De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door ericjan »

Al eerder ontstond hier discussie over, of De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Er zijn citaten die neigen naar de wederkomst, maar er zijn ook citaten die neigen naar direct na overlijden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door ericjan »

ericjan schreef: Klopt, wij christenen gaan ook na ons sterven naar Jezus in de hemel, maar dat staat geheel los van Zijn Wederkomst als de Messias van de Joden in Israel.
Laatst gewijzigd door ericjan op 03 mar 2014, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door ericjan »

Robert75 schreef:Dat gebeurd pas op de laatste dag en niet na je dood, Want dan zou er geen opstand van de doden nodig zijn als je direct na je sterven naar de hemel of de hel zou gaan.

Joh 6:39 En dit is de wil van de Vader, Die Mij gezonden heeft, dat Ik van alles wat Hij Mij gegeven heeft, niets verloren laat gaan, maar het doe opstaan op de laatste dag.

Joh 6:40 En dit is de wil van Hem Die Mij gezonden heeft, dat ieder die de Zoon ziet en in Hem gelooft, eeuwig leven heeft, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 6:54 Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Joh 11:24 Martha zei tegen Hem: Ik weet dat hij zal opstaan bij de opstanding op de laatste dag.

Dat moge duidelijk zijn!
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
robert75
Berichten: 809
Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door robert75 »

Dat komt door het geloof in de eeuwige ziel, Dat als je sterft je ziel door leeft. En dus ga je of naar de hemel of naar de hel. Maar als je direct na je dood naar de hemel of de hel zou gaan is er geen opstand van de doden nodig, Want waarom zou God als je al in de hemel bent, je opnieuw op laten wekken om zodoende weer naar de hemel te gaan? Dat is toch niet logisch.

De doden weten niets, En ook keren ze niet terug naar hun huis. Dat is wat de Bijbel zegt. En hoe ik daar over denk heb ik al eens vermeld op dit forum.
Door het geloof in de eeuwige ziel, geloof je dus ook in een eeuwige hel, en dat zelfs het evangelie gepredikt is aan de doden, Dat Jezus na zijn sterven naar de hel is geweest, Zoals ik op dit forum dus heb gelezen. Maar dat is vals.

God zei tegen de mens: maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.
De duivel zei tegen de vrouw: U zult zeker niet sterven.

Wie zal de waarheid gesproken hebben?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door callista »

robert75 schreef: God zei tegen de mens: maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.
De duivel zei tegen de vrouw: U zult zeker niet sterven.

Wie zal de waarheid gesproken hebben?
de slang....
die overigens niet de duivel of satan is - dat staat nergens....dat is er later van gemaakt.
satan komt pas tevoorschijn in het boek Job.
de mens at van de boom en stierf niet op de dag dat hij daarvan at, maar werd gelijk aan God en de Goden [nu is de mens Onzer één]----toen werden ze verjaagd... :x
robert75
Berichten: 809
Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door robert75 »

De slang is het symbool van de duivel, Zoals ook de draak bv.
En zo zei hij ook: Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend.

Dus eigenlijk zeg jij het zelfde als wat de duivel zei!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door callista »

robert75 schreef:De slang is het symbool van de duivel, Zoals ook de draak bv.
En zo zei hij ook: Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend.

Dus eigenlijk zeg jij het zelfde als wat de duivel zei!
de slang had dus gelijk.
....de slang werd het listigste dier des velds genoemd en niet de duivel...waar staat dat in Genesis?
dat is later verzonnen....
de duivel komt trouwens niet ter sprake in het OT, wel Satan....
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door vrolijke »

Logisch, kom je dadelijk na de dood in de hemel.

Wat zou het anders als bedrog zijn, als de katholieken iemand heilig verklaren, als dit niet het geval zou zijn?

Voor een heiligverklaring heeft men (ik dacht drie) echte wonderen nodig, die onder voorspraak van een dode gebeurt zijn.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

"Logisch kom je na de dood in de hemel",zegt Vrolijke en.... gelukkig dat ik dat nog lees.
De gelovigen van nu zijn een uitzondering op de regel, wij zijn wedergeboren en bij die gelegenheid in de hemel gezet en hebben een positie in Christus en is Hij in het dodenrijk dan?
Lees de brieven van Paulus eens goed want het was een verborgenheid dat gelovigen van na de opstanding een positie krijgen in de hemel en dacht je dat als ik dood ga ineens daar het dodenrijk stort vanuit de hemel. Nee natuurlijk niet. Lees 1 Kor. 15. Lees de Kolossenzen brief, bovendien wachten wij niet op de wederkomst van Jezus Christus ( Jezus stierf en Christus stond op dus Wie komt er terug in heerlijkheid? ) Enfin als Jezus Christus weerkomt op de aarde heeft Hij de Gemeente bij Zich dus wachten wij niet op ons sterven maar op de opname van de Gemeente. Ik zou meneer Barneveld maar even aan de kant schuiven en de Bijbel gaan lezen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

vrolijke schreef:Logisch, kom je dadelijk na de dood in de hemel.

Wat zou het anders als bedrog zijn, als de katholieken iemand heilig verklaren, als dit niet het geval zou zijn?

Voor een heiligverklaring heeft men (ik dacht drie) echte wonderen nodig, die onder voorspraak van een dode gebeurt zijn.
Gelukkig hoef ik niet dood te zijn om heilig verklaard te worden met de woorden van de Here Jezus. Gij zijt heilig want IK ben heilig.
Gelovigen zijn geheiligd en volmaakt in Christus.
En het grootste wonder dat daar voor nodig is, is er maar één, geloof in de Here Jezus Christus en Gij zult zalig worden.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door vrolijke »

Wilsophie schreef:"Logisch kom je na de dood in de hemel",zegt Vrolijke en.... gelukkig dat ik dat nog lees.
Neem het niet zo letterlijk.
Het is niet mijn persoonlijke mening.

Ik zei: "dadelijk in de hemel", omdat ik de katholieken niet wil laten liegen.
Die beweren nl. dat de gestovenen "wonderen" kunnen doen. Dat zou dus gelogen zijn, als de doden dan nog niet in de hemel zouden zijn.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

robert75 schreef:Dat komt door het geloof in de eeuwige ziel, Dat als je sterft je ziel door leeft. En dus ga je of naar de hemel of naar de hel. Maar als je direct na je dood naar de hemel of de hel zou gaan is er geen opstand van de doden nodig, Want waarom zou God als je al in de hemel bent, je opnieuw op laten wekken om zodoende weer naar de hemel te gaan? Dat is toch niet logisch.

De doden weten niets, En ook keren ze niet terug naar hun huis. Dat is wat de Bijbel zegt. En hoe ik daar over denk heb ik al eens vermeld op dit forum.
Door het geloof in de eeuwige ziel, geloof je dus ook in een eeuwige hel, en dat zelfs het evangelie gepredikt is aan de doden, Dat Jezus na zijn sterven naar de hel is geweest, Zoals ik op dit forum dus heb gelezen. Maar dat is vals.

God zei tegen de mens: maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.
De duivel zei tegen de vrouw: U zult zeker niet sterven.

Wie zal de waarheid gesproken hebben?
Misschien even uitzoeken wat het onderscheid is tussen geest en ziel en lichaam want er lagen dode zielen onder het altaar zegt Openbaringen en in mijn dorpje leven 200 zielen en als er morgen 30 sterven zijn dat nog maar 170 zielen, hoezo de ziel leeft door?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

vrolijke schreef:
Wilsophie schreef:"Logisch kom je na de dood in de hemel",zegt Vrolijke en.... gelukkig dat ik dat nog lees.
Neem het niet zo letterlijk.
Het is niet mijn persoonlijke mening.

Ik zei: "dadelijk in de hemel", omdat ik de katholieken niet wil laten liegen.
Die beweren nl. dat de gestovenen "wonderen" kunnen doen. Dat zou dus gelogen zijn, als de doden dan nog niet in de hemel zouden zijn.
Jammer want het is mijn mening wel. De rest begrijp ik niet. Een dode kan helemaal niks en doden zijn niet in de hemel , God is een God van levenden en de doden zijn in het dodenrijk gescheiden door een kloof. Verticaal dus.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Trajecto »

En beide gebieden ter weerszijden van de kloof zijn op gelijke hoogte?
Vrolijke bedoelt met doden natuurlijk degenen die niet meer in dit aardse leven zijn, "overleden zijn" dus.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Zolderworm »

Volgens mijn religie is er helemaal geen wederkomst van Jezus. Waarom zou Jezus wederkomen als er reeds met zijn eerste komst de mogelijkheid wordt gegeven tot wedergeboorte? Dan is de opdracht volbracht.
Voorts moeten we volgens mij wel even onderscheid maken tussen hemelvaart en wedergeboorte. Iemand die ten hemel vaart hoeft nog niet een wedergeborene te zijn.
Only dead fish go with the flow
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

Trajecto schreef:En beide gebieden ter weerszijden van de kloof zijn op gelijke hoogte?
Vrolijke bedoelt met doden natuurlijk degenen die niet meer in dit aardse leven zijn, "overleden zijn" dus.


De gelijkenis van de arme Lazarus en de Rijke man illustreren enigszins de situatie in het dodenrijk dus in de hades of sheool.
Men kon elkaar zien en zelfs spreken , de kant van de rijke man was niet prettig, men had er dorst en de kant van de arme man wordt danook in de Bijbel de schoot van Abraham genoemd. De gelovigen van het oude verbond wachten daar op de Jongste Dag op hun opstanding waarbij zij ook wedergeboren worden en het koninkrijk zullen binnengaan.
De andere kant en dat is m.i. niet op gelijke hoogte maar dieper wachten de ongelovigen van alle tijden zij wachten eveneens op de opstanding op de Jongste Dag of de Dag des Heeren of de laatste Dag van deze oude schepping.

Beide groepen verschijnen voor de Grote Witte Troon en worden daar geoordeeld en gescheiden.

Er is één uitzondering op die regel en dat is de Gemeente van Eerstgeborenen dus de Gemeente als het Lichaam van Jezus Christus. Paulus die specifiek over hen dat openbaart wat tot dan verborgen was zegt dat deze gelovigen verschijnen voor de Rechterstoel van Christus, en daar is geen oordeel maar de beoordeling t.a.v. loon en kroon. Zij wachten niet in het dodenrijk , maar zij zijn waar zij al waren ( overdrachtelijk gezien) zij zijn in Christus en zij waren al hemelburgers , de dood maakt aan die situatie en positie geen einde.
Zij wachten niet op de opstanding want gelovigen van NU zijn al met Christus gestorven en opgestaan en zijn al in Hem verbonden en bij God.
Zij wachten op de opname van de Gemeente waar de lichamen van deze gelovigen veranderd zullen worden als de graven opengaan en zij gaan eerst de Here tegemoet en wij die achterblijven zegt de Thess. brief zullen hen volgen, de Heer tegemoet om voor altijd bij Hem te zijn.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef: Misschien even uitzoeken wat het onderscheid is tussen geest en ziel en lichaam want er lagen dode zielen onder het altaar zegt Openbaringen en in mijn dorpje leven 200 zielen en als er morgen 30 sterven zijn dat nog maar 170 zielen, hoezo de ziel leeft door?
Dat men over mensen vaak ten onrechte spreekt als zielen (doe ik zelf ook) betekent volgens mij echt niet dat we geen onsterfelijke ziel hebben.
in Matteus 10:28 wordt aangegeven dat zowel de ziel als het lichaam gedood kan worden.
28 En wees niet bevreesd voor hen die het lichaam doden en de ziel niet kunnen doden, maar wees veeleer bevreesd voor Hem Die zowel ziel als lichaam te gronde kan richten in de hel.

1 Tessalonicenzen 5 laat zien dat we uit lichaam geest en ziel bestaan.
23 En moge de God van de vrede Zelf u geheel en al heiligen, en mogen uw geheel oprechte geest, de ziel en het lichaam onberispelijk bewaard worden bij de komst van onze Heere Jezus Christus.

Genesis 35 toont toch echt dat de ziel het lichaam zal verlaten wanneer iemand sterft.
18 En het gebeurde, toen haar ziel het lichaam verliet, want zij stierf, dat zij hem de naam Ben-oni gaf. Zijn vader gaf hem echter de naam Benjamin.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Peter79 »

Bij Jezus' wederkomst zullen we leven op de nieuwe aarde. Mensen zijn immers gemaakt om op de aarde te leven, de hemel is de plek van God. Maar als God bij de mensen woont, kan je ook zeggen dat de hemel op aarde is.

De moordenaar aan het kruis zou nog op dezelfde dag met Jezus in het paradijs zijn. In samenhang met 2 Kor 12 kan je concluderen dat het paradijs zich nu in de hemel bevindt. Dus dan zou de moordenaar direct na zijn sterven in de hemel komen. Maar het verblijf van mensen in de hemel is tijdelijk. Uiteindelijk zullen de doden op aarde weer opstaan (1Tess 4).
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

EricJan, we hebben geen ziel, we ZIJN een ziel, lees Genesis. "Alzo werd Adam een levende ziel".
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

Wilsophie schreef:EricJan, we hebben geen ziel, we ZIJN een ziel, lees Genesis. "Alzo werd Adam een levende ziel".
Genesis 35 toont toch echt dat de ziel het lichaam zal verlaten wanneer iemand sterft.
18 En het gebeurde, toen haar ziel het lichaam verliet, want zij stierf,
Het begrip ziel, is het Griekse woord psuche , en dit is de vertaling van het Hebreeuwse "nephesh". Maar als je het nazoekt in een Grieks en in een Hebreeuws woordenboek, blijkt dat die woorden een verschillende betekenis hebben.
In het Grieks blijkt het Grieks psuche te staan voor de onzienlijke dingen met betrekking tot de mens in het algemeen.

Maar in het Hebreeuws heet dit woord nephesh en dan blijkt dan te spreken over de zienlijke dingen van de mens. Dan blijken het dus begrippen te zijn die elkaar helemaal niet dekken en dan raken we in grote verwarring.Tenzij wij ons houden aan een bepaald principe , namelijk het principe dat psuche zijn betekenis ontleent aan nephesh en niet aan het Griekse spraakgebruik.

Dus alzo werd de mens een levende nefesh( ziel) en er gaat danwel verlaat bij het sterven iets het lichaam en de vraag is of dat de ziel ( dus ons wezen is) of onze wandel, of dat het onze geest is. De Bijbel zegt ergens dat de geest weer tot God keert naar ik meen, maar het is heel ingewikkeld om het uit te leggen en vaak verkeerd vertaald in de Bijbel. Het woord lichaam bestaat helemaal niet in de hebr. taal alleen in het kabbalisme wordt het een "golem" genoemd.
robert75
Berichten: 809
Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door robert75 »

Wilsophie schreef:
robert75 schreef:Dat komt door het geloof in de eeuwige ziel, Dat als je sterft je ziel door leeft. En dus ga je of naar de hemel of naar de hel. Maar als je direct na je dood naar de hemel of de hel zou gaan is er geen opstand van de doden nodig, Want waarom zou God als je al in de hemel bent, je opnieuw op laten wekken om zodoende weer naar de hemel te gaan? Dat is toch niet logisch.

De doden weten niets, En ook keren ze niet terug naar hun huis. Dat is wat de Bijbel zegt. En hoe ik daar over denk heb ik al eens vermeld op dit forum.
Door het geloof in de eeuwige ziel, geloof je dus ook in een eeuwige hel, en dat zelfs het evangelie gepredikt is aan de doden, Dat Jezus na zijn sterven naar de hel is geweest, Zoals ik op dit forum dus heb gelezen. Maar dat is vals.

God zei tegen de mens: maar van de boom van de kennis van goed en kwaad, daarvan mag u niet eten, want op de dag dat u daarvan eet, zult u zeker sterven.
De duivel zei tegen de vrouw: U zult zeker niet sterven.

Wie zal de waarheid gesproken hebben?
Misschien even uitzoeken wat het onderscheid is tussen geest en ziel en lichaam want er lagen dode zielen onder het altaar zegt Openbaringen en in mijn dorpje leven 200 zielen en als er morgen 30 sterven zijn dat nog maar 170 zielen, hoezo de ziel leeft door?
Ik geloof niet dat ik schrijf dat de ziel doorleeft als je sterft.
robert75
Berichten: 809
Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door robert75 »

Peter79 schreef:Bij Jezus' wederkomst zullen we leven op de nieuwe aarde. Mensen zijn immers gemaakt om op de aarde te leven, de hemel is de plek van God. Maar als God bij de mensen woont, kan je ook zeggen dat de hemel op aarde is.

De moordenaar aan het kruis zou nog op dezelfde dag met Jezus in het paradijs zijn. In samenhang met 2 Kor 12 kan je concluderen dat het paradijs zich nu in de hemel bevindt. Dus dan zou de moordenaar direct na zijn sterven in de hemel komen. Maar het verblijf van mensen in de hemel is tijdelijk. Uiteindelijk zullen de doden op aarde weer opstaan (1Tess 4).
Dat kan niet want Christus is nog drie dagen dood geweest.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

robert75 schreef:
Peter79 schreef:Bij Jezus' wederkomst zullen we leven op de nieuwe aarde. Mensen zijn immers gemaakt om op de aarde te leven, de hemel is de plek van God. Maar als God bij de mensen woont, kan je ook zeggen dat de hemel op aarde is.

De moordenaar aan het kruis zou nog op dezelfde dag met Jezus in het paradijs zijn. In samenhang met 2 Kor 12 kan je concluderen dat het paradijs zich nu in de hemel bevindt. Dus dan zou de moordenaar direct na zijn sterven in de hemel komen. Maar het verblijf van mensen in de hemel is tijdelijk. Uiteindelijk zullen de doden op aarde weer opstaan (1Tess 4).
Dat kan niet want Christus is nog drie dagen dood geweest.
Het paradijs Gods is de naam voor de hemel, maar het paradijs is ook de schoot van Abraham in het dodenrijk.
De moordenaar stierf onder het oude verbond dus ging niet naar de hemel maar met Christus naar de schoot van Abraham in het dodenrijk. Alleen de gelovigen onder het nieuwe verbond zijn in de hemel dus bij het sterven blijven ze waar zij al waren, al gaat het lichaam naar de hades tot de opname van de Gemeente.


P.S als ik zeg: "Mijn ziel looft de Here" wat doe ik dan?
robert75
Berichten: 809
Lid geworden op: 08 jan 2014, 12:28
Man/Vrouw: M

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door robert75 »

Hoe weet jij dat die misdadiger stierf onder het oude verbond? Nergens in de Bijbel staat iets geschreven over de dood van die misdadiger, Het nieuwe verbond is ingegaan toen Christus stierf, Dus dan zou die misdadiger gestorven moeten zijn voor Christus stierf, Maar nergens staat daar iets van in de Bijbel. Dus het kan ook zijn dat hij later is gestorven dan Christus.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De hemel direct na sterven of pas bij Jezus wederkomst?

Bericht door Wilsophie »

Het nieuwe verbond ging in toen het voorhangsel scheurde en toen was de Here Jezus al gestorven, het was juist de bedoeling dat Hij stierf om het oude verbond te vervullen ( de wet) en de misdadiger heeft toch niet langer aan het kruis gehangen? Bovendien kwam wedergeboorte pas aan het licht toen de Here Jezus opstond uit de dood Hij was de Eerstgeborene van een nieuwe schepping onder het nieuwe verbond.
Hemelburgers zijn wedergeboren gelovigen. Daarom ging de moordenaar naar het paradijs in het dodenrijk.