De ijkstok

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Man/Vrouw: M

Re: De ijkstok

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: Vandaag, 11:14
Tufkah schreef: Vandaag, 09:27

Er is maar één Waarheid, alleen kunnen er niet meerdere inzichten zijn op die Waarheid. Deze Waarheid is eeuwig en universeel. Zouden er in een sterrenstelsel verderop ook intelligente, bewuste wezens zijn dan is diezelfde Waarheid daar ook geldig.

Al die zogenaamde inzichten is van mensen die de Waarheid niet kennen. En dat geeft niks, Waarheid is een land zonder paden zei iemand ooit.
Je bent weer erg verzekerd van jezelf, dat ego van jou kan je niet groot genoeg zijn.
De grap van het universum is dat de Waarheid zonder ego is....
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: Vandaag, 09:49
Tufkah schreef: Gisteren, 14:38 Uit de Geest geboren zijn, wil zeggen dat je geestelijke gaven hebt. Die krijg je niet zomaar, die worden je geschonken. Door wie? Door de Geest natuurlijk, niet door jezelf.
Ik ben benieuwd welke geestelijke gaven jou gegeven zijn.
Volgens mij heb ik dat al vaak geschreven: geestelijk onderscheidingsvermogen. Anders kan ik niet weten dat de natuurlijke mens zelf-illusie is en dat zelf-illusies na de dood nergens naar toe gaan. Iedereen die nog in het hiernamaals gelooft zit nog in de illusie. De droomtoestand zoals men dat wel eens noemt. De droomtoestand is: ik ben dit lichaam. Bij jou zit zelfs je ziel nog vast met een zilveren koord aan de droomtoestand. En beschuldig je Jezus er van dat hij in een fijnstoffelijke droomtoestand is wederopgestaan.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: Vandaag, 11:44

Volgens mij heb ik dat al vaak geschreven: geestelijk onderscheidingsvermogen. Anders kan ik niet weten dat de natuurlijke mens zelf-illusie is en dat zelf-illusies na de dood nergens naar toe gaan. Iedereen die nog in het hiernamaals gelooft zit nog in de illusie. De droomtoestand zoals men dat wel eens noemt. De droomtoestand is: ik ben dit lichaam. Bij jou zit zelfs je ziel nog vast met een zilveren koord aan de droomtoestand. En beschuldig je Jezus er van dat hij in een fijnstoffelijke droomtoestand is wederopgestaan.
Ik ben wakkerder dan ooit. Ik wéét dat ik het lichaam niet ben, maar dat ik een astraal lichaam heb, dat zich bij mijn dood scheidt van mijn fysieke lichaam en naar het hiernamaals gaat. Terwijl jij na je fysieke dood nergens meer bent……maar ongetwijfeld weer incarneert om ‘jouw evangelie’ opnieuw te gaan verkondigen. Want dat zit met het ‘geestelijk onderscheidingsvermogen’ van je wel heel sterk in je.

Ook Jezus was met zijn astrale lichaam wakkerder dan ooit na zijn fysieke dood bij zijn verschijningen aan zovelen, waaronder Maria Magdalena.

PS. Van beschuldigen is geen sprake: het is mijn visie/mening dat dat het geval is. Waar jij en anderen blijkbaar een overduidelijk beschadigd en dood lichaam overal als een zombie willen laten verschijnen. Jezus had bij zijn verschijningen echter een lichtende gestalte.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
J-W

Bericht door J-W »

Volgens mij heb ik dat al vaak geschreven: geestelijk onderscheidingsvermogen. Anders kan ik niet weten dat de natuurlijke mens zelf-illusie is en dat zelf-illusies na de dood nergens naar toe gaan. Iedereen die nog in het hiernamaals gelooft zit nog de illusie. De droomtoestand zoals men dat wel eens noemt. De droomtoestand is: ik ben dit lichaam. Bij jou zit zelfs je ziel nog vast met een zilveren koord aan de droomtoestand. En beschuldig je Jezus er van dat hij in een fijnstoffelijke droomtoestand is wederopgestaan.
Heeft de Geest jou verteld dat ik als natuurlijk mens in een droomtoestand verkeer?
Interssant, en wat heeft hij jou nog meer verteld sinds jij als wedergeborene het geestelijke onderscheidingsvermogen van hem hebt gekregen?
En hoe weet je zeker dat het een Geest is die jou al die dingen influistert en dat het niet Tufkah zelf is die zich dat als natuurlijk mens allemaal wijs maakt om op een forum als een geestelijk mens over te willen komen?

Ik las vanmorgen dat het BL van de JG beweert door de Geest te zijn gezalfd, ook zoiets.
Voor mij speelt dat geestelijke gedoe niet dus ik kan mijn gelijk helaas nooit onderbouwen door er een Geest bij te halen.
Jij wel maar ik denk niet dat het veel indruk zal maken bij hen die die Geest niet in zich hebben.
Daarom adviseer ik je nog eens goed te overwegen of het allemaal geen inbeelding is Tufkah. Het lijkt bij jou precies hetzelfde zoals het BL in de States met diezelfde Geest schermt.
Laatst gewijzigd door J-W op 09 sep 2025, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jon

Bericht door Jon »

umit schreef: Vandaag, 08:48
Jon schreef: Gisteren, 19:08 Leon doet er goed aan zijn geestelijk leven te beschermen door geen vestandelijke twistgesprekken te voeren met moslims en andere verrstandsgelovigen. En jij doet er m.i. goed aan jouzelf te houden bij jouw Koran en je (voorlopig nog) niet bezig te houden met de Bijbel. Jij hebt het nodig dat je eerst door jouw eigen Koran tot het inzicht komt dat Jezus de Zoon van God en het Woord van God is.
Ik kom echter niet tot die inzicht. dat is toch het hele probleem.
Nee dat is voor mij geen probleem Umit. De Westerling heeft in groten getale de Zoon van God, Jezus Christus, afgewezen en in sommige gevallen (op het forum van Freethinker las ik er eentje die dat deed en jij bent de tweede die ik dit weliswaar op meer indirecte wijze heb zien doen) zelfs ronduit veroordeeld. De tijd is zeer nabij dat de Vader van Jezus Christus de wereld tijdelijk uitlevert aan de grootste van alle bedriegers. Bij de Wederkomst op de aarde zal Onze Heer met de grootste van alle bedriegers afrekenen. Openbaring 20. Maar tot die tijd mag de grootste van alle bedriegers voor korte tijd zijn gang gaan.

Mijn Vader vindt dit noodzakelijk. Zijn Wil geschiede.

De informatie die ik heb geplaatst, van Shamoun, heb ik geplaatst voor de achterblijvers. Wat zij ermee zullen doen is aan hen. Daar heb ik geen enkel belang bij.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
J-W

Bericht door J-W »

Jon schreef: Vandaag, 14:18
........... De tijd is zeer nabij dat de Vader van Jezus Christus de wereld tijdelijk uitlevert aan de grootste van alle bedriegers.............
En nu maar hopen dat jij en Tufkah dat nog mogen meemaken, al die slechte natuurlijke mensen op dit forum eindelijk hun verdiende loon.
Laatst gewijzigd door J-W op 09 sep 2025, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: Vandaag, 11:57

Ik ben wakkerder dan ooit. Ik wéét dat ik het lichaam niet ben, maar dat ik een astraal lichaam heb, dat zich bij mijn dood scheidt van mijn fysieke lichaam en naar het hiernamaals gaat. Terwijl jij na je fysieke dood nergens meer bent……maar ongetwijfeld weer incarneert om ‘jouw evangelie’ opnieuw te gaan verkondigen. Want dat zit met het ‘geestelijk onderscheidingsvermogen’ van je wel heel sterk in je.

Ook Jezus was met zijn astrale lichaam wakkerder dan ooit na zijn fysieke dood bij zijn verschijningen aan zovelen, waaronder Maria Magdalena.

PS. Van beschuldigen is geen sprake: het is mijn visie/mening dat dat het geval is. Waar jij en anderen blijkbaar een overduidelijk beschadigd en dood lichaam overal als een zombie willen laten verschijnen. Jezus had bij zijn verschijningen echter een lichtende gestalte.
Yeah right, je hebt binnen de droomtoestand een andere droomtoestand geschapen welke je astraal lichaam noemt. Gebaseerd op BDE en een scheutje zolderwormisme.

Wat de wederopstanding van Jezus betreft, ik heb je al eerder gewezen op wat er in het Evangelie staat. Ik ga dat niet herhalen, als jij een eigen Jezus-versie wil, ik vind het prima.

Johannes 3:8 geeft duidelijk aan dat wie uit Geest is geboren niet weet waar hij naar toe gaat. Zelf-illusies weten het beter dan Johannes 3:8.
Jon

Bericht door Jon »

J-W schreef: Vandaag, 14:22
Jon schreef: Vandaag, 14:18
........... De tijd is zeer nabij dat de Vader van Jezus Christus de wereld tijdelijk uitlevert aan de grootste van alle bedriegers.............
En de geestelijke mensen handen klappend toekijkend?

Die wonen hier niet.
Tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh. 3:3)
J-W

Bericht door J-W »

Jon schreef: Vandaag, 14:26
J-W schreef: Vandaag, 14:22

En de geestelijke mensen handen klappend toekijkend?

Die wonen hier niet.
Oh, al opgenomen in de hemel?
Yours

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: Vandaag, 14:25
Yours schreef: Vandaag, 11:57

Yeah right, je hebt binnen de droomtoestand een andere droomtoestand geschapen welke je astraal lichaam noemt. Gebaseerd op BDE en een scheutje zolderwormisme.

Wat de wederopstanding van Jezus betreft, ik heb je al eerder gewezen op wat er in het Evangelie staat. Ik ga dat niet herhalen, als jij een eigen Jezus-versie wil, ik vind het prima.

Johannes 3:8 geeft duidelijk aan dat wie uit Geest is geboren niet weet waar hij naar toe gaat. Zelf-illusies weten het beter dan Johannes 3:8.
En jij met de bestemming ‘nowhere’ vergeet voor het gemak de andere helft van het Evangelie, omdat die niet strookt met jouw eigen Jezus-versie. Ook prima hoor.

PS. Dromen doe ik ‘s-nachts in mijn slaap.
Leon

Bericht door Leon »

umit schreef: Vandaag, 08:56
Leon schreef: Gisteren, 20:05 Sommigen hier denken daar anders over, en wie ben ik om hen die werkelijkheid te ontnemen.
Dat hele schoenen-verhaal gaat over de ijkstok, met een schoenenmaat. Dat hele bonte-stoet-verhaal gaat over ieder zijn eigen waarheid. Dat hele tuinhekjes-verhaal, gaat over allemaal netjes naast elkaar een andere werkelijkheid.

Ik noem het ongewenste verdeeldheid, maar sta hierin alleen. Men noemt het gewenste diversiteit.

Als ik me richt op samenwerken laat ik het zo, want hun identiteit is op sommige aannames gebaseerd.
Nee dat zijn twee verschillende zaken. Diversiteit is alleen maar goed. En niet iedereen kan het met je eens zijn en dat moet je respecteren. Dus daar hebben ze gelijk in. Betekent echter niet dat als twee mensen niet met elkaar eens zijn dat beiden hun eigen waarheid hebben.
Dat is niet logisch, er is maar één waarheid...er kunnen meerdere inzichten op die ene waarheid zijn, (de ene stond aan de linkerkant en heeft dus betere kansen gehad om het te observeren dan degene die rechts stonden omdat ze xxxx...ik zeg maar wat) Dus verschillende inzichten mogelijk, maar waarheid is er maar één.
ik weet het niet, zoiets als gelijktijdigheid is relatief volgens de relativiteitstheorie van Einstein en dat betekent niet alleen verschillende inzichten maar ook verschillende waarheden.

of, logisch, de waarheid is dat de waarheid over zoiets als gelijktijdigheid onbepaald is.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: Vandaag, 15:20
Tufkah schreef: Vandaag, 14:25

En jij met de bestemming ‘nowhere’ vergeet voor het gemak de andere helft van het Evangelie, omdat die niet strookt met jouw eigen Jezus-versie. Ook prima hoor.
Het probleem waar we tegen aan lopen is dat met de zintuigen onmogelijk te zeggen is of iets waar is of niet. Daarom verzint het menselijk denken zijn eigen werkelijkheid. Net zoals Messenger met zijn menselijk denken bedacht heeft dat hij God is, zo heeft Yours met haar menselijk denken bedacht dat er een hiernamaals is. Het hiernamaals kan alleen maar bedacht zijn, omdat Yours nog als een illusie leeft in dit leven. Als Yours er is, dan is de dood er niet en als de dood er is, dan is Yours er niet meer. Yours heeft binnen "de droom" altijd gelijk. Want na de droom dan is Yours er niet meer om tegen te zeggen: "Zie je wel! Er is niks na de dood".......

De enige mogelijkheid om de illusie van de droomtoestand te zien is door geheel uit de droom te stappen. Dat is geestelijk onderscheiden. (Nous) Het probleem waar de mens tegen aan loopt is dat de zelf-illusie zichzelf niet kan ontmaskeren. De zelf-illusie zal steeds weer een nieuw geitenpaadje zoeken om toch maar weer als illusie te kunnen voortbestaan. Dan bedenkt de zelf-illusie zoiets als een astraal lichaam. Een beetje knutselen aan het Evangelie en dan is zelfs Jezus het met je eens!
Yours

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 36 minuten geleden
Yours schreef: Vandaag, 15:20
Het probleem waar we tegen aan lopen is dat met de zintuigen onmogelijk te zeggen is of iets waar is of niet. Daarom verzint het menselijk denken zijn eigen werkelijkheid. Net zoals Messenger met zijn menselijk denken bedacht heeft dat hij God is, zo heeft Yours met haar menselijk denken bedacht dat er een hiernamaals is. Het hiernamaals kan alleen maar bedacht zijn, omdat Yours nog als een illusie leeft in dit leven. Als Yours er is, dan is de dood er niet en als de dood er is, dan is Yours er niet meer. Yours heeft binnen "de droom" altijd gelijk. Want na de droom dan is Yours er niet meer om tegen te zeggen: "Zie je wel! Er is niks na de dood".......

De enige mogelijkheid om de illusie van de droomtoestand te zien is door geheel uit de droom te stappen. Dat is geestelijk onderscheiden. (Nous) Het probleem waar de mens tegen aan loopt is dat de zelf-illusie zichzelf niet kan ontmaskeren. De zelf-illusie zal steeds weer een nieuw geitenpaadje zoeken om toch maar weer als illusie te kunnen voortbestaan. Dan bedenkt de zelf-illusie zoiets als een astraal lichaam. Een beetje knutselen aan het Evangelie en dan is zelfs Jezus het met je eens!
Zolang de andere helft van de bijbel, die jij dus negeert, het er over heeft dat het hiernamaals bestaat, weet ik zeker dat ik absoluut wakker ben. Het is dan ook maar net in welke fase je je bevindt van de vele levens die de mens heeft.

Één leven dat ook nog eens nergens naar toe gaat, is nog niks. ;)
J-W

Bericht door J-W »

Tufkah schreef: 36 minuten geleden
............. Een beetje knutselen aan het Evangelie en dan is zelfs Jezus het met je eens!
Hier spreekt de man met ervaring :thumb1: