Zeker, maar als je zo redeneert, kunnen Nederland en Duitsland het nooit goed doen: Al ze Israel gewoon laten gaan, laten ze in jouw ogen de Joden barsten. En als ze Israel aanspreken en terechtwijzen, laten ze de Joden ook barsten.Tufkah schreef: 02 sep 2025, 20:36Landen als Nederland en Duitsland noemen zich vrienden van Israel. Als een vriend fout gedrag vertoont dan spreek je hem er toch op aan? Als je om je vrienden geeft?Dat_beloof_ik schreef: 02 sep 2025, 20:09
Jij hebt toch altijd grappige gedachtenkronkels. Ze roepen uit loyaliteit Israel niet tot de orde, en daardoor laten ze de Joden barsten.
STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
-
- Man/Vrouw: M
Re: STELLING;Israel heeft recht op haar totale verdediging.
-
Nu laten landen als Nederland en Duitsland de Joden barsten, ze kijken weg en faciliteren de genocide.Dat_beloof_ik schreef: Gisteren, 09:12Zeker, maar als je zo redeneert, kunnen Nederland en Duitsland het nooit goed doen: Al ze Israel gewoon laten gaan, laten ze in jouw ogen de Joden barsten. En als ze Israel aanspreken en terechtwijzen, laten ze de Joden ook barsten.Tufkah schreef: 02 sep 2025, 20:36
Landen als Nederland en Duitsland noemen zich vrienden van Israel. Als een vriend fout gedrag vertoont dan spreek je hem er toch op aan? Als je om je vrienden geeft?
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... e-gebruikt
Pas sedert 8 augustus is Duitsland gestopt met wapenleverantie. Maar toen was de genocide al meer dan een jaar gaande. Als Duitsland daadwerkelijk een vriend is van Israel, dan hadden ze dat al eerder gedaan.Duitsland is een belangrijke wapenleverancier van Israël. Het land schroefde de export van wapens naar Israël stevig op sinds de terreuraanval van Hamas van 7 oktober 2023. Tot en met mei dit jaar ging het om ruim 485 miljoen euro aan wapens en militair materieel, zo maakte het Duitse parlement vorige maand bekend.
Het gaat onder meer om wapensystemen, vuurwapens, munitie, uitrusting voor het leger en de marine, elektronische apparatuur en speciale pantservoertuigen. Duitsland was de afgelopen jaren goed voor circa 30 procent van de Israëlische import van grote wapens, en is daarmee na de VS de tweede grootste wapenleverancier van Israël.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Veel primitief denkende mensen doen dat niet (en zeker niet bij familie leden).Tufkah schreef: 02 sep 2025, 20:36Landen als Nederland en Duitsland noemen zich vrienden van Israel. Als een vriend fout gedrag vertoont dan spreek je hem er toch op aan? Als je om je vrienden geeft?Dat_beloof_ik schreef: 02 sep 2025, 20:09
Jij hebt toch altijd grappige gedachtenkronkels. Ze roepen uit loyaliteit Israel niet tot de orde, en daardoor laten ze de Joden barsten.
De ander afvallen gaat in tegen hun primitieve leefregels.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Ik acht het normaal als dat bijvoorbeeld een kind met gestolen waar thuis komt, dat je dan naar het bureau gaat en de politie inlicht. Of naar degene die bestolen is, afhankelijk van de situatie. Dat doe je uit liefde voor je kind. Of als vrienden dubieuze plannen maken zeggen: ik doe niet mee, en ik raad jullie het ook af. Zo hoort het bij bevriende naties ook te werken mijn inziens.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 10:36Veel primitief denkende mensen doen dat niet (en zeker niet bij familie leden).Tufkah schreef: 02 sep 2025, 20:36
Landen als Nederland en Duitsland noemen zich vrienden van Israel. Als een vriend fout gedrag vertoont dan spreek je hem er toch op aan? Als je om je vrienden geeft?
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
-
Jij vind dat, maar er zijn culturen waar dat niet zo is.Tufkah schreef: Gisteren, 12:13Ik acht het normaal als dat bijvoorbeeld een kind met gestolen waar thuis komt, dat je dan naar het bureau gaat en de politie inlicht. Of naar degene die bestolen is, afhankelijk van de situatie. Dat doe je uit liefde voor je kind. Of als vrienden dubieuze plannen maken zeggen: ik doe niet mee, en ik raad jullie het ook af. Zo hoort het bij bevriende naties ook te werken mijn inziens.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 10:36
Veel primitief denkende mensen doen dat niet (en zeker niet bij familie leden).
Bij zigeuners was stelen van niet zigeuners iets waar het kind juist voor werd geprezen.
Ook veel veel Veldheren/Koningen kwamen vaak met volop gestolen waar terug.
Die werd bij de zegetocht juist met veel trots getoond
Denk maar eens aan het Tempelzilver dat de Babyloniërs mee namen.
Een recenter figuur was H. Goring die op zijn manier de nodige schatten verzamelde.
-
Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 17:26Jij vind dat, maar er zijn culturen waar dat niet zo is.Tufkah schreef: Gisteren, 12:13
Ik acht het normaal als dat bijvoorbeeld een kind met gestolen waar thuis komt, dat je dan naar het bureau gaat en de politie inlicht. Of naar degene die bestolen is, afhankelijk van de situatie. Dat doe je uit liefde voor je kind. Of als vrienden dubieuze plannen maken zeggen: ik doe niet mee, en ik raad jullie het ook af. Zo hoort het bij bevriende naties ook te werken mijn inziens.
Bij zigeuners was stelen van niet zigeuners iets waar het kind juist voor werd geprezen.
Een recenter figuur was H. Goring die op zijn manier de nodige schatten verzamelde.
Dat is mij bekend, in veel culturen zijn roofgoederen normaal. De Nederlandse cultuur onderschrijft door te zwijgen ook de roofcultuur van Israel. Wat iets zegt over Nederland en de Nederlanders. Nederland en de Nederlanders staan er om bekend dat ze graag een voorbeeld zijn voor de wereld, in de realiteit valt daar heel wat op af te dingen. Met de mond is Nederland graag de dominee, maar onderwijl wint de koopman altijd.
-
Die dominees en handelaren waren vaak twee handen op een buik.Tufkah schreef: Gisteren, 17:44Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 17:26
Jij vind dat, maar er zijn culturen waar dat niet zo is.
Dat is mij bekend, in veel culturen zijn roofgoederen normaal. De Nederlandse cultuur onderschrijft door te zwijgen ook de roofcultuur van Israel. Wat iets zegt over Nederland en de Nederlanders. Nederland en de Nederlanders staan er om bekend dat ze graag een voorbeeld zijn voor de wereld, in de realiteit valt daar heel wat op af te dingen. Met de mond is Nederland graag de dominee, maar onderwijl wint de koopman altijd.
Heel veel dominees, keurde het leeg plunderen van de koloniën openlijk goed.
Veel denken nog steeds zo, juist daardoor keuren ze het Zionisme goed, want zo deden wij het indertijd ook.
-
Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 18:15Die dominees en handelaren waren vaak twee handen op een buik.Tufkah schreef: Gisteren, 17:44
Heel veel dominees, keurde het leeg plunderen van de koloniën openlijk goed.
Veel denken nog steeds zo, juist daardoor keuren ze het Zionisme goed, want zo deden wij het indertijd ook.
Daar valt niets tegen in te brengen.