Mullog schreef: Vandaag, 11:32
Des 's avonds kijken we naar De Slimste Mens.
Des avonds kijken we naar de intelligentie van de slimste mens om ons daar aan te vergapen. Of we mopperen tegen de huisgenoten over de domheid van de wat minder slimme kandidaten. Zodat we ons kunnen spiegelen aan de slimheid en de domheid kunnen verguizen.
P.S. Des avonds is een verouderde vorm voor 's avonds, wat "in de avond" of "tijdens de avond" betekent. De moderne spelling is met een apostrof: 's avonds. Maar gezien dat D66 de apostrof heeft verwijderd zouden we dat ook met 's avonds kunnen doen en voortaan kortweg 'savonds' kunnen schrijven. Zo spreken we het uit ook. En bij nader inzien kan de 'd' er eigenlijk ook wel uit waardoor het naar 'savons' gaat evolueren. Evolutie staat immers nooit stil.
P.S. 2 Ik kijk alleen naar de slimste mens, de eerste alinea gaat dus niet voor mij op.
Mullog schreef: Vandaag, 11:31Maar het blijft dan niet bij wegstemmen. Het wordt dan verwijderen en er zijn voorbeelden zat in de (recente) geschiedenis waar dat toe kan leiden
Daarom zette ik het al tussen haakjes. Want inderdaad, het willen uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen kan heel geleidelijk aan leiden tot het daadwerkelijk willen vervolgen en uitroeien ervan. Een dictatuur is nooit binnen een dag gerealiseerd; dat gaat heel geleidelijk, stapje voor stapje. Je begint met het aanwijzen van een bepaalde kwetsbare minderheidsgroep als zondebok, daarna stel je de wetten en grondwettelijke instituties van de samenleving zelf steeds meer in twijfel en vervolgens geef je jezelf steeds meer vrijheden en je opponenten steeds minder.
Bij zowel radicaal-links als radicaal-rechts zie je dat men vooral strijdt voor de éígen vrijheid van meningsuiting en de éígen grondrechten. Niet per se voor die van de ander, want die ander wordt dan al heel snel intolerant, polariserend en gevaarlijk gevonden.
Zelfs de 200 jaren durende oude Griekse democratie was nog geen echte democratie, immers vrouwen, slaven en vreemdelingen mochten niet meedoen bij het stemmen.
Na het einde van de Griekse democratie, was er in de geschiedenis eigenlijk nooit meer sprake van een maatgevend democratisch proces in de wereld tot de moderne tijd.
"" Echte "" democratie is eerst recent in de schijnwerper gekomen en zulks ook lang niet overal in de wereld.
Of de democratie op een representatieve wijze blijft bestaan, is ook onderwerp van flinke discussie.
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar een groot optimist inzake democratie-for-ever ben ik niet.
Snelheid schreef: Gisteren, 20:36
In dit spreekuur het volgende.....................
Opvallend is dat dit forum in de avonduren uit gestorven is zijn de leden dan zo oud in de 80 dat ze uit geput van een paar uurtje op het forum rond hangen in hun mandje liggen deur van het zolderkamertje op slot;terwijl een forum juist in de avonduren een levendige en bruisend gebeuren moet zijn maar hier niet.
Een slecht ontwikkeling voor dit forumGG
En forum gaat dan ten onder de ervaring is in deze.....in de morgen gaat het nog wel al komt het laat op gang in de voormiddag het gaat mart matig na middag en avond nacht lijk wel of het forumhuis gesloten is.Niet goed; het forum houd op te bestaan niet doordat de forumbaas de stekker er uit trek of niemand het wil over nemen neen er zit niemand meer op het forum; en juist de avonduren is bij een goed forum top drukte en hier
Hoe komt dat tja daar moeten de leden hier zelf maar achter komen of niet.
In de avond kijk ik meestal TV: films , docu's etc. dat gaat niet goed samen met een forum.
Overdag lees ik vaak van het scherm, dat gaat gaat goed samen met forums.
Dat is ook weer waar;heb zelf in de avond veel te lezen of voor te bereiden;films tja moet de film wel goed zijn maar een goede docu is nooit weg.Maar toch waarde voor een forum in de avond uren is het te stil,is nooit goed. De ervaring is dan is er iets aan de hand en wat tja het is in te vullen.