Ik zag een filmpje over kerstmis in Istanboel.
Kerstmannetjes en meer volop in de winkels.
Nooit geweten eerlijk gezegd, dat men dat daar deed.
Is dat soms de moderne tijd en heb ik de invoering gemist?
https://va.media.tumblr.com/tumblr_t6j3 ... yfglrz.mp4
PS.
Er zijn meer van de deze filmpjes maar eentje lijkt me wel genoeg.
Kerstmis in Istanboel.
-
Tiberius Claudius
- Man/Vrouw: M
Kerstmis in Istanboel.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Robert Frans
Re: Kerstmis in Istanboel.
Kerstmis is een vrij internationaal feest geworden inderdaad, met name de seculiere versie. Zoals je ook in dat filmpje ziet. Zelfs in Azië wordt het in verschillende landen op eigen, unieke wijzen gevierd. In Japan is het bijvoorbeeld traditie geworden om op kerstavond gefrituurde kip (van KCF) te eten. Het is blijkbaar een voor veel culturen heel aansprekend feest geworden en ook verschillende tradities van het christelijke kerstfeest zijn gekerstend uit andere godsdiensten van weleer. Daardoor kan kerst uiteenlopende betekenissen hebben, met verschillende culturen vrij probleemloos resoneren en op vele wijzen worden gevierd.
Vrede en alle goeds
-
umit
Dat is niet bijzonder ofzo. In Antalya heb ik dat ook gezien een paar jaar terug. Een heel terrein vol met kerststands en evenementen. Natuurlijk ook met turkse lekkernijen enzo...maar goed. Ik geloof veel plekken met tourisme doen er aan mee.
Dat turken moslims zijn is niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger. Vooral onder de jeugd is atheisme of agnotisme een trend.
Dat turken moslims zijn is niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger. Vooral onder de jeugd is atheisme of agnotisme een trend.
-
Dat_beloof_ik
Omdat iemand op een video de tekst Christmas in Istanbul plakt? Het kan wel in Almelo zijn.
Maar goed, er zijn gewoon kerstmarkten daar.
De vraag is inderdaad waarom jij dat dan niet weet.
-
umit
inderdaad. ik heb het frame voor frame bekeken en niets gevonden waaruit ik kan concluderen dat het inderdaad turks of in Turkije is.Dat_beloof_ik schreef: Vandaag, 05:26 Omdat iemand op een video de tekst Christmas in Istanbul plakt? Het kan wel in Almelo zijn.
Het kan inderdaad net zo goed in Almelo zijn.
(afgezien dat ik zelf oorspronkelijk uit Salland kom, 30km van Almelo, en Almelo dus vrij goed ken)
-
Leon
Dit is weer typisch zo’n mogelijkheid dat iemand een Nederlandse kerstmarkt filmt, met veel mensen met hoofddoekjes en dan post “Kerst in Istanboel” om anti-buitenlanderssentiment te ventileren.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Tiberius Claudius
Ik zie dat verband niet.Leon schreef: Vandaag, 08:59 Dit is weer typisch zo’n mogelijkheid dat iemand een Nederlandse kerstmarkt filmt, met veel mensen met hoofddoekjes en dan post “Kerst in Istanboel” om anti-buitenlanderssentiment te ventileren.
Dat dit mogelijk is lijkt me eerder positief.
Er van alles achter zoeken negatief.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
umit
Of dit specifiek filmpje daadwerkelijk gefilmd is in Istanbul of niet...geen idee...
Maar dat er veel soortgelijke kerstevenementen georganiseerd worden in Istanbul en andere toeristische plaatsen in Turkije kan ik bevestigen.
Ik ben vaak genoeg rond Kerst naar Turkije afgereisd en ben deze kerstmarkten daar dan ook tegengekomen. Het is dan toch vakantie...dus waarom niet.
Maar dat er veel soortgelijke kerstevenementen georganiseerd worden in Istanbul en andere toeristische plaatsen in Turkije kan ik bevestigen.
Ik ben vaak genoeg rond Kerst naar Turkije afgereisd en ben deze kerstmarkten daar dan ook tegengekomen. Het is dan toch vakantie...dus waarom niet.