Swami Vivekananda 1893
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Swami Vivekananda 1893
Lijden in het Koninkrijk?
Dan zit de lijdende m.i. op een verkeerde locatie.
Lijden is inhaerent aan het deelnemen aan de wereldse onhebbelijkheden.
-
Je schijnt te denken dat alle deelnemers hier een metafysische mentale constructie hebben (allemaal anders en wat dan KG zou heten) en dat die dan geen lijden meer hebben. Het zijn juist die constructies die te lijden geven.peda schreef: Gisteren, 15:19 Lijden in het Koninkrijk?
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
In de wereld van Peda zijn er verschillende koninkrijkjes, in werkelijkheid niet natuurlijk.Leon schreef: Gisteren, 14:55De indruk is dat je allemaal verschillende koninkrijkjes zou kunnen hebben. Dat is dan wel het helemaal niet begrijpen lijkt me.Tufkah schreef: Gisteren, 14:31
Het Koninkrijk geeft inderdaad aan hoe er geleefd zou moeten worden. Immers: het boze is het niet eens met het Koninkrijk. Het boze wil niet dat mensen op zoek gaan naar het Koninkrijk. Er zijn dus ook niet velerlei "" Koninkrijk-hekjes "'. Het enige wat "hek" is, is het boze.
De ware aard van het zelf kan pas onthuld worden als het volledig weg is.
-
Ieder lijden is altijd verbonden met een ego/zelf. Maar dat neemt niet weg dat men het lijden van een ander op zich kan nemen, om wat voor reden dan ook. Of dat verstandig is, dat weet ik niet. Het is goed dat het lijden er is voor het ego, anders komt er niks in beweging. Je zou het ook anders kunnen zeggen: lijden is de afwezigheid van liefde in de mens.Leon schreef: Gisteren, 15:34Je schijnt te denken dat alle deelnemers hier een metafysische mentale constructie hebben (allemaal anders en wat dan KG zou heten) en dat die dan geen lijden meer hebben. Het zijn juist die constructies die te lijden geven.peda schreef: Gisteren, 15:19 Lijden in het Koninkrijk?
-
Misschien is een bonte stoet wensen liefde voor de mens, maar dan is de voorwaarde wel dat je niet te lijden hebt onder jouw bont zijn. Ik wil persoonlijk graag minder bont zijn.Tufkah schreef: Gisteren, 15:49Ieder lijden is altijd verbonden met een ego/zelf. Maar dat neemt niet weg dat men het lijden van een ander op zich kan nemen, om wat voor reden dan ook. Of dat verstandig is, dat weet ik niet. Het is goed dat het lijden er is voor het ego, anders komt er niks in beweging. Je zou het ook anders kunnen zeggen: lijden is de afwezigheid van liefde in de mens.Leon schreef: Gisteren, 15:34
Je schijnt te denken dat alle deelnemers hier een metafysische mentale constructie hebben (allemaal anders en wat dan KG zou heten) en dat die dan geen lijden meer hebben. Het zijn juist die constructies die te lijden geven.
-
Vergeet alle andere Swami's.
Alle heil komt van Swami Salami.
https://www.youtube.com/watch?v=qGJHzf50Oq4
Alle heil komt van Swami Salami.
https://www.youtube.com/watch?v=qGJHzf50Oq4
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
-
Onderscheidt jezelf niet van een ander, dan wordt je vanzelf minder bont en val je buiten Peda's bonte stoet.Leon schreef: Gisteren, 15:54Misschien is een bonte stoet wensen liefde voor de mens, maar dan is de voorwaarde wel dat je niet te lijden hebt onder jouw bont zijn. Ik wil persoonlijk graag minder bont zijn.Tufkah schreef: Gisteren, 15:49
Ieder lijden is altijd verbonden met een ego/zelf. Maar dat neemt niet weg dat men het lijden van een ander op zich kan nemen, om wat voor reden dan ook. Of dat verstandig is, dat weet ik niet. Het is goed dat het lijden er is voor het ego, anders komt er niks in beweging. Je zou het ook anders kunnen zeggen: lijden is de afwezigheid van liefde in de mens.
-
De niet van zichzelf onderscheiden persoon is er 1 in de bonte stoet, en wordt daarmee onderscheiden. Maar goed dat mag een ander doen dan.Tufkah schreef: Gisteren, 17:13Onderscheidt jezelf niet van een ander, dan wordt je vanzelf minder bont en val je buiten Peda's bonte stoet.Leon schreef: Gisteren, 15:54
Misschien is een bonte stoet wensen liefde voor de mens, maar dan is de voorwaarde wel dat je niet te lijden hebt onder jouw bont zijn. Ik wil persoonlijk graag minder bont zijn.
-
Dat is het amusante van veel discussies alhier, velen menen dat de geestelijke mens zich verheven voelt omdat hij zich van niemand onderscheidt. De wens om zich te onderscheiden zit er diep in bij de natuurlijke mens, de ik-wereld relatie verbreek je niet zomaar.Leon schreef: Gisteren, 17:44De niet van zichzelf onderscheiden persoon is er 1 in de bonte stoet, en wordt daarmee onderscheiden. Maar goed dat mag een ander doen dan.Tufkah schreef: Gisteren, 17:13
Onderscheidt jezelf niet van een ander, dan wordt je vanzelf minder bont en val je buiten Peda's bonte stoet.
-
ja de seks-religie, je onderscheidenTufkah schreef: Gisteren, 20:46Dat is het amusante van veel discussies alhier, velen menen dat de geestelijke mens zich verheven voelt omdat hij zich van niemand onderscheidt. De wens om zich te onderscheiden zit er diep in bij de natuurlijke mens, de ik-wereld relatie verbreek je niet zomaar.Leon schreef: Gisteren, 17:44
De niet van zichzelf onderscheiden persoon is er 1 in de bonte stoet, en wordt daarmee onderscheiden. Maar goed dat mag een ander doen dan.
-
Ik vraag toch of jij ze kent, niet wat je van andere mensen denkt.peda schreef: Gisteren, 14:18Ik zet "wetten "" zeer bewust tussen aanhalingstekens.
Voor een individuele beschouwer moge er subjectief sprake zijn van onveranderlijke "" Hermetische wetten "', maar een andere beschouwer ervaart van deze "' Hermetische wetten "' niets. Daarom ben ik ook zeer penibel bij gebruik van het woord "' wet "' en hetzelfde geldt bij mij voor gebruik van het woord "" bewijs "'.