Jouw mening.JW88 schreef:Zo er wordt hier weer een hoop onzinnigheid verkondigd merk ik wel.....![]()
''Bijbelse waarheden'' bestaan helemaal niet aangezien de bijbel niet meer is dan een gedateerd sprookjesboek.... de bijbel heeft voor mij nog minder waarde dan de Donald Duck, dat jij wilt geloven wat daar in staat waar is, dat is prima, maar verkondig het aub niet als absolute waarheid, want dat is natuurlijk nergens op gebaseerd. Er genoeg praktische onmogelijkheden in de bijbel, dat als je dat allemaal letterlijk gelooft je toch een tikkeltje buiten de hedendaagse realiteit leeft....
Volgens jou is de aarde ook plat zeker? En is de aarde het middelpunt van het heelal?
Die zogenaamde zekerheid van jou m.b.t. het christelijk geloof is ook aanwezig bij alle andere religies, waarom zouden zij fout zitten en jij niet? Zij kunnen vast net zulke goede persoonlijke argumenten overdragen als dat jij kan, dus accepteer nou gewoon dat het een geloof is en meer niet...
Voor het bestaan van God zijn NUL KOMMA NUL tastbare bewijzen (en dan heb ik het niet over aannames, meningen of toevalligheden, want dat zijn geen bewijzen), hou nou eens op dat steeds te beweren!
Geef mij 1 goede reden waarom de bijbel 100% accuraat zou zijn? En waarom je dus alles voor absoluut waar aan moet nemen wat er in staat.
Wat jij zogenaamd hebt gezien is een zelf gecreëerde illusie, niks meer en niks minder.
Het is eigenlijk wel vrij triest dat je zo gehersenspoeld bent dat je kritische blik op je eigen geloof totaal verdwenen is en dat je zo naïef bent geworden dat je alle sprookjesverhalen en bovennatuurlijk onzin maar voor waar aan neemt zonder enige twijfel..... maar goed ieder zen eigen ding.
Wat gebeurt er eigenlijk met mij als (zoals gelovigen mij noemen) atheïst als ik dood ga? Dan kan ik me er alvast even op voorbereiden.
Door intensieve Bijbelstudie heb ik mijn mening daarop gefundeerd.
Het is maar de vraag , wie werkelijk gehersenspoeld is.
De reden is: onderzoek de Bijbel met een open vizier. Niet met vooringenomen veronderstellingen.
Er is geen mens, die niet dood gaat. Men is er zelfs aangewend.
Toch ben ik nog nooit een volkomen gezond mens tegen gekomen, die wenste te sterven.
Sterker nog, men doet er alles aan om het sterven te voorkomen.
Onder zeelieden zijn geen atheïsten.
Kennelijk ben je zo naïef, dat je kennelijk niet meer in staat bent, fictie van realiteit te onderscheiden.
Naar mijn mening bewijst de Bijbel zichzelf en daar heb je een diepgaand onderzoek voor nodig.