Ergens toch wel heel tragisch voor jou. De natuurlijke mens Tufkah is al dood en kan dus nergens meer van genieten en de geestelijke mens Tufkah leeft in onwetendheid, weet niets. Moederziel alleen op de smalle weg is het is een lijdzaam wachten op de geestelijke dood en dat was het dan. Een doelloos leven lijkt mij, veel gemist.Tufkah schreef: 05 sep 2025, 14:36Inderdaad, er is geen enkele hoop meer op een toekomst. Hoop op een betere toekomst houdt maar reïncarnatie en hiernamaals geloof in stand.Messenger schreef: 05 sep 2025, 14:11
Kenmerkend aan het geloof van zowel Tufkah en Jon is het volledige gebrek aan hoop. Hopeloos dus.
Wie uit Geest geboren is weet niet waar hij vandaan komt noch waar hij naar toe gaat.
Religie, menselijke uitvinding
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Religie, menselijke uitvinding
Laatst gewijzigd door J-W op 05 sep 2025, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Binnen het Nieuwe Testament is er Godsontvankelijkheid 1 Korinthiërs 2: 13 Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende.umit schreef: 05 sep 2025, 17:37Bidt jij wel eens tot God? Wat zeg je dan? Je praat dan toch niet over het weer met Hem of wel?Tufkah schreef: 05 sep 2025, 17:27
1. Het wensen is de wensnatuur van het ego. Dus als je verlangt/wenst naar het hiernamaals, dan doet het ego dat.
2. Moslim worden zit er dan niet in voor mij, ik geloof niet in het hiernamaals.
Je dankt God voor alles wat Hij ons gegeven heeft en als je iets nodig hebt dan vraag je dat ook in je gebed aan God.
Is dat dan ook voorwaarden stellen?
God ziet toch graag dat je van Hem dingen wenst zodat Hij dat voor jou in vervulling kan laten gaan?
Daarvoor bidden we toch? Waarom maak je daar zo'n verboden iets van?
Als het ego volledig is verdwenen blijft er een ledige ruimte over welke Godsontvankelijk is. Of zoals hier staat omschreven: geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Daar zijn geestelijke vermogens voor noodzakelijk. God spreekt niet met aan maat gebonden woorden, dat is menselijk denken. Alleen 'geest' kan zich met God verstaan. Bidden is prima, zolang je nog met een ego bent aangedaan. Maar bedenk, stilte is het krachtigste gebed. Alleen waar de mens zwijgt kan God 'spreken'.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Nee, Jezus leert nederigheid. De mens mag niks voor zichzelf vragen. Je mag aan God niet eens wat voor je naaste vragen.umit schreef: 05 sep 2025, 17:37
God ziet toch graag dat je van Hem dingen wenst zodat Hij dat voor jou in vervulling kan laten gaan?
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Tufkah is een selectieve bijbellezer hoor met zijn eigen interpretaties. De tekst die jij voor ogen hebt en elke christen kent heeft hij in zijn bijbel zwart gelakt.Tufkah schreef: 05 sep 2025, 20:37Nee, Jezus leert nederigheid. De mens mag niks voor zichzelf vragen. Je mag aan God niet eens wat voor je naaste vragen.umit schreef: 05 sep 2025, 17:37
Hij heeft zijn eigen geloofsregeltjes bedacht met als resultaat een hutspot van de negatieve en de positieve theologie waar iedereen met een boog omheen loopt.
Matteüs 7:7-11 NBG51. Bidt en u zal gegeven worden
Laatst gewijzigd door J-W op 05 sep 2025, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
....Vrije wil...Je mag dus echt alles vragen.Tufkah schreef: 05 sep 2025, 20:37Nee, Jezus leert nederigheid. De mens mag niks voor zichzelf vragen. Je mag aan God niet eens wat voor je naaste vragen.umit schreef: 05 sep 2025, 17:37
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Met dit soort reacties laten Tufkah, Umit en jij zien dat de man in de video gelijk heeft: duizenden goden. Het heeft geen zin om discussie te voeren over wiens God gelijk heeft.
-
Daar heb je gelijk in. Uiteindelijk is al het gekibbel nergens voor nodig. Het zal blijken dat geloof op welke wijze ook er niets toe deed. Wat je ook geloofde of niet geloofde is niet relevant.Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2025, 05:12Met dit soort reacties laten Tufkah, Umit en jij zien dat de man in de video gelijk heeft: duizenden goden. Het heeft geen zin om discussie te voeren over wiens God gelijk heeft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Geen enkele bedachte God heeft gelijk. Dus geheel eens, laat men in het veld van de bedachte Goden maar twisten.Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2025, 05:12Met dit soort reacties laten Tufkah, Umit en jij zien dat de man in de video gelijk heeft: duizenden goden. Het heeft geen zin om discussie te voeren over wiens God gelijk heeft.
-
Hoe weet jij dat jouw God de enige echte niet bedachte God is? Dat denkt toch elke gelovige? In wezen doet Tufkah gewoon met iedereen mee!!! Het beestje een andere afwijkende naam te geven doet daar niets van af.Tufkah schreef: 06 sep 2025, 09:32Geen enkele bedachte God heeft gelijk. Dus geheel eens, laat men in het veld van de bedachte Goden maar twisten.Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2025, 05:12
Met dit soort reacties laten Tufkah, Umit en jij zien dat de man in de video gelijk heeft: duizenden goden. Het heeft geen zin om discussie te voeren over wiens God gelijk heeft.
Laatst gewijzigd door J-W op 06 sep 2025, 10:02, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Man/Vrouw: V
Vraag is in die zin ook eigenlijk meer: wat doe je met je vrije wil? Handel je daarmee liefdevol of richt je liever een ravage aan met alle gevolgen van dien? Waardoor je op zoek moet naar een God. Want karma/oorzaak en gevolg als gevolg van de vrije wil laat je niet/nooit met rust. Hoezeer je er ook voor probeert te vluchten.Messenger schreef: 06 sep 2025, 09:10Daar heb je gelijk in. Uiteindelijk is al het gekibbel nergens voor nodig. Het zal blijken dat geloof op welke wijze ook er niets toe deed. Wat je ook geloofde of niet geloofde is niet relevant.Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2025, 05:12
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
-
Ik wil me niet ervaren als een persoon die een ravage aanricht of als een andere soort tiran.Yours schreef: 06 sep 2025, 09:40Vraag is in die zin ook eigenlijk meer: wat doe je met je vrije wil? Handel je daarmee liefdevol of richt je liever een ravage aan met alle gevolgen van dien? Waardoor je op zoek moet naar een God. Want karma/oorzaak en gevolg als gevolg van de vrije wil laat je niet/nooit met rust. Hoezeer je er ook voor probeert te vluchten.Messenger schreef: 06 sep 2025, 09:10
Daar heb je gelijk in. Uiteindelijk is al het gekibbel nergens voor nodig. Het zal blijken dat geloof op welke wijze ook er niets toe deed. Wat je ook geloofde of niet geloofde is niet relevant.
Ik handel het liefst liefdevol en ben bereid een ander te helpen waar mogelijk. En daar hoeft niets tegenover te staan.
-
Dat is een goed streven en prima handelen van je. Maar diezelfde vrije wil geeft, ook op basis van de promotie daarvan dat ècht alles mag en kan, absoluut de mogelijkheid om verschrikkelijke ellende te veroorzaken. Je noemde de tiran al als voorbeeld/mogelijkheid.Messenger schreef: 06 sep 2025, 10:30Ik wil me niet ervaren als een persoon die een ravage aanricht of als een andere soort tiran.Yours schreef: 06 sep 2025, 09:40
Vraag is in die zin ook eigenlijk meer: wat doe je met je vrije wil? Handel je daarmee liefdevol of richt je liever een ravage aan met alle gevolgen van dien? Waardoor je op zoek moet naar een God. Want karma/oorzaak en gevolg als gevolg van de vrije wil laat je niet/nooit met rust. Hoezeer je er ook voor probeert te vluchten.
Ik handel het liefst liefdevol en ben bereid een ander te helpen waar mogelijk. En daar hoeft niets tegenover te staan.
-
Wie en wat verkies je te zijn? Als ik ga fantaseren over de vernietiging van de wereld kan ik daar meerdere dingen mee doen. Zoals het als een fantasie te laten zijn en niet meer dan dat, het schrijven van een boek, het maken van een film, of wat ook. En je kunt uiteraard een missie hebben de wereld echt te vernietigen, ook al is het een stukje ervan zoals een drukke winkelstraat of zo.Yours schreef: 06 sep 2025, 10:39Dat is een goed streven en prima handelen van je. Maar diezelfde vrije wil geeft, ook op basis van de promotie daarvan dat ècht alles mag en kan, absoluut de mogelijkheid om verschrikkelijke ellende te veroorzaken. Je noemde de tiran al als voorbeeld/mogelijkheid.Messenger schreef: 06 sep 2025, 10:30
Ik wil me niet ervaren als een persoon die een ravage aanricht of als een andere soort tiran.
Maar als je gelooft in de liefde, je overtuigd bent dat je één bent met alles en iedereen, als je net zo behandeld wilt worden zoals jij die ander behandelt, komt het daadwerkelijk uitvoeren van zo'n plan niet in je op.
Je hebt een eigen moreel kompas ontwikkeld en daarmee een geweten. En meestal is dat uniek en niet algemeen.
-
Ik geloof dat alles wat jij schrijft eerlijk en oprecht is van jou uit gezien.Messenger schreef: 06 sep 2025, 11:00Wie en wat verkies je te zijn? Als ik ga fantaseren over de vernietiging van de wereld kan ik daar meerdere dingen mee doen. Zoals het als een fantasie te laten zijn en niet meer dan dat, het schrijven van een boek, het maken van een film, of wat ook. En je kunt uiteraard een missie hebben de wereld echt te vernietigen, ook al is het een stukje ervan zoals een drukke winkelstraat of zo.Yours schreef: 06 sep 2025, 10:39
Dat is een goed streven en prima handelen van je. Maar diezelfde vrije wil geeft, ook op basis van de promotie daarvan dat ècht alles mag en kan, absoluut de mogelijkheid om verschrikkelijke ellende te veroorzaken. Je noemde de tiran al als voorbeeld/mogelijkheid.
Maar als je gelooft in de liefde, je overtuigd bent dat je één bent met alles en iedereen, als je net zo behandeld wilt worden zoals jij die ander behandelt, komt het daadwerkelijk uitvoeren van zo'n plan niet in je op.
Je hebt een eigen moreel kompas ontwikkeld en daarmee een geweten. En meestal is dat uniek en niet algemeen.
Aan de andere kant denk ik dan weer dat een Walsch met zijn denkbeelden (ook) veel invloed heeft met name op bijvoorbeeld de Amerikaanse samenleving, waar mijn inziens de MAGA-beweging met als exponent Trump uit voortgekomen is. Je zou in mijn visie dus veel verder moeten kijken dan wat je vanuit je eigen kleine wereld verkondigt.
-
Hoe kom je hier nou weer in godesnaam bij?Yours schreef: 06 sep 2025, 11:27 Aan de andere kant denk ik dan weer dat een Walsch met zijn denkbeelden (ook) veel invloed heeft met name op bijvoorbeeld de Amerikaanse samenleving, waar mijn inziens de MAGA-beweging met als exponent Trump uit voortgekomen is. Je zou in mijn visie dus veel verder moeten kijken dan wat je vanuit je eigen kleine wereld verkondigt.
Als MAGA iets is, is het zeker geen beweging die Walsch leest of aanhoort.
MAGA is een republikeinse beweging met een grote schare volgers uit conservatief christelijke hoek, de evangelicals en vooral domme Amerikanen die overal complotten in zien en alles via facebook checken.
Kijk jij dus maar veel verder als dit nieuws voor je is...
(Valt me echt tegen Yours)
-
Het in mijn inziens de vrije wil die binnen MAGA volledig uitdijdt in negatieve zin, inclusief zogenaamde spiritualiteit, de waarheid niet willen zien, ongebreidelde fantasie, complottheorieën en nu alle acties die daaruit onder Trump voortkomen.. Maar over dit alles kun je natuurlijk van mening verschillen.Messenger schreef: 06 sep 2025, 11:40Hoe kom je hier nou weer in godesnaam bij?Yours schreef: 06 sep 2025, 11:27 Aan de andere kant denk ik dan weer dat een Walsch met zijn denkbeelden (ook) veel invloed heeft met name op bijvoorbeeld de Amerikaanse samenleving, waar mijn inziens de MAGA-beweging met als exponent Trump uit voortgekomen is. Je zou in mijn visie dus veel verder moeten kijken dan wat je vanuit je eigen kleine wereld verkondigt.
MAGA is een republikeinse beweging met een grote schare volgers uit conservatief christelijke hoek, de evangelicals en vooral domme Amerikanen die overal complotten in zien en alles via facebook checken.
Laatst gewijzigd door Yours op 06 sep 2025, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb de vraag voorgelegd aan Co-pilot:Yours schreef: 06 sep 2025, 11:47Het in mijn inziens de vrije wil die binnen MAGA volledig uitdijdt in negatieve zin, inclusief zogenaamde spiritualiteit, de waarheid niet willen zien, ongebreidelde fantasie, complottheorieën en nu alle acties die daaruit onder Trump voortkomen.. Maar daar kun je natuurlijk over van mening verschillen.Messenger schreef: 06 sep 2025, 11:40
Hoe kom je hier nou weer in godesnaam bij?
Geen enkele MAGA aanhanger heeft ooit een boek gelezen zonder plaatjes denk ik.Co-Pilot schreef:
Nee, MAGA is niet voortgekomen uit het gedachtegoed van Neale Donald Walsch. MAGA is een politieke beweging die ontstond rond Donald Trump, met de slogan “Make America Great Again.” Het richt zich op nationalisme, conservatisme en het herstellen van traditionele Amerikaanse waarden. Walsch daarentegen is een spiritueel auteur die bekend werd met zijn boekenreeks *Gesprekken met God*, waarin hij pleit voor eenheid, persoonlijke verantwoordelijkheid en het overstijgen van religieuze dogma’s.
Hoewel beide stromingen kritisch zijn op gevestigde structuren—MAGA op politieke elites en Walsch op georganiseerde religie—houden ze er fundamenteel verschillende visies op na. MAGA gelooft in een sterke leider en patriottisme, terwijl Walsch juist stelt dat er geen externe autoriteit is en dat ieder mens zijn eigen waarheid creëert in verbinding met het goddelijke.
Er zijn wel enkele oppervlakkige overeenkomsten: beide spreken mensen aan die zich vervreemd voelen van het systeem, en beide gebruiken directe, soms provocerende taal om bewustzijn te creëren. Maar inhoudelijk zijn ze bijna elkaars tegenpolen. MAGA is gericht op macht en identiteit, Walsch op spirituele groei en universele verbondenheid.
-
Vervolg Co-pilot op vraag of MAGA is voortgekomen uit gedachtengoed van Neale Donald Walsch:
Co-pilot schreef: MAGA en Neale Donald Walsch vertegenwoordigen twee totaal verschillende wereldbeelden—bijna alsof ze op andere planeten zijn ontstaan. Hier zijn de kernverschillen:
---
Wereldbeeld en Doel
- **MAGA (Make America Great Again)** is een politieke beweging die draait om het herstellen van traditionele Amerikaanse waarden, nationale trots en economische soevereiniteit. Het is sterk gericht op het verleden: “terug naar hoe het was.”
- **Neale Donald Walsch** daarentegen promoot een spirituele evolutie van de mensheid. Zijn boodschap is toekomstgericht: “word wie je werkelijk bent.” Hij pleit voor een wereld van eenheid, bewustzijn en innerlijke transformatie.
---
Mensbeeld
- **MAGA** benadrukt competitie, zelfredzaamheid en het idee dat mensen moeten vechten voor hun vrijheid en rechten.
- **Walsch** stelt juist dat er genoeg is voor iedereen. Wedijver is niet nodig. We zijn allemaal één, en het leven draait om delen, verbinding en het creëren van je eigen realiteit.
---
Visie op God en autoriteit
- **MAGA** is vaak verbonden met conservatieve religieuze stromingen die een straffende, gebiedende God centraal stellen.
- **Walsch** beschrijft God als liefdevol, niet-oordelend en zonder eisen. Hij verwerpt het idee van hel, straf of verplichtingen. God verlangt niets van ons, en spiritualiteit is een persoonlijke ervaring zonder tussenkomst van religieuze instituties.
---
Communicatiestijl
- **MAGA** gebruikt krachtige, polariserende retoriek om mensen te mobiliseren en tegenstanders uit te dagen.
- **Walsch** gebruikt provocatie op een andere manier: om mensen wakker te schudden en dogma’s te doorbreken. Bijvoorbeeld door te zeggen: “Zelfs Hitler gaat naar de hemel”—niet om te shockeren, maar om het idee van onvoorwaardelijke liefde te illustreren.
---
Kortom: MAGA wil de wereld veranderen via macht en politiek; Walsch via bewustzijn en innerlijke groei. De ene strijdt voor een natie, de ander voor een nieuwe visie op mens-zijn.
-
Toch denk ik dat met de ongebreidelde vrije wil en met de ‘geruststellende uitspraak’ dat zelfs Hitler in de hemel is, er heel veel mensen op het verkeerde been zijn/worden gezet.
Met het propageren van die vrije wil als geheel, wat dus ook alle bewust slechte handelingen (Hitler/Trump/Poetin enz.) goedkeurt en daarmee alle karma/oorzaak en gevolg zogenaamd doet verdwijnen, bagatelliseert Walsch de negatieve gevolgen zijn ‘evangelie’, want je komt toch wel in de hemel.
Met het propageren van die vrije wil als geheel, wat dus ook alle bewust slechte handelingen (Hitler/Trump/Poetin enz.) goedkeurt en daarmee alle karma/oorzaak en gevolg zogenaamd doet verdwijnen, bagatelliseert Walsch de negatieve gevolgen zijn ‘evangelie’, want je komt toch wel in de hemel.
-
Beide even extreem. Je zou kunnen zeggen dat de VS dit soort extremen voortbrengt.Messenger schreef: 06 sep 2025, 12:22 Vervolg Co-pilot op vraag of MAGA is voortgekomen uit gedachtengoed van Neale Donald Walsch:
Co-pilot schreef: MAGA en Neale Donald Walsch vertegenwoordigen twee totaal verschillende wereldbeelden—bijna alsof ze op andere planeten zijn ontstaan. Hier zijn de kernverschillen:
---
Wereldbeeld en Doel
- **MAGA (Make America Great Again)** is een politieke beweging die draait om het herstellen van traditionele Amerikaanse waarden, nationale trots en economische soevereiniteit. Het is sterk gericht op het verleden: “terug naar hoe het was.”
- **Neale Donald Walsch** daarentegen promoot een spirituele evolutie van de mensheid. Zijn boodschap is toekomstgericht: “word wie je werkelijk bent.” Hij pleit voor een wereld van eenheid, bewustzijn en innerlijke transformatie.
---
Mensbeeld
- **MAGA** benadrukt competitie, zelfredzaamheid en het idee dat mensen moeten vechten voor hun vrijheid en rechten.
- **Walsch** stelt juist dat er genoeg is voor iedereen. Wedijver is niet nodig. We zijn allemaal één, en het leven draait om delen, verbinding en het creëren van je eigen realiteit.
---
Visie op God en autoriteit
- **MAGA** is vaak verbonden met conservatieve religieuze stromingen die een straffende, gebiedende God centraal stellen.
- **Walsch** beschrijft God als liefdevol, niet-oordelend en zonder eisen. Hij verwerpt het idee van hel, straf of verplichtingen. God verlangt niets van ons, en spiritualiteit is een persoonlijke ervaring zonder tussenkomst van religieuze instituties.
---
Communicatiestijl
- **MAGA** gebruikt krachtige, polariserende retoriek om mensen te mobiliseren en tegenstanders uit te dagen.
- **Walsch** gebruikt provocatie op een andere manier: om mensen wakker te schudden en dogma’s te doorbreken. Bijvoorbeeld door te zeggen: “Zelfs Hitler gaat naar de hemel”—niet om te shockeren, maar om het idee van onvoorwaardelijke liefde te illustreren.
---
Kortom: MAGA wil de wereld veranderen via macht en politiek; Walsch via bewustzijn en innerlijke groei. De ene strijdt voor een natie, de ander voor een nieuwe visie op mens-zijn.
Laatst gewijzigd door Leon op 06 sep 2025, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Maga zie ik wel als een nationaal ( USA ) gebeuren.
Buiten de USA Maga nastreven, dat zie ik toch niet direct gebeuren, zie ook de recente ontmoeting van de niet-Maga-Influencers in China.
Religies zijn in mijn optiek, behoudens enkele uitzonderingen, met hun boodschap mondiaal bezig. Meer universeel met voor iedere religie de eigen "" smalle weg "" boodschap. Vele "" smalle weg "" opties, er valt ten minste wel krachtig te kiezen. Prima in mijn optiek, passende "' geestelijke "" schoenen voor iedereen, wel een duidelijk standpunt.
Buiten de USA Maga nastreven, dat zie ik toch niet direct gebeuren, zie ook de recente ontmoeting van de niet-Maga-Influencers in China.
Religies zijn in mijn optiek, behoudens enkele uitzonderingen, met hun boodschap mondiaal bezig. Meer universeel met voor iedere religie de eigen "" smalle weg "" boodschap. Vele "" smalle weg "" opties, er valt ten minste wel krachtig te kiezen. Prima in mijn optiek, passende "' geestelijke "" schoenen voor iedereen, wel een duidelijk standpunt.
-
Laat Neale Donald Walsch maar kletsen, niemand wordt op het verkeerde been gezet door Neale Donald Walsch. Wie ontvankelijk is voor het boze, voor hen is het om het even of het boze uit de mond van Neale Donald Walsch praat of uit die van Donald Trump. Het is al duizenden jaren oud dat het boze in het oor fluistert dat je mag doen wat je wil en mag begeren wat je hartje begeert. Waarom niet? Je komt toch wel in de hemel! Pak wat je begeert, doe wat je wilt. Waarom heb je anders de vrije wil?
De "begeerte der ogen" noemt Jezus dat, wat Neale Donald Walsch predikt. Of een van de vele andere verleiders.
De "begeerte der ogen" noemt Jezus dat, wat Neale Donald Walsch predikt. Of een van de vele andere verleiders.
-
Vrije wil bestaat alleen als illusie van de zelf-illusie en zo houdt de zelf-illusie zichzelf in stand middels de illusionaire vrije wil. In de mystiek is het algemeen bekend dat daadwerkelijke Liefde die met een hoofdletter geschreven mag worden juist het opgeven van de vermeende vrije wil is. Waarmee de mens ook ontsnapt aan de zelf-illusie. Er is niets vooruit....
-
Ik wil niemand beledigen of respectloos behandelen, maar persoonlijk vind ik Walsch met zijn ideeen niet eens waardig om hier erover te discusseren.
Ik ben namelijk niet op zoek naar een religie om erin te geloven.
ik ben op zoek naar de waarheid over God.
Walsch was geen profeet...hij claimt niet dat zijn verhaal van God komt...hij is geen wetenschapper of wat dan ook.
Ik ga dus mijn waarheid over God niet vinden in een verhaal dat afkomt van een hersenspinsel in het hoofd van Walsch.
Dat gaat hem niet worden...dus Walsch is voor mij dan ook meteen oninteressant.
Wellicht gelooft hij zelf niet eens in zijn eigen verhaal. Lacht stiekem in zn vuistje als hij geld vangt voor de zoveelste boek dat hij heeft verkocht aan arme mensen die op die manier vuil op een dwaalspoor worden gebracht.
Ik ben namelijk niet op zoek naar een religie om erin te geloven.
ik ben op zoek naar de waarheid over God.
Walsch was geen profeet...hij claimt niet dat zijn verhaal van God komt...hij is geen wetenschapper of wat dan ook.
Ik ga dus mijn waarheid over God niet vinden in een verhaal dat afkomt van een hersenspinsel in het hoofd van Walsch.
Dat gaat hem niet worden...dus Walsch is voor mij dan ook meteen oninteressant.
Wellicht gelooft hij zelf niet eens in zijn eigen verhaal. Lacht stiekem in zn vuistje als hij geld vangt voor de zoveelste boek dat hij heeft verkocht aan arme mensen die op die manier vuil op een dwaalspoor worden gebracht.
-
De MAGA aanhang heeft niks op met Walsch en gelooft eerder in de wrede woestijngod van het Oude Testament die mensen eeuwig laat lijden in de hel tenzij ze vriendjes zijn met Jezus.Yours schreef: 06 sep 2025, 12:25 Toch denk ik dat met de ongebreidelde vrije wil en met de ‘geruststellende uitspraak’ dat zelfs Hitler in de hemel is, er heel veel mensen op het verkeerde been zijn/worden gezet.
Het angst aanjagen voor het Laatste Oordeel van God helpt ook geen zier om van het slechte, het kwaad af te komen, integendeel.
Machthebbers zien zichzelf als onoverwinnelijk en deinzen niet terug voor genocide. Zoals Netanyahu, Poetin, Hitler etc.
Bangmakerij voor een oordelende God weerhoudt misdadigers er niet van om te bedenken: "Dit kan ik beter niet doen anders ga ik naar de hel."
Ik heb liever een God die me te vriend is en die innig en onvoorwaardelijk van me houdt.