Jon schreef: Gisteren, 19:08
Leon doet er goed aan zijn geestelijk leven te beschermen door geen vestandelijke twistgesprekken te voeren met moslims en andere verrstandsgelovigen. En jij doet er m.i. goed aan jouzelf te houden bij jouw Koran en je (voorlopig nog) niet bezig te houden met de Bijbel. Jij hebt het nodig dat je eerst door jouw eigen Koran tot het inzicht komt dat Jezus de Zoon van God en het Woord van God is.
Ik kom echter niet tot die inzicht. dat is toch het hele probleem.
Voor een kritische moslim Koranlezer is dat mogelijk, ofschoon hij in de problemen zal komen met zijn eigen islamitische geestelijken wanneer hij dit aankaart.
Een kort en bondig beginpunt van 2 minuten voor jouw persoonlijke zoektocht:
https://youtu.be/DKJwqsSlx0I?si=6hlP6jheK1mOmqDJ
Op een paar punten na ben ik het helemaal mee eens. Bijna alles wat hij zegt is waar. De conclusies die hij echter daruit trekt zijn echter niet oprecht. De Koran spreekt met veel lof over niet alleen over Jezus maar over zijn hele familie. zijn moeder en zelfs zijn grootvader.
Er is een heel hoofdstuk eraan toegewijd en het geeft interessante details over hen die de Christenwereld niet weet. In deze video vertelt heze man dat Jezus al sinds 2 dagen al kon spreken. Dat is niet waar, althans niet helemaal waar. De context hiervan is als volgt:
Maria leeft in een klein Joods gemeenschap. Als die mensen erachter komen dat Maria in verwachting is, geloven ze natuurlijk niet dat het een wonder van God is en worden dan natuurlijk achterdochtig. Dus zetten ze Maria onder druk om te bekennen.
Maagd Maria heeft echter van tevoren de instructie van God gekregen om niet op zulke mensen te reageren en stil te zijn en dat God het probleem voor haar oplost.
Op het moment dat de achterdochtige mensen haar gaan bevragen geschied er een wonder en de pasgeboren baby Jezus begint te praten en bewijst daarmee dat Hij wel degelijk een wonder van God is, en dat zijn moeder dus onschuldig is.
Dat is dat enige moment dat hij als baby gepraat heeft en daarna praat hij ook niet. overduidelijk een Wonder wat Jezus op dat moment van God voor die paar minuten ontvangen heeft.
Dit is een prachtig verhaal wat niet in de christelijke wereld bekend is. Ik heb geen idee waarom.
Verder zegt hij dat de naam Mohammed maar 4 keer voorkomt in de Koran en Jezus 25 keer...en dat zou iets moeten bewijzen.
Het enige wat die constatering bewijst is dat de Islaam niet over Muhammed gaat. Als Muhammed een valse profeet zou zijn en hij schrijft de Koraan om meer macht, bekendheid, authoriteit of wat dan ook te krijgen, zou hij niet met met veel lof over zichzelf schrijven?
Bovendiek komt Abraham meer dan 60 maal voor in de Koraan. Sterker noch, alle handelingen die moslims tijdens de hajj in Mecca uitvoeren zijn niets anders dan handelingen om Abraham te gedenken. Mozes komt maar dan 120 maal voor in de Koraan. Dan moeten Mozes en Abraham toch grotere profeten zijn dan Jezus met die logica?
Sham Shamoun ken ik. Ik als kritische persoon, die actief beide kanten van het verhaal onderzoek, heb vele videos en debatten gezien van Sham Shamoun, de Duits-Turkse ex-moslim Ridvan Aydemir AKA the apostate prophet, David Wood, Godlogic...Ik ken ze allemaal.
Jij hebt specifiek gekozen voor Sham Shamoun, dus laten we het daarover hebben.
Op zijn kanaal komt hij kalm en sympatisch over. Hij lijkt duidelijk te weten waar hij over praat met veel arabische termen in zijn woordgebruik.
Zelfs ik heb meermaals de situatie gehad dat ik dacht "geen idee waar hij het over heeft maar ik neem het aan als waar want het ziet eruit dat hij weet waar hij over praat".
Dat hij echter vals en niet echt oprecht te werk gaat kom je erachter als je de mogelijkheid hebt het verhaal met een ander daglicht te bekijken.
Hij heeft bijvoorbeeld (Nogmaals onderstrepen dat jij de keuze voor Sham Shamoun hebt laten vallen en niet ik) een video op zijn kanaal waar hij Sham Shamoon, David Wood en Anthony Rogers, 3 zwaargewichten op dat gebied een debat aan willen gaan met de beroemde Sheikh Uthman ibn Farooq. Het is een video van zo'n 30 min waar hij veel persoonlijk uitleg geeft en af en toe een kort fragment toont van dat debat.
In het begin zie hem met de twee anderen de stand van de Sheikh bezoeken om hem te verrassen maar hij is helaas niet aanwezig, dus spreken ze daar ter plekke een datum tijd en lokatie af om het debat plaats te laten vinden.
Als die tijd aanbreekt is de plek overstroomd met mensen waarvan Sham zegt dat de sheikh versterking heeft meegebracht.
Nu het ware verhaal:
Sham was van plan een verrassingsaanval uit te voeren om als 3 zwaargewichten in het onderwerp (bovendien duidelijk erop voorbereid) op de sheikh in zijn eentje en dat is mislukt. de mensen ter plekke horen dat er dan en dan een debat plaats gaat vinden tussen hun held en de wereldberoemde Sham, David en Anthony. Dat is als een gratis boksmatch tussen twee wereldkampioenen...natuurlijk stromen de mensen daar naartoe. Die mensen zijn daar simpelweg toeschouwer en geen versterking voor de sheikh zoals Sham dat claimt.
In elk geval, de sheikh, die natuurlijk zijn eigen cameraploeg heeft, zet de rauwe video van anderhalf uur ook op zijn kanaal. daar zie je de fragmenten die Sham selectief gebruikt heeft voor zijn video en vele andere fragmenten niet.
Het is een video van anderhalf uur, zonder onderbrekingen, bewerkingen...van het handjesschudden tot de afscheid van elkaar zonder onderbrekingen.
Bekijk het en trek zelf je conclusies.
De Koran is niet het woord van de ware God.
onderbouw dat alsjeblieft
Maar er staan wel enkele dingen in de Koran die een oprechte waarheidzoeker op het juiste spoor kunnen brengen. Sporen van de Waarheid zijn in alle religies te vinden. Zelfs in de islam, hoe antichristelijk die religie ook is.
waar. omdat alle of in elk geval vele religies min of meer van de ware afstammen
Je twistgesprekken kun je het beste voeren met Sam Shamoun. Hij is een ex-moslim, spreekt vloeiend Arabisch, en vindt het fantastisch om met oprechte waarheidzoekers onder moslims en joden te discussiëren. Hij is daarin zeer bekwaam en begaafd, het schijnt zijn roeping.
Hierbij een voorproefje:
https://youtu.be/NbceatcJs9A?si=cWhUUPJivSKOYTsj
Sam Shamoun heeft diverse YouTube kanalen via welke je met hem contact op kunt nemen en al jouw twistpunten kunt voorleggen. Ik zal die kanalen opzoeken en daarna hier voor jou plaatsen Umit.
Ik ken ze. en Bedankt voor je inzet.