ZDaar heb jij helemaal gelijk in. Ik wilde graag iemand antwoorden. Zo gaat dat vaak.callista schreef: 09 sep 2022, 10:25 Ik snap werkelijk niet wat dat met dit topic te maken heeft.
Het ontgaat me volkomen...
De messias van de T'NaCH
-
- Man/Vrouw: M
Re: De messias van de T'NaCH
-
- Man/Vrouw: V
Oké...thx... 

-
Dit klopt helemaal volgens mij.Willempie schreef: 09 sep 2022, 10:19Eén is de Ene of het Ene, in absoluutheid alles omvattend. Twee is de eerste onderscheiding of het daarmee in tegenoverstelling gebrachte, zodra in de ongerepte Eénheid het voornemen gaat ontstaan zich kenbaar te maken aan en door iets waarneembaars (concreets).
Alle openbaring, levensuiting, groei kan daarom worden aangeduid als een impuls uit de Eénheid naar een in ontelbare vormen waarneembare tweeheid. In het kort aangeduid als 1-2. Hieruit komt na veel zwerven en dolen de terugkeer naar de Eénheid voort, aangeduid als 2-1.
Het 1e bedrijf van het drama is Genesis 1. Het 2e is de verdrijving uit het paradijs in Genesis 2. Het 3e is de bezinning en de terugkeer. Het geheel kan worden weergegeven door de korte formule 1-2-2-1. In het Hebreeuws is dat Abba, Vader.
Dit thema speelt door de hele Bijbel heen. Een voorbeeldje: Egypte staat tot Kanaän exact als 2-1 in de getalswaarde maar dit is slechts één van de ontelbare voorbeelden die je in de Bijbel kunt vinden.
Only dead fish go with the flow
-
Mooi Willempie.Willempie schreef: 09 sep 2022, 10:19Eén is de Ene of het Ene, in absoluutheid alles omvattend. Twee is de eerste onderscheiding of het daarmee in tegenoverstelling gebrachte, zodra in de ongerepte Eénheid het voornemen gaat ontstaan zich kenbaar te maken aan en door iets waarneembaars (concreets).
Alle openbaring, levensuiting, groei kan daarom worden aangeduid als een impuls uit de Eénheid naar een in ontelbare vormen waarneembare tweeheid. In het kort aangeduid als 1-2. Hieruit komt na veel zwerven en dolen de terugkeer naar de Eénheid voort, aangeduid als 2-1.
Het 1e bedrijf van het drama is Genesis 1. Het 2e is de verdrijving uit het paradijs in Genesis 2. Het 3e is de bezinning en de terugkeer. Het geheel kan worden weergegeven door de korte formule 1-2-2-1. In het Hebreeuws is dat Abba, Vader.
Dit thema speelt door de hele Bijbel heen. Een voorbeeldje: Egypte staat tot Kanaän exact als 2-1 in de getalswaarde maar dit is slechts één van de ontelbare voorbeelden die je in de Bijbel kunt vinden.
-
-
Heb je dat al gedaan? Ik wel, God zij dank. Hier is het:callista schreef: 24 okt 2018, 13:37 Nu ga ik dit keer parachute springen denk ik...
En anders van een hoge brug afspringen
https://youtu.be/EwSkHYhWiGY?si=8QTBP6XRt6MAgAH5
-
- Man/Vrouw: V
Dag Uranopolitis,
Dapper dat je (opnieuw) de sprong gewaagd hebt!
Zelf blijf ik graag stevig met mijn voeten op de grond staan.
Wellicht moet je een dergelijk bericht/video in de toekomst in Praatvaria plaatsen: binnen dit onderwerp is het, ook al had Callista het er over, niet op zijn plaats.
Met vriendelijke groet,
Yours
Dapper dat je (opnieuw) de sprong gewaagd hebt!
Zelf blijf ik graag stevig met mijn voeten op de grond staan.
Wellicht moet je een dergelijk bericht/video in de toekomst in Praatvaria plaatsen: binnen dit onderwerp is het, ook al had Callista het er over, niet op zijn plaats.
Met vriendelijke groet,
Yours
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
Mooie video. Eerlijk ook. Het was een beetje een moeilijke rit zo te zien. Gaaf t-shirt. Goede getuigenis van de Messias en een beproeving op moed die je bent aangegaan. Mooi hoor. Bedankt voor het delen.Uranopolitis schreef: 01 sep 2025, 14:08Heb je dat al gedaan? Ik wel, God zij dank. Hier is het:callista schreef: 24 okt 2018, 13:37 Nu ga ik dit keer parachute springen denk ik...
En anders van een hoge brug afspringen
https://youtu.be/EwSkHYhWiGY?si=8QTBP6XRt6MAgAH5
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)