Hiernamaals.. na de dood zijn mensen als engelen in de hemel

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Jon
Man/Vrouw: M

Re: Hiernamaals.. na de dood zijn mensen als engelen in de hemel

Bericht door Jon »

Petra schreef: 12 sep 2025, 07:21
Jon schreef: 11 sep 2025, 13:57
Die jij zelf niet hebt gekend daar kun jij op aarde niets voor doen, maar directe overleden familieleden die vast zitten in de zogenaamde “hemelsferen”, die kunnen via jouw bewustzijn worden vrijgesproken. Dit gebeurt niet door jou, dit gebeurt door Jezus Christus, maar jij fungeert daarin wel als mede-advocaat. Je overleden familielid wordt constant aangeklaagd door de duivel, en Jezus Christus in jou spreekt hem met jouw hulp - met altijd uitsluitend erkenning van de Waarheid - vrij.
..
Overigens lukt dit niet bij ieder overleden familielid. Het is niet aan jou of mij of een overledene verlost wordt ja dan nee. En daarom is het van het hoogste belang dat jij als natuurlijke mens niet “verbonden” bent met “iedereen”. De gelovige moet eerst zelf verlost en bevrijd zijn en kan en mag (en wil) zich niet opnieuw verbinden met de natuurlijke mens.
Kijk aan. Hierin verschilt jouw -geestelijke mens- overtuiging enorm met die van Tufkah.
Bij jou is er een hiernamaals met hemelse sferen. Waar overleden worden aangeklaagd. En kun jij zelfs overledenen helpen om te worden vrijgesproken. Gebeurt dat dan na je dood of tijdens je leven?

En daarom is het van het hoogste belang dat jij als natuurlijk mens niet verbonden bent met iedereen. Schrijf je. Ik zie dat hoogste belang niet zo. Ik denk dat hoe belangrijker jij jouw taak als mede-advocaat vindt, hoe hoger dat belang is. Maar sja.. als je jouw taak zo hoog acht, is dan niet je ego aan het woord?

Je kon er niet verder naast zitten. Op je bericht ingaan doe ik niet want dit heeft geen zin.

Mijn bericht schreef ik aan Yours, die het mogelijk verstaan kan
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
Jon

Bericht door Jon »

Yours schreef: 11 sep 2025, 09:20

Voorzover mijn informatie strekt, dalen engelen in de duistere sferen af om te kijken of er zielen zijn die zich daaraan willen onttrekken.
Sommige “engelen” dragen schoenen en een spijkerbroek….
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Jon schreef: 12 sep 2025, 08:12
Petra schreef: 12 sep 2025, 07:31

Tufkah schrijft de vingers blauw dat er voor de geestelijke mens niks is na de dood. En dat er geen hemeltoerisme is.
Kennelijk bestaat er volgens jou wel een hiernamaals en doe je ook nog aan hel- toerisme. Kom je er vaak op bezoek om even te kijken hoe het gaat?
Integendeel. Ik schrijf hetzelfde als Tufkah. Zowel voor de geestelijke als de natuurlijke mens is geen hiernamaals. Enkel Hier en Nu maals.
Je schreef toch echt zelf over mensen die na het sterven vastzitten in hemelsferen.
Gewoonlijk wordt NA de dood hiernamaals genoemd. Dan kun je dat wel hier en NU maals noemen , maar dat verandert niet het gegeven dat je wel degelijk over een -iemand is nog ergens- NA de dood praat.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Jon

Bericht door Jon »

Petra schreef: 12 sep 2025, 09:17
Jon schreef: 12 sep 2025, 08:12

Integendeel. Ik schrijf hetzelfde als Tufkah. Zowel voor de geestelijke als de natuurlijke mens is geen hiernamaals. Enkel Hier en Nu maals.
Je schreef toch echt zelf over mensen die na het sterven vastzitten in hemelsferen.
Gewoonlijk wordt NA de dood hiernamaals genoemd. Dan kun je dat wel hier en NU maals noemen , maar dat verandert niet het gegeven dat je wel degelijk over een -iemand is nog ergens- NA de dood praat.
Je begrijpt er niets van. De twee voorbeelden die ik noemde zijn niet gestorven voordat ze stierven. En ze zijn dus ook nergens heen gegaan. Ze zijn waar ze altijd al waren. In de hel. Hel en hemel zijn geen plaatsen, maar zijnskwaliteiten. Bij gebrek aan een beter woord. Ze zijn helemaal nergens heen gegaan.

De geestelijke mens weet niet waar hij heen gaat. Om de eenvoudige reden dat hij zelf niet meer de beweger is. De doener is gestorven. Ik ben dan ook geen hemel of heltoerist. De Vader laat zien (openbaart) wat Hij wil, wanneer Hij wil.

Volgens Messenger is Hitler in de hemel. Trump denkt ook dat hij naar de hemel gaat aangezien hij naar eigen zeggen 700 mensen per dag “redt”. Right. :clown:
Laatst gewijzigd door Jon op 12 sep 2025, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra

Bericht door Petra »

Jon schreef: 12 sep 2025, 09:33

Je begrijpt er niets van. De twee voorbeelden die ik noemde zijn niet gestorven voordat ze stierven. En ze zijn dus ook nergens heen gegaan. Ze zijn waar ze altijd al waren. In de hel. Hel en hemel zijn geen plaatsen, maar zijnskwaliteiten. Bij gebrek aan een beter woord. Ze zijn helemaal nergens heen gegaan.
Je hebt het over iemand die dood is en NA de dood in een hemelsfeer verblijft. En daar kennelijk nog een persoon/ik- is. Die met jouw hulp kan worden vrijgesproken.

Of je dat nou hier NU maals of eeuwig maals of whatever noemt.
Het feit blijft dat je een VOOR de dood en NA de dood beschrijft.
En jij.. weet zelfs te vertellen hoe het met die persoon NA de dood gaat, en wat ze DOET.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Jon schreef: 11 sep 2025, 19:16
Dit klopt.ik heb twee natuurlijke familieleden in de hel. De ene zit daar vrijwillig. Haar ego is te groot om haar eigenwilligheid op te geven en zij geniet nog steeds van de zonden waar zij op aarde ook van genoot. Zoals kwaadspreken over ons gezin en vele valse beschuldigingen. Dit is wel een ernstig geval hoor, daar duik ik ook niet verder in, maar ze is nog helemaal exact hetzelfde als voordat ze stierf .
Tufkah schrijft de vingers blauw dat er voor de geestelijke mens niks is na de dood. En dat er geen hemeltoerisme is.
Kennelijk bestaat er volgens jou wel een hiernamaals en doe je ook nog aan hel- toerisme. Kom je er vaak op bezoek om even te kijken hoe het gaat?
Ik schrijf dat er voor de geestelijke mens niks is na de dood. Dat kan ook niet, de geestelijke mens heeft geen ego/ik/zelf meer. Dat wil niet zeggen dat er voor het ego wel iets is na de dood, dat kan ik niet weten. Diverse forumleden schrijven over hun ervaringen met demonen. Ik heb nul ervaring met demonen, maar het is een mogelijkheid dat het ego na de dood als demon verder gaat. Want het ego kan na de fysieke dood niet meer verder als zintuigelijke zelf-illusie wegens het ontbreken van zintuigen.

Al die hiernamaals-gelovers dienen wel te beseffen wat ze doen. U geschiedde naar uw geloof, leert Jezus.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Petra schreef: 12 sep 2025, 09:41

Je hebt het over iemand die dood is en NA de dood in een hemelsfeer verblijft. En daar kennelijk nog een persoon/ik- is. Die met jouw hulp kan worden vrijgesproken.

En jij.. weet zelfs te vertellen hoe het met die persoon NA de dood gaat, en wat ze DOET.
Je begrijpt Jon inderdaad niet. Het ego is in dit aardse leven al een hel. Waarom denk je dat de antidepressiva en 'pammetjes' zo populair zijn? Waarom denk je dat alleen al in NL dagelijks 4 - 5 mensen zelfdoding plegen? Een ego is het verschrikkelijkste wat een mens zichzelf aan doet. Je kunt er ook nooit God -begrepen als Liefde- er de schuld van geven dat mensen een ego zijn.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Petra

Bericht door Petra »

Tufkah schreef: 12 sep 2025, 09:46

Al die hiernamaals-gelovers dienen wel te beseffen wat ze doen. U geschiedde naar uw geloof, leert Jezus.
Geeft niks joh. Gewoon het hiernamaals het hiernumaals noemen.
Jon

Bericht door Jon »

Petra schreef: 12 sep 2025, 09:41

‘Maar Jezus zeide tot hem: Laat de doden hun doden begraven; doch gij, ga heen en verkondig het Koninkrijk Gods.’

‭‭Het Evangelie van Lukas‬ ‭9‬:‭60‬ ‭STV‬‬
https://bible.com/bible/165/luk.9.60.STV
Laatst gewijzigd door Jon op 12 sep 2025, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Messenger

Bericht door Messenger »

De geestelijke mens weet niet waar hij heen gaat. Om de eenvoudige reden dat hij zelf niet meer de beweger is. De doener is gestorven. Ik ben dan ook geen hemel of heltoerist. De Vader laat zien (openbaart) wat Hij wil, wanneer Hij wil.

Volgens Messenger is Hitler in de hemel. Trump denkt ook dat hij naar de hemel gaat aangezien hij naar eigen zeggen 700 mensen per dag “redt”. Right. :clown:
In de hemel zijn alle zielen verenigd en in harmonie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Petra

Bericht door Petra »

Tufkah schreef: 12 sep 2025, 09:51
Je begrijpt Jon inderdaad niet. Het ego is in dit aardse leven al een hel. Waarom denk je dat de antidepressiva en 'pammetjes' zo populair zijn?
Haha. Volgens mij begrijpen jullie jezelf niet eens meer.

Het punt is niet of het ego in dit leven al of niet een hel is. Het punt was dat Jon een situatie NA de dood beschrijft.
Waar dan kennelijk nog steeds een ego is. Die kennelijk nog steeds dingen doet. En die volgens hem nog steeds gered kan worden.
Petra

Bericht door Petra »

Ik schrijf dat er voor de geestelijke mens niks is na de dood. Dat kan ook niet, de geestelijke mens heeft geen ego/ik/zelf meer. Dat wil niet zeggen dat er voor het ego wel iets is na de dood, dat kan ik niet weten. Diverse forumleden schrijven over hun ervaringen met demonen. Ik heb nul ervaring met demonen, maar het is een mogelijkheid dat het ego na de dood als demon verder gaat. Want het ego kan na de fysieke dood niet meer verder als zintuigelijke zelf-illusie wegens het ontbreken van zintuigen.

Hahaha. NU is er voor het ego misschien weer wel iets na de dood.
Begrijpen jullie jezelf nog wel?
Tufkah schreef: 20 jul 2025, 10:01
Paulus schrijft hetzelfde: het vergankelijke zal het onvergankelijke niet beërven. De natuurlijke mens is reeds dood, alleen wat uit de Geest is maakt levend. De natuurlijke mens zelf denkt er geheel anders over. Die denkt dat dit leven tussen geboorte en dood zich moet voortzetten na de dood. Maar dat is niet wat de Bijbel leert.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Petra schreef: 12 sep 2025, 09:56
Tufkah schreef: 12 sep 2025, 09:51
Je begrijpt Jon inderdaad niet. Het ego is in dit aardse leven al een hel. Waarom denk je dat de antidepressiva en 'pammetjes' zo populair zijn?
Haha. Volgens mij begrijpen jullie jezelf niet eens meer.

Het punt is niet of het ego in dit leven al of niet een hel is. Het punt was dat Jon een situatie NA de dood beschrijft.
Waar dan kennelijk nog steeds een ego is. Die kennelijk nog steeds dingen doet. En die volgens hem nog steeds gered kan worden.
Alleen de natuurlijke, vleselijke mens denkt in termen VOOR en NA de dood, in het geestelijk domein is er geen VOOR of NA de dood. Het hele begrip "geestelijke mens" wordt door de natuurlijke mens niet begrepen. De natuurlijke mens is gelijkvormig aan de wereld en kijkt tegen zijn fysieke dood aan. Voor de geestelijke mens bestaat de dood in het geheel niet meer. Zo leert de Bijbel het ook: het loon van de zonde is de dood.

Dat laat niet onverlet dat het ego (het geïnternaliseerde zelfbeeld) ergens als een demon in een of andere sfeer doorleeft. Dat zijn zaken die ik niet weet. En voor mij ook niet uitmaakt, want het ego is reeds gestorven. Het ego bestond dus wel degelijk, anders had het ook niet in agonie kunnen sterven.

De mens heeft in dit leven de mogelijkheid om zijn ego te sterven, maar wee hen die ongestorven de agonie moeten verwerken.
Petra

Bericht door Petra »

Jon schreef: 11 sep 2025, 13:57
Die jij zelf niet hebt gekend daar kun jij op aarde niets voor doen, maar directe overleden familieleden die vast zitten in de zogenaamde “hemelsferen”, die kunnen via jouw bewustzijn worden vrijgesproken. Dit gebeurt niet door jou, dit gebeurt door Jezus Christus, maar jij fungeert daarin wel als mede-advocaat. Je overleden familielid wordt constant aangeklaagd door de duivel, en Jezus Christus in jou spreekt hem met jouw hulp - met altijd uitsluitend erkenning van de Waarheid - vrij.
..
Overigens lukt dit niet bij ieder overleden familielid. Het is niet aan jou of mij of een overledene verlost wordt ja dan nee.
Tufkah schreef: 22 jul 2025, 23:23
Dat hele hiernamaals is een bedenksel van het ego wat over de grens van de dood wil existeren. Weet je wat een straf zou zijn voor het ego? Over 1 miljoen jaar nog bestaan en je te pletter vervelen in het hiernamaals......dat heet dan weer de hel.... (Vergeet de woorden van Jezus niet: U geschiedde naar uw geloof. Wees voorzichtig met wat je gelooft.)
peda

Bericht door peda »

Hiernamaals = leven in de hemel
Hiernamaals = leven op de nieuwe aarde
Hiernamaals = leven in een pijnigende hel
Hiernamaals = zijnstoestand
Hiernamaals = hiernumaals
Hiernamaals = niet weten of het al of niet bestaat
Hiernamaals = qua bestemming voor iedereen gelijk
Hiernamaals = qua bestemming niet voor iedereen gelijk

Alleen gebruik van het woord "" hiernamaals "" geeft totaal verschillende definitie uitkomsten.
Wanneer al deze verschillende definities in het onderlinge gesprek door elkaar worden "" gehusseld "" is er geen touw
meer aan het gespreksverloop vast te knopen, dat heb ik vaker opgemerkt.

Zo wacht ik nog steeds op een goede eenduidige definitie van de "" geestelijke "" mens in Jip en Janneke taal.
Nu levert iedere deelnemer een eigen definitie van de "" geestelijke "" mens zoals ook bij de definitie van "" hiernamaals "".
Zo ook bij het woord "" god-ontmoeting "".
De god-ontmoeting van de mysticus is niet de god-ontmoeting van de gelovige-bidder, de god-ontmoeting in de eucharistie is niet de god-ontmoeting in de islam, de god-ontmoeting in de islam is een andere god-ontmoeting als die beleefd wordt in de koninkrijkzaal en zo ervaart iedere god-ontmoeter een andere god-ontmoeting. Best wel lastig om dan een definitie te geven van god-ontmoeting, dat snap ik wel.
Petra

Bericht door Petra »

Dit klopt.ik heb twee natuurlijke familieleden in de hel. De ene zit daar vrijwillig. Haar ego is te groot om haar eigenwilligheid op te geven en zij geniet nog steeds van de zonden waar zij op aarde ook van genoot. Zoals kwaadspreken over ons gezin en vele valse beschuldigingen. Dit is wel een ernstig geval hoor, daar duik ik ook niet verder in, maar ze is nog helemaal exact hetzelfde als voordat ze stierf .
Tufkah schreef: 12 sep 2025, 10:06

Alleen de natuurlijke, vleselijke mens denkt in termen VOOR en NA de dood, in het geestelijk domein is er geen VOOR of NA de dood. Het hele begrip "geestelijke mens" wordt door de natuurlijke mens niet begrepen. De natuurlijke mens is gelijkvormig aan de wereld en kijkt tegen zijn fysieke dood aan. Voor de geestelijke mens bestaat de dood in het geheel niet meer.
Jon

Bericht door Jon »

Petra schreef: 12 sep 2025, 09:56
Waar dan kennelijk nog steeds een ego is.
Neen. De zelfillusie is met het fysieke lichaam gestorven maar dat baat een dode niets meer. “Opa” kon Mij (de Mij in mij, niet ik dus,maar de Zoon, want mij kent hij niet, hij stierf toen ik nog klein was) niet aankijken van schaamte…. Wist niet hoe snel hij doorlopen moest. Toen ik mij realiseerde dat die vreemde man die die blikjes van de straat liep te rapen en zo lang en dichtbij bleef drentelen vlak bij mijn gestalde fiets, een weliswaar vrij net geklede zwerver was, en dat het opa was (exact zelfde uiterlijk en kleding, zelfde postuur, zelfde manier van bewegen, als toen hij stierf) haalde ik eerst de twee sloten van mijn fiets , plaatste de boodschappentas in de fietstas en fietste hem achterna. Toen ik hem vervolgens honderd meter verder weer aantrof riep ik “meneer, wacht even” en stopte hem het tientje dat ik in mijn broekzak had in zijn hand. Ook toen hij het had aangepakt keek hij mij niet aan en liep schuw verder.

Niet ik maar de Zoon in mij was met de man bewogen en gaf hem het tientje. Daar kan hij dan iets van eten maar verder baat het hem niet. De zelfillusie is gestorven. Maar helaas pas na de dood. Van zijn ego is niets over.
Petra

Bericht door Petra »

Ik schrijf dat er voor de geestelijke mens niks is na de dood. Dat kan ook niet, de geestelijke mens heeft geen ego/ik/zelf meer. Dat wil niet zeggen dat er voor het ego wel iets is na de dood, dat kan ik niet weten. Diverse forumleden schrijven over hun ervaringen met demonen. Ik heb nul ervaring met demonen, maar het is een mogelijkheid dat het ego na de dood als demon verder gaat.
Haha.. een tijdje terug wist je het nog wel.
Tufkah schreef: 23 jul 2025, 09:50
Over het hiernamaals ben ik niet onduidelijk: dat bestaat niet. .

Voor de natuurlijke mens is er sowieso niks na de dood, dat leert de Bijbel.
Jon

Bericht door Jon »

Petra schreef: 12 sep 2025, 10:18
Dood = dood

Met dit verschil dan dat ze nu weet dat ze dood is.

‘Maar Jezus zeide tot hem: Laat de doden hun doden begraven; doch gij, ga heen en verkondig het Koninkrijk Gods.’

‭‭Het Evangelie van Lukas‬ ‭9‬:‭60‬ ‭STV‬‬
https://bible.com/bible/165/luk.9.60.STV

Alleen de natuurlijke, vleselijke mens denkt in termen VOOR en NA de dood, in het geestelijk domein is er geen VOOR of NA de dood. Het hele begrip "geestelijke mens" wordt door de natuurlijke mens niet begrepen. De natuurlijke mens is gelijkvormig aan de wereld en kijkt tegen zijn fysieke dood aan. Voor de geestelijke mens bestaat de dood in het geheel niet meer.
Klopt als een bus.
Laatst gewijzigd door Jon op 12 sep 2025, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra

Bericht door Petra »

peda schreef: 12 sep 2025, 10:16
Alleen gebruik van het woord "" hiernamaals "" geeft totaal verschillende definitie uitkomsten.
Wanneer al deze verschillende definities in het onderlinge gesprek door elkaar worden "" gehusseld "" is er geen touw
meer aan het gespreksverloop vast te knopen, dat heb ik vaker opgemerkt.
Haha.. sja.. als je jezelf steeds tegenspreekt helpt het om met woorden te husselen.
-Na de dood- noem je dan gewoon hiernumaals.
Dan heb je het niet over het hiernamaals.
Want dat bestaat niet.
De hel ook niet. Hemelsferen ook niet. Hemeltoerisme ook niet. Heltoerisme ook niet.

Maar dan toch weer wel. Maar dan noem je het anders.
Alleen natuurlijke mensen hebben het over voor of na de dood.
Maar dan heeft Jon het erover. En dan is het toch weer anders. 😁😁😁
J-W

Bericht door J-W »

Het blijft in de bonte stoet lachen om Jon en Tufkah, lang leve GeloofsGesprek.
Jon verspreekt zich over het hiernamaals en Tufkah schiet hem haastig te hulp het goed te praten.
Hoe meer zij er echter over zeggen des te erger ze het maken (de echte volgers van de negatieve theologie zwijgen daarom ook liever)
De stand van zaken is nu dat Tufkah en Jon als natuurlijk mens met een ego zijn geboren, halverwege hun leven door het gaan van de smalle weg zijn gestorven en als geestelijken in hun stoffelijke lichaam zonder ego verder leven, niet meer wetend waar ze vandaan kwamen en ook niet wetend waar ze heen gaan. Wel weten ze dat na de dood van hun stoffelijke lichaam hun geest ook sterft, er is geen hiernamaals voor hen.
Over de natuurlijke mens hebben ze ook nog wel wat te melden. Die lopen wel is waar hun hele leven met hun ego anti depressiva te slikken maar desondanks is het na hun dood niet met hen afgelopen. Hun niet gestorven ego leeft elders voort als een demon.
Het blijft lachen en wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door J-W op 12 sep 2025, 11:03, 7 keer totaal gewijzigd.
Jon

Bericht door Jon »

Jezus zei:
Wordt voorbijgangers.

Thomas 42
Jon

Bericht door Jon »

I couldn’t care less about the dead.
J-W

Bericht door J-W »

Jon, de zon schijnt, ga een eindje wandelen joh, daar knap je vast van op.
Petra

Bericht door Petra »

Jon schreef: 12 sep 2025, 10:36

Klopt als een bus.
🫣😀 klopt als een bus????
Kom op zeg..
Eerst hou je een heel verhaal over VOOR en NA de dood.
En over iemand in de hel. Die jij nog kunt helpen redden ook.
En nu klopt dit als een bus. ?!
Voor de geestelijke mens bestaat de dood in het geheel niet meer ? Maar eerder schreef je toch echt van wel hoor!
Jon schreef: 11 sep 2025, 13:57 maar directe overleden familieleden die vast zitten in de zogenaamde “hemelsferen”, die kunnen via jouw bewustzijn worden vrijgesproken.

Je overleden familielid wordt constant aangeklaagd door de duivel, en Jezus Christus in jou spreekt hem met jouw hulp - met altijd uitsluitend erkenning van de Waarheid - vrij.

Overigens lukt dit niet bij ieder overleden familielid. Het is niet aan ..

Ieder mens die zich vol-ledig geeft aan God, is potentieel een enorme aanslag op het rijk van de duisternis, de zogenaamde “hemelsferen”.