokje , reïncarnatie bestaat natuurlijk niet. De mens kan het Woord des Koninkrijks verstaan en terug naar huis beginnen te verlangen. Dan ga je terug naar waar je vandaan komt, dan ga je op in God.
In het Koninkrijk van God bestaat reïncarnatie niet. En in het veld van goed en kwaad bestaat God niet. Twee gescheiden domeinen die nooit zullen samenvallen. Reïncarnatie behoort tot de droomwereld. Maya. God zoeken in het hiernamaals is dan ook nutteloos want het hiernamaals ligt in datzelfde veld van goed en kwaad. Derhalve onvervulde toekomst.
Matteüs 24:35
De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen zeker niet voorbijgaan.
1 Johannes 2:17
En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.
2 Korintiërs 5:17
Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
Maar alle gekheid op een stokje , reïncarnatie bestaat natuurlijk niet. De mens kan het Woord des Koninkrijks verstaan en terug naar huis beginnen te verlangen. Dan ga je terug naar waar je vandaan komt, dan ga je op in God.
In het Koninkrijk van God bestaat reïncarnatie niet
En volgens Yours en andere al of niet christenen wel.
De bonte stoet doet bont.
Hoe stellig je je overtuiging ook brengt.. het is wat het is.. een overtuiging. Die kan verschillen van anderen. https://www.theosofie.net/sunrise/sunri ... natie.html
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Maar alle gekheid op een stokje , reïncarnatie bestaat natuurlijk niet.
Dat is wat jij denkt.
Dat is wat ik weet. De natuurlijke mens is zelf-illusie. Een illusie die sterft als de natuurlijke mens zijn laatste adem uitblaast. (Ik ook uiteraard). Deze illusie kan na de dood geen stand houden, omdat de illusie gebaseerd is op zintuigelijk waarnemen. (Zintuigelijk bewustzijn). Bij dode mensen doen hun zintuigen het niet meer, zo eenvoudig ligt dat.
Daarom zegt de Bijbel ook: er is een natuurlijk lichaam gezaaid, er wordt een geestelijke mens opgewekt.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
De signalen die het "' Tufkah/ Jon koninkrijk "" uitzendt, zijn nu eenmaal niet de signalen van Walsch, of de signalen van het B L, of de signalen vanuit de reïncarnatie wereld, of de signalen vanuit de theosofie omgeving, of de signalen van de RKK clerus etc, etc.
Iedere zender levert eigen "" spirituele boodschappen "", verkregen uit eigen BRON. Ook in de metafysische wereld bestaat DE IJKSTOK niet.
Daarom ook de bekende bonte stoet, waar naar eigen zeggen niemand aan mee doet, maar waar in de praktijk wel door iedereen wordt meegelopen.
Laatst gewijzigd door peda op 16 aug 2025, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
In het Koninkrijk van God bestaat reïncarnatie niet. En in het veld van goed en kwaad bestaat God niet. Twee gescheiden domeinen die nooit zullen samenvallen. Reïncarnatie behoort tot de droomwereld. Maya. God zoeken in het hiernamaals is dan ook nutteloos want het hiernamaals ligt in datzelfde veld van goed en kwaad. Derhalve onvervulde toekomst.
Klopt. Er is een veld buiten goed en kwaad, daar ontmoeten de geliefden elkaar. Ik in jou en jij in mij. Of zoals Jezus zegt: In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.
In Mij komen de geliefden samen. Het kleine mij (degene die verschijnt ) verdwijnt op het moment van de fysieke dood. Degene die je kunt zien (de verschijning) is in alle gevallen maya. Dat die dingen gewoon in de Bijbel staan dat wil maar niet doordringen. Het enige wat gedaan kan worden is uit de droomwereld stappen. (Afgescheidenheid van de wereld en daarmee ook van jezelf)
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Hoe stellig je je overtuiging ook brengt.. het is wat het is.. een overtuiging. Die kan verschillen van anderen. https://www.theosofie.net/sunrise/sunri ... natie.html
Reïncarnatie ideeën zijn zo oud als de mensheid. Onze heidense voorouders geloofden reeds dat ze zouden incarneren in het Walhalla. Daar zouden ze iedere dag kunnen vechten, sterven, en de volgende dag weer in het vlees terug keren. De menselijke fantasie is eindeloos.....
Ik las laatst dat toen de Papoea's de eerste blanken zagen, dat ze geloofden dat dit gereïncarneerde voorouders waren. Die rare witte kleur was het bewijs!
Voor het gemak neem je dan ook maar aan dat er geen DE waarheid bestaat?
Verkeerde overtuigingen zijn overtuigingen, maar wel verkeerd. Vroeger of later kan je daar achter komen.
Of DE WAARHEID niet bestaat, daarover kan ik middels gebrek aan weten geen uitspraak doen.
Of er enig mens WEET heeft van DE WAARHEID, dat betwijfel ik wel.
Het aantal WAARHEIDSROEPERS, die onderling totaal verschillende waarheden verkondigen, is immens groot en dat is voor mij
een veeg teken. Velen zijn geroepen, maar niemand is uitverkoren, is voor mij ook een mogelijkheid.
Kortom de bonte stoet, waar geen enkele zeker-weter deelnemer van wil zijn.
Voor mij derhalve de optocht van de niet-deelnemende-zeker-weters.
Tufkah schreef: 16 aug 2025, 12:32 Dat die dingen gewoon in de Bijbel staan dat wil maar niet doordringen. Het enige wat gedaan kan worden is uit de droomwereld stappen. (Afgescheidenheid van de wereld en daarmee ook van jezelf)
De bijbel is voor mij eerder een droomwereld (of nachtmerrie).
Een van de illusies van de mensheid is dat we afgescheiden zijn van God, van de wereld en van elkaar. Alles is één en onafscheidelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Verkeerde overtuigingen zijn overtuigingen, maar wel verkeerd. Vroeger of later kan je daar achter komen.
Het doet er niet toe wat je overtuiging is. We zijn/komen allemaal thuis.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda schreef: 16 aug 2025, 13:00
Of DE WAARHEID niet bestaat, daarover kan ik middels gebrek aan weten geen uitspraak doen.
Het aantal WAARHEIDSROEPERS, die onderling totaal verschillende waarheden verkondigen, is immens groot en dat is voor mij
een veeg teken. Velen zijn geroepen, maar niemand is uitverkoren, is voor mij ook een mogelijkheid.
In plaats van DE WAARHEID spreek ik liever over de Ultieme Realiteit.
Tufkah schreef: 16 aug 2025, 12:32 Dat die dingen gewoon in de Bijbel staan dat wil maar niet doordringen. Het enige wat gedaan kan worden is uit de droomwereld stappen. (Afgescheidenheid van de wereld en daarmee ook van jezelf)
Een van de illusies van de mensheid is dat we afgescheiden zijn van God, van de wereld en van elkaar. Alles is één en onafscheidelijk.
Het ego is dan ook afgescheiden van God, dat is de essentie van Genesis. De mens kan terugkeren naar God , maar dan kan zijn ego niet mee. Het ego leeft in de droomwereld van zintuigelijk bewustzijn. Geloof in reïncarnatie of hiernamaals houdt juist de droomtoestand in stand.
Jezus zegt: de mens moet opnieuw geboren worden, maar dan uit Geest. En dan is men ook uit de droomtoestand.
peda schreef: 16 aug 2025, 13:00
Het ego zal nooit de waarheid weten. De waarheid is dat de geestelijke existentie "in elkaar" is. (Joh 14:20) Hoe kun je als natuurlijke mens in Christus komen? Wie dat in zijn denkwereld in brengt , die snapt daar niks van. Als natuurlijke mens kun je wel in een gebouw stappen, maar niet in Christus.
De natuurlijke existentie is dan ook "uit elkaar". Daarom ziet de natuurlijke mens zijn medemens ook als een niet-ik. Iedere natuurlijke mens ontkent direct dat hij "de ander" is. Het geheim schuilt dan ook in het de ander als uitnemender dan jezelf zien (naastenliefde).
Messenger schreef: 16 aug 2025, 14:43
Het ego is dan ook afgescheiden van God, dat is de essentie van Genesis. De mens kan terugkeren naar God , maar dan kan zijn ego niet mee. Het ego leeft in de droomwereld van zintuigelijk bewustzijn. Geloof in reïncarnatie of hiernamaals houdt juist de droomtoestand in stand.
Jezus zegt: de mens moet opnieuw geboren worden, maar dan uit Geest. En dan is men ook uit de droomtoestand.
Oh ja Genesis, en dat met die pratende slang en zo is ook allemaal de waarheid, nietwaar?
De mens is niet afgescheiden van God. God heeft geen conflict met de mens. Alomtegenwoordigheid van God en Liefde die onvoorwaardelijk en om niet is, met een onvoorwaardelijke vrije wil. Het ego is helemaal niets slechts en is ook welkom voor God.
Jij droomt over Jezus, God en de heilige geest en als je sterft houdt alles op. Nou geef mij dan maar mijn 'droomwereld'.
Het tart alle logica, dat de waarheid niet gekend wordt, maar men toch de eigen overtuiging als waar beschouwt.
Of dat nu een thuiskomen-overtuiging is of een bonte stoet overtuiging.
Je kunt pas achter een overtuiging staan als je de waarheid kent. Dat betekent dus actief zoeken naar die waarheid, en je niet af doen met ‘de waarheid kan niet gekend worden’ of ‘het maakt niet uit’.
In het veld der overtuigingen staat de ene 'waarheid' tegenover de andere 'waarheid'. De never ending bonte stoet die onderling kissebist over wat ja/nee waarheid is. Buiten de gebaande paden is er slechts plaats voor de enkeling. Waarheid is een land zonder paden zei iemand ooit.
Messenger schreef: 16 aug 2025, 14:46
Het tart alle logica, dat de waarheid niet gekend wordt, maar men toch de eigen overtuiging als waar beschouwt.
Of dat nu een thuiskomen-overtuiging is of een bonte stoet overtuiging.
Je kunt pas achter een overtuiging staan als je de waarheid kent. Dat betekent dus actief zoeken naar die waarheid, en je niet af doen met ‘de waarheid kan niet gekend worden’ of ‘het maakt niet uit’.
Zodra je de waarheid kent zal blijken dat het gekissebis over welke religie de juiste is volkomen irrelevant is in de fase na het sterven.
Er zijn vele mensen die op de drempel van de dood staan en nog altijd niet opgegaan zijn in God, maar tot op dat moment nog altijd worstelden in het veld van goed en kwaad. Hebben die even pech bij jullie. Ik hoop Van Harte dat jullie overleden dierbaren daar niet toe behoorden.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah schreef: 16 aug 2025, 15:13
................. Het geheim schuilt dan ook in het de ander als uitnemender dan jezelf zien (naastenliefde).
Jij beweert hier altijd dat je mijn reacties niet leest omdat je mij bestempelt als een forumtrol.
Blijkbaar ben ik een uitzondering op degenen die jij beweert uitnemender dan jezelf te zien.
Wanneer jij dus selectief te werk gaat hanteer je duidelijk een ijkstok.
Ik wil nog wel aannemen dat ik het ergste geval op jouw ijkstok ben maar als er 1 is zullen er ongetwijfeld
meer zijn die jij niet uitnemender acht dan jezelf.
Holle woorden dus weer van je Tufkah, en dat noemt zich wedergeboren.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Er zijn vele mensen die op de drempel van de dood staan en nog altijd niet opgegaan zijn in God, maar tot op dat moment nog altijd worstelden in het veld van goed en kwaad. Hebben die even pech bij jullie. Ik hoop Van Harte dat jullie overleden dierbaren daar niet toe behoorden.
Die hebben meer pech in het reincarnatiegeloof dan in het Christelijk geloof. Wat hebben jouw kinderen aan jouw reincarnatieboodschap? In een volgend leven mogen ze het uitzoeken. De zelfovergave uitstellen naar de onvervulde toekomst.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
Die hebben meer pech in het reincarnatiegeloof dan in het Christelijk geloof. Wat hebben jouw kinderen aan jouw reincarnatieboodschap? In een volgend leven mogen ze het uitzoeken. De zelfovergave uitstellen naar de onvervulde toekomst.
In mijn reincarnatiegeloof is er geen pech.
Zelfovergave lukt gewoon soms niet in één leven. En al die vaak heel goed bedoelende zielen zijn binnen jouw christelijke geloof helaas dan toch voor altijd verloren.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Op zich lijken de deelnemers nog wel op zoek naar DE waarheid, over reïncarnatie, over zelfovergave, over geestelijkheid zonder toekomst, over natuurlijk mens zijn met toekomst. Er lijkt echter geen ruimte om te verbinden qua ideeën. Misschien moeten we dan toch maar besluiten de verschillende overtuigingen niet te toetsen, maar te laten. Lekker makkelijk, dan hoef je zelf nooit eventuele foutieve overtuigingen bij te stellen. Gezichtsverlies is het allerergste blijkbaar.
Tufkah schreef: 16 aug 2025, 15:13
................. Het geheim schuilt dan ook in het de ander als uitnemender dan jezelf zien (naastenliefde).
Jij beweert hier altijd dat je mijn reacties niet leest omdat je mij bestempelt als een forumtrol.
Blijkbaar ben ik een uitzondering op degenen die jij beweert uitnemender dan jezelf te zien.
Wanneer jij dus selectief te werk gaat hanteer je duidelijk een ijkstok.
Ik wil nog wel aannemen dat ik het ergste geval op jouw ijkstok ben maar als er 1 is zullen er ongetwijfeld
meer zijn die jij niet uitnemender acht dan jezelf.
Holle woorden dus weer van je Tufkah, en dat noemt zich wedergeboren.
Geef mijn portie maar aan Fikkie.
zoals ik het begrijp zullen natuurlijke mensen moeten oefenen in naastenliefde en de ander uitnemender vinden, de geestelijke mens heeft dit niet meer nodig