Dat doet ieder mens als je geloof bedoelt als een mentale overtuiging. Dit forum is dan ook een marktplaats waar mentale overtuigingen aan de man gebracht worden. JG hebben zelfs een wandelende marktplaats. Overtuigingen als handelswaar.
Na het sterven linea recta naar de hemel
-
Tufkah
- Man/Vrouw: M
Re: Na het sterven linea recta naar de hemel
Het denkvermogen begrijpt niet 'aanwezigheid'.
-
Alpha
Is het jou niet bekend, dat Jg nooit het geloof als handelswaar bekijken?Tufkah schreef: 27 jul 2026, 13:05Dat doet ieder mens als je geloof bedoelt als een mentale overtuiging. Dit forum is dan ook een marktplaats waar mentale overtuigingen aan de man gebracht worden. JG hebben zelfs een wandelende marktplaats. Overtuigingen als handelswaar.
Doe je bril van vooroordeel eens af en zie, dat 9 miljoen verkondigers dat "Pro Deo" doen.
Daarom volgen Jg Jezus voorbeeld en verkondigen het goede nieuws, nu letterlijk wereldwijd.
-
Messenger
Ik weet hoe het CJIB werkt, maar dat heeft niets met God te maken.Alpha schreef: 27 jul 2026, 12:59Als je door rood rijdt, krijg je een bekeuring, als er gehandhaafd wordt. Dat is JOUW probleem, niet het mijne.
Al je niet betaald, wordt jouw probleem steeds groter.
Er zijn mensen die de overheid niet accepteren en die krijgen ook steeds meer problemen.
We hebben een vrije wil en een God van pure onvoorwaardelijke liefde die om niet is en God ondersteunt alle keuzes die we maken. Of we bewust of onbewust kiezen, of we individueel of collectief kiezen...
Precies ieder zijn keuze en het is een vrije keuze zonder oordeel, zonder interventie.Alpha schreef: Ieder zijn keuze.
Elk geloof brengt je thuis, via een korte weg of via een omweg en eigenlijk ben je nu al thuis bij God. Je bent onlosmakelijk deel en altijd verbonden met God. Jij bent een expressie van God zoals wij allemaal en het overige leven.Alpha schreef: De meeste mensen kiezen voor een "eigen" geloof.
Het hangt er van af welke problemen je bedoelt. Bedoel je Donald Trump en Vladimir Poetin? Beiden zijn inmiddels volledig van het ganzenbord gewandeld en beschikken over lucifers waarmee de hele planeet onleefbaar kan worden voor de mens. En vlak ook de leider van Noord-Korea niet uit.Alpha schreef: De problemen om ons heen worden steeds duidelijker.
Geen mens is in staat daar iets tegen te doen, het is te laat.
Ik heb al vaker relevante voorbeelden getoond.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Tufkah
Je gaat weer eens niet in op hetgeen ik stelde, maar je hakt in op een stropop.Alpha schreef: 27 jul 2026, 13:18Is het jou niet bekend, dat Jg nooit het geloof als handelswaar bekijken?Tufkah schreef: 27 jul 2026, 13:05
Dat doet ieder mens als je geloof bedoelt als een mentale overtuiging. Dit forum is dan ook een marktplaats waar mentale overtuigingen aan de man gebracht worden. JG hebben zelfs een wandelende marktplaats. Overtuigingen als handelswaar.
Doe je bril van vooroordeel eens af en zie, dat 9 miljoen verkondigers dat "Pro Deo" doen.
Daarom volgen Jg Jezus voorbeeld en verkondigen het goede nieuws, nu letterlijk wereldwijd.
Het denkvermogen begrijpt niet 'aanwezigheid'.
-
Dat_beloof_ik
Ik geef ook een reactie uit de bijbel, meer niet.Alpha schreef: 27 jul 2026, 12:51Ik geef een reactie vanuit de bijbel, meer niet.Dat_beloof_ik schreef: 20 jul 2026, 15:25
Het is niet te eenvoudig, maar te uitgebreid en het is geen antwoord op mijn vraag, waarvan nu wel duidelijk is dat je die ontwijkt.
Eerst even een kleine opmerking over je (overigens niet ter zake doende) antwoord.
Je haalt Exodus aan, waarin de zonen tot in de 4e generatie moeten boeten.
Maar daarnaast staat erin Deuteronomium 24:16 precies het tegenovergestelde: De vaders zullen niet gedood worden voor de kinderen, en de kinderen zullen niet gedood worden voor de vaders; een ieder zal om zijn zonde gedood worden..
Volledig tegengestelde teksten, waar je dus niets mee kunt.
Dat gezegd hebbende:
Mijn vraag was simpel, toch antwoord je daar niet op. Daarom nog maar eens.
Is het volkomen liefde dat je mensen invalide maakt?
En is het volkomen liefde dat je ze daarna afwijst omdat ze invalide zijn ?
Het is duidelijk dat je dat niet wilt horen of kan verdragen.
Het is duidelijk dat je die niet wilt horen of kan verdragen.
Je kunt niet zeker weten want alles gaat voorbij, maar ik geloof in jou en mij (De Groot)