Het tegenovergestelde geldt ook, geloven in een hiernamaals wil nog niet zeggen dat het leven na de dood elders verder gaat, het blijft een geloof. Voor het één noch voor het ander zijn in geen enkele religie bewijzen.umit schreef: 05 sep 2025, 09:18Dat zeg je verkeerd. het niet geloven in een hemel of een hel betekent niet dat het niet bestaat.J-W schreef: 05 sep 2025, 09:05
Dat lijkt volgens mij heel veel op het vroegere christendom. Tegenwoordig hoor je dat ook gelovigen nog wel eens twijfelen aan het bestaan van een hemel. Wel zo makkelijk, dan is er ook geen hel.
Voor jou is het makkelijk ja, omdat je je er niet naar leeft...maar het gevolg is wel dat je na je dood met iets geconfronteerd wordt wat je je hele leven genegeerd hebt...en dat kan dan een klap in je gezicht worden.
Dit is wat Islam is.
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Dit is wat Islam is.
-
Dat klopt...een verstandig mens maakt nu logischerwijze een vergelijking:J-W schreef: 05 sep 2025, 09:24
Het tegenovergestelde geldt ook, geloven in een hiernamaals wil nog niet zeggen dat het leven na de dood elders verder gaat, het blijft een geloof. Voor het één noch voor het ander zijn in geen enkele religie bewijzen.
Wat zijn de bewijzen of clues dat er leven is na de dood...en wat zijn de bewijzen of clues ertegen?
En heel belangrijk:
Wat heb ik te verliezen wanneer ik voor A kies tegenover mijn verlies als ik voor B kies?
En daar rolt dan een keus uit.
De onverstandige mens kiest natuurlijk voor datgene wat op dit moment het makkelijkst is.
Je moet dus voor jezelf nagaan: heb ik een bewuste, intellectuele keuze gemaakt? of simpelweg de makkelijkste keuze genomen?
-
Hallo Umit,
Ook wanneer iemand gelooft dat het met de dood niet afgelopen is, dan nog is de keuze voor het koran-geloof één optie onder vele geloofsmogelijkheden.
Wanneer het de keuze zou zijn tussen ja-geloof in een hiernamaals en neen-geloof in een hiernamaals dan zou de keuze van Pascal waar jij naar verwees veel gemakkelijker zijn.
Maar bij de vele optie die bestaan over na de dood, gaat de ja/ neen Pascal keuze in mijn optiek niet echt op.
Zo wedijveren bijvoorbeeld alleen al op dit forum Umit en Alpha over het Juiste geloof.
Bij het Alpha geloof, gaat Umit na de dood verloren en bij het Umit geloof gaat Alpha na de dood verloren.
En zo zijn er nog veel meer geloofsrichtingen die claimen dat na de dood alleen hun volgers een plaats krijgen in het hiernamaals en de anders-gelovigen/denkenden niet. Geloof in na-de-dood is dus niet genoeg, welk geloof in-na-de-dood daar draait het om.
En dan staat de "'keuzeling"" voor een enorme veelkleurigheid en niet voor één kleur.
Ook wanneer iemand gelooft dat het met de dood niet afgelopen is, dan nog is de keuze voor het koran-geloof één optie onder vele geloofsmogelijkheden.
Wanneer het de keuze zou zijn tussen ja-geloof in een hiernamaals en neen-geloof in een hiernamaals dan zou de keuze van Pascal waar jij naar verwees veel gemakkelijker zijn.
Maar bij de vele optie die bestaan over na de dood, gaat de ja/ neen Pascal keuze in mijn optiek niet echt op.
Zo wedijveren bijvoorbeeld alleen al op dit forum Umit en Alpha over het Juiste geloof.
Bij het Alpha geloof, gaat Umit na de dood verloren en bij het Umit geloof gaat Alpha na de dood verloren.
En zo zijn er nog veel meer geloofsrichtingen die claimen dat na de dood alleen hun volgers een plaats krijgen in het hiernamaals en de anders-gelovigen/denkenden niet. Geloof in na-de-dood is dus niet genoeg, welk geloof in-na-de-dood daar draait het om.
En dan staat de "'keuzeling"" voor een enorme veelkleurigheid en niet voor één kleur.
-
Heb je helemaal gelijk in...maar dan nog...de waarheid is niet afhankelijk van wat iemand gelooft.peda schreef: 05 sep 2025, 09:51 Hallo Umit,
En dat betekent dat je alsnog een bewuste afweging en keuze moet maken en daar niet lichtjes over denken...
want het is een euwigheid wat je mogelijk op het spel zet.
-
nu reageer ik op mezelf haha...umit schreef: 05 sep 2025, 10:00 Heb je helemaal gelijk in...maar dan nog...de waarheid is niet afhankelijk van wat iemand gelooft.
En dat betekent dat je alsnog een bewuste afweging en keuze moet maken en daar niet lichtjes over denken...
maar nee wacht, het is zwart witter dan je je zo voorstelt peda, want binnen de Islam geloven wij het volgende:
Een persoon is pas een "kafir" als hij de waarheid ziet maar deze weigert vanwege het wereldse gemak zoals geld, bekendheid, ego, jaloezie, enz.
Zolang je kan zeggen dat je oprecht gezocht hebt naar de waarheid naar deze niet gevonden hebt, maak je alsnog een kans op de hemel.
Intentie en oprechtheid is hier dus van belang.
-
Dan ben ik volgens het koran-geloof nog niet verloren. Agnosten geborgen onder de koran.umit schreef: 05 sep 2025, 10:12nu reageer ik op mezelf haha...umit schreef: 05 sep 2025, 10:00 Heb je helemaal gelijk in...maar dan nog...de waarheid is niet afhankelijk van wat iemand gelooft.
maar nee wacht, het is zwart witter dan je je zo voorstelt peda, want binnen de Islam geloven wij het volgende:
Een persoon is pas een "kafir" als hij de waarheid ziet maar deze weigert vanwege het wereldse gemak zoals geld, bekendheid, ego, jaloezie, enz.
Zolang je kan zeggen dat je oprecht gezocht hebt naar de waarheid naar deze niet gevonden hebt, maak je alsnog een kans op de hemel.
-
Ben je ook niet...betekent niet dat je dan op je lauweren kunt rusten...je hebt nog steeds een verantwoordelijkheid om te zoeken naar de waarheid...als je tenminste wilt beroepen op oprechtheid.peda schreef: 05 sep 2025, 10:24Dan ben ik volgens het koran-geloof nog niet verloren. Agnosten geborgen onder de koran.umit schreef: 05 sep 2025, 10:12
nu reageer ik op mezelf haha...
Dat is het hele doel van dit leven...het zoeken naar de waarheid...de een moet er leven lang voor zwoegen...de ander stuit er vanzelf tegenaan als hij aan het kruis hangt naast Jezus...
-
umit schreef: 05 sep 2025, 10:12nu reageer ik op mezelf haha...umit schreef: 05 sep 2025, 10:00 Heb je helemaal gelijk in...maar dan nog...de waarheid is niet afhankelijk van wat iemand gelooft.
In de islam is de hemel een kansspel? De Bijbel is helderder , het vergankelijke zal het onvergankelijke niet beërven. Alle mensen zijn vergankelijk, er moet dus wel wat meer gebeuren dan "kans maken".
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Het punt is, Messenger, dat al die mensen binnen de droom blijven, aardgebonden* blijven, binnen de zelf illusie blijven. Wie zijn leven aan God wil geven (en dus de Zoon = de Waarheid in zich wil ontvangen) zal eerst afstand moeten doen van ELKE voorstelling van een hiernamaals.Messenger schreef: 04 sep 2025, 23:38Ik spreek over ervaringen van mensen die een BDE hebben ervaren. Volgens jou is een BDE niet waar en jij noemt jouw conclusie ook gelijk een feit. Veel van die mensen weten waar gesprekken over gingen in operatiekamers terwijl ze hun eigen lichaam zagen.Tufkah schreef: 04 sep 2025, 19:39
Ik schreef dat de zintuigelijke waarneming stopt bij de dood en dat dat een feit is. Of heb jij wel eens een dode gezien die zintuigelijk waar nam? Jij presenteert een geloof zoals de levensschouw, ik stel er feiten tegen over. En nu begin je weer dat ik verheven zou zijn. De ander in diskrediet brengen (het verheven zijn) is nou juist weer een spiegeling in je eigen geest waardoor je niet helder ziet.
Ook ervaren mensen soms uittredingen. Volgens jou is het een feit dat dit nooit waar is.
Gebruik op zijn minst een disclaimer zoals ik ook doe. Dan kom je niet zo verheven of arrogant over.
Wie zijn leven aan God overgeeft, geeft elke droom van en over een onvervulde toekomst op en geeft zich onvoorwaardelijk over, zonder enige garantie van welke toekomst ook. Alleen dan kan hij ontvangen wat Hier en Nu aanwezig is en dan wordt hij de waarheid. En die overgave is alleen mogelijk zolang je een fysiek lichaam hebt. De duivel doet zich voor als een engel van het licht en doet voorkomen dat het wel kan wachten tot na de dood.
De astrale wereld zijn allemaal zelf-scheppingen. Creaties van de eigen geest.
Een BDE, hoe mooi ook, is nog steeds een ervaring binnen de grot, (= de gevallen wereld). Dat is ook het domein waarbinnen jouw Walsch opereert. Voor iemand die Jezus volgt in het licht is dat de hel. De natuurlijke mens ziet het aan voor de hemel.
* aardgebonden wil zeggen aan de wereld gehecht. “Aardgebonden zielen”. De natuurlijke mens gaat nergens heen. Uittredingen en BDE’s spelen zich nog steeds binnen dezelfde grot af. Het fysieke lichaam is niet de grot. De wereld is de grot, inclusief de “hemel” die bij de wereld hoort.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Hoe kan je deze opmerking van mij opvatten als "In de islam is de hemel een kansspel?"Tufkah schreef: 05 sep 2025, 11:56umit schreef: 05 sep 2025, 10:12
nu reageer ik op mezelf haha...
In de islam is de hemel een kansspel? De Bijbel is helderder , het vergankelijke zal het onvergankelijke niet beërven. Alle mensen zijn vergankelijk, er moet dus wel wat meer gebeuren dan "kans maken".
Het gaat om je intentie en oprechtheid...en om rechtvaardigheid.
Als je je hele leven oprecht naar antwoorden gezocht hebt, en de waarheid is simpelweg je leven lang je pad niet gekruisd...of je hebt het oprecht niet herkend als de waarheid...dan is het toch niet rechtvaardig om jouw naar de hel te sturen?
Dus je wordt dan op een andere manier beoordeeld of je waardig bent voor de hemel...dus helemaal geen kansspel...klaarhelder, logisch en rechtvaardig.
-
De duivel bestaat en is een zelfstandige entiteit en deze wordt gevoed door de eigen geest van de mensen. Bijvoorbeeld door de massa’s idioten die zich graag laten voeden met horrorfilms. En andere perverse beelden. Deze mensen houden zichzelf gevangen in deze wereld. De manier waarop jij en Yours willen ontsnappen aan deze wereld is een illusie. Wat je zoekt, of beter gezegd Wie je zoekt, zit in je. De Deur naar het Koninkrijk Gods is Hier en Nu binnenin je fysieke lichaam aanwezig, in het diepste innerlijke heiligdom in het hart. Achter die Deur staat de Zoon. Jezus. Dit is geen metafoor maar Realiteit. Waarheid De natuurlijke mens bevindt zich aan de buitenkant.
Johannes 3:20
20Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
20Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
-
Kun je een foto maken als hij bij je langs komt?
Laatst gewijzigd door J-W op 05 sep 2025, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OK...als antwoord hierop krijg je een citaat van je eigen Bijbel.Jon schreef: 05 sep 2025, 12:34 De duivel bestaat en is een zelfstandige entiteit en deze wordt gevoed door de eigen geest van de mensen. Bijvoorbeeld door de massa’s idioten die zich graag laten voeden met horrorfilms. En andere perverse beelden. Deze mensen houden zichzelf gevangen in deze wereld. De manier waarop jij en Yours willen ontsnappen aan deze wereld is een illusie. Wat je zoekt, of beter gezegd Wie je zoekt, zit in je. De Deur naar het Koninkrijk Gods is Hier en Nu binnenin je fysieke lichaam aanwezig, in het diepste innerlijke heiligdom in het hart. Achter die Deur staat de Zoon. Jezus. Dit is geen metafoor maar Realiteit. Waarheid De natuurlijke mens bevindt zich aan de buitenkant.
Op de Dag des Oordeels als voor jou duidelijk wordt dat jouw eeuwige bestemming niet zo prettig wordt...puur en alleen omdat tijdens jouw leven op aarde de waarheid jou al die tijd in je gezicht gegrijnsd had, maar jij dat simpelweg niet aangenomen hebt...
dan pas merk je op dat jouw enige hoop ligt bij Jezus (de profeet...niet de Zoon) om te bemiddelen tussen jou en God...
Jij zult dan één van de massa's mensen zijn die bij Jezus komt en zegt:
Mattheüs 7:21-23
Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
en het antwoord dat je dan van hem gaat krijgen is tevens in hetzelfde vers:
En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
-
Tufkah en Jon zijn er zo zeker van dat zij uitverkoren zijn en dat alle anderen hier met een ander of geen geloof ongelijk hebben dat ik ook vaak denk dat bovenstaande teksten juist wel eens op hen zouden kunnen slaan.umit schreef: 05 sep 2025, 13:14
Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
en het antwoord dat je dan van hem gaat krijgen is tevens in hetzelfde vers:
En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
-
- Man/Vrouw: V
Hoe meer je (ver-)oordeelt, hoe meer je weer van Huis weg raakt. Daarnaast doet jouw oordeel en ook dat van Tufkah mij absoluut niets, welke bijbelspreuk er ook bijgehaald worden. Ik kan het allemaal negeren, omdat ik alleen onder het oordeel van Jezus leef, die mijn hart kent.Jon schreef: 04 sep 2025, 15:23 Om zich verder geestelijk te kunnen ontwikkelen moet een mens oordelen. Anders kan er geen sprake zijn van voortschrijdend inzicht.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens.
-
Volledig uit de context gerukt citaat met vervolgens een projectie van de zelfillusie als niet-antwoord. Geen enkele relatie tussen beide berichten. Hoe is het mógelijk….. maar ik vind het goed. Zoals je wilt.Ik wens je God’s zegen ermee.Yours schreef: 05 sep 2025, 13:23Hoe meer je (ver-)oordeelt, hoe meer je weer van Huis weg raakt. Daarnaast doet jouw oordeel en ook dat van Tufkah mij absoluut niets, welke bijbelspreuk er ook bijgehaald worden. Ik kan het allemaal negeren, omdat ik alleen onder het oordeel van Jezus leef, die mijn hart kent.Jon schreef: 04 sep 2025, 15:23 Om zich verder geestelijk te kunnen ontwikkelen moet een mens oordelen. Anders kan er geen sprake zijn van voortschrijdend inzicht.

-
Die context van jou heeft toch geen enkele inhoud?Jon schreef: 05 sep 2025, 13:28Volledig uit de context gerukt citaat met vervolgens een projectie van de zelfillusie als niet-antwoord. Geen enkele relatie tussen beide berichten. Hoe is het mógelijk….. maar ik vind het goed. Zoals je wilt.Ik wens je God’s zegen ermee.Yours schreef: 05 sep 2025, 13:23
Hoe meer je (ver-)oordeelt, hoe meer je weer van Huis weg raakt. Daarnaast doet jouw oordeel en ook dat van Tufkah mij absoluut niets, welke bijbelspreuk er ook bijgehaald worden. Ik kan het allemaal negeren, omdat ik alleen onder het oordeel van Jezus leef, die mijn hart kent.![]()
Het is een mix van Tufkah-gewauwel, doorspekt met bijbelteksten en afgeven op hen met een ander geloof dan dat van jullie.
Ik kan er uiteraard naast zitten maar wat ik van Umit heb gelezen komt die bij mij een stuk oprechter over dan jullie met jullie geloof. "Gods zegen" pfffffffft wat een gehuichel.
-
Het punt is, Jon, dat ik me niet aan God hoef te geven aangezien ik onafscheidelijk deel ben van Gods Wezen.Jon schreef: 05 sep 2025, 12:02Het punt is, Messenger, dat al die mensen binnen de droom blijven, aardgebonden* blijven, binnen de zelf illusie blijven. Wie zijn leven aan God wil geven (en dus de Zoon = de Waarheid in zich wil ontvangen) zal eerst afstand moeten doen van ELKE voorstelling van een hiernamaals.Messenger schreef: 04 sep 2025, 23:38
Ik spreek over ervaringen van mensen die een BDE hebben ervaren. Volgens jou is een BDE niet waar en jij noemt jouw conclusie ook gelijk een feit. Veel van die mensen weten waar gesprekken over gingen in operatiekamers terwijl ze hun eigen lichaam zagen.
Ook ervaren mensen soms uittredingen. Volgens jou is het een feit dat dit nooit waar is.
Gebruik op zijn minst een disclaimer zoals ik ook doe. Dan kom je niet zo verheven of arrogant over.
Jij gelooft misschien niet in de ervaringen van mensen met BDE, ik geloof geen snars van het bestaan van een duivel.Jon schreef: Wie zijn leven aan God overgeeft, geeft elke droom van en over een onvervulde toekomst op en geeft zich onvoorwaardelijk over, zonder enige garantie van welke toekomst ook. Alleen dan kan hij ontvangen wat Hier en Nu aanwezig is en dan wordt hij de waarheid. En die overgave is alleen mogelijk zolang je een fysiek lichaam hebt. De duivel doet zich voor als een engel van het licht en doet voorkomen dat het wel kan wachten tot na de dood.
De fysieke wereld is dat ook.Jon schreef: De astrale wereld zijn allemaal zelf-scheppingen. Creaties van de eigen geest.
Ik geloof alleen in de hemel.Jon schreef: Een BDE, hoe mooi ook, is nog steeds een ervaring binnen de grot, (= de gevallen wereld). Dat is ook het domein waarbinnen jouw Walsch opereert. Voor iemand die Jezus volgt in het licht is dat de hel. De natuurlijke mens ziet het aan voor de hemel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Ik ben ook reuze benieuwd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Volgens mij zijn het 2 accounts in dezelfde woonkamer.J-W schreef: 05 sep 2025, 13:46Die context van jou heeft toch geen enkele inhoud?Jon schreef: 05 sep 2025, 13:28
Volledig uit de context gerukt citaat met vervolgens een projectie van de zelfillusie als niet-antwoord. Geen enkele relatie tussen beide berichten. Hoe is het mógelijk….. maar ik vind het goed. Zoals je wilt.Ik wens je God’s zegen ermee.![]()
Het is een mix van Tufkah-gewauwel, doorspekt met bijbelteksten en afgeven op hen met een ander geloof dan dat van jullie.
Ik kan er uiteraard naast zitten maar wat ik van Umit heb gelezen komt die bij mij een stuk oprechter over dan jullie met jullie geloof. "Gods zegen" pfffffffft wat een gehuichel.
-
umit schreef: 05 sep 2025, 12:30Hoe kan je deze opmerking van mij opvatten als "In de islam is de hemel een kansspel?"Tufkah schreef: 05 sep 2025, 11:56
Als je je hele leven oprecht naar antwoorden gezocht hebt, en de waarheid is simpelweg je leven lang je pad niet gekruisd...of je hebt het oprecht niet herkend als de waarheid...dan is het toch niet rechtvaardig om jouw naar de hel te sturen?
Dus je wordt dan op een andere manier beoordeeld of je waardig bent voor de hemel...dus helemaal geen kansspel...klaarhelder, logisch en rechtvaardig.
Dan is Jezus rechtvaardiger, die oordeelt ieder mens met het oordeel waar de desbetreffend mens mee oordeelt.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
God zelf oordeelt al helemaal niet.Tufkah schreef: 05 sep 2025, 14:13umit schreef: 05 sep 2025, 12:30
Hoe kan je deze opmerking van mij opvatten als "In de islam is de hemel een kansspel?"
Dan is Jezus rechtvaardiger, die oordeelt ieder mens met het oordeel waar de desbetreffend mens mee oordeelt.
Edit: en wat dan nog? In jouw geloof (Jon en Tufkah) is er niks na de dood. Dus wat maakt het dan uit?
-
En je denkt dat dit aspect in de Islaam niet meegenomen wordt in het eindoordeel?Tufkah schreef: 05 sep 2025, 14:13
Stop alsjeblieft met aannames zoals "in mijn religie werkt het zus en zo, dus in andere religies komt dat niet voor".
-
Ik heb niet geschreven dan een BDE niet waar is, maar dat jouw interpretaties er van niet kloppen. De BDE die je hier beschrijft, daar zijn zelf en niet-zelf gescheiden, maar de agonie is nog niet ingetreden. Bij de scheiding van zelf en niet-zelf kan de mens zichzelf waarnemen als was hij een ander. Als de agonie intreedt is de dood definitief en blijft het zelf/ego (zelfillusie) achter in de operatiekamer.Messenger schreef: 04 sep 2025, 23:38Ik spreek over ervaringen van mensen die een BDE hebben ervaren. Volgens jou is een BDE niet waar en jij noemt jouw conclusie ook gelijk een feit. Veel van die mensen weten waar gesprekken over gingen in operatiekamers terwijl ze hun eigen lichaam zagen.Tufkah schreef: 04 sep 2025, 19:39
Ik schreef dat de zintuigelijke waarneming stopt bij de dood en dat dat een feit is. Of heb jij wel eens een dode gezien die zintuigelijk waar nam? Jij presenteert een geloof zoals de levensschouw, ik stel er feiten tegen over. En nu begin je weer dat ik verheven zou zijn. De ander in diskrediet brengen (het verheven zijn) is nou juist weer een spiegeling in je eigen geest waardoor je niet helder ziet.
Er kan nooit een levensschouw zijn, zelfillusies houden op te bestaan bij de fysieke dood.
De geestelijke mens is niet-zelf, die is ontsnapt aan het illusionaire bestaan van de natuurlijke mens. Dan is er ook het weten dat reïncarnatie niet bestaat. Alleen de illusie kan in reïncarnatie geloven. Dat geloof zit in het brein, wat tegelijk met de mens sterft.
-
Is in de islam het oordeel dan ook aan de Zoon gegeven?umit schreef: 05 sep 2025, 14:18En je denkt dat dit aspect in de Islaam niet meegenomen wordt in het eindoordeel?Tufkah schreef: 05 sep 2025, 14:13
Stop alsjeblieft met aannames zoals "in mijn religie werkt het zus en zo, dus in andere religies komt dat niet voor".