Alpha schreef: 24 aug 2026, 12:24
Dat_beloof_ik schreef: 24 aug 2026, 12:00
Dat laatste lijkt me sterk, ieder beeldscherm is toch hetzelfde?
Als ik de tekst rood en blauw mak, moet jij dat ook zien.
Maar goed, dan zal ik de vragen apart schrijven.
Dit was de eerste vraag:
"Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt?"
En dit de bijbehorende bijbeltekst.
Dit is de tweede vraag met bijbehorende bijbeltekst:
"En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ?"
Dit zijn eeuwenoude bijbelteksten, dus het heeft niets te maken met het beschuldigen van jouw god Jehova van wat dan ook.
Dan is er nog deze tekst
1 Petrus 3: 15 er eens op na:
"Wees altijd
bereid tot verantwoording aan ieder die rekenschap vraagt van de hoop die in U is, met zachtnoedigheid en ontzag."
Dus graag een 'ja' of 'nee' op de vragen hierboven, ofwel er voor kiezen om dat niet te doen, dat is de keus voor de poel des verderfs.
Beste kerel, als ik op het antwoord knopje klik, is er geen gekleurde merken te zien.
Ik ga niet jouw vooroordelen met ja of nee beantwoorden.
Ik probeer te tonen wat de bijbel echt leert.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeke ... bel-leert/
Je speelt nu dommetje.
Als je op antwoord klikt, dan staat dat bovenaan een bericht waarin tekst rood en blauw is gekleurd.
Ik postte geen vooroordelen, ik stel vragen:
Dit was de eerste vraag:
"Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt?"
En dit de bijbehorende bijbeltekst.
"Exodus 4:11: En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?"
Dit is de tweede vraag met bijbehorende bijbeltekst:
"En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ?"
"Leviticus 21:18-23: Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht................... Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!"
Dit zijn eeuwenoude bijbelteksten, dus geen vooroordelen.
Dus wat is het : ja of nee?
Het negende gebod: "Gij zult geen valse getuigenis spreken" (Exodus 20:16).
Petrus 3: 15:
"Wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die rekenschap vraagt van de hoop die in U is, met zachtmoedigheid en ontzag."
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)