J-W schreef: 09 sep 2025, 13:20
Alpha schreef: 09 sep 2025, 12:06
Het besturend lichaam bestaat uit door de geest gezalfde personen...........
Dat zou ik ook van mezelf zeggen als ik in het Bl zou zitten en jij zou het nog geloven ook.
Bestudeer eens wie en waarom mensen door Jehovah met de Heilige geest werden gezalfd.
Waarom werden er slechts 144.000 mensen met de heilige geest gezalfd.
Wat was hun bestemming en waarom werden zij aangesteld als koningen en priesters?
Openbaring 20:6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.
Openbaring 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’
Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde [144.000], want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven
Daniël 7:27 Het koninkrijk, de heerschappij en de grootheid van de koninkrijken onder heel de hemel werden aan het volk van de heiligen van het Opperwezen gegeven. Hun koninkrijk is een eeuwig koninkrijk en alle regeringen zullen hen dienen en gehoorzamen.”
Naast de kleine kudde heb je ook nog de grote schare of menigte, die een aardse bestemming hebben in het herstelde paradijs.
Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen. NWV.
9 Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand. HSV.
9 Daarna zag ik, en zie, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle volk en stammen en natiën en talen stonden voor de troon en voor het Lam, bekleed met witte gewaden en met palmtakken in hun handen. NBG.