Niemand wordt vernietigd door God. Beweren dat God dat wel doet is lasterlijk.Alpha schreef: 21 apr 2026, 11:42Inderdaad is God erg geduldig, zelfs met lasteraars.
2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Na het sterven linea recta naar de hemel
-
Messenger
- Man/Vrouw: M
Re: Na het sterven linea recta naar de hemel
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
umit
nee natuurlijk niet. Regels en wetten zijn niet voor niets daar.Alpha schreef: 21 apr 2026, 11:29 Satan belastert Jehovah en is een aardsleugenaar.
Wanneer iedereen de verkeerregels zou negeren, wordt de wereld dan beter?
preciesAlpha schreef: 21 apr 2026, 11:29 Ik denk het niet, regels zijn bedoeld om het voor de mens veiliger te maken.
OK. Nu komt Jezus en verklaart in Mattheüs 5:17-19 dat hij niet gekomen is om de wet (van Mozes) of de profeten af te schaffen, maar om ze te vervullen.Alpha schreef: 21 apr 2026, 11:29 Maar het is mensenwerk en sommige dingen werken niet goed.
Wanneer de men de Bijbelse regel zouden willen volgen, is het resultaat direct zichtbaar.
Geen oorlog, misdaad of honger meer.
Hij zegt dus dat deze wetten niet afgeschaft zijn en dus nog altijd van kracht zijn.
Waar waren de wetten ook al werr voor? om ons te beschermen toch?
Nu Jezus de wetten van Mozes vervuld heeft, betekent dat dan dat het gevaar is geweken en dat we dan opeens massaal door rood kunnen rijden?
Nee natuurlijk niet. De Wetten van Mozes zijn nog altijd van kracht!!
Waarom rijden we dan toch door rood?
-
Messenger
De bijbelse regels zijn door mensen in de bijbel gekomen. Voor een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil bestaan geen regels en is er geen oordeel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
umit
Satan is geen heerser...Satan is slechts een schepsel net als wij...misschien met iets meer macht dan de mens, maar nog steeds niks vergeleken met de macht van God of zelfs die van de engelen.Alpha schreef: 21 apr 2026, 11:33Dat is dan jou probleem, je kan niet verder kijken dan je neus lang is.Messenger schreef: 21 apr 2026, 11:27
Ik heb de bijbel niet nodig, ik lees letterlijk wat er in die verzen staat.
Je kiest daardoor voor wanorde, voor de gebeurtenissen nu op aarde.
Daardoor is Satan de heerser van deze wereld, hij zet mensen tegen elkaar op.
Satan vreest de hel net zo erg als dat wij de hel vrezen.
-
Alpha
Vandaar dat in de oudheid de zon werd aanbad, Saturnalia, nu wordt dat kerstmis genoemd.Inktvlam schreef: 15 apr 2026, 11:01Er staat helemaal nergens in de Bijbel dat het wezen van God uit drie personen bestaat. En Jezus heeft dat ook nooit gezegd. Drie personen zijn drie goden. Dat klopt dus niet, er is maar één God.Piet schreef: 15 apr 2026, 10:22
Maar Jezus was ook mens. Johannes 1:14 zegt dat het woord vlees is geworden. Uit Joh 1 blijkt dat dat om Jezus van Nazareth gaat. Met vlees geworden wordt bedoeld mens. Jezus was ook geboren uit de maagd Maria. UIt een vrouw als een menselijke baby. Maar Hij is ook God. Waarom zou een mens geen God kunnen zijn. Inderdaad, voor een mens is het onmogelijk om God te zijn, want God is geest en vlees (materie) kan geen geest worden. Maar Een geestelijke God die hemel en aarde gemaakt heeft kan wel vlees (materie) worden. De Heilige Geest, die ook God is deed hetzelfde. De Heilige Geest daalde in de gedaante van een duif neer op Jezus bij zijn doop (Lukas 3:22). Ook kwam God in de gedaante van een mens op bezoek bij Abraham toen Hij kwam om naar Sodom en Gomorra te kijken (Genesis 18). In dat gedeelte zegt Hij ook: Zou voor Jehovah iets te wonderlijk zijn? Er staat ook: Voor de mensen is het onmogelijk maar voor God zijn alle dingen mogelijk. Dus voor God is het niet onmogelijk mens te worden (Markus 10:27)
Men noent het christendom een montheïstische religie maar daar is dus wel wat over te zeggen. Er staat nergens in de bijbel: "Monotheïstisch". Er staat wel: God is één. Maar er staat ook dat Jezus God is (Joh 1, 2 Petrus 1:1) en dat de Vader God is. Ook zijn er aanwijzingen dat de Heilige Geest God is. Zo zegt de bijbel dus dat er drie Goden zijn. Maar van man en vrouw wordt ook gezegd dat zij één vlees zullen zijn (Gen 2:24). Eén lichaam dus. In beide gevallen wordt hetzelfde woord voor één gebruikt (echad), dus de betekenis is hetzelfde. Dat God één is betekent dus dat zij drie personen zijn die één geest zijn. Het is een concept van nauwe betrokkenheid en harmonie.
– “Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God” (Jesaja 44:6).
– “Want er is één God” ( 1 Timoteüs 2:5).
– “U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan.” (Jakobus 2:19)
Bij de drie-eenheid gaat het niet om drie personen, maar om de drie belangrijkste eigenschappen van God: liefde, wijsheid en kracht. De liefde (de Vader), de wijsheid en het licht (de Zoon) en de kracht (de Heilige Geest). De Heilige Geest is de kracht van God en geen persoon. En Jezus is goddelijk omdat de volheid Gods in hem aanwezig is (Kolossenzen 2:9). Er is uiteraard maar één volheid Gods.
"De Vader is meer dan de Zoon” (Joh.14:28) wil zeggen dat de liefde meer is dan de wijsheid en dat de vaderliefde het eigenlijke wezen van God vormt en dat daaruit voortkomt het licht of de wijsheid (de Zoon) en de kracht (de Heilige Geest). Daarnaast wil het zeggen dat in de liefde nog heel veel verborgen ligt, wat geen wijsheid doorgrond heeft.
Met Vader (liefde), Zoon (wijsheid of licht) en Heilige Geest (kracht) is het wezen van God het best aangeduid.
Het natuurlijke beeld van de goddelijke drie-eenheid is de zon. De warmte als de liefdesbron is de vader, zendt zijn licht – de zoon. De uitwerkende kracht daarvan, waardoor al het leven ontstaat, is de Heilige Geest.
Saturnalia was een uitbundig Romeins midwinterfeest ter ere van de god Saturnus,
-
Messenger
Mozes heeft nooit verkeerslichten gezien.umit schreef: 21 apr 2026, 12:03 De Wetten van Mozes zijn nog altijd van kracht!!
Waarom rijden we dan toch door rood?
-
umit
-
Messenger
Je kon natuurlijk in de tijd van Mozes ook geflitst worden als je ezeltje te snel liep he?
Laatst gewijzigd door Messenger op 21 apr 2026, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alpha
Hij wordt in de bijbel "de heerser van deze wereld" genoemd. (Joh 14:30)umit schreef: 21 apr 2026, 12:07Satan is geen heerser...Satan is slechts een schepsel net als wij...misschien met iets meer macht dan de mens, maar nog steeds niks vergeleken met de macht van God of zelfs die van de engelen.Alpha schreef: 21 apr 2026, 11:33
Dat is dan jou probleem, je kan niet verder kijken dan je neus lang is.
Je kiest daardoor voor wanorde, voor de gebeurtenissen nu op aarde.
Daardoor is Satan de heerser van deze wereld, hij zet mensen tegen elkaar op.
Het begrip "hel" is een on-Bijbelse term, die uit de Griekse mythologie is overgenomen.
Dat is later aan de Bijbel toegevoegd vanwege de pecunia.
-
Messenger
God heeft geen tegenstander.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:13Hij wordt in de bijbel "de heerser van deze wereld" genoemd. (Joh 14:30)umit schreef: 21 apr 2026, 12:07
Satan is geen heerser...Satan is slechts een schepsel net als wij...misschien met iets meer macht dan de mens, maar nog steeds niks vergeleken met de macht van God of zelfs die van de engelen.
Het begrip "hel" is een on-Bijbelse term, die uit de Griekse mythologie is overgenomen.
-
Alpha
Ga eens naar een oogarts toe, Jezus verklaarde welke Bijbelse regels er zijn.
De naam „Duivel” („Lasteraar”), een naam die hij verdiende omdat hij in de tuin van Eden Jehovah God had belasterd.
Laatst gewijzigd door Alpha op 21 apr 2026, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
umit
Dat is dan een foutje in de Bijbel.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:13Hij wordt in de bijbel "de heerser van deze wereld" genoemd. (Joh 14:30)umit schreef: 21 apr 2026, 12:07
Satan is geen heerser...Satan is slechts een schepsel net als wij...misschien met iets meer macht dan de mens, maar nog steeds niks vergeleken met de macht van God of zelfs die van de engelen.
Waarover heerst hij dan om precies te zijn? Over de mensen? Dus onze heerser is niet God, maar Satan?
Of heeft Satan de natuurwetten in zijn macht?
-
umit
-
Messenger
Misschien heeft ie verklaard welke regels er zijn, dat maakt het nog niet waar.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:16Ga eens naar een oogarts toe, Jezus verklaarde welke Bijbelse regels er zijn.Messenger schreef: 21 apr 2026, 12:05
De bijbelse regels zijn door mensen in de bijbel gekomen. Voor een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil bestaan geen regels en is er geen oordeel.
Ik herhaal : Voor een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil bestaan geen regels en is er geen oordeel.
-
Messenger
Auto? Was het geen Up? Hij ging toch in zijn uppie?
-
umit
die kende ik nog niet.
Ik wordt geloof ik langzaam oud...
Heeft hij zijn eendje eindelijk vervangen door een uppie?
Maar hoe dan ook, genoeg bewijs dat hij dus wel een auto had
-
Alpha
Je kent kennelijk de Bijbel niet.umit schreef: 21 apr 2026, 12:17Dat is dan een foutje in de Bijbel.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:13 Hij wordt in de bijbel "de heerser van deze wereld" genoemd. (Joh 14:30)
Waarover heerst hij dan om precies te zijn? Over de mensen? Dus onze heerser is niet God, maar Satan?
Mt 3:
8 Opnieuw nam de Duivel hem mee, nu naar een heel hoge berg, en hij liet hem alle koninkrijken van de wereld zien, met hun pracht en praal.
9 Hij zei tegen hem: ‘Dit geef ik je allemaal als je voor me neerknielt en me aanbidt.’
10 Toen zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’
11 Daarna ging de Duivel weg en er kwamen engelen om Jezus van dienst te zijn. NWV.
Satan laat hier zien, dat hij de machthebber van deze wereld is.
Hij wil die macht aan Jezus geven.
De gevolgen van deze machthebber kan je nu om je heen zien.
Hij zet mensen tegen elkaar op.
De Bijbel noemt dat de tijd van het einde. (Da 12:9, 10).
-
umit
Nee, jij kent de Bijbel blijkbaar niet.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:28Je kent kennelijk de Bijbel niet.umit schreef: 21 apr 2026, 12:17
Dat is dan een foutje in de Bijbel.
Mt 3:
8 Opnieuw nam de Duivel hem mee, nu naar een heel hoge berg, en hij liet hem alle koninkrijken van de wereld zien, met hun pracht en praal.
9 Hij zei tegen hem: ‘Dit geef ik je allemaal als je voor me neerknielt en me aanbidt.’
10 Toen zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’
11 Daarna ging de Duivel weg en er kwamen engelen om Jezus van dienst te zijn. NWV.
Ik als moslim begrijp de tekst in de Bijbel beter dat jij blijkbaar.
Dat de duivel dat zegt is is één ding...maar wie zegt dat de duivel de waarheid spreekt.
Hij wilde simpelweg Jezus misleiden door hem iets aan te bieden wat helemaal niet van de duivel is.
Jezus weet dat en weigert...Jezus zou ook weigeren als dat alles WEL daadwerkelijk van de duivel zou zijn...maar dat doet er hier niet toe.
Ik kan jou ook meenemen naar het sluizencomplex in Ijmuiden en dan tegen jou zeggen...ga voor mij knielen en aanbidt mij, en ik geef jou alles wat je hier ziet...je kunt je leven lang dan tol innen van elk schip dat er doorheen vaart.
Zou je daar intrappen?
-
Tufkah
In dit geval heeft Alpha (bij hoge uitzondering) gelijk. Satan is de machthebber van de wereld. Uit bedoelde passage blijkt ook dat Christus niet God is, het zou wel heel erg raar zijn als Satan God met Zijn eigen schepping trachtte te verleiden.umit schreef: 21 apr 2026, 12:34Nee, jij kent de Bijbel blijkbaar niet.Alpha schreef: 21 apr 2026, 12:28 Je kent kennelijk de Bijbel niet.
Mt 3:
Dat de duivel dat zegt is is één ding...maar wie zegt dat de duivel de waarheid spreekt.
Hij wilde simpelweg Jezus misleiden door hem iets aan te bieden wat helemaal niet van de duivel is.
Jezus weet dat en weigert...Jezus zou ook weigeren als dat alles WEL daadwerkelijk van de duivel zou zijn...maar dat doet er hier niet toe.
Jezus' verzoeking in de woestijn kan begrepen worden als dat de mens ooit de keuze kan maken tussen de woestijn en aardse bezittingen/geneugten. Spoiler: God is Zelf de woestijn.
Waar een wil is, daar is een omweg. Naar de waarheid...
-
umit
Tufkah, je bent soms als een dronkaard die op mirakuleuze wijze zonder kleerscheuren de overkant van een drukke straat weet te bereiken.Tufkah schreef: 21 apr 2026, 12:49In dit geval heeft Alpha (bij hoge uitzondering) gelijk. Satan is de machthebber van de wereld. Uit bedoelde passage blijkt ook dat Christus niet God is, het zou wel heel erg raar zijn als Satan God met Zijn eigen schepping trachtte te verleiden.umit schreef: 21 apr 2026, 12:34
Nee, jij kent de Bijbel blijkbaar niet.
Jezus' verzoeking in de woestijn kan begrepen worden als dat de mens ooit de keuze kan maken tussen de woestijn en aardse bezittingen/geneugten. Spoiler: God is Zelf de woestijn.
Je weet niet waar je mee bezig bent, je leest de hele Bijbel precies zoals je hem juist niet moet lezen...en toch weet je een goed mens te blijven en neem je de juiste keuzes
ik zal eens samenvatten wat jij zojuist gezegd hebt:
1 Uit bedoelde passage blijkt dat Christus niet God is...nogmaals...Christus is dus niet God;
2 Satan probeert God met zijn eigen eigen schepping te verleiden.
Hadden we bij 1 al niet gezegd dat Christus juist geen God was?
De duivel is toch met Jezus de berg opgegaan...niet met God?
Bovendien...vergeet dat alles...wie heeft de wereld geschapen? God of Satan?
Dit is toch een no-brainer?
-
peda
Elk kleinste gemene veelvoud geloofs-axioma kent zijn eigen "'logica"'.
Vanuit de "'logica"' van een ander kleinste gemene veelvoud geloofs-axioma de logica van een
ander geloofs-axioma onderuit te halen, dat lukt in mijn optiek niet.
Logica = in de praktijk niet gelijk aan logica en daarmede verpuft het beroep dat gedaan wordt op logica in de argumentatie.
In de grote filosofische wereld blijkt dat ook reeds, immers aldaar zijn Gods-bewijzen geen Gods-bewijzen.
Ware het anders dan zou GOD UNIVERSEEL BEWEZEN ZIJN. Zo ver is het momenteel nog niet .
Vanuit de "'logica"' van een ander kleinste gemene veelvoud geloofs-axioma de logica van een
Logica = in de praktijk niet gelijk aan logica en daarmede verpuft het beroep dat gedaan wordt op logica in de argumentatie.
In de grote filosofische wereld blijkt dat ook reeds, immers aldaar zijn Gods-bewijzen geen Gods-bewijzen.
Ware het anders dan zou GOD UNIVERSEEL BEWEZEN ZIJN. Zo ver is het momenteel nog niet .
-
umit
Gaat hier niet op. Hier is de situatie binnen de eigen axioma al niet logisch...laat staan van buiten gezien.peda schreef: 21 apr 2026, 13:15 Elk kleinste gemene veelvoud geloofs-axioma kent zijn eigen "'logica"'.
-
peda
Hallo Umit,
Zodra de relevante Tufkah -zin anders begrepen wordt, is de Tiufkah-logica weer terug van schijnbaar weggeweest.
Het goede van de geloofs-axioma's is nu juist de "" kunst "" van het "' goed "" kunnen lezen wat er bedoeld wordt en dat kan voor iedereen in mijn optiek wat anders zijn.
Zodra de relevante Tufkah -zin anders begrepen wordt, is de Tiufkah-logica weer terug van schijnbaar weggeweest.
Het goede van de geloofs-axioma's is nu juist de "" kunst "" van het "' goed "" kunnen lezen wat er bedoeld wordt en dat kan voor iedereen in mijn optiek wat anders zijn.
-
umit
Je praat in raadsels peda...help me dan op weg zodat ik het ook begrijp...hoe moet ik Tufkas zin dan anders begrijpen?peda schreef: 21 apr 2026, 13:25 Hallo Umit,
Want ik neem nu aan dat jij blijkbaar wel begrijpt waar Tufkah het over heeft.
-
peda
Cryptogrammen oplossen. Voor A een fluitje van een cent, voor B een volstrekt ontoegankelijk terrein.umit schreef: 21 apr 2026, 13:28Je praat in raadsels peda...help me dan op weg zodat ik het ook begrijp...hoe moet ik Tufkas zin dan anders begrijpen?peda schreef: 21 apr 2026, 13:25 Hallo Umit,
Want ik neem nu aan dat jij blijkbaar wel begrijpt waar Tufkah het over heeft.