Piet schreef: 09 apr 2026, 00:24
Alpha schreef: 08 apr 2026, 15:22
Jezus is de zoon van God.
Mattheüs 16:16 Simon Petrus antwoordde: ‘Jij bent de Christus, de Zoon van de levende God.’
Johannes 17:5 En nu, Vader, verheerlijk mij aan uw zijde met de eer die ik naast u had voordat de wereld er was.
Johannes 8:58 Jezus zei: ‘Echt, ik verzeker jullie: voordat Abraham werd geboren, was ik er al.’
Kolossenzen 1:
15 Hij (Jezus) is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.
16 Want via hem zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen.
17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht,
Johannes 14:28 Jullie hebben gehoord dat ik tegen jullie zei: “Ik ga weg en ik kom bij jullie terug.” Als jullie van mij hielden, zouden jullie blij zijn dat ik naar de Vader ga, want de Vader is groter dan ik.
Johannes 20:17 Jezus zei tegen haar: ‘Houd me niet vast, want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en vertel hun: “Ik stijg op naar mijn Vader en jullie Vader en naar mijn God en jullie God. NWV.
Jezus is de Zoon van God, amen. maar hij wordt ook God genoemd in Titus 2:13: "terwijl wij verwachten de zalige hoop en verschijning van de heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker, Jezus Christus."
En 2 Petrus 1:1: "Simeon Petrus, een dienstknecht en apostel van Jezus Christus, aan hen die een even kostbaar geloof ontvangen hebben als wij, door de gerechtigheid van onze God en Zaligmaker, Jezus Christus"
Bedankt voor je reactie.
Als je wat verder kijkt, zie je dat Jezus niet Jehovah God is.
De nadruk wordt niet op Jezus gelegd, maar op Jehovah.
Jezus doet wat zijn vader wil, vandaar dat hij zijn leven offerde om zo als loskoopoffer te dienen.
Mattheüs 6:10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel.
Vandaar ook zat hij zei:
Johannes 14:28 Jullie hebben gehoord dat ik tegen jullie zei: “Ik ga weg en ik kom bij jullie terug.” Als jullie van mij hielden, zouden jullie blij zijn dat ik naar de Vader ga, want de Vader is groter dan ik.
Titus 2:
13 in afwachting van de gelukkige hoop en glorieuze manifestatie van de grote God en van Jezus Christus, onze Redder.
Titus 3: 4 Maar toen de goedheid van God, onze Redder, en zijn liefde voor de mensen werden geopenbaard
5 (niet dankzij onze rechtvaardige daden maar dankzij zijn eigen barmhartigheid), heeft hij ons gered door het bad dat ons tot leven bracht en door ons nieuw te maken met heilige geest.
6 Hij heeft die geest via Jezus Christus, onze Redder, overvloedig op ons uitgestort,
7 zodat we, na door zijn onverdiende goedheid rechtvaardig te zijn verklaard, erfgenamen zouden worden overeenkomstig de hoop op eeuwig leven
2 Petrus 1:
1 Van Simon Petrus, een slaaf en apostel van Jezus Christus. Aan degenen die dankzij de rechtvaardigheid van onze God en de Redder Jezus Christus hetzelfde kostbare geloof hebben ontvangen als wij.
2 Ik wens jullie onverdiende goedheid en vrede in overvloed toe door nauwkeurige kennis van God en van Jezus, onze Heer.
3 Want door Gods kracht hebben we alles gekregen wat nodig is om met toewijding aan God te kunnen leven. Dat hebben we te danken aan de nauwkeurige kennis [Epignosis] van Hem [Jehovah] die ons heeft geroepen door zijn eigen majesteit en deugd.
Hebreeën 7:
27 In tegenstelling tot de hogepriesters hoeft hij niet dagelijks eerst slachtoffers te brengen voor zijn eigen zonden en daarna voor die van het volk, want dat heeft hij eens en voor altijd gedaan toen hij zichzelf offerde.
28 De wet stelt mensen met zwakheden aan als hogepriester, maar het woord van de eed die na de wet werd gezworen, stelt een Zoon aan, die voor eeuwig volmaakt is gemaakt.
Johannes 20:17 Jezus zei tegen haar: ‘Houd me niet vast, want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en vertel hun: “Ik stijg op naar mijn Vader en jullie Vader en naar mijn God en jullie God.” NWV.
Jezus heeft dus dezelfde vader en God als wij.
Kolossenzen 1:
15 Hij [Jezus] is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.
16 Want via hem [Jezus] zijn alle andere dingen in de hemel en op aarde geschapen, de zichtbare en de onzichtbare, of het nu tronen, heersers, regeringen of autoriteiten zijn. Alle andere dingen zijn via hem en voor hem geschapen.
17 Hij bestond vóór alle andere dingen en via hem zijn alle andere dingen tot bestaan gebracht is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping. NWV.