Wanneer de mens eenmaal heeft besloten de liefde van God af te wijzen wordt dezelfde mens door God afgewezen. Hij wordt niet ingesloten:Tufkah schreef: 22 apr 2026, 17:10De liefde des Vaders kiest niet, maar sluit alles in. Het is de mens zelf die de liefde van de Vader uit sluit.Piet schreef: 22 apr 2026, 16:41
Het feit dat God liefde is maakt dat Hij bepaalde dingen niet doet. Het maakt ook dat Hij bepaalde keuzes maakt en andere niet.
Jezus zegt dat Hij in het laatste oordeel zal zijn om het laatste oordeel te vellen. Zoals er staat dat aan Hem alle macht is gegeven door de Vader. Dus ook al zou je zeggen dat Jezus niet God is, toch handelt Hij namens de Vader en is het de Vader die Hem het oordeel toevertrouwd en het oordeel door Hem heen uitspreekt. Hij (Jezus) zegt (Mat 25):
41 Dan zal Hij (de Zoon des mensen, di Jezus) ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.
42 Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt Mij niet te drinken gegeven;
43 Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij niet bezocht.
44 Dan zullen ook die Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig of als een vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?
45 Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringsten niet gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan.
46 En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.