Is de Vader meer dan de Zoon?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Piebe

Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

[modbreak Peter79: Berichten vanuit topic "1 Kor 11: 3" hierheen verplaatst (daar off-topic)]
callista schreef:
leo schreef: En, nee natuurlijk zou ik niet durven zeggen dat de Zoon minder is.......!
:o
(Johannes 14:28) Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weder tot u.
Indien gij Mij liefhadt, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot den Vader;
want Mijn Vader is meerder dan Ik.
Dit punt heb ik je wel vaker zien maken. Er zijn meer van zulke verzen te vinden, zie ook Mat 12,31-32:

Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden. En wie een woord spreekt tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de Heilige Geest spreekt, het zal hem niet vergeven worden, niet in deze eeuw, en ook niet in de komende.

Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen. Echter als je altijd geleerd wordt dat geloven in de Drie-eenheid je een christen maakt en je geen onderscheid mag maken tussen de Jezus in het vlees en als Geest (dan word je uitgemaakt voor gnosticus, overigens onterecht) veeg je zo'n vers maar wat graag onder het kleed natuurlijk. Dat mensen zo willen leven, prima. Ik heb er een verklaring voor waar ik mee kan leven en waar ik tevens om verguisd en afgebroken ben. Wil je hem horen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Kor. 11:3.

Bericht door callista »

Piebe schreef: Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen. Echter als je altijd geleerd wordt dat geloven in de Drie-eenheid je een christen maakt en je geen onderscheid mag maken tussen de Jezus in het vlees en als Geest (dan word je uitgemaakt voor gnosticus, overigens onterecht) veeg je zo'n vers maar wat graag onder het kleed natuurlijk. Dat mensen zo willen leven, prima.

Ik heb er een verklaring voor waar ik mee kan leven en waar ik tevens om verguisd en afgebroken ben. Wil je hem horen? :mrgreen:
ik ken het al......
sabellianisme [ modalisme ]toch? ;)
maar je mag het gerust hier nog eens vertellen heur..... :D
Piebe

Re: 1 Kor. 11:3.

Bericht door Piebe »

Piebe schreef:Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen. Echter als je altijd geleerd wordt dat geloven in de Drie-eenheid je een christen maakt en je geen onderscheid mag maken tussen de Jezus in het vlees en als Geest (dan word je uitgemaakt voor gnosticus, overigens onterecht) veeg je zo'n vers maar wat graag onder het kleed natuurlijk. Dat mensen zo willen leven, prima.

Ik heb er een verklaring voor waar ik mee kan leven en waar ik tevens om verguisd en afgebroken ben. Wil je hem horen? :mrgreen:
callista schreef:ik ken het al......
sabellianisme [ modalisme ]toch? ;)
maar je mag het gerust hier nog eens vertellen heur..... :D
Het doet me deugd dat je is bijgebleven wat ik heb geschreven, maar dat ging over de vraag wie de Vader is. Een beetje verstrooidheid vind ik wel schattig en eigenlijk zou ik je er om willen knuffelen maar ja je bent getrouwd dus dat mag niet. :oops:
In een notendop komt het hier op neer: de mens Jezus was de vernederde vorm van Gods Geest. Zodoende kon hij dus zeggen dat de Vader meerder was dan hij.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door nicodemus zda »

Natuurlijk is de Vader meer dan Jezus, de Bijbel bevestigt dat, volgens mij dan zelf:
(Johannes 5:30) Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.
En dan dit:
(Johannes 14:28) Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weder tot u. Indien gij Mij lief had, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot den Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik.
(Johannes 20:17) Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.
(Johannes 6:38) Want Ik ben uit den hemel nedergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar den wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft.
Zie je de Hemelse Vader is de Vader (God) van Jezus en die van ons!


Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Piebe schreef: Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen.
Vanalles valt te ontkennen...
Christus zond de Trooster.
Dan lijkt het dus andersom te zijn.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Vertrokken user_2 »

leo schreef:En, nee natuurlijk zou ik niet durven zeggen dat de Zoon minder is.......!
Klopt, die is ook niet minder....

Laat je niet in de war brengen door bepaalde interpretaties van bijbelverzen zoals bijv. Joh 14:28.
Spreekt Jezus daar voor of na Zijn verrijzenis en verheerlijking? ;)
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Sanne »

Jerommel schreef:
Piebe schreef: Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen.
Vanalles valt te ontkennen...
Christus zond de Trooster.
Dan lijkt het dus andersom te zijn.
Geloof je dat de trooster of heilige geest een persoon is?
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Ik weet het gewoon niet, eerlijk gezegd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

Jerommel schreef:
Piebe schreef: Jezus maakt hier onweerlegbaar een hiërarchisch onderscheid tussen de Heilige Geest en de Zoon des mensen, dat valt absoluut niet te ontkennen.
Vanalles valt te ontkennen...
Christus zond de Trooster.
Dan lijkt het dus andersom te zijn.
Mag ik dan er van uitgaan dat ik nu wél vergeven word als ik de heilige Geest laster en niet als ik dat bij de mensenzoon doe?
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Nee natuurlijk niet, want dat wordt immers expliciet verboden, dat valt niet te ontkennen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

Jerommel schreef:Nee natuurlijk niet, want dat wordt immers expliciet verboden, dat valt niet te ontkennen.
Waarom dan een hiërarchisch onderscheid wél ontkennen? Degene over wie geen kwaad gesproken mag worden is de koning.

Nee, het is wel heel duidelijk dat Jezus een hiërarchisch onderscheid maakt tussen de mensenzoon en de Trooster, dat valt in alle redelijkheid gewoon niet te ontkennen. :)
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

Loyola schreef:
leo schreef:En, nee natuurlijk zou ik niet durven zeggen dat de Zoon minder is.......!
Klopt, die is ook niet minder....

Laat je niet in de war brengen door bepaalde interpretaties van bijbelverzen zoals bijv. Joh 14:28.
Spreekt Jezus daar voor of na Zijn verrijzenis en verheerlijking? ;)
Goeie vraag! Toen Jezus een kindeke was, was hij ook nog niet verheerlijkt. ;)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Piebe schreef:
Jerommel schreef:Nee natuurlijk niet, want dat wordt immers expliciet verboden, dat valt niet te ontkennen.
Waarom dan een hiërarchisch onderscheid wél ontkennen?
Omdat die niet expliciet gegeven is.
Degene over wie geen kwaad gesproken mag worden is de koning.
Maar dat is geen bewijs, dat is een logische gedachte.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

Jerommel schreef:
Piebe schreef: Waarom dan een hiërarchisch onderscheid wél ontkennen?
Omdat die niet expliciet gegeven is.
Degene over wie geen kwaad gesproken mag worden is de koning.
Maar dat is geen bewijs, dat is een logische gedachte.
Wel, ik vind vind dat er wel degelijk een hiërarchisch onderscheid spreekt uit het feit dat je de Geest niet mag lasten en de mensenzoon wel maar goed. Om niet teveel in die discussie te verzanden zal ik dan mijn stelling herzien: Toen Jezus in het vlees was, was de Vader meerder dan hij.

Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weer tot u. Indien gij Mij liefhadt, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot de Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik.
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Sanne »

Sanne schreef:Geloof je dat de trooster of heilige geest een persoon is?
Jerommel schreef:Ik weet het gewoon niet, eerlijk gezegd
Als ik bijvoorbeeld Num.11:16,17 lees, kan ik mij er moeilijk een persoon bij voorstellen. Daar staat namelijk dat God een deel van zijn geest bij Mozes wegneemt en op 70 andere mannen legt, zodat ze samen de vracht kunnen dragen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Tja..
Maar hoe kan je een niet-persoon eigenlijk lasteren?

In Openbaring 'ergens' is er sprake van de 7 Geesten van God..

Verder spreekt men vaak van "de Geest Gods" en ook van "de Geest van Christus".

Kan soms niet wachten tot de dag dat het allemaal duidelijk mag zijn...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
marianne
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 dec 2013, 02:32
Man/Vrouw: V

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door marianne »

Ik geloof dat de Heilige Geest een persoon en een kracht is.
Als kracht o.a: Hand. 1:8 maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal, Ef. 1: 19 ... en wat de allesovertreffende grootheid van Zijn kracht is aan ons die geloven.
Een kracht kun je uitdoven, een Persoon niet: 1Tess. 5: 19 Blus de Geest niet uit.
Een kracht kun je geen verdriet doen, een persoon wel Ef. 4: 30 En bedroef de Heilige Geest van God niet.
Een kracht kan niet liefhebben, een Persoon wel Rom. 5: 30 En ik roep u ertoe op, broeders, door onze Heere Jezus Christus en door de liefde van de Geest.
Een kracht heeft geen eigen wil, een Persoon wel 1 Kor. 12:11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.

De Vader, Zoon en Heilige Geest doen niets zonder elkaar.
Gen.1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde, daar waren de Zoon en de Geest ook bij betrokken. Uit de Vader, door de Zoon, in de kracht van de Heilige Geest.
Gen 1:2 en de Geest van God zweefde boven het water, en Joh. 1: 3 Alle dingen zijn door het Woord (de Zoon) gemaakt, en zonder dit Woord is geen ding gemaakt dat gemaakt is.

De Vader staat voorop bij de schepping, de Zoon bij de verlossing, de Geest bij werk in de mens (levend maken door wedergeboorte, vernieuwen ... )
Alle drie zijn ze bij elkaars werk betrokken, geen hiërarchie m.i.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

Ik denk persoonlijk dat de Schepper uit Genesis dus de Zoon is, en dat de Vader pas met Christus openbaar werd.
Maar ook dat zal wel weer discutabel zijn...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
marianne
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 dec 2013, 02:32
Man/Vrouw: V

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door marianne »

Jerommel schreef:Ik denk persoonlijk dat de Schepper uit Genesis dus de Zoon is, en dat de Vader pas met Christus openbaar werd.
Maar ook dat zal wel weer discutabel zijn...
1 Kor. 8: 6 Toch is er voor ons maar één God: de Vader, uit Wie alle dingen zijn, en wij voor Hem, en één Heere: Jezus Christus, door Wie alle dingen zijn en wij door Hem.
(Uit de Vader, door de Zoon, in de kracht van de Heilige Geest)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Jerommel »

De vraag is dan m.i. op welk moment de Vader de macht aan de Zoon heeft gegeven.
Mogelijk is dat voor de schepping geweest, en dan is de Schepper zodoende dus mogelijk toch de Zoon, die immers zelf zei: "Eer Abraham was, Ik Ben."
En de Vader werd openbaar in Christus, toen Hij zei: "Hem heb ik altijd lief gehad" en "Hoor naar zijn Stem"
Want niemand heeft ooit de Vader gezien, maar God is wel gezien in het OT.
Logica: het was de Zoon.
Jezus Christus op aarde was dan de Zoon in het vlees.
En het vlees moest eerst sterven voordat Hij bij de Vader (weer?) werd opgenomen in de Hemel.

Pfoeh..
Ik hou het maar op onze beperkte perceptie, waardoor het zo moeilijk logisch kloppend te maken is...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Vertrokken user_2 »

Piebe schreef:
Loyola schreef:
leo schreef:En, nee natuurlijk zou ik niet durven zeggen dat de Zoon minder is.......!
Klopt, die is ook niet minder....

Laat je niet in de war brengen door bepaalde interpretaties van bijbelverzen zoals bijv. Joh 14:28.
Spreekt Jezus daar voor of na Zijn verrijzenis en verheerlijking? ;)
Goeie vraag! Toen Jezus een kindeke was, was hij ook nog niet verheerlijkt. ;)
Inderdaad... en hoe is dat een antwoord op mijn vraag?
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

Loyola schreef:
Piebe schreef:
Loyola schreef:
leo schreef:En, nee natuurlijk zou ik niet durven zeggen dat de Zoon minder is.......!
Klopt, die is ook niet minder....

Laat je niet in de war brengen door bepaalde interpretaties van bijbelverzen zoals bijv. Joh 14:28.
Spreekt Jezus daar voor of na Zijn verrijzenis en verheerlijking? ;)
Goeie vraag! Toen Jezus een kindeke was, was hij ook nog niet verheerlijkt. ;)
Inderdaad... en hoe is dat een antwoord op mijn vraag?
Dat zei hij voordat hij verheerlijk was, daarover is geen verwarring hoor. Wat wil je nou zeggen?
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Special angel »

De drie eenheid valt niet uit te leggen maar moet je aannemen in geloof.

Er is maar 1 God. 1 persoon, 1 godheid. Alles wat je daarnaast hebt of bedenkt is een afgod of afgoden of afgoderij.

God is als water:

Denk eens na over het volgende en zie het in gedachten voor je :

stromend water, vast blok ijs, waterdamp, mist, nevel, wolk, wolkkolom, regenwolk, sneeuwwolk, hagelbui, vruchtwater, plasjes urine, n luiertje, regenplassen, ijsbaan, schotsen in de sloot, kruiend ijs op de dijken, regendruppels op je bril, en regendruppels dauw op n bloemetje, een glaasje water bij het tandenpoetsen of je medicijn, spelen in bad, badkuip, hottub, zwembad, zeeën meren beekjes stroompjes oase waterbronnen in de woestijn, waterputten, leidingwater, waterkracht, water kracht energie, niagara watervallen, een jerrycan water waar je kilometers voor moest lopen, tsunami overstromingen, getijden eb en vloed hoog en laag water.

Het is allemaal water.

Water is onmisbaar voor de mens. Wij hebben water nodig. Kunnen geen dagje zonder. Anders drogen we uit. Zelfs onze huid hydra teren wij met water. We wassen en scheren ons, houden ons lichaam en ons huis van binnen en van buiten schoon met water. Water is overal voor nodig. Zelfs dieren en planten, akkers, de hele wereld heeft water
nodig. Elk kopje koffie en thee maken we met water. En soms genieten we ervan en soms ook even niet.
We gaan naar wc , onder de douche, gebruiken de wasmachines, etc , en gebruiken denk ik wel 50 tot 100 liter per
persoon per dag. Onmisbaar.

Zo kun je God ook niet scheiden van Jezus of van de Heilige Geest!! Het zit aan elkaar vast. Het zijn( oneerbiedig gezegd) drie vormen van god. Vader zoon geest. God is geest. God is liefde. Wie Jezus ziet ziet god. Jezus is is de H geest. Genesis zegt : laat ONS mensen maken naar ONS beeld ONze gelijkenis. Op wie lijk jij ? Ja je vader en je
moeder! En op GOD de vader Jezus de zoon En je mag vervuld worden of /zijn met zijn heilige geest. Bijzonder hè.

Wie ben jij ? Jij bent bv René, man of vrouw, echtgenoot, buurman, ouder, werknemer, buurtgenoot, dorpsgenoot, wereldburger, Nederlander, medelander, Europeaan, exwerknemer van, excollega van, zoon of dochter van, ouder van, ex vrouw van, vriend van, zuster in de heere in de kerk, vrijwilliger van, leerling van, klasgenoot van, studiegenoot van, huisgenoot van, eigenaar van, bezitter van, opa oma van, broer zus van, zwager schoonzus van, neef nicht van, familie van, liefhebber van, etc.

En dan gaat het nog steeds over jou , over 1 persoon, op verschillende momenten, op verschillende plaatsen, een verschillende rol, verschillende betekenis hebbende, op verschillende manieren aanwezig of afwezig ,
of in herinnering, met verschillende relaties tot anderen om je heen. Geliefd of gehaat afhankelijk van de ander. En toch ben jij maar 1.

Denk eens aan het water als je aan God denkt! Gods geest zweefde over de watermassa. Gods geest is overal. God is overal. Zijn wil geschiedde in de hemel en op aarde. Tegelijkertijd kan Hij dus overal zijn. Hij is bij de mens en in de
mens die Hem liefheeft. Hij is een helper voor wie op Hem vertrouwen.

En Jezus is de goede herder die zijn schapen weidt. Ben jij een schaap van Jezus ? Gewoon de herder volgen zonder al teveel na te denken, luister maar naar Zijn stem ! Leg je handen maar in de handen van Papa God onze hemelse
Vader. Laat je maar door Hem leiden, gezeggen, corrigeren, vermanen, vernieuwen, bekeren, veranderen, snoeien,
dan pas komt alles goed !!
Dat kun en mag je zeker weten.
Water onmisbaar ? God is nog veel meer onmisbaar!

Heel veel bijbelteksten die over water gaan, zijn letterlijk te lezen en zijn letterlijk echt gebeurd, maar ook figuurlijk dus gaan ook over God de heilige geest! Water is als de geest en de geëst is als water.

"Gij geheel anders , gij hebt christus leren kennen. "
En tegelijkertijd is dat ook : gij hebt de Vader en de Heilige Geest leren kennen. Wat een wonder he.
Die God wil bij jou zijn. Die God wil "maaltijd met jou houden" .
Dat mag je aannemen in geloof.
Zekerheid. Zonder twijfel('s). Amen.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Piebe

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door Piebe »

In de Bijbel staat nergens er is 'maar' een God, want dat impliceert een voorkeur voor het polytheïsme. Wat je bedoelt is dat God Eén is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Is de Vader meer dan de Zoon?

Bericht door nicodemus zda »

Goedendag

Er is 1 Allerhoogste god (de Vader) er is één Heer (Jezus) en er is één Geest die vanuit de Vader gaat; de Heilige Geest.
Dus de Hemelse Vader is méér dan de zoon!

Noot: Hoe staat dat met een 'natuurlijke' vader in deze wereld, t.o.v. een zoon of de zonen (en dochters) die hij heeft?
Is dan die vader dan nog (steeds) méér dan die zonen?

Of verdwijnt het 'vaderschap' van een natuurlijke vader, of blijft hij de vader en de moeder de moeder!

Hartelijke groet