Je hebt helemaal gelijk: Ik ben inderdaad vooringenomen! Maar dat wordt ook nergens door mij ontkend.Dat_beloof_ik schreef: 18 jun 2026, 21:34 Van mijn kant vind ik het wel grappig dat je anderen vooringenomenheid verwijt, terwijl je zelf zegt uitsluitend van de Bijbel uit te willen gaan en andere visies per definitie niet wil overwegen. Sja wie is er dan vooringenomen.
Volgens mij, is de Waarheid dat het Woord van God (de Logos) in Christus Jezus gestalte heeft gekregen, 'vlees is geworden'. Het is mijn mening, dat de Bijbel van dat feit een volkomen geloofwaardig getuigenis geeft.
Als ik vragen heb met betrekking tot Jezus als opgestane en tot hoogste autoriteit verheven Heer, dat 'bevraag' ik de Bijbel naar antwoorden. Oftewel, naar de bedoeling of richting. Een wegwijzer kan in iemands optiek letterlijk fouten bevatten, maar toch de juiste richting aangeven. Met andere woorden, je komt uiteindelijk gewoon waar je zijn wilt. Als je de wegwijzer niet geloven wil, ga je waarschijnlijk niet eens op weg!
Iemand die Jezus NIET heeft aangenomen als opgestane en tot hoogste autoriteit verheven Heer. kan weliswaar zinvolle opmerkingen maken met betrekking tot dat gegeven, maar komt op dat onderwerp tóch wijsheid en inzicht tekort; hen ontbreekt kennis van het "geheimenis, Christus, in wie al de schatten der wijsheid en kennis verborgen zijn".
Jij als. atheïst, hebt wellicht meer kennis van ik van andere zaken. Net zoals een moslim waarschijnlijk veel meer weet dan ik van de Koran en aanverwante zaken. Maar op één punt - het voor mij meest belangrijke, zelfs van levensbelang, zijnde inzicht - schiet al jullie kennis en inzicht per definitie tekort en dat is de kennis en het inzicht in Christus als levende Heer. Daarom concentreer ik me op dit forum maar op één ding: de Bijbel als wegwijzer. Ik heb geen enkel ander boek of geschrift nodig om mij de weg te wijzen naar het kennen van Christus als vleesgeworden Woord:
- Philippenzen 3:10-11 (NBG1951)
(Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, zou mogen komen tot de opstanding uit de doden.
- Johannes 17:3 (NBG1951)
Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.