Inktvlam schreef: Gisteren, 13:19
Nu is een BDE ineens weer een droom. Terwijl de betrokkenen verklaard hebben dat het “echter dan echt is”. Die mensen hebben beweerd een BDE meegemaakt te hebben. Maar dan zeg jij: “nee hoor, dat hebben jullie helemaal niet meegemaakt”. Dat is toch gekkigheid. Maar als al die ontkenningen je gelukkig maken, moet je ze maar blijven koesteren.
Mensen beweren inderdaad van alles meegemaakt te hebben. Nog niet eentje gezien die zijn BDE heeft bewezen.
Voor mij zijn ze overtuigend. Die ervaringen zijn te massaal en te diepgaand om ze te negeren. De betrokkenen zijn ervaringsdeskundigen en dus belangrijke getuigen. Ik denk dat voor jou geen enkel bewijs voldoende is.
Inktvlam schreef:Het staat ook gewoon beschreven op wikipedia. Daar wordt het Lazarus-reflex genoemd.
Belangrijker nog is dat bepaalde reflexen bij hersendood verklaarde personen nog wél functioneren, waarvan de belangrijkste de Lazarus-reflex wordt genoemd: "In ongeveer 75% van de gevallen maakt de hersendood verklaarde persoon bij de start van de operatie afwerende gebaren en komt zelfs een stukje overeind.” https://nl.wikipedia.org/wiki/Hersendood
Dat is een bewering van Ger Lodwick, beslist geen arts, iemand die zichzelf 'theosoof' noemt. Spiritistisch gezweef dus. Iemand die vindt dat orgaandonatie de ziel veel pijn doet. Koekoek. Verder zou je eens moeten kijken wat een reflex precies is: een samentrekking van spieren zonder aansturing door hersenen.
Je kunt zijn naam al niet eens goed schrijven. Hij heet Lodewick. Ik ken de beste man niet. En of hij nou theosoof is of verzekeringsagent doet er helemaal niet toe. Ongetwijfeld heeft hij zich verdiept in deze materie. Maar jij doet net of die man alleen staat in zijn beweringen. Allereerst waren er artsen met name genoemd in The Guardian die erover gerapporteerd hebben. De term “Lazarus-reflex” is inderdaad fout. Het is geen reflex. Want die afwerende bewegingen vinden pas plaats als de chirurg aan het werk gaat.
Inktvlam schreef: Gisteren, 13:19
Al laten zien dat het Lazarus-syndroom niet hypothetisch is, maar een vastgesteld feit. Het is door artsen vastgesteld.
Dat de mens een ziel heeft staat voor mij vast, maar blijkbaar voor jou niet.
“Hersendood is echt dood”, werd altijd beweerd, maar dat blijkt dus helemaal niet het geval. Dat maakt duidelijk dat geestelijke zaken als bewustzijn, denkkracht en wil, niet of niet alleen maar in de hersenen schuilt. En dat de mens (en ook dier) meer is dan alleen maar materie, maar ook een geestelijke component bezit, de ziel. Nog duidelijker wordt dat bij uittredingen waar de ziel uit het lichaam treedt en zich naar plaatsen kan begeven waar het maar wil. En daar waarnemingen kan doen. Zolderworm heeft dat bevestigd. En over de verifieerbaarheid van gedane waarnemingen hebben we het al eerder gehad. Zie punt 2 van Michael Egnor.
Het Lazarus syndroom (let wel: niet effect) is ook echt. Waar ik op doel is de afwegende beweging en rechtop zitten dat jij noemt.
Hersendood is dood, en uittredingen zijn een illusie. Ook die zijn nooit bewezen.
Oké, voor jou is helemaal niets bewezen en je gelooft nergens in. Behalve dan jouw fantastische geloof dat je met toevallige mutaties hersens en bewustzijn kan maken.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Er zijn vele mensen die melding hebben gemaakt van ufo's en aliens. Sommigen zijn zelfs ontvoerd door aliens.
Dus nu hebben we ook bewijs dat vliegende schotels en aliens bestaan? Anekdotisch bewijs is geen bewijs.
Toch is er bewijs dat er "iets" was. Velen zullen dat beamen. Wat het was is dan nog de vraag. Doorgaans is de waarneming van Ufo's een vage zaak. Verhalen die vaag blijven en rammelen worden niet snel als serieus gezien. Terecht. Maar dat is bij BDE's anders.
Ik zou niet weten waarom dat anders is. En jij zet er ook niet bij waarom.
Inktvlam schreef: Gisteren, 16:19
Oké, voor jou is helemaal niets bewezen en je gelooft nergens in. Behalve dan jouw fantastische geloof dat je met toevallige mutaties hersens en bewustzijn kan maken.
Dat is nog altijd aannemelijker dan een beetje kleien en er een toverspreuk over uitspreken.
Wat een nonsens allemaal op dit forum. Niet te geloven!
Jullie zouden allemaal, verplicht, het boek van professor Ken Ashwell "de hersenen" moeten lezen.
Dan zouden jullie wel anders praten.
Rolf schreef: 42 minuten geleden
Wat een nonsens allemaal op dit forum. Niet te geloven!
Jullie zouden allemaal, verplicht, het boek van professor Ken Ashwell "de hersenen" moeten lezen.
Dan zouden jullie wel anders praten.
Ik ben het grotendeels met je eens. Doch ik zie je tot dusver nergens onderbouwing geven. Verwijzen naar een boek die niemand gaat lezen helpt ook al niet.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.