Zondr "hebzucht" overleef je het baby stadium niet. Die "Vaders" zal daar wel een reden voor hebben gehad om dat te introduceren.
Zijn en hebben.
-
Mullog
- Man/Vrouw: M
Re: Zijn en hebben.
-
peda
Een baby is in mijn optiek niet instaat om zelfstandig te overleven in de wereld.
Dankzij de ( goed gerichte ) hebzucht ( willen ) van het ouderpaar lukt dit overleven in de begin-jaren van de nieuwe wereldburger prima.
Vanuit mijn optiek derhalve "" niets tegen een goed gerichte hebzucht "".
De wereld waarin geleefd moet worden is geen ideale wereld, maar de best mogelijke wereld ( zo de filosoof Leibniz ) en dat credo onderschrijf ik, bij gebrek aan persoonlijk betere alternatieven.
Dankzij de ( goed gerichte ) hebzucht ( willen ) van het ouderpaar lukt dit overleven in de begin-jaren van de nieuwe wereldburger prima.
Vanuit mijn optiek derhalve "" niets tegen een goed gerichte hebzucht "".
De wereld waarin geleefd moet worden is geen ideale wereld, maar de best mogelijke wereld ( zo de filosoof Leibniz ) en dat credo onderschrijf ik, bij gebrek aan persoonlijk betere alternatieven.
-
Dat_beloof_ik
Nee, als mensen niet denken, zijn ze dood .Tufkah schreef: 31 aug 2026, 10:08.
Ook als de mens niet denkt "is" hij nog steeds. Het enige wat de mens niet kan ontkennen is niet het denken, maar aanwezigheid.
Ook wel weergegeven als : hij is niet meer..
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)
-
Tufkah
Dat is het atheïstisch geloof: ik ben de denker. Maar dat is een dwaalleer zo is mij gebleken. De dwalende mens denkt zichzelf en wordt gedragen door datzelfde denken. Alleen Christus kan je verlossen van deze dwaalleer.Dat_beloof_ik schreef: Vandaag, 03:30Nee, als mensen niet denken, zijn ze dood .Tufkah schreef: 31 aug 2026, 10:08.
Ook als de mens niet denkt "is" hij nog steeds. Het enige wat de mens niet kan ontkennen is niet het denken, maar aanwezigheid.
Ook wel weergegeven als : hij is niet meer..
Zonder vergeving zijn we voor altijd gebonden aan de situatie die het lijden heeft gecreëerd.