Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 06 jul 2026, 11:45Inderdaad is de NWV aangepast. Er zijn alle traditionele toevoegingen verwijderd.
Uiteraard is Gods naam ook weer toegevoegd, waar hij oorspronkelijk heeft gestaan.
De traditionele triade kerkleer kan je er dus niet meer in vinden.

Er is trouwens een versie van de SV, die de Jehovah bijbel word genoemd.
Tussen 1750 en 1761 gaf drukker Nicolaas Goetzee in Gorinchem edities van de Statenvertaling uit waarin wél consequent de naam Jehovah in plaats van HEERE werd gebruikt. Deze uitgaven staan in het boeken- en bijbelonderzoek bekend als de zogenaamde "Jehovabijbels". Deze versie is te zien in het Statenbijbel museum in Leerdam.

Ook bestaat de hel niet meer in de NWV.
In de gangbare kerkvertalingen wordt Sjeool wisselend met „dodenrijk”, „onderwereld”, „afgrond”, „graf” en met "hel" weergegeven.
Dus we zijn het erover eens dat de bijbel geschreven en gewijzigd is door mensen.
Alpha schreef: Psalm 55:
16 Laat de dood hen als een schuldeiser overvallen, laat hen levend in het graf neerdalen; want kwaad heerst in hun woning, in hun binnenste. HSV.
15 Dat hun de dood als een schuldeiser overvalle, dat zij als levend ter helle nederdalen; want boosheden zijn in hun woning, in het binnenste van hen.
Dit is geen God van pure liefde die dat zei. Ook niet almachtig, want er wordt bij 16 opgeroepen mensen levend te begraven.
Alpha schreef: In de NWV is het duidelijk geworden dat God het aardse paradijs weer zal herstellen en dat de 144.000 (de kleine kudde) Jezus gaan ondersteunen in de regering van Gods koninkrijk. (Openbaring 20:1-6.)
De grote menigte op aarde, die Gods goedkeuring hebben gekregen, zal op aarde blijven en uiten hun vreugde door met "palmtakken" te zwaaien. (Openbaring 7:9, 10.)
Ik hoef niet tot die kudde te horen en in plaats van palmtakken hebben we tegenwoordig vaker ventilatoren.
Alpha schreef: Wat Jesaja 45:7 betreft, het is de bekende tunnelvisie, die sommige mens gebruiken om de schepper kwaadaardigheid te verwijten.
Hierbij wordt de context gewoon genegeerd.
Uit het verslag van Job blijkt dat Jehovah bepaalde dingen toelaat en niet veroorzaakt.
Hij reageerde in dat geval op een kwaadaardige beschuldiging van Satan en liet toe dat Satan Job beproefde, maar hij behield de regie. ( Job 1: 6-12).
Jehovah beproeft zelf niemand. (Jakobus 1:13).
God is beslist niet ondoorgrondelijk, hij toont in de Bijbel wie hij werkelijk is.
Zijn grootheid is voor mensen inderdaad ondoorgrondelijk. (Jes. 55:9)
Ik negeer alle ruis om te lezen wat er staat geschreven. Jij wil niet lezen en accepteren wat er staat.

Als de hete angels van angst uit de diverse bijbels worden geschrapt, uit teksten die angst aanjagen, oproepen tot geweld, mensen opdrachten geven om in naam van God anderen te doden, gruwelen van de eigen schepping dan maak je een grotere God dan dat kleintje met al die nonsens erbij.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 06 jul 2026, 12:23
Reiziger schreef: 01 jul 2026, 17:03
Omdat een volkomen liefhebbende God volkomen betrokken is bij z’n schepping. Een God die volkomen liefheeft én die het tevens niets uitmaakt wat je gelooft en zelfs óf je überhaupt gelooft, is een tegenspraak in zichzelf. Anders gezegd: een onmogelijke God.

Gods liefde is volkomen gericht op de ander, de mensheid in dit geval. Dat is juist de reden waarom Hij alles heeft gegeven om de schepping weer terug naar de oorsprong te brengen. Dat betekent tevens dat God een volkomen oordeel velt over datgene dat Zijn schepping om zeep tracht te helpen.

Dat oordeel wordt nu over de gehele mensheid uitgesproken in Jezus Christus en niet pas als een mens sterft. De Bijbel zegt het als volgt in 1 Petrus 4:17 (NBV21): „Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te gehoorzamen?“

Ergens anders (Johannes 3:17-21 (NBG1951) zegt Jezus tegen Nikodemus: „Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn“.
1 Petrus 4:
17 „Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te gehoorzamen?“ NBV21

17  Want dit is de vastgestelde tijd voor het oordeel en het begint bij het huis van God. Als het dus bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met degenen die het goede nieuws van God niet gehoorzamen?
18 ‘En als de rechtvaardige al met moeite wordt gered, wat zal er dan gebeuren met de goddeloze en de zondaar?’
19 Daarom moeten degenen die lijden in overeenstemming met de wil van God, zich blijven verlaten op de trouwe Schepper en ermee doorgaan het goede te doen. NWV.

Het "huis van God" betreft hier de kleine kudde, die met de Hg zijn gezalfd.
De verwijstekst bij vers 18 is Mattheüs 7:13, 14.

Johannes 3:
17„Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.
18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.
19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.
20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn“.
NBG1951

17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd zodat hij de wereld zou oordelen, maar zodat de wereld door hem gered zou worden.
18 Wie in hem gelooft, zal niet geoordeeld worden. Wie niet gelooft, is al geoordeeld, omdat hij niet in de naam van de eniggeboren Zoon van God heeft geloofd.
19 Dit is de basis voor het oordeel: het licht kwam in de wereld, maar de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht.
20 Wie walgelijke dingen doet, haat het licht en komt niet naar het licht, om te voorkomen dat zijn daden worden afgekeurd. 21 Maar wie doet wat goed is, komt naar het licht, zodat openbaar wordt dat zijn daden in overeenstemming zijn met Gods wil. NWV.

Verwijstekst bij vers 16: Lukas 19:10

In de NWV zijn vele verwijsteksten gegeven, die verder inzicht geven.

De NWV is vrij toegankelijk op JW.ORG voor belangstellenden.

Vandaar ook dat in deze tekst staat:
Mt 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

De tijd van het einde is duidelijk aangebroken.
Nagenoeg alle eindtijd profetieën zijn uitgekomen.

Op JW.ORG kan je de NWV in 1126 talen bekijken.
Alle mensen kunnen nu, met elkaar, de Bijbel bestuderen.

Jezus startte het onderwijs met de opdracht om het goede nieuws te verkondigen aan alle stammen, talen, volken en landen.
Als Jezus koning is, zal er dit gebeuren:

Daniël 7:
13 Ik bleef toekijken en zag in de nachtelijke visioenen dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die leek op een mensenzoon. Hij kreeg toegang tot de Oude van Dagen en werd vlak voor hem gebracht.
14 Hij kreeg heerschappij, eer en een koninkrijk, en alle volken, naties en taalgroepen moesten hem dienen. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk zal niet worden vernietigd. NWV.
Allemaal menselijke bangmakerij, met een God van pure liefde heeft het niets te maken. Ook constateer ik dat er geen almacht is en dat de schepping een grote mislukking is. Ik lees over een heel klein godje in de bijbel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 06 jul 2026, 16:56
Allemaal menselijke bangmakerij, met een God van pure liefde heeft het niets te maken. Ook constateer ik dat er geen almacht is en dat de schepping een grote mislukking is. Ik lees over een heel klein godje in de bijbel.
Inderdaad, de God van de Bijbel is zo klein dat de God van de Bijbel Niets is. Alleen bedachte goden hebben een vorm en daarmee een vormaat/formaat!
De snelste manier om van vreemdelingen af te komen is kennis met ze maken. -Loesje-
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 06 jul 2026, 17:35
Messenger schreef: 06 jul 2026, 16:56
Inderdaad, de God van de Bijbel is zo klein dat de God van de Bijbel Niets is. Alleen bedachte goden hebben een vorm en daarmee een vormaat/formaat!
Alle Goden en godsbeelden zijn door mensen bedacht.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 06 jul 2026, 13:13
Dat_beloof_ik schreef: 01 jul 2026, 17:23

Hebben we het over déze God :

1. (Exodus 20:5) ...... want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

2. (Numeri 14:33) En uw kinderen zullen gaan weiden in deze woestijn, veertig jaren, en zullen uw hoererijen dragen, totdat uw dode lichamen verteerd zijn in deze woestijn.

3. (Exodus 4:11) En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?

4. (Leviticus 21:18-23) Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht................... Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!

Is dat volkomen liefde?
Is het volkomen liefde dat je kinderen afrekent op het gedrag van vader, waar ze zelf part noch deel aan hebben? (1 en 2)
Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt? (3)
En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ? (4)
Of prik ik nu met de rauwe werkelijkheid door jouw luchtbel heen?
Als je wat verder kijkt, dan kan je neus lang is:

Exodus 20:
5 Buig je er niet voor neer en laat je er niet toe verleiden ze te vereren, want ik, Jehovah, je God, ben een God die volledige toewijding eist. Voor de overtredingen van vaders laat ik zonen boeten en ook de derde en de vierde generatie van hen die mij haten. NWV.

5 ...... want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Het gaat hier over de Israëlieten, die net uit Egypte zijn bevrijdt.
Zij krijgen hier specifieke regels van de schepper.
Hij eist exclusieve aanbidding. Afgodenaanbidders worden bestraft. (Exodus 34:14)

Numeri 14:
33 Jullie zonen zullen 40 jaar lang herders zijn in de woestijn, en ze zullen moeten boeten voor jullie daden van ontrouw totdat de laatste van jullie dood is neergevallen in deze woestijn. NWV

33 Jullie zonen zullen 40 jaar lang herders zijn in de woestijn, en ze zullen moeten boeten voor jullie daden van ontrouw totdat de laatste van jullie dood is neergevallen in deze woestijn.

Doordat ze een vorm van opstand hadden en ondankbaar waren, mocht die generatie niet naar het beloofde land.

Exodus 4:
11 Jehovah zei tegen hem: ‘Wie heeft de mens een mond gegeven en wie maakt iemand stom, doof, ziend of blind? Ben ik, Jehovah, niet degene die dat doet? NWV.
11 En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?

Doordat Adam en Eva in opstand waren gekomen, kregen hun nakomelingen gebreken.
In Gen 3:15 werkt de schepper aan een oplossing.

Leviticus 21:
16  Vervolgens zei Jehovah tegen Mozes:
17  ‘Zeg tegen Aäron: “Niemand van je nakomelingen* die een gebrek heeft, mag het brood van zijn God komen aanbieden. Dat geldt van generatie op generatie.
18 Als een man een gebrek heeft, mag hij het brood niet komen aanbieden: een man die blind of kreupel is, die een misvormd gezicht heeft of bij wie een van de ledematen te lang is,
19 een man met een gebroken voet of een gebroken hand,
20 een man met een bochel, een dwerg of een man met een oogaandoening, eczeem, ringworm of met beschadigde zaadballen.
21 Geen enkele nakomeling van de priester Aäron met een gebrek mag Jehovah’s vuuroffers komen aanbieden. Omdat hij een gebrek heeft, mag hij het brood van zijn God niet komen aanbieden.
22 Wel mag hij van het brood van zijn God eten, zowel van de allerheiligste dingen als van de heilige dingen.
23 Maar hij mag niet in de buurt van het gordijn komen en hij mag niet bij het altaar komen, want hij heeft een gebrek. Hij mag mijn heiligdom niet ontwijden, want ik ben Jehovah, die hen heiligt.”’

18 Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden;
19 Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn;
20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht...................
21 Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!

Vandaar dat ik twee verzen er aan heb toegevoegd, het is dan wat duidelijker.
Jehovah eist dat degene die in zijn tabernakel dient, geen gebreken vertoond, die hem onteren.

Zelfs Farao's stelden eisen aan zijn priesters!

Je beoefend zo m.i. een vorm van blasfemie. :(
De reden van afwijzen doet er niet toe, het zoals wat Farao's denken.
De term blasfemie wordt wel vaker gebruikt bij gebrek aan argument, dat zegt me dus niks.

Mijn vraag was simpel.

Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt? (3)
En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ? (4)
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)