Geloof en humor

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:Engelen zijn niet gelovig, engelen WETEN.
Geloof is dan net als humor blijkbaar iets menselijks.
Engelen geloven ook, want in de bijbel staat zelfs dat de boze geesten geloven en ze sidderen:
Jak 2,19

Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen.


Het geloof komt van zowel de kant van de mens als van de kant van God:
1 Korintiërs 16,13

Wees waakzaam, volhard in het geloof, wees moedig en sterk.


1 Korintiërs 12,9

de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

DeZoeker schreef:
Gaitema schreef:Als je een engel in de hemel bent, kan je ook zonder humor.
Jezus was ook altijd strikt serieus. Dus het blijft puur menselijk
en je bouwt er geen schatten mee in de hemel op.
Meen je dit allemaal serieus?
Het is net zo iets als het kijken naar een film voor vermaak.
Het hoeft niet verkeerd te zijn en ook niet geestelijk verrijkend zijn te gelijker tijd.
Of het eten van één reep chocola. Het schaad je niet, maar je eet het ook niet om er iets aan te hebben.
De engelen in de hemel kijken geen tv en eten geen chocola. Het zijn aardse dingen ter ontspanning.
Meer niet.

Het enige wat ik de figuranten in de bijbel zie doen is lachen om de dwaasheid, om bijvoorbeeld het geloof in afgoden of de opmerkingen van een Farizeeër, maar te gelijk treuren de heiligen om de geestelijke armoede van deze mensen. Er is bijzonder weinig redenen om te lachen in de hemel voor de engelen. Ze zijn alleen ontzettend blij om elke ziel dat gered wordt. Maar dat is wat anders dan grappenmakerij. Dat is opgewekt zijn!
Engelen houden je nooit voor de gek en zetten niet voor de lol valstrikken of jou voor aap.
Bepaalde dingen zijn misschien wel grappig overigens.
Eén van de twee engelen bij het open graf vroeg (paasmorgen) aan de vrouwen: "wat zoek je, de levenden bij de doden?" (Lucas 24:5)
Het is wel grappig misschien, maar met een serieuze diepgang erin en niet bedoeld om grappig te zijn.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
Jerommel schreef:Engelen zijn niet gelovig, engelen WETEN.
Geloof is dan net als humor blijkbaar iets menselijks.
Engelen geloven ook, want in de bijbel staat zelfs dat de boze geesten geloven en ze sidderen:
Jak 2,19

Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen.
Ja, dat is omdat ze weten.
Zij zijn bij God geweest, maar daar verstoten / meegesleurd door de serpent, die ook weet, zoals Adam en Eva God kenden, de engelen van God en Christus natuurlijk.
Dat kan je toch niet vergelijken met gelovigen, mensen op deze bol, jij en ik, hij, zij, jullie, zullie en wij?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Jerommel schreef:Engelen zijn niet gelovig, engelen WETEN.
Geloof is dan net als humor blijkbaar iets menselijks.
Engelen geloven ook, want in de bijbel staat zelfs dat de boze geesten geloven en ze sidderen:
Jak 2,19

Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen.
Ja, dat is omdat ze weten.
Zij zijn bij God geweest, maar daar verstoten / meegesleurd door de serpent, die ook weet, zoals Adam en Eva God kenden, de engelen van God en Christus natuurlijk.
Dat kan je toch niet vergelijken met gelovigen, mensen op deze bol, jij en ik, hij, zij, jullie, zullie en wij?
Niemand is met een ander vergelijkbaar. Paulus geloofde immers ook, omdat Jezus hem persoonlijk bij Damascus aansprak.
Wel is het zoals de bijbel zegt:
"Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven"
Dus ik geef je hierin wel gelijk :smile:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Geloof en humor

Bericht door Special angel »

GKv betekent Gereformeerde Kerken vrijgemaakt. Opgericht ( vrijgemaakt ) in 1944. Voor meer info verwijs ik je graag naar http://www.gkv.nl en naar Wikipedia via Google.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Geloof en humor

Bericht door Special angel »

Gaitema schreef:Een mens zonder humor komt niets tekort.
Je hebt bijzondereuitspraken gai.

Helaas ben ik het hier niet mee eens.
God is ook een god van humor en zonder humor kan ik niet.
Mensen zonder humor komen zeker weten iets tekort!!! :D
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Geloof en humor

Bericht door Special angel »

DeZoeker schreef:Humor is voor mij een wezenlijk onderdeel van mijn bestaan. Wat mij betreft is een dag niet gelachen een dag niet geleefd - om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. En voor wie van satire houdt kan ik "nieuwssite" de speld http://www.speld.nl van harte aanbevelen. En ja... Als Life of Brian hier "kan" dan moet men dit ook wel kunnen waarderen. Sommigen tenminste... ;)

Uit het archief van de speld: http://www.speld.nl/2013/11/23/gezinsdr ... -de-speld/
Helemaal mee eens !!!

I
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Geloof en humor

Bericht door Sanne »

Zou Degene die ons geschapen heeft met een gevoel van humor, zelf geen humor hebben? En als ik kijk hoe grappig sommige dieren zijn, dan kan het toch bijna niet anders dat ze in een deuk hebben gelegen bij de schepping ervan.

Zie de blobfish bijvoorbeeld.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... thead.html
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Ja, daar zeg je wat!
Inderdaad zijn er heel wat schepseltjes ronduit grappig te noemen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Geloof en humor

Bericht door DeZoeker »

Sanne schreef:Zou Degene die ons geschapen heeft met een gevoel van humor, zelf geen humor hebben? En als ik kijk hoe grappig sommige dieren zijn, dan kan het toch bijna niet anders dat ze in een deuk hebben gelegen bij de schepping ervan.

Zie de blobfish bijvoorbeeld.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... thead.html
Dat beest heeft wel iets van Buurman en Buurman (favoriet van mijn kinderen)
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Special angel schreef:
Gaitema schreef:Een mens zonder humor komt niets tekort.
Je hebt bijzondereuitspraken gai.

Helaas ben ik het hier niet mee eens.
God is ook een god van humor en zonder humor kan ik niet.
Mensen zonder humor komen zeker weten iets tekort!!! :D
Wat ik bedoel is en ik ben daarin serieus: niemand zal zich voor Gods troon zich hoeven te verantwoorden omdat die geen gevoel voor humor had op de aarde. Als je daarvoor niet voor Gods troon hoeft te verantwoorden en het door God niet als een zonde gezien wordt (immers de Heilige Geest overtuigd je van zonden), dan kom je dus ook niets tekort.
Ik moet altijd denken aan de directeur van de Rooms Katholieke school voor moeilijk lerende kinderen, waar ik als kind op zat. Hij zei een keer tegen ons als klas dat hij altijd wel grappig probeerde te zijn, maar dat hij dat niet kon. Maar ik vond hem altijd heel erg vriendelijk. Voor mij kwam hij echt niets te kort, al was hij dan niet grappig. Hij was gewoon ontzettend aardig. Voor mij hoeven mensen niet grappig te zijn. Als ze maar zichzelf zijn.
Geen mens is meer dan een ander, omdat die grappig is.

Daarbij, ik zie God geen grappen maken in de bijbel. Sommige zaken komen wel grappig over, maar zelfs dan is Hij strikt serieus.
Als Hij bijvoorbeeld spreekt over die stomme afgoden, die zichzelf niet kunnen redden en niets voor anderen kunnen betekenen en het onnozele aan de mensen als ze dergelijke beelden voor goden erkennen. Het klinkt wel grappig, maar is bittere ernst voor Hem.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Sanne schreef:Zou Degene die ons geschapen heeft met een gevoel van humor, zelf geen humor hebben? En als ik kijk hoe grappig sommige dieren zijn, dan kan het toch bijna niet anders dat ze in een deuk hebben gelegen bij de schepping ervan.

Zie de blobfish bijvoorbeeld.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... thead.html
Zou God puur iets geschapen hebben voor de grap? Ik denk het niet.
Wel dat humor mag en kan :D als het niet afkraken of leedvermaak is, wat het meestal jammer genoeg wel is. :(
Hoe vaak ik wel niet grappen over me heen krijg vanwege mijn slechte motoriek, die ik heb als iemand met pdd-nos.
Ik kan er over het algemeen wel tegen, maar juist hierom onder andere ben ik wel van Volleybal af gegaan.
Het stak me wel als het telkens maar weer benadrukt wordt wat mijn zwakken zijn en dat door notabene christenen ook nog.
Juist zij waren er het ergst. Zij lachen er dan om, maar ik voelde me er door volledig voor schut staan.
Je mag zo'n vis best grappig vinden en ik vind ook dat het er grappig uit ziet.
Toch denk ik niet dat God dit zo voor de grap schiep.
Het zal wel een reden hebben dat het er zo vreemd uitziet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
Sanne schreef:Zou Degene die ons geschapen heeft met een gevoel van humor, zelf geen humor hebben? En als ik kijk hoe grappig sommige dieren zijn, dan kan het toch bijna niet anders dat ze in een deuk hebben gelegen bij de schepping ervan.

Zie de blobfish bijvoorbeeld.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... thead.html
Zou God puur iets geschapen hebben voor de grap?
Dat zegt niemand.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Jerommel, ik ben serieus en maak geen grap. Ik reageer zoals ik denk over de stelling:
"En als ik kijk hoe grappig sommige dieren zijn, dan kan het toch bijna niet anders dat ze in een deuk hebben gelegen bij de schepping ervan."

Ik denk niet dat de engelen erom gelachen hebben. Deze schepping is in hun beleving trouwens een tranendal met roofdieren en prooien. Een gevallen schepping met weinig reden om zich er over te verheugen. Een plek waar de dood heerst en de satan de heerschappij heeft. Waar om gejubeld wordt is alles wat eruit gered wordt. Dat is ook het doel van deze aarde: leren te leven uit naastenliefde en zo van de duisternis over te gaan in het licht.
Die boodschap ligt overigens ook diep verborgen in de scheppingsverhaal van de bijbel. God zei: "er zei licht" en er was licht! De duisternis noemde Hij nacht en het licht noemde Hij dag.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Niemand zegt dat er louter voor de lol is geschapen.
Maar ik meen toch ook gevoel voor humor terug te herkennen in sommige schepseltjes.
Vogeltjes, jonkies, sommige insectjes, wordt ik vrolijk van, moet er soms om lachen zelfs.

Moet nu weg, later..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Geloof en humor

Bericht door Gaitema »

Dat begreep ik uit je reactie, dat Sanne dat ook niet gezegd had.
Ik deelde vooral mijn gedachten. Ik geloof wel dat engelen kunnen genieten van het goede in de schepping.
Vrolijk ervan worden. Toch denk ik niet dat het met humor te maken heeft.
Niet dat God uit humor nu iemand flaporen, een kale kop of rood haar geeft.
De dieren hebben ook zo hun functies. Het ziet er soms wel grappig uit, maar eigenlijk is dat subjectief.
Wat de één grappig vindt, vindt de ander weer niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Tin »

Jerommel schreef:
Tin schreef:
Jerommel schreef:Ik denk overigens nu ineens aan de Islam.
Nog geen humor bij kunnen ontdekken... :(
Volgens mij ben jij één van de weinigen die zich wat meer met de islam heeft beziggehouden op dit forum.
Nu zal van de koran zelf weinig humor spatten, maar als je ook wat contacten met islamiten gehad hebt, zou je dus ook iets over de mensen kunnen weten.
Daar had ik het over, over de mensen, hun cultuur, en dat verdraaide "machismo" van ze...

Ahum.. edit...
ik leer het ook nooit he..

Ik heb weleens erg veel moeite met de medelanders...
Met de Islam als religie en de Koran als Heilig Schrift heb ik ook veel moeite.
Ik geloof ook niet dat de Islam de Islamieten veel goed doet.
Het overkomt die mensen toch ook maar allemaal...
Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ik me er aan erger, toch?
Het is (afhankelijk van de wijk) evengoed wel erg islamitisch geworden in een paar decennia.

enfin..
/edit
:D :lol: :D :lol: :D
Kijk, dit noem ik nog eens humor. Wilde ik net een antwoord geven op de ongekuisde versie van je antwoord. Waarin een paar woorden voorkwamen die mij wel deden lachen, maar niet getuigden van fijnzinnige humor,
is de tekst helemaal aangpast!
Die laatste regel is zeker een neutrale constatering? :D
Nou ja, ik moet zeggen dat ik om van huis bij het station te komen ook de ene route duidelijk prevaleer boven de andere, qua wijken waar je doorheen komt. Maar dat heeft uiteraard velerlei oorzaken.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Ja, nee, ik ging weer veel te emotioneel tekeer... :oops:

Ik had begrepen dat er in Den Haag inmiddels minder dan 50% autochtoon (zoveel generaties) zijn.
Het is niet reëel om te verwachten dat de autochtonen daar geen moeite mee hebben.
Tel daar de werelddominatie-ambitie van de islam bij op, en het is niks om blij van te worden, i.m.o.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Tin »

Gaitema schreef:
Het enige wat ik de figuranten in de bijbel zie doen is lachen om de dwaasheid, om bijvoorbeeld het geloof in afgoden of de opmerkingen van een Farizeeër
Maar hier hebben we denk ik toch meteen een potentieel probleem.
Lachen om dwaasheid.
Daar lachen we om ja.
En hoe zou het anders kunnen zijn?
Maar wat is dwaasheid?
De dwaasheid van de één is de heilige waarheid van de ander.
Als we iemand met zijn tenen op het stuur zien zijn handen aan de trappers en een teil op zijn hoofd moeten we lachen.
Omdat het iets geks is, waarvan je je echt niet kan voorstellen dat je het zelf zou doen, behalve om anderen aan het lachen te maken. Maar wat als we levensbeschouwelijk een voor ons even zo dwaas iets noemen?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geloof en humor

Bericht door callista »

Gaitema schreef: Toch denk ik niet dat het met humor te maken heeft.
Niet dat God uit humor nu iemand flaporen, een kale kop of rood haar geeft.
De dieren hebben ook zo hun functies. Het ziet er soms wel grappig uit, maar eigenlijk is dat subjectief.
Wat de één grappig vindt, vindt de ander weer niet.
juist geformuleerd.
het kan zelfs eerder racistisch en discriminerend zijn om er zo naar te kijken en dat zo te benoemen..
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Tin »

DeZoeker schreef: Toch wel handig te weten voor als ik nog eens in de Here raak... ;)
Haha!
Kan jij het je voorstellen?
De zoeker die "in de Here raakt" :lol:

Maar kan dit nu of niet.
En zo ja of nee waarom dan wel of niet?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Gaitema schreef: Toch denk ik niet dat het met humor te maken heeft.
Niet dat God uit humor nu iemand flaporen, een kale kop of rood haar geeft.
De dieren hebben ook zo hun functies. Het ziet er soms wel grappig uit, maar eigenlijk is dat subjectief.
Wat de één grappig vindt, vindt de ander weer niet.
juist geformuleerd.
het kan zelfs eerder racistisch en discriminerend zijn om er zo naar te kijken en dat zo te benoemen..
Waat??
Mensen met zo hun "schoonheidsafwijkinkjes" en "imperfecties", daar hebben we het niet over, we hadden het over grappige schepselen.
Jonkies bijvoorbeeld.
Stokstaartjes, koolmeesjes, roodborstjes, konijntjes, hamsters, honden en katten, peuters en kleuters, enz...
En als huisdieren kunnen dieren ook erg grappig zijn.
Heb je youtube? Funny cats enzo...
Geen humor?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

Tin schreef:
Gaitema schreef:
Het enige wat ik de figuranten in de bijbel zie doen is lachen om de dwaasheid, om bijvoorbeeld het geloof in afgoden of de opmerkingen van een Farizeeër
Maar hier hebben we denk ik toch meteen een potentieel probleem.
Ik geloof niet dat er in de Bijbel gelachen wordt om dwalingen.
Het lijkt me niet de bedoeling bovendien.
Hoon en spot is dat overigens, geen humor.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Geloof en humor

Bericht door callista »

Tin schreef:
Jerommel schreef:
Tin schreef:
Jerommel schreef:Ik denk overigens nu ineens aan de Islam.
Nog geen humor bij kunnen ontdekken... :(
Volgens mij ben jij één van de weinigen die zich wat meer met de islam heeft beziggehouden op dit forum.
Nu zal van de koran zelf weinig humor spatten, maar als je ook wat contacten met islamiten gehad hebt, zou je dus ook iets over de mensen kunnen weten.
Daar had ik het over, over de mensen, hun cultuur, en dat verdraaide "machismo" van ze...

Ahum.. edit...
ik leer het ook nooit he..

Ik heb weleens erg veel moeite met de medelanders...
Met de Islam als religie en de Koran als Heilig Schrift heb ik ook veel moeite.
Ik geloof ook niet dat de Islam de Islamieten veel goed doet.
Het overkomt die mensen toch ook maar allemaal...
Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ik me er aan erger, toch?
Het is (afhankelijk van de wijk) evengoed wel erg islamitisch geworden in een paar decennia.

enfin..
/edit
:D :lol: :D :lol: :D
Kijk, dit noem ik nog eens humor. Wilde ik net een antwoord geven op de ongekuisde versie van je antwoord. Waarin een paar woorden voorkwamen die mij wel deden lachen, maar niet getuigden van fijnzinnige humor,
is de tekst helemaal aangpast!

Die laatste regel is zeker een neutrale constatering? :D

Nou ja, ik moet zeggen dat ik om van huis bij het station te komen ook de ene route duidelijk prevaleer boven de andere, qua wijken waar je doorheen komt. Maar dat heeft uiteraard velerlei oorzaken.
zo zie je maar hoe de meningen over humor kunnen verschillen.
ik zie hier namelijk niets van humor in......eerder van vooroordelen.....
maar ja...dat kan wel een gebrek van mij zijn, of ik vat het niet...... :geek:

en wat dat laatste betreft heeft dat inderdaad velerlei oorzaken......nu niet vanzelfsprekend een route mijden omdat er veel allochtonen wonen.
dan sluit je je ogen voor al het andere....
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Geloof en humor

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Tin schreef:
Jerommel schreef:
Tin schreef:
Jerommel schreef:Ik denk overigens nu ineens aan de Islam.
Nog geen humor bij kunnen ontdekken... :(
Volgens mij ben jij één van de weinigen die zich wat meer met de islam heeft beziggehouden op dit forum.
Nu zal van de koran zelf weinig humor spatten, maar als je ook wat contacten met islamiten gehad hebt, zou je dus ook iets over de mensen kunnen weten.
Daar had ik het over, over de mensen, hun cultuur, en dat verdraaide "machismo" van ze...

Ahum.. edit...
ik leer het ook nooit he..

Ik heb weleens erg veel moeite met de medelanders...
Met de Islam als religie en de Koran als Heilig Schrift heb ik ook veel moeite.
Ik geloof ook niet dat de Islam de Islamieten veel goed doet.
Het overkomt die mensen toch ook maar allemaal...
Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ik me er aan erger, toch?
Het is (afhankelijk van de wijk) evengoed wel erg islamitisch geworden in een paar decennia.

enfin..
/edit
:D :lol: :D :lol: :D
Kijk, dit noem ik nog eens humor. Wilde ik net een antwoord geven op de ongekuisde versie van je antwoord. Waarin een paar woorden voorkwamen die mij wel deden lachen, maar niet getuigden van fijnzinnige humor,
is de tekst helemaal aangpast!

Die laatste regel is zeker een neutrale constatering? :D

Nou ja, ik moet zeggen dat ik om van huis bij het station te komen ook de ene route duidelijk prevaleer boven de andere, qua wijken waar je doorheen komt. Maar dat heeft uiteraard velerlei oorzaken.
zo zie je maar hoe de meningen over humor kunnen verschillen.
ik zie hier namelijk niets van humor in......eerder van vooroordelen.....
Dat zie je niet goed dan.
Ik spreek uit ervaringen en uit wat ik zie, hoor en beleef.
Per definitie dus geen vooroordeel.
Het is jouw vooroordeel dat ik bevooroordeeld zou zijn. ;)
maar ja...dat kan wel een gebrek van mij zijn, of ik vat het niet...... :geek:
Ik denk dat Tin mijn edit grappig vond, omdat ik me aanvankelijk nogal veroordelend (wat in feite frustratie is) uit liet.
Ik heb moeite met de Islam en de cultuur er omheen.
Maargoed, ik heb met wel meer dingen moeite.
Wie niet eigenlijk?
Het is maar hoe je er verder mee om gaat.

en wat dat laatste betreft heeft dat inderdaad velerlei oorzaken......nu niet vanzelfsprekend een route mijden omdat er veel allochtonen wonen.
dan sluit je je ogen voor al het andere....
Nou, op een gegeven moment weet je wel prima waarom je soms liever maar om rijdt.
Niet?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W