Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 17 aug 2026, 17:41
Alpha schreef: 17 aug 2026, 17:37 Ga eens voor die spiegel vandaan?
Probeer eens te begrijpen, waar ik het over heb?
Ik peins er niet over. Ik heb je geschreven dat er in de Bijbel een uitdrukking voorkomt uit de Griekse mythologie. Je hebt een week de tijd gehad om hem te vinden, zodat je dan zelf dingen uitzoekt i.p.v. dat je het Besturend Lichaam napraat. Maar ik heb het vermoeden dat je dat niet gedaan hebt, dus ik geef je gewoon weer een week.
Ik praat inderdaad de Bijbel na.
Ik citeerde een uitspraak van Paulus.

Als je de Griekse filosofen zou onderzoeken, dan zou je zien dat hun filosofie nauw verbonden is met de Griekse geloofsbeleving.
Dan kan je lezen in hun uitspraken, ze maken daar geen geheim van.

Natuurlijk wil je daar niet over peinzen.
De mensen uit Noach's tijd peinsden daar ook niet over, om te luisteren wat en waarom hij de ark bouwde.
Toen de deur van de ark dicht ging en het begon te regenen, toen stopten ze met peinzen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 27 jul 2026, 13:05
Alpha schreef: 27 jul 2026, 12:09 Je geloof dus , wat je wilt geloven.
Dat doet ieder mens als je geloof bedoelt als een mentale overtuiging. Dit forum is dan ook een marktplaats waar mentale overtuigingen aan de man gebracht worden. JG hebben zelfs een wandelende marktplaats. Overtuigingen als handelswaar.
Dat wil je zo geloven.
Jg geven belangeloos veel tijd aan belangstellende mensen en vragen daar nooit een vergoeding voor.
Dat deed Jezus ook niet.

Een Amerikaanse televisiedominees zei in een interview: „WIJ verkochten onze bediening voor geld.”

Jezus was zelf een reizende bedienaar. Hij leidde zijn apostelen en discipelen op om hem na te volgen door niet slechts in Judea en Samaria maar „tot de verst verwijderde streek der aarde” te prediken. (Handelingen 1:8).

Dat voorbeeld volgen alle JG.

Op het congres afgelopen weekend, zag ik dat in de praktijk.
Vele buitenlandse bezoekers waren traditioneel gekleed.
Daardoor waren ze makkelijk te herkennen.

Zo kwam ik neen echtpaar uit zuid Korea tegen, die een Nederlandse vertaalapp op op hun telefoon hadden.
Zo was wat communicatie mogelijk.

Zo had een Joodse man een traditioneel kleed aan en een keppeltje op.

Zo was er een zuid Afrikaanse vrouw in traditionele kleding.
Ze had om haar nek een messing spiraal om, zoals dat in hun cultuur soms gebruikelijk is.
Ik had dat al eens in een documentaire gezien.

Zo waren er 10tallen nationaliteiten aanwezig, soms herkenbaar aan hun kleding.
Altijd aan hun lapelkaartje, die in een andere taal of in het Engels is geschreven.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 aug 2026, 16:52
Dat_beloof_ik schreef: 27 jul 2026, 16:13

Ik geef ook een reactie uit de bijbel, meer niet.
Het is duidelijk dat je die niet wilt horen of kan verdragen.
Ik denk eerder dat jij als Jehova's getuige moeite hebt met vragen en kritiek op de bijbel en dat niet kan verdragen.
Alle Jg laten gewoon letterlijk zien, wat er in de bijbel staat.

Ongefundeerde kritiek laten we, zoals het is.

Vragen beantwoorden we via de bijbel en laten soms zien wat de oorsprong is van een tegengestelde mening.

Het is makkelijk aan te tonen wie de "god" van deze wereld is. ( Lukas 4:1-13; Mt 4:1-11).
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 27 jul 2026, 13:27
Alpha schreef: 27 jul 2026, 12:59Als je door rood rijdt, krijg je een bekeuring, als er gehandhaafd wordt. Dat is JOUW probleem, niet het mijne.
Al je niet betaald, wordt jouw probleem steeds groter.

Er zijn mensen die de overheid niet accepteren en die krijgen ook steeds meer problemen.
Ik weet hoe het CJIB werkt, maar dat heeft niets met God te maken.

We hebben een vrije wil en een God van pure onvoorwaardelijke liefde die om niet is en God ondersteunt alle keuzes die we maken. Of we bewust of onbewust kiezen, of we individueel of collectief kiezen...
Alpha schreef: Ieder zijn keuze.
Precies ieder zijn keuze en het is een vrije keuze zonder oordeel, zonder interventie.
Alpha schreef: De meeste mensen kiezen voor een "eigen" geloof.
Elk geloof brengt je thuis, via een korte weg of via een omweg en eigenlijk ben je nu al thuis bij God. Je bent onlosmakelijk deel en altijd verbonden met God. Jij bent een expressie van God zoals wij allemaal en het overige leven.
Alpha schreef: De problemen om ons heen worden steeds duidelijker.
Geen mens is in staat daar iets tegen te doen, het is te laat.

Ik heb al vaker relevante voorbeelden getoond.
Het hangt er van af welke problemen je bedoelt. Bedoel je Donald Trump en Vladimir Poetin? Beiden zijn inmiddels volledig van het ganzenbord gewandeld en beschikken over lucifers waarmee de hele planeet onleefbaar kan worden voor de mens. En vlak ook de leider van Noord-Korea niet uit.
Grappig dat je de gegeven illustratie niet wilt begrijpen.

De handelwijze van de genoemde wereldleiders (lijders) zijn m.i. de aanloop naar het ingrijpen van God.
Alle profetieën over de tijd van het einde bevestigen dat. (Jesaja 2: 2-4)
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 06 jul 2026, 16:47
Alpha schreef: 06 jul 2026, 11:45Inderdaad is de NWV aangepast. Er zijn alle traditionele toevoegingen verwijderd.
Uiteraard is Gods naam ook weer toegevoegd, waar hij oorspronkelijk heeft gestaan.
De traditionele triade kerkleer kan je er dus niet meer in vinden.

Er is trouwens een versie van de SV, die de Jehovah bijbel word genoemd.
Tussen 1750 en 1761 gaf drukker Nicolaas Goetzee in Gorinchem edities van de Statenvertaling uit waarin wél consequent de naam Jehovah in plaats van HEERE werd gebruikt. Deze uitgaven staan in het boeken- en bijbelonderzoek bekend als de zogenaamde "Jehovabijbels". Deze versie is te zien in het Statenbijbel museum in Leerdam.

Ook bestaat de hel niet meer in de NWV.
In de gangbare kerkvertalingen wordt Sjeool wisselend met „dodenrijk”, „onderwereld”, „afgrond”, „graf” en met "hel" weergegeven.
Dus we zijn het erover eens dat de bijbel geschreven en gewijzigd is door mensen.
Alpha schreef: Psalm 55:
16 Laat de dood hen als een schuldeiser overvallen, laat hen levend in het graf neerdalen; want kwaad heerst in hun woning, in hun binnenste. HSV.
15 Dat hun de dood als een schuldeiser overvalle, dat zij als levend ter helle nederdalen; want boosheden zijn in hun woning, in het binnenste van hen.
Dit is geen God van pure liefde die dat zei. Ook niet almachtig, want er wordt bij 16 opgeroepen mensen levend te begraven.
Alpha schreef: In de NWV is het duidelijk geworden dat God het aardse paradijs weer zal herstellen en dat de 144.000 (de kleine kudde) Jezus gaan ondersteunen in de regering van Gods koninkrijk. (Openbaring 20:1-6.)
De grote menigte op aarde, die Gods goedkeuring hebben gekregen, zal op aarde blijven en uiten hun vreugde door met "palmtakken" te zwaaien. (Openbaring 7:9, 10.)
Ik hoef niet tot die kudde te horen en in plaats van palmtakken hebben we tegenwoordig vaker ventilatoren.
Alpha schreef: Wat Jesaja 45:7 betreft, het is de bekende tunnelvisie, die sommige mens gebruiken om de schepper kwaadaardigheid te verwijten.
Hierbij wordt de context gewoon genegeerd.
Uit het verslag van Job blijkt dat Jehovah bepaalde dingen toelaat en niet veroorzaakt.
Hij reageerde in dat geval op een kwaadaardige beschuldiging van Satan en liet toe dat Satan Job beproefde, maar hij behield de regie. ( Job 1: 6-12).
Jehovah beproeft zelf niemand. (Jakobus 1:13).
God is beslist niet ondoorgrondelijk, hij toont in de Bijbel wie hij werkelijk is.
Zijn grootheid is voor mensen inderdaad ondoorgrondelijk. (Jes. 55:9)
Ik negeer alle ruis om te lezen wat er staat geschreven. Jij wil niet lezen en accepteren wat er staat.

Als de hete angels van angst uit de diverse bijbels worden geschrapt, uit teksten die angst aanjagen, oproepen tot geweld, mensen opdrachten geven om in naam van God anderen te doden, gruwelen van de eigen schepping dan maak je een grotere God dan dat kleintje met al die nonsens erbij.
Je gelooft dus wat je wilt geloven en accepteert alleen datgene wat je het beste uit komt.

De Bijbel jakkert geen angst aan, dat doen juist de kerken en afgoden aanbidders.
Die laat duidelijk zien dat er een betere wereld op komst is, onder Jezus leiding.

Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. 3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

Wat betekend een nieuwe hemel, een nieuwe aarde?
Wat betekend de zee is er niet meer?

De Bijbel geeft daar een antwoord op, maar alleen voor zachtmoedige mensen.

Psalm 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.
29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven. NWV.

Je kan kiezen tussen intens genieten, of juist niet.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 17:35
Messenger schreef: 10 aug 2026, 13:53
De bijbel heeft mij weinig te vertellen. God hielp mij in een crisissituatie en gaf me inzicht. Daar ben ik veel verder mee gekomen.
Veel mensen menen dat zij informatie van God krijgen.
Je hoeft me niet te geloven hoor. Maar God was helder en toonde me dat God pure liefde is, liefde die onvoorwaardelijk is en om niet (verwacht helemaal niets terug);

God is Almachtig (niet in de zin van heerser, maar dat niets onmogelijk is voor God);

God is alomtegenwoordig en allesomvattend, er is niets anders dan God en God is niet van ons afgescheiden;

God is alziend en alwetend;

God is volmaakt, onkwetsbaar en onsterfelijk;

God is zonder enige behoefte, God verlangt naar ervaring.
Alpha schreef: Adam en Eva kregen informatie van een "slang", niet van Jehovah.
Alle informatie die ik ontvang wordt gefilterd en afgezet tegen de kenmerken die ik bovenin dit bericht heb vermeld.
Wanneer die informatie een van die kenmerken ondermijnt, is het valse informatie en komt het van 'de slang' (om jouw kretologie te gebruiken).

En zo simpel is het, mensen maken het onnodig ingewikkeld.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 17:48
Messenger schreef: 10 aug 2026, 13:50
Ik heb reeds vaker uitgelegd dat normen en waarden niet van God komen, het is mensenwerk.

Iedereen heeft toegang tot de hemel, Gods liefde is eindeloos.

"Dwaze maagden" staan in dit verband voor mij de Jehova's getuigen.

De bijbel heeft voor mij geen gezag. De zogenaamde woorden van Jezus zijn door anderen in zijn mond gelegd.
Als dat echt zo was, dan hadden de Schriftgeleerden hem de mond gesnoerd.

Ze probeerden hem steeds op woorden te vangen, helaas ze konden tegen zijn goddelijke wijsheid niet op.
Hij wist zelfs wat zij dachten en waarom zij zo dachten.

Dat bleek o.a. hoe zij reageerden, toen zij de uitwerking van zijn wonderen zagen.
Hij liet blinden zien, lammen liet hij lopen, doven konden weer horen, zieken genas hij.
Dat gebeurde in het openbaar met vele getuigen.

De arts Lukas interviewde vele getuigen en vandaar dat kon hij zeggen:

Lukas 1:
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theo̱filus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.

Als arts kon hij medische zaken herkennen en schreef daarover.
Ik heb het niet meegemaakt en ik ben geen getuige, dus is het voor mij slechts mythologie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 18:28
Messenger schreef: 03 aug 2026, 16:52
Ik denk eerder dat jij als Jehova's getuige moeite hebt met vragen en kritiek op de bijbel en dat niet kan verdragen.
Alle Jg laten gewoon letterlijk zien, wat er in de bijbel staat.

Ongefundeerde kritiek laten we, zoals het is.

Vragen beantwoorden we via de bijbel en laten soms zien wat de oorsprong is van een tegengestelde mening.

Het is makkelijk aan te tonen wie de "god" van deze wereld is. ( Lukas 4:1-13; Mt 4:1-11).
Voor mij is het nog veel makkelijker. 8-)
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 18:38
Messenger schreef: 27 jul 2026, 13:27
Ik weet hoe het CJIB werkt, maar dat heeft niets met God te maken.

We hebben een vrije wil en een God van pure onvoorwaardelijke liefde die om niet is en God ondersteunt alle keuzes die we maken. Of we bewust of onbewust kiezen, of we individueel of collectief kiezen...

Precies ieder zijn keuze en het is een vrije keuze zonder oordeel, zonder interventie.

Elk geloof brengt je thuis, via een korte weg of via een omweg en eigenlijk ben je nu al thuis bij God. Je bent onlosmakelijk deel en altijd verbonden met God. Jij bent een expressie van God zoals wij allemaal en het overige leven.

Het hangt er van af welke problemen je bedoelt. Bedoel je Donald Trump en Vladimir Poetin? Beiden zijn inmiddels volledig van het ganzenbord gewandeld en beschikken over lucifers waarmee de hele planeet onleefbaar kan worden voor de mens. En vlak ook de leider van Noord-Korea niet uit.
Grappig dat je de gegeven illustratie niet wilt begrijpen.

De handelwijze van de genoemde wereldleiders (lijders) zijn m.i. de aanloop naar het ingrijpen van God.
Alle profetieën over de tijd van het einde bevestigen dat. (Jesaja 2: 2-4)
Ik denk dat de gegeven illustratie onjuist is.

Ingrijpen van God? Dat gebeurt niet vanwege de vrije wil. De vrije wil wordt niet beperkt, niet geoordeeld en niet geïntervenieerd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 19:05Je gelooft dus wat je wilt geloven en accepteert alleen datgene wat je het beste uit komt.

De Bijbel jakkert geen angst aan, dat doen juist de kerken en afgoden aanbidders.
Die laat duidelijk zien dat er een betere wereld op komst is, onder Jezus leiding.

Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. 3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.

Wat betekend een nieuwe hemel, een nieuwe aarde?
Wat betekend de zee is er niet meer?

De Bijbel geeft daar een antwoord op, maar alleen voor zachtmoedige mensen.

Psalm 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.
29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven. NWV.

Je kan kiezen tussen intens genieten, of juist niet.
God geneest alle pijn, verdriet en leed van iedereen, niet alleen voor zachtmoedige mensen.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 17 aug 2026, 17:17
Dat_beloof_ik schreef: 10 aug 2026, 19:29

Dat zou ik kunnen doen, maar je gaat dat toch niet lezen of in overweging nemen dus dat heeft weinig nut.
Je ontwijkt mijn vraag en stelt een wedervraag.
Daarom eerst even terug naar de basis, want zo komen we geen steek verder.
Daarom nog maar eens.
Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt?
En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ?
Jouw antwoord gaat niet komen, je plaatste alleen ontwijkende teksten.
Daarom een paar bijbelpassages waar mijn vragen op waren gebaseerd.
Exodus 4:11: En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?

Leviticus 21:18-23: Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht................... Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige; want Ik ben de HEERE, die hen heilige!

Je ziet, ik citeer slechts bijbelteksten, daar kun je dus alleen maar mee eens zijn. Toch?
Jammer dat je niet door hebt, dat ik beslist niet interpreteer, maar toon wat de Bijbel werkelijk leert, zonder toevoegingen, zonder traditionele leringen, zonder on-Bijbelse feesten en gebruiken. Maar wel met het gebruiken van Gods naam, die in de NWV gewoon word weergegeven.

Want ik probeer oprecht zo nauwkeuring mogelijk in Jezus voetstappen te treden.
Daarom gebruik ik graag illustraties om iets duidelijk te maken.

Afgelopen weekend heb ik in Utrecht het internationaal congres bijgewoond met ca. 43.000 andere gelovigen.
Ik hoop dat het leuk was in Utrecht, maar je geeft weer geen antwoord op de vraag.....
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 17 aug 2026, 19:21
God geneest alle pijn, verdriet en leed van iedereen, niet alleen voor zachtmoedige mensen.
Vandaar dat er zoveel mensen bij de GGZ lopen, verslaafd zijn , in de war zijn , aan de depressiva zijn enz enz. Allemaal door God genezen?
Zonder vergeving zijn we voor altijd gebonden aan de situatie die het lijden heeft gecreëerd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 17 aug 2026, 20:31
Messenger schreef: 17 aug 2026, 19:21
Vandaar dat er zoveel mensen bij de GGZ lopen, verslaafd zijn , in de war zijn , aan de depressiva zijn enz enz. Allemaal door God genezen?
Je kunt tijdens het leven worden genezen of daarna. Elke ziel heeft verder een agenda voor een hoger plan. Mijn ziel in elk geval wel.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 17 aug 2026, 21:31
Tufkah schreef: 17 aug 2026, 20:31

Je kunt tijdens het leven worden genezen of daarna. Elke ziel heeft verder een agenda voor een hoger plan. Mijn ziel in elk geval wel.
De enige die geneest is Jezus Christus. Zie de zaligsprekingen.
Zonder vergeving zijn we voor altijd gebonden aan de situatie die het lijden heeft gecreëerd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 18 aug 2026, 09:29
Messenger schreef: 17 aug 2026, 21:31
Ik laat het over aan God.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 18 aug 2026, 10:02
Tufkah schreef: 18 aug 2026, 09:29

Dan komen we weer terug bij mijn opmerking van gisteren om 21:31 Het gaat niet om jou of mij, maar om die miljoenen mensen die verdwaald zijn in de depressies, verslavingen enz enz. Ik kan natuurlijk schrijven dat zij zich maar hadden moeten bekeren, maar dat is te laat als je diep in de put zit.
Messenger

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 18 aug 2026, 10:10
Messenger schreef: 18 aug 2026, 10:02
Dan komen we weer terug bij mijn opmerking van gisteren om 21:31 Het gaat niet om jou of mij, maar om die miljoenen mensen die verdwaald zijn in de depressies, verslavingen enz enz. Ik kan natuurlijk schrijven dat zij zich maar hadden moeten bekeren, maar dat is te laat als je diep in de put zit.
Genezing en heling is niet afhankelijk van bekeren. De pure liefde geneest en heelt alle leed van iedereen.