umit schreef: 22 okt 2025, 11:02
Alpha schreef: 20 okt 2025, 12:24
In de Bijbel is voorzegt dat men, o.a. de christenheid, zal afwijken van het geloof. Ik heb die teksten geciteerd.
logisch...er zullen altijd gelovigen en niet-gelovigen blijven bestaan of hoe jij het noemt "afwijken van het geloof"
Ik beweer niet zomaar iets, ik citeer.
Daardoor ben ik erg zeker van mijn zaak.
OK
Paulus is aantoonbaar door Jezus uitgekozen, ondanks zijn gepleegde misdaden.
De omstandigheden zijn overduidelijk in de Bijbel beschreven.
Ik heb geprobeerd deze omstandigheden op te zoeken in de Bijbel, maar ik zie het niet.
Zou je mij op weg willen helpen?
De zekerheid heb ik gekregen door diepgaand de hele Bijbel te bestuderen.
Vele profetieën zijn letterlijk uitgekomen.
welke bijvoorbeeld?
Door Gods belofte weet ik dat alle andere profetieën ook uit zullen komen.
welke bijvoorbeeld?
Jehovah kan niet liegen. (Tit. 1:2).
mee eens. Ik zie dit niet als een zwakte (God kan niet alles...hij kan namelijk niet liegen)...maar ik zie dit als God kan geen tegenstrijdige onlogische dingen...hij kan niet liegen, hij kan niet ophouden te bestaan, hij kan geen steen creeeren wat hij niet dragen kan, enz.
Hoe zie jij dit?
Lukas 18:
24 Jezus keek naar hem en zei: ‘Wat zal het voor mensen die geld hebben moeilijk zijn om het Koninkrijk van God binnen te gaan!
dit klopt. Rijkdom is een zwaardere beproeving voor de mens als armoede.
Mensen die niks hebben en God hun enige hoop is, denken eerder aan God dan de mensen die alles kunnen kopen.
25 Het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’
nou ja, dit betekent eigenlijk dat het niet mogelijk is om het Koninkrijk van God binnen te gaan voor de rijken aangezien een kameel niet door het oog van een naald kan kruipen...Echter is het wel degelijk mogelijk...het is alleen moeilijker omdat het een moeilijkere beproeving is.
26 Degenen die dat hoorden, vroegen: ‘Wie kan er dan eigenlijk worden gered?’
27 Hij antwoordde: ‘Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God wel mogelijk.’ NWV.
klopt...maar nogmaals het is niet onmogelijk
Het afwijken van het geloof slaat op bekeerde volgelingen van Jezus.
Paulus werd door Jezus persoonlijk uitgekozen.
Hand 9:
1 Maar Saulus, die nog steeds dreiging en moord ademde tegen de discipelen van de Heer, ging naar de hogepriester
2 en vroeg hem brieven voor de synagogen in Damaskus, om allen die tot De Weg behoorden [en] die hij er vond, zowel mannen als vrouwen, geboeid naar Jeruzalem te brengen.
3 Toen hij nu op zijn reis Damaskus naderde, flitste er plotseling een licht uit de hemel om hem heen,
4 en hij viel op de grond en hoorde een stem, die tot hem zei: „Saul, Saul, waarom vervolgt gij mij?”
5 Hij zei: „Wie zijt gij, Heer?” Hij zei: „Ik ben Jezus, die gij vervolgt.
6 Maar sta op en ga de stad binnen, en u zal worden gezegd wat gij moet doen.”
7 De mannen nu die met hem reisden, stonden sprakeloos, daar zij wel het geluid van een stem hoorden, maar niemand zagen.
8 Saulus stond echter van de grond op, en hoewel zijn ogen open waren, zag hij niets. Zij leidden hem dus bij de hand en brachten hem Damaskus binnen.
9 En drie dagen lang zag hij niets en at of dronk hij niet. NWV.
Als je dit verder leest, zie je dat hij niet zonder meer door mede gelovigen werd geaccepteerd.
Er zijn 10tallen profetieën uitgekomen, Jezus geeft dat in de synagoge letterlijk aan. (Lu 4:16-21)
De eerste profetie in Gen 3:15 is aantoonbaar uitgekomen.
Jehovah God is eeuwig, zonder begin en zonder einde.
De kameel is een metafoor, een voorbeeld.
Op zich is rijkdom geen probleem, maar hebzucht wel.
Salomo was erg rijk, toch noemde hij materiële rijkdom „ijdelheid en een najagen van wind” was.
Job was ook erg rijk en dat misbruikte Satan om Jehovah van corruptie te beschuldigen.
Opmerkelijk is deze uitspraak van Jezus:
Johannes 3:13 Bovendien is er
nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald. NWV.
Het paradijs zal, net als in het begin, op aarde zijn.
In de hemel wonen alleen geesten, geen fysieke mensen.
Engelen hoeven zich niet voort te planten, dus hebben die geen geslachtsorgaan nodig.
Deuteronomium 4:2 Jullie mogen niets toevoegen aan het woord dat ik jullie gebied en er niets van afnemen. Houd je aan de geboden van Jehovah, je God, die ik jullie geef.
Openbaring 22:
18 ‘Ik getuig aan iedereen die de woorden van de profetie van deze boekrol hoort: Als iemand hier iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in deze boekrol zijn beschreven.
19 Als iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God hem zijn deel afnemen van de levensbomen en van de heilige stad, die in deze boekrol zijn beschreven. NWV.
Samengevat: Je mag niets aan de Bijbel toevoegen of er uit halen.
Vandaar dat Jezus overtuigd kon zeggen: "Uw woord is waarheid".