Dus die hebben allemaal hun aanstelling via visioenen. Waarschijnlijk hun aanstelling bij elkaar verzonnen om zo met weinig werken goed binnen te lopen. Amerikaanse tv dominees begrijpen dat.Alpha schreef: Gisteren, 16:10Ik ben hier niet degene die voortdurend wauwelt.Mullog schreef: Gisteren, 15:59
????? Paulus schrijft zelf dat hij Jezus nooit persoonlijk ontmoet heeft. Dat alles als openbaring tot hem in gekomen. Dus waar slaat dit gewauwel van jou op?
Ik had het over een visioen, net zo als Ananias dat kreeg.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
-
Nee, dat is primair.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 16:04Je zult eerst moeten aantonen dat de Bijbel op waarheid berust.Alpha schreef: Gisteren, 15:55 Sorry, ik toon slechts wat de Bijbel werkelijk leert.
Als ik het verkeerd zie, ben ik benieuwd welke bewijzen jij hebt.
Tot nu toe beweer je van alles en onderbouw je niets.
Wat die Bijbel zou leren is secondair.
Als iedereen bereid was die te accepteren was er geen oorlog of misdaad meer.
Door die te negeren accepteer je de hedendaagse situatie.
Heel veel mensen, mannen, vrouwen en kinderen komen door geweld of honger om.
Door de stroomstoring in Spanje is er een run op nood pakketten.
De overheid heeft mensen opgeroepen om op bepaalde tijden geen zware stroomgebruikers in te schakelen.
Dat is de huidige situatie, een verbetering is nog lang niet in zicht.
Laatst gewijzigd door Alpha op 29 apr 2025, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je leest wat je wilt lezen.Mullog schreef: Gisteren, 16:16Dus die hebben allemaal hun aanstelling via visioenen. Waarschijnlijk hun aanstelling bij elkaar verzonnen om zo met weinig werken goed binnen te lopen. Amerikaanse tv dominees begrijpen dat.Alpha schreef: Gisteren, 16:10 Ik ben hier niet degene die voortdurend wauwelt.
Ik had het over een visioen, net zo als Ananias dat kreeg.
Begrijpen lezen is toch enigszins lastig, nietwaar?
Zo werd een boer in Indonesië opgeroepen om te evacueren wegens een dreigende vulkaanuitbarsting.
Hij dacht dat hij zijn vee nog eerst kon voeren.
-
Eerst bewijzen dat het op waarheid berust is primair.Alpha schreef: Gisteren, 16:16Nee, dat is primair.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 16:04
Je zult eerst moeten aantonen dat de Bijbel op waarheid berust.
Door die te negeren accepteer je de hedendaagse situatie.
Heel veel mensen, mannen, vrouwen en kinderen komen door geweld of honger om.
Door de stroomstoring in Spanje is er een run op nood pakketten.
De overheid heeft mensen opgeroepen om op bepaalde tijden geen zware stroomgebruikers in te schakelen.
Dat is de huidige situatie, een verbetering is nog lang niet in zicht.
Ergens blind in geloven, dat doet nauwelijks noch iemand.
PS.
De Bijbel is een boek dat wreedheden verkondigt en aanmoedigt.
Dus niks geen vrede op de wereld, het is meer de vrede van het graf.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
-
Dat is zo ongeveer al de zesde keer dat ik van die boer voor mijn kiezen krijg. Heb je niks anders?Alpha schreef: Gisteren, 16:19Je leest wat je wilt lezen.Mullog schreef: Gisteren, 16:16
Dus die hebben allemaal hun aanstelling via visioenen. Waarschijnlijk hun aanstelling bij elkaar verzonnen om zo met weinig werken goed binnen te lopen. Amerikaanse tv dominees begrijpen dat.
Zo werd een boer in Indonesië opgeroepen om te evacueren wegens een dreigende vulkaanuitbarsting.
P.s bij de uitbarsting van Mount Saint Helens in de VS kwamen enig tientallen mensen om. Deels omdat ze zich niet lieten evacueren, deels omdat het allemaal wat heftiger was dan gedacht.
-
Zo zo!!!Alpha schreef: Gisteren, 16:19Je leest wat je wilt lezen.Mullog schreef: Gisteren, 16:16
Dus die hebben allemaal hun aanstelling via visioenen. Waarschijnlijk hun aanstelling bij elkaar verzonnen om zo met weinig werken goed binnen te lopen. Amerikaanse tv dominees begrijpen dat.
Hoe heette die boer en waar woonde hij precies?
Hoe weten ze dat hij dat dacht???
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Weer ga je niet in op wat ik stelde:Alpha schreef: Gisteren, 15:53Je bent je eigen plank kwijt.Dat_beloof_ik schreef: 15 apr 2025, 17:28
Het ging mij er om dat Alpha het bijna kinderlijk doorzichtige argument gebruikt "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn".
Dan bekruipt mij toch echt het idee dat hij zodanig zwaar is geïndoctrineerd dat hij echt niet meer in staat is om zelf na te denken.
Want anders bedenkt hij toch zelf ook wel dat alles in het NT wordt gepresenteerd alsof het van Jezus zelf afkomstig is ?!
Dan kan het niet anders of hij copy-paste alleen maar als reactie op berichten waarvan hij denkt dat hij er iets mee kan.
En zelfs dan slaat hij nog vaak de plank mis.
Wat zijn de apocriefe evangeliën echt?.
In vergelijking met de canonieke evangeliën is duidelijk dat ze niet door God geïnspireerd zijn.
2 Timotheüs 1:13 Blijf vasthouden aan de norm van gezonde woorden die je van mij hebt gehoord, met het geloof en de liefde die het gevolg zijn van eenheid met Christus Jezus.
Geschreven door mensen die Jezus of zijn apostelen nooit hebben gekend en onthullen geen verborgen waarheid over Jezus en het christendom.
Ze bevatten juist foutieve, verzonnen en bizarre verhalen die ons totaal niet helpen om Jezus en zijn onderwijs beter te begrijpen.
1 Timotheüs 4:
1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,
2 onder invloed van de huichelarij van leugenaars die een geweten hebben dat is dichtgeschroeid. NWV.
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
Je begint nu over wel of niet apocrief. Dat is een heel andere discussie.
-
Mallerd. Dat staat op jw.org en dat klopt altijd. Want het staat op jw.org dat jw.org altijd klopt. Dus dan klopt het.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 17:16Zo zo!!!Alpha schreef: Gisteren, 16:19 Je leest wat je wilt lezen.
Hoe heette die boer en waar woonde hij precies?
Hoe weten ze dat hij dat dacht???
-
Denk dat het lachen jou zal vergaan door alles wat Hij geboden heeft er een eigen draai aan te geven. Fout.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Je hebt niets aan gehaald je roept maar wat.

Laatst gewijzigd door Snelheid op 29 apr 2025, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Als dat zo is vind ik dat raar en verdacht. In de hemel vliegen zoveel engelen doelloos rond terwijl die iedereen het nodige inzicht kunnen geven over het henelgebeuren. Dus waarom alles aan één man ophangen? Een bijkomend voordeel van mijn aanpak is dat "het goede nieuws" dan veel sneller de aarde rond was gegaan, koning Jezus snel had kunnen terug komen waarmee God vele oorlogen had kunnen voorkomen. Ik wil het niet beter weten dan jouw God maar waarom Hij slechts een enkeling uitkiest als een uitverkoren vat is gewoon ongeloofwaardig, voor Hem zijn toch alle mensen gelijk? Dat de JG daar anders over denken met het BL als opvolgers van Paulus en straks 144.000 gezalfden is mij bekend want ik begrijp zonder die hiërarchie geen volgzame leden.Mullog schreef: Gisteren, 15:59
.............................Jezus vertelde hem dat hij Paulus "als een uitverkoren vat" had uitgekozen.
-
Als je kunt aantonen dat hij op waarheid berust, zullen weinig mensen daar een probleem mee hebben.. Waarom zou ik iets accepteren zonder dat ik weet dat het klopt?Alpha schreef: Gisteren, 16:16Nee, dat is primair.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 16:04
Je zult eerst moeten aantonen dat de Bijbel op waarheid berust.