De vraag of je sneuvelbereid bent is de verkeerde vraag. Defensie-expert Mart de Kruif heeft een keer gezegd dat ie nog nooit een soldaat is tegengekomen die sneuvelbereid is. Militairen zijn wel bereid te vechten voor hun land, maar natuurlijk wel in de hoop het te overleven.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Inktvlam schreef: Gisteren, 19:20
De vraag of je sneuvelbereid bent is de verkeerde vraag. Defensie-expert Mart de Kruif heeft een keer gezegd dat ie nog nooit een soldaat is tegengekomen die sneuvelbereid is. Militairen zijn wel bereid te vechten voor hun land, maar natuurlijk wel in de hoop het te overleven.
Veel Japanners dachten daar destijds anders over.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Aldus TC;;Veel Japanners dachten daar destijds anders over.
Juist en elke land heeft er die sneuvelbereid zijn,Als men het oorlogverslag leest Slag in de Javazee was het niets anders dan ondergaan met het schiip terwijl ze konden ontkomen ze deden het niet;Karel Doorman gin met zijn bemanning bewust ten onder.
Tja................... het kan verkeren zei Bredero.
Aldus TC;;Veel Japanners dachten daar destijds anders over.
Juist en elke land heeft er die sneuvelbereid zijn,Als men het oorlogverslag leest Slag in de Javazee was het niets anders dan ondergaan met het schiip terwijl ze konden ontkomen ze deden het niet;Karel Doorman gin met zijn bemanning bewust ten onder.
Doorman maakte een totale inschattingsfout van de verhoudingen.
Resultaat de Japanners hadden nauwelijks schade en Nederland (en ook Engeland) verloor onnodig tig jonge mensen.
Resultaat de Japanners hadden nauwelijks schade en Nederland (en ook Engeland) verloor onnodig tig jonge mensen.
Gaat niet om inschattingsfouten waren ze sneuvelbereid je dat waren ze zeer zeker het hogere kader;trokken zich terug en na verluid zich lam gedronken en toe kogel door den kop,De matrozen moesten maar zien en deden niks................zou zeggen ken je marine geschiedenis in deze.
Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 15:52
Gaat niet om inschattingsfouten waren ze sneuvelbereid je dat waren ze zeer zeker het hogere kader;trokken zich terug en na verluid zich lam gedronken en toe kogel door den kop,De matrozen moesten maar zien en deden niks................zou zeggen ken je marine geschiedenis in deze.
Dat verhaal heb ik al heel lang geleden (begin 60tiger jaren) gehoord.
Het is echter nooit door een serieuze bron bevestigd zo ver ik weet.
Indien het waar is dan is dat een rede te meer om niet voor zo'n stelletje te laten sneuvelen.
PS.
De woorden:
"Ik val aan, wie dapper is volgt me!" is ook een Mythe.
Het is geen kwestie van inzetten voor je land.
Het is een kwestie van inzetten voor vrijheid.
De VS, Israel of Iran, in geen van die gevallen ondersteun je vrijheid.
Dat zou ik dus niet doen.
Ik heb diep respect voor Spanje, dat dit hardop durfde te zeggen en nu het peutergedrag van Trump over zich heen krijgt.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)