Opbouwende bijbel teksten

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Opbouwende bijbel teksten

Bericht door Special angel »

Welke bijbel teksten geven jou kracht moed hoop geloof doorzettingsvermogen sterkte power houvast troost vrede etc ?

Laten we elkaar opbouwen en bemoedigen met Gods Woord !
Graag met vertaling erbij!


Filipenzen 4:8 uit nieuwe bijbel vertaling:

Tenslotte broeders en zusters , schenk aandacht aan
Alles wat Waar is ,
Alles wat edel is,
Alles wat Rechtvaardig is,
Alles wat zuiver is,
Alles wat lieflijk is,
Alles wat Eervol is,
Kortom,
Aan
Alles wat deugdzaam is,
En lof verdient.

Uit de NBG :
Voorts broeders ,
Al wat waar, Waardig, rechtvaardig, Rein , beminnelijk, welluidend is,
Al wat deugd heet en lof verdient bedenkt dat.

Uit herz staten vert : als iets prijzingswaardig is bedenkt dat

Frysk: al wat in goeie klank hat , jou der Jim omtinken oan .

Gronings: ( door mij vertaald ) Alles wat in de smaak valt en jou een goede naam bezorgd , alles wat gewaardeerd wordt en geprezen, Denk daar aan.

Contemporary English version : Finally my friends , Keep your minds on whatever is True ,pure, right ,Holy, Friendly ,and proper , Dont ever stop thinking about What is truely worthwhile and worthy of praise .

Als we daar meer en meer aan blijven denken ook bij het schrijven op dit forum eren we God !

Mvg
Special angel.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Opbouwende bijbel teksten

Bericht door Sanne »

Fil.4:9 geeft ook aan wat het resultaat zal zijn als we deze zaken blijven overdenken, namelijk: "de God des vredes zal met u zijn".

Wat ik zelf ook nog een vertroostende tekst vind, is Jesaja 57:15: "Want zo zegt de Hoge en Verhevene, die in eeuwigheid troont en wiens naam de Heilige is; In den hoge en in het heilige woon Ik en bij de verbrijzelde en nederige van geest, om de geest der nederigen en het hart der verbrijzelden te doen opleven".

Wat een bijzondere gedachte vind ik dit; dat God zelf bij je komt wonen als je door wat voor problemen dan ook even zwaar in de put zit.